M-am hotarat sa scriu al doilea articol dat fiind faptul ca ar mai fi multe de zis despre Tursib.De multe ori ne intrebam de ce nu putem atinge un nivel inalt in ceea ce priveste transportul public.In Sibiu putem gasi raspunsul imediat:rea vointa este tot ceea ce trebuie spus. Troleibuzele au circulat timp de aproape 26 de ani in Sibiu,fiind mandria acestui oras superb,alaturi de faimosul tramvai care leaga Sibiul de Rasinari.Nu cred ca exista un om care sa nu fi auzit de aceasta linie de tramvai,renumita in toata Europa.Din cate se poate vedea si aceasta linie este cam abandonata,nu i se mai acorda atentia de alta data. Pacat ca din 2005,de cand a venit la conducere actuala echipa ,am mers in regres in loc sa mergem spre progres in ceea ce priveste transportul in comun.S-au casat o multime de troleibuze si tramvaie din care se putea pastra macar un exemplar pentru un muzeu,care trebuia sa nu lipseasca din peisaj.Daca imi amintesc bine acum 1-2 ani ,,directorul,, Popa a promis ca se vor repara tramvaiele,inclusiv faimosul troleibuz din toata Europa denumit :"Marele Alb".Au fost doar vorbe in vant care au menit doar spre publicitate.Se puteau pastra troleibuze,inclusiv romanesti de tip DAC care au circulat o data in acest oras pentru a face cunoscuta si copiilor ce se vor naste in anii urmatori ce a fost in Sibiu.Ne puteam mandri cu vechicule din Elvetia care puteau sa mai ,,traiasca,,daca ar fi existat un om cu suflet mare caruia sa ii fi pasat de un transport electric. Puteam gasi macar 3 zile pe an in care sa fi avut o comemorare a transportului electric si numeroase festivitati.Vi-l amintiti pe directorul firmei de transport public din Salzburg,cand a venit in Sibiu sa puna in valoare si sa il convinga pe Primarul Iohannis ca Sibiul detine un sistem unic in Europa?Degeaba...Trebuie sa vina altii sa ne convinga de ceea ce avem... Sper sa nu se supere dar am sa scriu aici cateva din cuvintele lui Radu Coica,si ii multumesc pe aceasta cale,de ce Sibiul este unic in Europa atunci cand vorbim de troleibuze si tramvaie!
,,Din ciclul "CE AM AVUT SI CE AM PIERDUT" daca ar fi sa facem o evaluare trebuie luat in calcul faptul ca suntem primul oras din Romania care a avut troleibuz (Omnibuzul). Sibiul a fost orasul care avea "sub acelasi acoperis" atat autobuze cat si troleibuze si tramvaie. Am fost orasul cu cea mai lunga retea de troleibuz la numarul de locuitori, am fost orasul care a introdus pentru prima data in Romania retea "Kummler Matter". Am fost orasul care avea aproape toate sistemele de prindere de retea folosite in Romania (izolatori, element curba dublu sau simplu,etc.) dar si singurul din tara cu macaze atipice. Am fost printre primele orase din tara care am avut DAC 117E si nici un Roman(exceptand ungatorul brasovean) sau TV! Am fost primul oras care a avut troleibuze de origine straina(1990- marele alb si apoi cele 4 FBWuri) dar si printre primele care au schimbat alimentarea din 820 in 600V. Totodata am fost printre primele orase care au trecut din 2004 doar la troleibuze scurte si am fost primul oras care am introdus semnificativul "T" la traseu! Am fost al 6. oras din Romania cu un astfel de sistem si am avut in anii de glorie peste 3 soferite, ultima fiind Filomita (inca din 1985)! Am avut printre cele mai longevive troleibuze (219 adus in anul 1992 si care a activat pana in acest an(17 ani de Romania dupa alti 37 de ani de Elvetia). Am fost singurul judet cu 2 orase cu sistem de troleibuz!,,
Sper sa citeasca cineva acest articol si sa ia masuri..pentru ca am fost prea mult inselati de niste vorbe aruncate in vant!Eu unul sper la vremuri mai bune...
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 2395
Ultimele comentarii
Acum 10 ore
MB
Acum 10 ore
Claudiu
Acum 10 ore
Liberal autentic
Acum 10 ore
Neli Oproiu
Acum 11 ore
Bobo