Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
10°C

Geneva e la doi pasi de Sibiu

Dacia Duster nu este singurul nou model auto lansat la mult-mediatizatul Salon de la Geneva care va ajunge, curând, și în showroom-urile din Sibiu. Și cum programul Rabla dă semne de mare succes, vă prezentăm câteva din noutățile de la Geneva pe care, cu un pic de efort, le-ați putea deveni stăpâni.
Cel mai căutat va fi, probabil, noul model de la Dacia, Duster. Nu insistăm asupra detaliilor despre Duster, subiectul numărul unu al știrilor auto din ultimele zile: prețul pornește de la 10.500 de euro, cu tot cu TVA, în versiunea 4x2 și de la 12.300 de euro, tot cu TVA, pentru 4x4. Cel mai scump model va costa aproximativ 15.600 de euro, cu toate dotările incluse și cu un motor diesle de 1500 cmc care generează 110 CP. La Sibiu va veni după sărbătorile pascale. Deja există sibieni care s-au înscris pentru achizționarea unor astfel de modele. Dar mai există mașini și dincolo de Duster. De la Opel reținem aceeași grijă către consumul redus, dar cu accent pe o putere cât mai mare. Micul Opel Corsa forțează limitele la 130 de CP, cu un consum de doar 4,5 l, pe un motor de 1,7 CDTI.
Pentru o cu totul altă categorie de cumpărători, familiștii, Opel aduce un nou Meriva, a cărui primă inovație o constituie FlexDoors. Altfel spus, ușile din spate se deschid invers decât la restul mașinilor obișnuite. ”Părinţii pot sta în locul ocupat de obicei de uşa deschisă, ceea ce le permite să se întindă pentru a ajuta copii mai micuţi cu centura de siguranţă. Adulţii pot să urce şi să coboare uşor de pe locurile din spate, fără a trebui să evite pasajul roţii”, arată câteva din avantaje cei de la Opel. Noul Corsa poate fi deja cumpărat, iar Meriva va sosi în România la finalul verii. Dacă e să vorbim despre mărcile cunoscute ca fiabile, dar și accesibile, nu putem trece fără să amintim de noua Toyota Rav4, lansată la Geneva la 16 ani după ce primul model din această generație a pus primul pneu pe tărâm european. Dincolo de ceva crom la spoiler, câteva leduri noi și delicatese extraopționale în interior, de remarcat rămâne cel pe benzină, de doi litri, Valvematic.
Dacă vreți, îl puteți comanda la aproximativ 25.500 de euro, cu TVA, dotări minime. Are un consum mixt de aproximativ 7,5 litri. Și dacă tot suntem la capitolul ”mici”, dar răi, să vă spunem că Fabia are și o variantă (vRS) în care motorul de 1,4 litri pe benzină este ”dublu-alimentat” astfel că generează 178 de CP, cu care puteți atinge 225 de km pe oră. Consumul mediu al motorului este de 6,4 l la suta de kilometri. Cei de la VW au oferit lumii putere în doze mici – noul Polo GTI are 180 de CP, cu un consum de 5,9 litri și o viteză maximă de 229 de km pe oră. Tot din seria noutăților prezentate la Geneva apare și noul Sharan, MPV-ul care mizează pe consum redus, de 5,3 litri/100km. „Noul Sharan va veni la Sibiu din toamnă”, spune Diana Baba, dealer VW din cadrul Tess. Polo GTI, însă, nu are şanse deocamdată să vină şi la Sibiu – fiind de nişă, maşina va putea fi văzută înainte de a fi cumpărată cel mai sigur doar la Bucureşti.

Dar la Geneva au fost prezentate și mașini pe care, probabil, nu prea o să apucăm să le vedem pe la Sibiu – este vorba de versiunile tunate ale unor mașini și așa scumpe. Nouă ne-au rămas dragi două mașini. Prima este ”produsă” de cei de la Alpina și o găsiți sub codul B3 S Biturbo, fiind vorba de un BMW. Detaliile sunt de SF. Iar a doua prezență elegantă poartă marca Abt Sportsline, ai cărei specialiști au modificat noul model A8. De vis. Spor la căutat fotografii pe net.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus