România nu s-a calificat la campionatul mondial de fotbal din Africa de Sud, dar a reuşit performanţa de a ocupa locul trei la campionatul mondial de fotbal al roboţilor, RoboCup, cel mai mare eveniment de robotică şi inteligenţă artificială din lume, conform unui comunicat de presă remis, vineri, de echipa românească participantă.
Desfăşurat în acest an la Singapore, concursul a adunat participanţi din peste 40 de ţări care s-au întrecut în cele 15 ligi ale concursului roboţilor RoboCup. România, prin Sebastian Marian, împreună cu echipa lui Oxsy, s-a plasat pe locul 3 la Simulation League concurând alături de echipe puternice cum ar fi cele din Japonia, China, Brazilia, Germania, Iran. Acest loc îi asigură calificarea la campionatul de anul viitor ce se va desfăşura la Istanbul.
Performanţa sibianului este remarcabilă, ţinând cont de lipsa investiţiilor şi implicarea redusă a României în domenii ca inteligenţa artificială şi robotică.
RoboCup este un proiect internaţional, lansat în 1997, în domeniul roboticii şi al calculatoarelor, care are ca scop promovarea sistemelor de inteligenţă artificială în întreaga lume. RoboCup a ales jocul de fotbal ca subiect de cercetare. Ideea de bază este de a dezvolta sisteme computerizate, capabile să presteze diferite sarcini specifice oamenilor. În cadrul acestei competiţii se încearcă simularea unui joc de fotbal, scopul final declarat fiind dezvoltarea unei echipe de roboţi humanoizi autonomi, care să câştige până în anul 2050, un meci desfăşurat după regulile FIFA, cu recenta campioană mondială la fotbal.
"Simulation Soccer League", în care participă echipa sibiană Oxsy, este una din cele 15 ligi actuale ale competiţiei RoboCup şi este liga în care nu există roboţi adevăraţi, însă spectatorii pot urmări acţiunea, pe un ecran mare ce arată ca un joc de computer uriaş. În această ligă, echipe a câte 11 programe software se conectează şi joacă una cu cealaltă prin intermediul unui server. Fiecare program reprezintă un jucător, rulează pe câte un calculator separat, iar toate calculatoarele se conectează la acest server de fotbal.
Cei 22 de jucători conectaţi la acest server primesc date senzoriale - vizuale, auditive şi interne, legate de lumea în care se află şi pot reacţiona, executând acţiuni pe care le trimit serverului, sub formă de comenzi precum: "aleargă", "loveşte", "roteşte". Singurul mod de comunicare între jucători se face prin intermediul unei comenzi "spune", trimise serverului.
Compa IT Sibiu a fost alături de echipa sibiană Oxsy sprijinind sistematic performanţele obţinute de Sebastian Marian în competiţia roboţilor.
Oxsy s-a înfiinţat în iulie 2002, odată cu proiectul de diplomă în domeniul sistemelor multi-agent al lui Sebastian Marian. De la prima participare în iulie 2003, Oxsy nu a lipsit de la niciun eveniment RoboCup.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 450
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Alex
Acum 1 oră
Florin
Acum 1 oră
Sandrino Arhitecti
Acum 1 oră
Till Eulenspiegel
Acum 1 oră
Ionutz Vl