Minunea s-a produs. După ani de aşteptare, după licitaţii contestate, firmele adunate sub oferta Comtram au început lucrările la drumul ce leagă Sibiul de Agnita, proiect cu o generoasă finanţare europeană. Iar tot ce înseamnă drum este, acum, un imens şantier care nu mai lasă petic de asfalt în calea şoferilor.
Cum nicio investiţie din zonă nu poate să aibă doar remarci pozitive, şoferii care au îndrăznit în continuare să meargă pe Valea Hârtibaciului au dat cu roţile de avântul năpraznic al echipelor de muncitori: practic, pe mulţi kilometri, muncitorii au decopertat întreaga porţiune de asfalt de pe drum. Lucrurile nu s-au oprit aici, ci au dus şi la îndepărtarea stratului de piatră. În cazul unei ploi, sfatul sincer al oricărui şofer este de a ocoli cea mai cunoscută rută între Sibiu şi Agnita şi să alegeţi varianta mai lungă, prin Mediaş şi Moşna. Iar porţiunea decopertată se întinde pe foarte mulţi kilometri, aproximativ 15. Astfel, dacă până la mijlocul săptămânii trecute decopertările au ajuns la Cornăţel, în ziua de vineri a săptămânii trecute acestea au depăşit cu mult satul aflat în apropierea Sibiului. "Nu ştiu ce au de gând. E bine că se reface drumul, excelent, dar cred că putea fi reparat pe porţiuni, câte o jumătate. Eu fac zilnic drumul acesta de două ori. Dacă o să ne oblige să circulăm pe zeci de kilometri de drum de piatră, ce facem? Cine îmi plăteşte mie reparaţiile la maşină", se întreabă un distribuitor. Dilema sibianului ascunde, însă, şi alte aspecte nu tocmai de laudă - imediat după Dealul Dăii, înspre Agnita, peste drumul decopertat de asfalt şi de vechiul strat de piatră a fost aşternut un nou strat de piatră. Care, culmea, oferă şoferilor un drum mai drept şi mai bun decât cel de la urcarea Dealului Dăii. Cu toate acestea, chinul celor care sunt obligaţi să meargă pe această rută este unul cât se poate de real.
Explicaţia: acum aveam unelte
Lucrarea în valoare de 30,23 milioane de lei a fost atribuită asocierii formate din Comtram, DPC, ConA şi Sinecon, liderul de asociere fiind firma controlată de omul de afaceri sibian Ilie Carabulea. De faptul că porţiuni largi din drum sunt total descoperite s-a dus vestea şi la conducerea Consiliului Judeţean, autoritatea contractantă a lucrării. "Avem o problemă şi insist ca porţiunile descoperite să fie acoperite cel puţin cu piatră. Au decopertat mai mult decât probabil pot acoperi cu asfalt", constată şi Martin Bottesch, preşedintele Consiliului Judeţean. El susţine că a şi cerut explicaţii, pe care le-a primit. "Ei dau o explicaţie de natură economică. Pentru acest gen de operaţiuni au închiriat utilajele necesare. Pentru a nu pierde bani au decopertat cât mai mult. Dar aici este vorba de şi de deranjul pe care îl provoacă", adaugă Martin Bottesch. Potrivit declaraţiilor constructorilor, din cei aproximativ 15 km de drum decopertat, vor fi acoperiţi anul acesta cu piatră spartă doar patru. Restul, anul viitor.
Cea mai importantă lucrare
Reabilitarea drumului Sibiu - Agnita este, de departe, una din cele mai importante investiţii demarate de Consiliul Judeţean Sibiu în acest an. Alături de acest drum, Consiliul Judeţean Sibiu a mai atribuit cu 5,2 milioane de lei tot asocierii conduse de Comtram şi reabilitarea drumului judeţean care face legătură între DN1 - Noul Român - Cârţa - Săsăuş - Chirpăr şi Agnita, pe mai multe porţiuni. Lucrările la aceste drumuri sunt preconizate să fie terminate în 2011.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Valea Hartibaciului , Consiliul Judetean Sibiu , Consiliului Județean , Ilie Carabulea , Noul Român , Dealului Dăii , Martin Bottesch , Dealul Dăii
Vizualizari: 417
Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Adrian
Acum 10 ore
Loijhbloijh
Acum 11 ore
Emil
Acum 11 ore
Pastor marginas
Acum 11 ore
Emil