Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Baza Tursib, scoasa la vanzare

30 de milioane de euro şi 60.000 de metri pătraţi. Acestea sunt principalele valori care caracterizează una din cele mai mari tranzacţii pe care reprezentanţii administraţiei locale sunt interesaţi să o facă. Dacă se găseşte un cumpărător. Şi doritori se pare că ar exista.
Potrivit reprezentanţilor administraţiei locale, vânzarea actualei baze a societăţii de transport public din Sibiu a intrat în discuţie încă de acum aproximativ doi ani. Ideea a căpătat noi imbolduri în momentul în care societatea de consultanţă angajată de Tursib a sugerat relocarea bazei. "Consultanţii noştri din Dresda ne-au spus că aici este prea mult spaţiu, nu am avea nevoie de atâta. Încă nu este nimic hotărât, dar am lansat ideea acestei tranzacţii în mai multe medii. Am avut şi discuţii cu un potenţial cumpărător", spune Adrian Popa, directorul Tursib.

Preţul să fie bun

Vânzarea terenului ocupat acum de Tursib este şi o dorinţă a conducerii Primăriei Sibiu. "În principiu dorim să vindem platforma Tursib pentru a construi una nouă. Dacă este vorba de un cumpărător care oferă un preţ bun se poate ajunge la o negociere", a declarat primarul Klaus Johannis.
Care este un preţ bun, rămâne încă de văzut. "Deocamdată vrem să vedem care sunt ofertele. Pentru relocarea actualei baze ar fi nevoie de o investiţie de aproximativ 30 de milioane de dolari. În timp, o asemenea investiţie s-ar derula pe o perioadă de unu - doi ani", spune Popa.
Cele 30 de milioane de euro (500 de euro pentru un metru pătrat) pe care conducerea Tursib ar dori să le primească pentru platforma Tursib sunt un preţ cam ridicat. Potrivit lui Bogdan Gicu, preşedintele filialei sibiene a Uniunii Naţionale a Agenţiilor Imobiliare, un preţ mai aproape de cel practicat în această perioadă ar fi de 21 de milioane de euro. "În zona respectivă un preţ actual este cel de 350 de euro pentru un metru pătrat. 500 de euro este cam mult, dacă avem în vedere că viitorul Plan Urbanistic General al Sibiului prevede pentru zona respectivă o scădere a procentului de ocupare a terenului de la 40 la 28%. Prin urmare, un astfel de teren nu mai este rentabil pentru dezvoltatorii imobiliari. Dacă e să vobim de un hypermarket, trebuie să avem în vedere ceea ce se întâmplă cu Interex. Magazinul a venit în locul Univers`all, şi tot nu merg lucrurile cum trebuie. Sunt foarte multe spaţii comerciale de înciriat în zonă", afirmă Gicu.


Kaufland, primii interesaţi

Primii care au reacţionat la vestea răspândită de Tursib au fost reprezentanţii Kaufland România, la finele anului trecut. De atunci, însă, nu au lansat, însă, nicio ofertă concretă. Zilele trecute, Kaufland România a deschis un magazin la Mediaş, fiind unul din puţinele lanţuri din România care investesc în continuare în noi magazine. Deşi solicitaţi, până la închiderea ediţiei, reprezentanţii Kaufland nu au răspuns întrebărilor legate de cât de serioase le sunt intenţiile de cumpărare a platformei Tursib. Pe site-ul propriu, compania se arată, însă, clar interesată de achiziţia de terenuri pe care se poate construi. "Suntem interesaţi de suprafeţe de teren în locaţii centrale sau periferice, de preferat cu drept de construcţie, respectiv şanse pentru a se obţine autorizaţiile necesare construcţiilor comerciale cu suprafeţe mari. Nu are importanţă dacă terenul este de închiriat sau de cumpărat, de asemenea poate fi construit sau neconstruit".
De preferat, cei de la Kaufland caută terenuri cu suprafeţe începând de la 8.000 de mp, "cu locaţie favorabil centrală sau periferică", în oraşe cu cel puţin 30.000 de locuitori şi cu o arie de acoperire de minim 60.000 de locuitori.
Klaus Reisenauer este unul dintre marii jucători de pe piaţa imobiliară, iar numele lui a fost vehiculat în legătură cu vânzarea platformei Tursib. Partener de tradiţie al celor de la Kaufland în România, Reisenauer dezvoltă acum proiectul mall-ulului Prima Shopping, la ieşire înspre Mediaş, proiect a cărui valoare finală este estimată la 120 de milioane de euro. Reisenauer spune că, deocamdată, investiţiile sunt concentrate pe acest proiect şi nu este interesat de platforma Tursib. În plus, nici preţul nu i se pare unul atractiv. "Preţul de 500 de euro pentru un metru pătrat mi se pare iluzoric. La acest preţ, în condiţiile actuale, nu cred că ar putea exista un posibil cumpărător", spune Reisenauer.

Noua bază, în Zona Industrială Vest

Potrivit lui, în loc de cei 60.000 de metri pătraţi pe care îi acoperă acum platforma Tursib, societatea de transport în comun ar avea nevoie de doar 40.000 de metri pătraţi. "Am discutat şi cu consultanţii din Dresda, am şi văzut o astfel de bază, pe măsura noastră. Care să acopere necesarul celor 100 de maşini, câte avem şi noi. Despre locul relocării am prefera Zona Industrială Vest". Chiar dacă liniile de tramvai au fost desfiinţate, fapt ce va determina o reolcare mai uşoară, singura problemă ce rămâne este cea a tramvaiului. "Pentru acesta trebuie găsită o soluţie, în cazul relocării. Tramvaiul nu trebuie să dispară, deoarece face legătură cu o zonă care o să fie în continuă dezvoltare. Pentru tramvai va fi nevoie de o remiză şi o staţie de redresare. Pentru care cred că putem găsi uşor soluţii", spune directorul societăţii de transport public.
Printre avantajele relocării bazei în Zona Industrială Vest, Adrian Popa invocă infrastructura. "Este mult mai bună. Este nouă". În situaţia mutării sediului Tursib, evident, toate traseele vor fi regândite.


Soluţii de finanţare

Vânzarea platformei Tursib a fost lansată deja în mediile oamenilor de afaceri. Cu toate acestea, relocarea bazei presupune investiţii şi lucrări care nu permit o tranzacţie imobiliară care să se desfăşoare relativ rapid. "Am luat în calcul mai multe variante. Una dintre acestea este accesarea unui credit punte, care să ne permită începerea investiţiilor în noua bază, după ce găsim un cumpărător. Am şi discutat cu reprezentanţi bancari despre această variantă, rămâne să vedem. Cealaltă variantă este să accesăm şi nişte fonduri europene pentru mediu. În această situaţie am luat legătura cu un specialist în finanţări europene. Am discutat despre ce dorim să facem şi lucrează acum la identificarea posibilelor surse de finanţare", declară Adrian Popa.
Tot pe fonduri europene se caută soluţii şi pentru recondiţionarea liniei de tramvai care leagă Sibiul de Răşinari. Acest proiect va fi derulat împreună cu Primăria Răşinari.

De acord cu mutarea, dar cu condiţii


Vecinii bazei Tursib cred că relocarea acesteia ar fi o idee bună. În principiu. "Mai e gălăgie, mai e praf. Dar, acum, depinde şi de ce o să se facă în loc. Că decât să avem un mall cu maşini şi gălăgie, mai bine să rămână aşa", spune unul vecinii de 20 de ani ai bazei.
Silviu Sîntea, preşedintele asociaţiei Transira, este un cunoscut critic al activităţii Tursib. "Am auzit şi eu de această intenţie, chiar dacă nu pe căi oficiale. Probabil că terenul respectiv face cu ochiul unora. Dar, ca idee, relocarea nu este neapărat un lucru rău, se practică şi în alte părţi. De exemplu, la Iaşi. Dacă se va alege Zona Industrială Vest, poate că e un pic cam departe de cealaltă parte a oraşului, dar, pe de altă parte, nici aici între blocuri nu cred că este cea mai fericită soluţie", spune Sîntea.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

x

Acum 14 ani

Este cea mai mare prostie! Acum inteleg defapt de ce s a dorit si realizat desfiintarea troleibuzelor! deranjau si in depou. Sincer suprafata nu este suficienta daca ar fi sa dezvolti si sa modernizezi actualul depou si asa destul de invechit si de spartanic. Reisenauer spune ca e scump...insa sa nu uitam ca mai este un anumit domn Carabulea care probabil si l doreste de mult! Autobuzele le muti in 2 saptamani dupa ce ai asfaltat o parcela printre fabrici! Solutia optima era dezvoltarea unei noi baze secundare in partea opusa a orasului: tiglari sau Centrul Ind. vest pentru o asezare mai rapida pe trasee a masinilor. daca asta inseamna si reschimbarea totala a traseelor atunci pentru mine NOUL Tursib este defapt Tzapa Tursib! Acum va inteleg mult mai bine tovarase popa
Raspunde

dodecaedru

Acum 14 ani

nu va agitati, trebuie sa fie nebun unul are in vremuri nesigure de criza da 500 de euro pe m2 unde probabil mai e si solul contaminat si trebuie inlocuit.
Raspunde

a

Acum 14 ani

Raspunde

Tramvaiul...

Acum 14 ani

Deci s-a termint si cu tramvaiul. Pacat. Ajunsese un obiectiv turistic tot mai apreciat.
Raspunde

sibian de rand

Acum 14 ani

stai linistit dodecaedrule, ca trece criza, si creste pretul terenului. Acum e cea mai buna perioada pentru investitii imobiliare. Solul este contaminat si trebuie inlocuit? Mama, imi suna a star wars!!! Ai auzit vreodata de Copsa Mica? acolo ce mai trebuie facut? teleportat orasul pe luna?
Raspunde

bogdan

Acum 14 ani

Ar face bine idiotul de Popa sa iasa la pensie!Duce Tursibul catre regres...acum e clar de ce au vrut sa scoata troleele!Acum vrea fonduri europene pentru mediu?Pentru tramvai?Foarte bine.Ar fi putut la fel de bine sa investeasca in troleibuze cu ajutorul UE..si cu niste troleibuze care ar fi avut un motor diesel auxiliar ar fi rezolvat tot felul de probleme.
Raspunde

...

Acum 14 ani

are dreptate cel de la 5 in 2-3 ani pretul acelui teren ajunge la 800 iar peste 4-5 e inapoi la 1000 de euro..deci e investitie sigura..cine are acum 30 de mil poate face o afacere interesanta cu terenul ala..
Raspunde

arpad gicu

Acum 14 ani

n-aduce anu' ce-aduce zvonu', nu-i asa dom' Gicu? ce-ar fi viata de imobiliar far-un pic de praf in ochi?
Raspunde

gica

Acum 14 ani

nu e popa devina ci directorul adjunct pavel care este neam cu primarul sibiului care a dat si case de la sasi
Raspunde

bogdan

Acum 14 ani

Cel mai bine ar fi constructia unui al doilea depou in cealalta parte a orasului pentru ca unele trasee sa aiba un traseu de retragere mai scurt! Sunt doar interese la mijloc,tocmai de aceea au fost scoase si troleibuzele de pe trasee...Am mai zis o data si repet puteau foarte bine sa cumpere troleibuze cu baterii puternice sau motor diesel auxiliar si asa rezolvau orice fel de problema cu depourile!
Raspunde

dan

Acum 14 ani

in primul rand,ptr dodecaedru:esti cu capu frate!ce are vanzarea cu contaminarea?ca doar nu_l cumpara nimeni sa puna morcovi!dupa aceeadiscutia cu relocarea se poarta de cca. 3ani,adica de pe vremea cand 1Mp costa cam 800 euro in zona si cand daca se hotarau mai repede sigur se gasea un cumparator.in al treilea rand,referitor la conducerea tursib,e foarte adevarat ca avem de a face cu un nou tip de comunism, in care de fapt dicteaza gradul de rudenie cu domnul primar sifunctia detinuta in fdgr
Raspunde

ANTI

Acum 14 ani

O idee tampita si, evident , MERCANTILA! Nu mai are sasul bani. Iohanisss si.ar vinde si rudele daca....
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus