X

Bugetul pe anul acesta nu permite santiere noi

Cele 55 de milioane de lei prevăzute în bugetul local pe 2010 pentru investiţiile în infrastructura Sibiului nu permit deschiderea unor noi şantiere în vederea reabilitării de străzi. Mai mult, aceşti bani nu ajung nici pentru finalizarea celor deja începute încă de anul trecut. Potrivit primarului Sibiului, veniturile bugetului local stabilite la peste 323 de milioane de lei (faţă de exerciţiul bugetar de 402 milioane de lei în 2009) reprezintă un calcul realist, corect. „Am considerat că este prudent să concepem un buget adaptat situaţiei economice actuale. Vom depune toate eforturile pentru ca acest buget propus să fie cheltuit eficient.” a declarat primarul Klaus Johannis. Cât priveşte starea drumurilor aflate în lucru, primarul Sibiului spune că va discuta cu firmele de construcţii pentru a finaliza, totuşi, lucrările încă din acest an. “În 2010 nu vom începe lucrări noi pe străzi din fonduri proprii, cel puţin nu lucrări semnificative. Banii alocaţi pentru infrastructură nu ajung pentru acoperirea cheltuielor generate de actualele lucrări. Dar este posibil să existe constructori care să finalizeze lucrările şi să îşi primească restul de bani în 2011. Acest lucru este doar o posibilitate, depinde de constructori, noi nu putem să îi obligăm”, mai spune Johannis. În 2010 vor fi continuate lucrările de viabilizare în Cartierul Tineretului, Cartierul Tilişca, lucrările de modernizare pe străzile Rusciorului, Siretului, Lazaret, Bielz, Turda, o parte din străzile ce fac parte din pachetul de 19 străzi – zona Piaţa Cluj-Lazaret-Gara Mică- Ţiglari -Turnişor II. De asemenea sunt alocate sume pentru realizarea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie pentru un număr de 36 de străzi.

Lucrări din fonduri europene. Şi de împrumut

Dacă fondurile locale nu permit deschiderea de noi lucrări din fonduri proprii, administraţia locală speră să facă acest lucru din fonduri europene, mai ales din cele aproape 15 milioane de euro alocate Sibiului ca pol de dezvoltare urbană prin intermediul POR. “La capitolul lucrări noi sunt alocate sume pentru modernizarea străzii Turnului şi a Piaţetei Târgul Peştelui, strada Faurului şi strada 9 Mai, acestea fiind cuprinse într-un proiect ce urmează a fi depus pentru obţinerea de fonduri structurale”, se arată într-un comunicat al Primăriei Sibiu. Pe lângă aceste sume constituite din bugetul local, municipalitatea negociază în prezent obţinerea unui împrumut BERD în valoare de 11,5 milioane de euro ce urmează a fi folosit pentru reabilitarea de străzi din mai multe cartiere sibiene şi construirea unui nou pod peste Cibin.

Venituri şi cheltuieli

Bugetul propus pentru anul 2010 are o valoare totală de 323.054.490 lei, din care 201.014.000 lei fiind venituri propriii ale bugetului local. Cele mai importante surse de venituri proprii la bugetul local sunt încasările din impozite şi taxe, veniturile din proprietate, dobânzi şi prestări servicii, veniturile din taxe administrative şi eliberări permise, veniturile din valorificarea de bunuri. La capitolul venituri sunt evidenţiate şi alocaţiile de la bugetul de stat în sumă de 115 milioane lei, acest capitol cuprinzând sumele aferente plăţilor salariilor în învăţământul preuniversitar de stat, a salariilor medicilor din cabinetele medicale din şcoli, sumele destinate Serviciului de Evidenţa Persoanei, plata salariilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap şi plata indemnizaţiilor persoanelor cu handicap. „Acest capitol nu este încă complet conturat pentru că aşteptăm repartizarea sumelor ce revin municipiului Sibiu din totalul alocaţiilor de stat către întreg judeţul, conform Legii Bugetului de Stat pentru anul 2010. Bugetul local propus va fi ulterior modificat în conformitate şi sperăm că printr-o creştere” a declarat primarul în conferinţa de presă. La capitolul cheltuieli, cele mai mari sume se îndreaptă către domeniul transporturilor (79 milioane lei), serviciilor şi pentru dezvoltarea publică (28 milioane lei), cultură, religie şi sport (24 milioane lei), asistenţă socială (17 milioane), etc. Chiar şi în acest context de criză, municipalitatea va continua să acorde gratuitatea pentru transportul public în comun pentru anumite categorii sociale defavorizate (pensionari, elevi în situaţii deosebite).

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

O opinie

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    RR

    Nu–mi este clar care sunt proiectele mari in ceea ce priveste reabilitarea urbanistica…!? De exemplu, ce se intampla cu zona din spatele Magazinului Dumbrava? Sau reabilitarea Orasului de Jos, inclusiv prin crearea unei zone pietonale pe malul Cibinului. Sau cum va fi reabilitata zona din jurul Hotelului Hilton, din Dumbrava – peste tot in lume locatia pentru un hotel de lux este esentiala. Care este, totusi, viziunea in urmatorii ani de zile pentru Sibiu? Parca vad ceva semne de oboseala… Inteleg, nu sunt bani: am insa o sugestie, daca nu se poate construi, arhitectii si urbanistii macar sa impiedece distrugerea orasului. Exemple? Nici macar pe timpul lui Ceausescu nu s–au demolat case pe Calea Dumbravii sau nu s–a construit o cladire hidoasa de genul celei de la Dioda, asa–numitul centru financiar. Sau ce parere aveti de Hotelul Golden Tulip, de pe strada Scoala de Inot – toata armonia si proportiile din zona au fost distruse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact