Vineri,
29.03.2024
Innorat
Acum
15°C

Oferta crizei: masinile in leasing

Peste toamna Sibiului lui 2009 aproape că nu trece săptămână în care o maşină cumpărată în leasing să nu fie preluată de firma de leasing. Mulţi sibieni preferă să renunţe la maşinile noi cumpărate pentru a scăpa de plata ratelor de sute de euro lunar. Mai nou, însă, după preluarea maşinilor, firmele de leasing scot maşinile la vânzare fără să mai adauge multitudinea de comisioane şi procente din trecut.
Exemplu concret - Mitsubishi din 2006, cu motor de 2.500 cmc, motorină, 116 CP, o grămadă de dotări - 9.500 de euro. La acelaşi preş, pasionaţii de maşini sport pot opta pentru un Opel Signium, cu 150 CP, motor de doi litri şi 91.000 de km rulaţi, alături de climatronic, şase airbaguri şi alte dotări. Iar dacă vă bazaţi pe sume mai mari, puteţi găsi un Mercedes C200 înmatriculat în 2007, la 19.500 de euro. Anul trecut, o astfel de maşină costa cel puţin 25.000 de euro.
"Peste 90 la sută din maşinile mai bune care se vând acum provin din zona leasingului. Firmele de leasing sunt interesate să îşi recupereze chiar şi numai banii care mai sunt de achitat pentru maşina respectivă, prin urmare sunt preţuri foarte bune. Pentru cine are bani, este indicat să cumpere astfel de maşini. Am văzut maşini care anul trecut costau 20.000 de euro, iar acum au fost vândute cu preţuri cuprinse între 8.000 şi 10.000 de euro", spune Mihai, de la Auto Parc.
La polul opus, piaţa auto second - hand mai este animată doar de maşinile vechi. Şi, prin urmare, foarte ieftine. "Nu se mai vând maşini decât cu preţuri cuprinse între 1.500 şi 2.500 de euro. Cu precădere Golf III, căci aici, la Sibiu, avem această cutumă a maşinilor germane", adaugă Mihai.
Prin urmare, la fiecare final de săptămână, în piaţa auto de la Sibiu, singurele tranzacţii sunt cu maşini care au cel puţin zece ani de bătut drumurile. Preţurile nu sunt deloc rele pentru acest segment de piaţă. Un Opel Corsa din 1993 este scos la vânzare cu preţul de strigare de 1.400 de euro. Cu un pic de negociere, 1.200 de euro este sigur preţul de vânzare. Numărul kilometrilor parcurşi chiar nu mai contează.
În acelaşi târg, însă, preţurile de preluare a maşinilor în leasing sunt destul de mari şi, în general, fac obiectul unor mărci premium, gen BMW, Audi şi Mercedes. Ratele, însă, sunt pentru cei care îşi permit să cheltuiască lunar, în medie, între 300 şi 500 de euro. Cu aproximativ 3.500 de euro, puteţi deveni posesorul unui BMW 318 din 2008, cu atâtea dotări încât încap pe o foaie A4. Dar şi cu 60 de rate a câte 380 de euro lunar.


Estimări naţionale

Deocamdată nu există o statistică oficială referitoare la numărul de maşini în leasing recuperate de firmele de leasing. Potrivit unor estimări, în prima jumătate a anului ar fi fost vorba de aproximativ 10.000 de autoturisme, în condiţiile în care, în mod normal, într-un an întreg numărul maşinilor recuperate era de aproximativ 1.000.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 400

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus