69,55 de milioane de lei este valoarea contractului încheiat între Transcar International și Con-A, pentru ridicarea unui viitor Centru de afaceri situat pe strada Nicolaus Olahus (fosta străpungere Mihai Viteazul). Clădirea începută de Concefa acum trei ani şi abandonată ulterior va avea un singur corp – spre diferenţă de planurile iniţiale care prevedeau două „turnuri gemene” – două niveluri vor fi la subsol, iar peste parter vor fi ridicate alte 15 etaje. Înălţime clădirii va fi de 58 de metri, cu o amprentă la sol de 25,2 metri.
Societatea Con-A a fost angajată prin licitaţie publică, având în vedere că fondurile necesare realizării Centrului de afaceri sunt asigurate şi prin finanţare europeană, în cadrul Programului Operaţional Regional, Domeniul „dezvoltarea durabilă a structurilor de sprijinire a afacerilor de importanţă regională şi locală”. Prin acest program, Transcar International beneficiază de o finanţare nerambursabilă de 66,75 de milioane de lei. Oferta Con-A a fost aleasă din cele şase depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică lansată încă de anul trecut. Contractul a fost semnat pe 3 ianuarie 2010, iar durata de execuţie prevăzută în caietul de sarcini este de maxim 16 luni.
Contract benefic şi pentru alte firme
Potrivit anunţului de atribuire a licitaţiei, lucrarea atribuită celor de la Con-A poate fi subcontractată în procent de cel mult 40%. Mircea Bulboacă, preşedintele grupului de construcţii Con-A, arată că lucrările de construcţie vor avea efecte benefice nu numai pentru Con-A, ci şi pentru o serie mai lungă de firme, care vor fi antrenate indirect în şantier. "Este o lucrare foarte importantă pentru noi, dar am mai obţinut şi alte contracte astfel că suntem cam la nivelul anului trecut în ceea ce priveşte volumul lucrărilor. Şi efectivul nostru de angajaţi a crescut", a declarat Mircea Bulboacă. El a precizat că nu se vor mai face angajări pentru lucrările de construcţie la proiectul situat vizavi de Sala Transilvania. Preşedintele Con-A mai spune că firma de construcţii a preluat în administrare şantierul şi că lucrările vor începe în cel mai scurt timp.
Con-A este un partener mai vechi al grupului de firme condus de Ilie Carabulea. Magnatul sibian a contractat Con-A și pentru ridicarea Hotelului Ramada, investiție finalizată în 2007 și în valoare de aproximativ 23 de milioane de euro.
Umbra lui Carabulea
Trancar International are un singur asociat, pe Octavian Dican, angajat în cadrul Holdingului Atlassib. Scheletul ce va deveni Centru de afaceri aparținea SC Păltiniș Leasing, firmă tot din grupul Holdingului Atlassib, intrată între timp în reorganizare financiară și cu datorii imense la stat. Prezentarea proiectului Centrului de afaceri, cu finanțare europeană, a fost făcută, însă, de Ilie Carabulea.
Citește și
Carabulea îşi răscumpără terenul cu bani europeni
Licitaţia lui Carabulea, anulată
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Mihai Viteazul , Sala Transilvania , Hotelului Ramada , Ilie Carabulea , Holdingului Atlassib , Mircea Bulboacă , Păltiniș Leasing , Transcar International , Societatea Con , Vicepreşedintele Consiliului J , Octavian Dican , Oferta Con , Trancar International
Vizualizari: 589
Ultimele comentarii
Acum 10 ore
MB
Acum 10 ore
Claudiu
Acum 10 ore
Liberal autentic
Acum 10 ore
Neli Oproiu
Acum 10 ore
Bobo