De cateva saptamani incoace asistam la ceea ce numesc unii ,,Noul Tursib,,!Daca privim in detaliu reactiile si parerile calatorilor,si nu numai, putem spune ca este un esec total.Traseele autobuzelor au fost scurtate,mai putine masini pe trasee,cei de la Tursib uitand sa spuna ca se circula la 20 de minute in orele de varf,in rest chiar si la 30-40 de minute pe anumite trasee.Chiar si traseele principale circula la 13-15 minute in afara orelor de varf.S-a conceput acest proiect fara ca macar sibienii sa fie intrebati ce vor de fapt,iesind ceea ce putem vedea la ora actuala.Din pacate putem observa autobuze care transporta sardele in orele de varf,cuvinte de batjocura adresate celor de la Tursib,acestia fara nicio rusine continua sa ghideze transportul in comun spre prabusirea lui.
Dar poate aceste lucruri nu sunt atat de importante ca si scoaterea troleibuzelor din Sibiu.Daca analizam situatia totul a inceput in 2007 cand a fost scos traseul de troleibuz T8 pe motiv ca nu este rentabil.Apoi a urmat cel mai profitabil traseu de troleibuz T4,si asta, doar pentru ca pe o strada s-a instituit sens unic.Au urmat mai apoi traseele de troleibuz T7,T6,T3,T5 si mai la urma T1 si T2.A fost un plan bine pus la cale,care a sfarsit anul trecut in 15 Noiembrie. Directorul Tursib,de fiecare data a promis lucruri si nu a fost in stare sa se tina de cuvant.A promis ca va mai tine troleibuzele inca 3 ani de acum incolo,a promis ca va achizitiona autobuze si troleibuze cu aer conditionat,dar aceste lucruri nu s-au materializat nici pana in acest moment. Poate ca nu multi sibieni stiu acest lucru,dar anul trecut acest director a participat la Ploiesti,unde s-a organizat o conferinta despre transportul electric.Sibiul a avut tema:,,Dezavantajele troleibuzului in Sibiu,,.In acel moment acea lucrare a starnit foarte multe comentarii si care se contraziceau cu temele oraselor cu o anumita istorie in domeniul troleibuzului si tramvaiului(Cluj-Napoca,Bucuresti chiar si Salzburg din Austria).Directorul Tursib a facut referire la costurile de exploatare fara sa tina seama de pretul curentului electric,si de mantenenta unor troleibuze noi,care ar fi consumat cu mult mai putina energie!
Totodata,am fi putut reface toata reteaua de troleibuze cu elemente de mare viteza aici incluzand macaze cu telecomanda,incrucisari peste care troleibuzul ar fi putut trece cu 50 km/h fara sa opreasca si sa sara captatorii, plus achizitionarea de trolee noi cu ajutorul Uniunii Europene,contributia Sibiului fiind de doar 2%,restul de 98% fiind suportat de UE.
In 2007,revenind la autobuze s-au cumparat 28 de vechicule,marca MAN din Turcia.Insa,acestea nu tin cont de reglementarile Uniunii Europene,conform carora 2/3 din podeaua autobuzului trebuie sa fie joasa.Insa,autobuzele au 100% podea ridicata,creand probleme persoanelor cu handicap in ciuda acelui dispozitiv montat la usa 2,persoanelor in varsta,timpul de urcare si coborare fiind mult mai mare.De asemenea s-au cumparat doar 3 autobuze articulate,mult prea putin pentru Sibiu.
Oare cand o sa putem fi mandri de Tursib?Oare cand o sa putem circula cu niste autobuze perfomante cu podea joasa si articulate mai ales pe traseele principale fara sa fim nevoiti sa ne inghesuim?Cand oare sa sa vedem troleibuze din nou in Sibiu,si sa aratam lumii ca ne pasa de mediul inconjurator?
Sunt niste intrebari care nu au raspuns,dar poate ca la conducerea Tursib ar trebui sa vina o echipa tanara cu alte mentalitati fata de un transport curat si eficient.Atunci poate o sa circulam la nivelul tarilor din Vest!
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 1997
Ultimele comentarii
Acum 55 minute
Pastor marginas
Acum 57 minute
Ghita
Acum 58 minute
Sibianul
Acum 59 minute
Alta Persoana
Acum 1 oră
Văsălie Noroi