Ministrul Transporturilor a participat, împreună cu premierul Emil Boc, la o vizită de lucru la Sibiu, care a vizat verificarea lucrărilor la centura ocolitoare a oraşului, după care, cei doi, au plecat cu elicopterul mai departe către autostrada Transilvania. Potrivit constructorilor Max Boegl şi Geiger, tronsonul I al centurii Sibiului este aproape finalizat. În acest moment, din 17 poduri, doar trei mai sunt în lucru, din 8 pasaje 5 sunt realizate iar trei din patru noduri sunt deja finalizate. "Mai avem de încheiat nişte mici probleme legate de exproprieri. Am decis să deviem sistemul de canalizare al oraşului cu 35 de metri în loc să îl trecem printr-un tunel în loc să facem un ocol de 200 de metri pe sub şosea", au transmis reprezentanţii constructorilor celor doi demnitari. Problemele încep însă în legătură cu tronsonul II al centurii. Licitaţia pentru acest tronson a fost câştigată de Vectra Service, firmă apropiată Partidului Democrat-Liberal, oferta consorţiului Max Boegl-Geiger, care deja se află cu utilajele pe centură, fiind respinsă. Rezultatul licitaţiei a fost contestat de o firmă din judeţul Argeş, care a avut cel mai mic preţ licitat. "Contestaţia a fost respinsă, sper ca în 10 zile să semnăm contractul şi ordinul de lucrări", spune premierul Emil Boc. Termenul de execuţie al lucrării este de 14 luni de la data începerii. În cazul în care contractul nu va fi semnat la începutul lunii noiembrie, centura Sibiului nu va putea fi finalizată până în decembrie 2010, moment în care expiră memorandumul de finanţare cu ISPA. ISPA a finanţat 75% din costurile lucrărilor la centura Sibiului.
Semnarea contractului de construire a autostrăzii care va lega localităţile Comarnic şi Braşov deschide Ministerului Transporturilor posibilitatea încheierii mai multor contracte de acest gen pe întreg teritoriul României. Licitaţia pentru acest tronson de autostradă a fost încheiată în luna mai a acestui an. Imediat însă a urmat o serie de contestaţii, care au ajuns chiar şi la Înalta Curte, dar care au fost rezolvate favorabil Ministerului Transporturilor în urmă cu câteva săptămâni. Din acel moment, reprezentanţii Ministerului s-au aşezat la masa negocierilor cu cei ai consorţiului de firme care a câştigat licitaţia. "Am negociat cu ei timp de aproape o lună de zile, timp în care am tot lucrat pe marginea contractului. După ultima discuţie, reprezentanţii concernului au rămas să prezinte patronilor concluziile şi să decidă asupra modificărilor. Sper să reuşim să semnăm contractul în o săptămână, maxim 10 zile", a spus Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, aflat într-o vizită la Sibiu. După Comarnic-Braşov, cel mai important tronson de autostradă ce va fi realizat în concesiune este Piteşti-Sibiu. "Tronsonul Piteşti-Sibiu este unul foarte complicat de realizat şi probabil va fi concesionat pe trei tronsoane mai mici. Este o lucrare scumpă şi complicată. Deasemenea, tot în concesiune va fi realizată şi marea centură a Bucureştiului", mai spune Berceanu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Înalta Curte , Emil Boc , Radu Berceanu , Ministrul Transporturilor , Partidului Democrat Liberal Si , Max Boegl , Vectra Service , Tronsonul Piteşti , După Comarnic , Ministerului Transporturilor
Vizualizari: 524
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
HBomb
Acum 2 ore
@Pol-Pot
Acum 2 ore
Soso
Acum 2 ore
Bunu
Acum 2 ore
A