Pe un vânt teribil, prefectul Constantin Trihenea și senatorul Ion Ariton au vizitat, pentru prima oară în acest an, șantierul centurii ocolitoare a Sibiului. Astfel au aflat și ei că promisiunea făcută de prefect, referitor la tronsonul întâi al centurii, nu se va materializa – mai precis, tronsonul care să lege DN14 de drumul către Ocna Sibiului nu va fi gata în iulie. Sau august. Nici măcar septembrie. Ci undeva în octombrie sau chiar noiembrie.
Pentru oricine va vizita, însă, șantierul centurii, va fi o plăcere să descopere stratul de asfalt continuu dintre podul de la Gușterița și podul numărul 17, aflat la câțiva zeci de metri înainte de finalul primei secțiuni a centurii. ”Final” care se termină în plin câmp și de la care mai poate fi ghicit traseul viitoarei centuri pe baza țărușilor înfipți în pământ.
”Deci traseul va putea fi terminat prin iulie... august... 31 august?”, a declarat prefectul Constantin Trihenea, corectat, de aproape, de constructorul centurii. Potrivit reprezentanților Max Boegl – Geiger, mai devreme de octombrie nici nu poate fi vorba de finalizarea secțiunii întâi a centurii ocolitoare și nici măcar a tronsonului care pornește de la DN14. Întârzierile țin, potrivit constructorilor, și de aprobarea greoaie a unor noi soluții tehnice prin care să fie reabilitate unele porțiuni care au suferit deteriorări din momentul părăsirii șantierului de foștii constructori de la Todini.
Ideea mai importantă e că, până la urmă, și cele mai pesimiste promisiuni anunță tot finele acestui an drept termen de finalizare a primei secțiuni.
Mâine încep lucrările la secțiunea a doua
Tot azi, prefectul și Ariton s-au întâlnit, pentru prima dată, cu reprezentanții Vectra Service, firma angajată pentru lucrările la secțiunea a doua a centurii. Cu câteva utilaje aceștia lucrau la amenajarea organizării de șantier, amplasată în apropierea intersecției drumului către Ocna Sibiu (DJ 106B) cu drumul către Rusciori. ”De mâine vor veni și restul utilajelor astfel încât să începem lucrările la decopertarea sectorului cu profil de autostradă. Această porțiune nu ar trebui să impună dificultăți, sperăm ca vremea să fie bună și vom termina lucrarea în acest an”, a declarat Bogdan Paltene, din partea Vectra Service.
Potrivit lui, lucrările pentru reabilitarea şi modernizarea celor 3,6 km de drum judeţean care vor lega centura cu profil de autostradă de DN1/7 vor începe în prima parte a lui aprilie. „Vom avea un număr de 150 – 200 de angajaţi care vor lucra pe acest şantier. În perioada de vârf a lucrării vom sări de 300 de angajaţi. Lucrările trebuie să fie încheiate până în noiembrie. Bine, poate vor mai rămâne de executat unele lucrări precum câteva rigole lângă DJ 106B”, a mai spus Paltene.
Acte adiţionale de semnat
Valoarea contractului pentru secţiunea întâi a centurii ocolitoare a Sibiului nu îşi modifică preţul, chiar dacă termenul de finalizare al centurii a fost amânat. Dar vor fi plătite în plus o serie de lucrări suplimentare – cele necesare reparaţiilor necesare porţiunilor deteriorate. Aceste lucrări nu au fost cuprinse în contractul iniţial. Care este valoarea acestor lucrări nu putem spune, deocamdată – actele adiţionale pentru lucrările suplimentare nu au fost încă semnate. „În perioada următoare aşteptăm contractele”, spun reprezentanţii constructorilor.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Ocna Sibiului , Ion Ariton , Max Boegl , Vectra Service , Constantin Trihenea , Bogdan Paltene
Vizualizari: 284
Ultimele comentarii
Acum 13 ore
MB
Acum 13 ore
Claudiu
Acum 13 ore
Liberal autentic
Acum 13 ore
Neli Oproiu
Acum 13 ore
Bobo