Strategia de dezvoltare a judeţului Sibiu lasă soarta Aeroportului Internaţional Sibiu pe mâna viitorilor acţionari ai instituţiei, după transformarea acesteia în societate pe acţiuni. Cel mai probabil, în cursul acestui an, Regia Autonomă Aeroport Sibiu va deveni societate pe acţiuni, ai cărei unici acţionari vor fi Consiliul Judeţean Sibiu şi Consiliul local Sibiu. Acesta din urmă apare după ce investiţiile în modernizarea aerogării, în volum de 75 de milioane de euro, au fost suportate în mod egal de la bugetul local şi cel judeţean. Plus alte 11 milioane de euro venite de la Guvernul României.
„Studiul pentru dezvoltarea Aeroportului Sibiu propune, de asemenea, ca şi planificare strategică pe termen lung, concesiunea a aeroportului unui investitor privat, sau privatizarea prin transformarea sa în societate pe acţiuni. În prezent, intenţiile sunt de a transforma aeroportul într-o societate pe acţiuni, iar în prima fază, judeţul şi municipiul Sibiu fiind, în prima perioadă, singurii acţionari. Astfel, obiectivele viitoare de dezvoltare concrete se vor stabili de către societatea pe acţiuni”, se arată în strategia CJ Sibiu pentru perioada 2010 – 2013. Deocamdată, potrivit surselor din cadrul CJ Sibiu, discuţiile între CJ şi CL Sibiu au în vedere procentul pe care să îl deţină fiecare în cadrul viitoarei societăţi pe acţiuni. Reprezentanţii municipiului Sibiu ar dori 50% din acţiuni, în timp ce reprezentanţi ai instituţiei judeţene susţin că este un procent prea mare. „Au participat ei cu o sumă egală cu a Consiliului Judeţean, dar şi înainte de a fi făcută această investiţie Aeroportul exista. Chiar dacă nu era atât de modern. Dar a existat ceva ce nu poate fi şters acum cu buretele. Nu a fost o investiţie de la zero, egală, a CJ şi CL”, au declarat pentru Turnul Sfatului surse din cadrul Consiliului Judeţean Sibiu.
Precizările din strategia Consiliului Judeţean sunt primele făcute după publicarea, acum doi ani, a studiului referitor la strategia de dezvoltare a Aeroportului, după modernizare.
Situaţie trafic Aeroport Sibiu
Criteriul/anul 2006 2007 2008 2009
Mişcări aeronave comerciale 3.820 5.014 5.995 6.419
Total pasageri îmbarcaţi/debarcaţi 63.623 105.651 141.012 154.160
Total pasageri în trafic 73.103 112.077 165.057 221.361
Sursa: Aeroportul Sibiu
Veniturile preconizate ale Aeroportului Sibiu (mii de euro)
Venituri 2009 2015 2020 2025
Din chirii 190 301 339 388
Taxe pasageri 820 1.881 2.980 4.454
Alte taxe (incl. handling) 1.002 1.754 2.441 3.330
Alte venituri 365 524 665 815
Total venituri 2.377 4.460 6.415 8.987
Total cheltuieli 2.870 4.884 6.662 9.100
Profit fără investiţii suplimentare -312 -53 21 9
Profit cu investiţii suplimentare -493 -424 -247 -111
Sursa: Studiul de dezvoltare a Aeroportului Sibiu
dacian
poate daca scapa de sava sa intre pe profit. Un incuiat mai mare ca el nu se gaseste.
crucian
ba se gaseste, esti chiar tu, belitule!
ALEX
Aeroportul se poate dezvolta daca se privatizeza si se fac investitii pentru dezvoltarea lui in aeropot comercial.
Sibiul ca oras turistic mai are nevoie de o alternativa. Pentru un turist nu este de ajuns ca sa vizitezi centrul istoric ci si de un Parc de Distratii, de un Aqua Parc si de partii de ski moderne in zona. Atunci se mai poate vorbi de viitorul aeroportului si de cresterea numarului de turisti.
ALEX
Aeroportul se poate dezvolta daca se privatizeza si se fac investitii pentru dezvoltarea lui in aeropot comercial.
Sibiul ca oras turistic mai are nevoie de o alternativa. Pentru un turist nu este de ajuns ca sa vizitezi centrul istoric ci si de un Parc de Distratii, de un Aqua Parc si de partii de ski moderne in zona. Atunci se mai poate vorbi de viitorul aeroportului si de cresterea numarului de turisti.
pentru crucian
daca se face aeroport la brasov, o sa piarda mult sibiu datorita actualei conduceri care nu a prevazut terminal cargo, statii de combustibil, hangare…etc. Asta iarna mecanicii de la blue au luctar in frig la minus 15 grade. Aviatie generala nu exista, puteau face un hangar pentru smurd….si multe alte. Dar daca cei de la cisnadie reusesc sa asfallteze pista de acolo, sigur vor atrage aviatie generala, smurs, turism montan….mai ales daca se face si terenul golf….