X

Sibienii, chemati sa devina proprietarii primului tren privat din oras

Inițiatorii primei linii de transport feroviar de călători pe ruta Sibiu – Cisnădie cheamă sibienii să participe la acțiunea de subscripție publică pentru strângerea de fonduri necesare finalizării investițiilor.

Kolozsi Jozsef, directorul general al SC Construcții Căi Ferate Sibiu, a închiriat cu câțiva ani în urmă linia de cale ferată Cisnădie – Șelimbăr. Alături de Lucian Popescu, gestionarul liniilor închiriate, a ofertat o serie de companii să utilizeze calea ferată pentru activități de transport. Fără succes.
Între timp, cei de la Clubul Economic German au prezentat un proiect de transport inter și intraurban care să utilizeze liniile de cale ferată aflate în jurul și în interiorul municipiului Sibiu. Kolozsi Jozsef a participat la prezentarea acestui proiect și, recent, a și achiziționat un automotor, în ideea de a-l pune în circulație pe ruta Sibiu – Cisnădie. ”Automotorul are 59 de locuri pe scaun și alte 55 în picioare. Am calculat că un astfel de automotor ar face patru curse pe zi”, spune Kolozsi. Pentru a deveni, însă, rentabil, iar o cursă pe această rută să ajungă să coste doar 3,5 – 4 lei, ar mai fi nevoie de încă un automotor. Pentru achiziția căruia Kolozsi apelează la sibieni.

Prima subscripție publică

Intenția lui Kolozsi Jozsef este o premieră în istoria Sibiului recent. Practic, omul de afaceri intenționează să înființeze o nouă firmă. ”Noi venim cu automotorul cumpărat până acum și cu linia. Ne-am gândit la această subscripție publică, pentru restul achizițiilor necesare. Cine iubește Sibiul să vină alături de noi și să contribuie. În prima jumătate de an, probabil, va funcționa pe pierdere, dar apoi lucrurile se vor redresa. Cei devin fondatori ai acestei societăți, ne vom strânge în prima adunare generală și vom hotărî ce este de făcut. Cei care vor deveni ulterior asociați vor avea cotă parte la profit, dar nu vor avea și drept de vot”, spune Kolozsi Jozsef.
Lucian Popescu spune că, în mod normal, pentru această investiție ideale ar mai fi încă două automotoare. ”Pentru a acoperi nevoile tuturor navetiștilor, a elevilor, a celorlalți călători, ar fi nevoie de două garnituri pe traseu, plus una de rezervă”.

Investiție de viitor

Inițiatorii acestui proiect spun că transportul pe linia ferată are un viitor cert. De altfel, inclusiv în viitorul PUG al Sibiului este inclusă o astfel de linie de tren interurban, care să traverseze Sibiul prin nordul actualei Zone Industriale Vest și să facă legătura între gara orașului și Aeroport.
”Noi suntem câțiva în Sibiu care gândim astfel, cu încredere în viitorul acestui gen de transport. În Germania este foarte bine pus la punct. Și între Ungaria și Austria a fost creată o astfel de linie de cale ferată. Este un mod mult mai puțin poluant de transport public al călătorilor”.
În funcție de câți bani se vor strânge prin această acțiune de subscripție publică, vor fi decise și strategiile viitoare: tipul de automotoare cumpărate, etc.

Traversarea DN1/DN7

Probabil că întrebarea cel mai des pusă în legătură cu acest proiect face referire la modul de reglementare a circulației la intersecția liniei de cale ferată Șelimbăr – Cisnădie cu DN1/DN7. ”Simplu. Cu un sistem de semafoare”, spune Kolozsi Jozsef.
Distanța dintre Cisnădie și Sibiu ar urma să fie parcursă de acest tren în aproximativ 25 de minute. În alte 10 minute, garnitura ar ajunge și în gara Turnișor.

 

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

21 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    aiurel

    foarte bine stim de mult acest fapt,bine ca mai da cineva cate un semn de dezmortire.Oare cat ar fi
    bine sa dea un sibian ptr automotor???.Referitor
    la DN1nu-i nici o problema ca asa cerva exista pe soseaua DEVA-FELIX-ORADEA-BORS.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ion

    Johanis a zis ca nu se pune problema ca sa fie data in functie linia aceasta. Si mai bine ati verifica cum a reusit Kolozsi Jozsef sa puna mina pe respectiva linie de cale ferata si cit mai dureaza pina o vinde la fier vechi.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Calin

    Ioane daca tot iti dai cu parerea macar incearca sa intelegi ce scrie in articol:

    \”… a închiriat cu câțiva ani în urmă linia de cale ferată Cisnădie – Șelimbăr.\”

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    cadrilater

    Ar fi bine de stiut de ce fel de automotoare e nevoie ( cateva date tehnice) si cam cat costa un astfel de automotor, cine le produce, unde sunt in strainatate in functiune, s-ar putea achizitiona si la mana a doua?

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    siby

    Daca automotoarele arata ca cel din imagine, mai bine uitati. Asta este un autobuz pe sine care nu merge cu mai mult de 25-30 km/h. In faza initiala a proiectului era vorba de automotoare noi din Germania la pretul de 2-3 milioane Euro/buc? Sunt destule tipuri de automotoare in Germania cu 2 sau 3 vagoane fabricate in anii 1980 care se dau \”pe degeaba\”. La Nurnberg in triaj exista multe astfel de trenuri in starte buna. Sugerez sa reabiliteze intai linia si dupa aceea sa se analizeze ce tip de trenuri pot circula in siguranta pe acest tronson! Succes!

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @siby

    autobuz-neautobuz, arata bine si inauntru nu te ploua, nu te ninge. mergi cu autobuzul pe sine si poti organiza diverse grupuri sexuale. daca vine si sora-ta, eu i-o dau prin gura o saptamana.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dr2005

    Iohannis nu vrea, pentru ca ramane Carabulea fara clienti. Linia de cale ferata este declarata neinteroperabila si inchiriata cu prevederile legale in vigoare. Deasemenea, se poate solicita deschiderea liniei pentru trafic de calatori, apoi cel care o va opera va primi si subventie de la stat, exploatarea urmand a se face cu respectarea instructiilor existente la calea ferata din Romania. In acest caz, pretul va trebui sa fie cel fixat de stat si folosit de toti operatorii feroviari din tara (CFR Calatori, Regiotrans, TFG, Servtrans).
    Automotoarele VT614 si 624 cu 2 si 3 vagoane din ,,anii \’80\” (adica \’60 – \’70) sunt cam mari… automotorul deja adus are o viteza maxima de 80 km/h, suficient pentru cum se prezinta infrastructura.

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ion

    apropo, stiati ca regio trans (firma nevestei lui berceanu) a functionat atit cit el a fost ministrul transporturilor? avea subventie la km de la stat. A pierdut scaunul, s-a dus si subventia.
    El a scos din program trenuri cfr ca sa meargaq ale lui. Acum nu mai sunt nici unele.

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    remus

    retardatilor de la 5/6 si 11: e loc pentru toata lumea, mai belitilor! oare voi nu stiti ca, dintotdeauna, concurenta a creat progres si cresterea calitatii serviciilor? da\’, na-i ce discuta cu schizofreni ca voi, care una stiu (si aia proasta!) sa se lege de patronul citat; jigodiilor
    exact de latratul vostru in neant nu mai poate…

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Paul

    Pt Ion, Regiotrans apartie de Brasov, de patroni din Brasov, povestea lor a fost pusa si in ziar, ceea ce nevasta lu Berceanu are este GFR (Grup Feroviar Roman) cu totul alta mancare de peste.

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ptr.10

    Nu te vei putea desfasura in autobuzul pe sine obsedatule, spatiile dintre scaune sunt mai mici decat la tine in pat, unde poti face ce ai zis cu nevasta-ta!

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    remus

    lui 17: ramane un mister, cum esti lasat sa circuli liber prin urbe: asta, deocamdata… oricum, prima halta o s-o faci, mai mult ca sigur, pe str. dr. bagdazar, desi n-o sa-ti fie de prea mult folos, asa ca alege un bloc cu 10 etaje: scap mai usor, boala!

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    remus

    aceluias de la 21: te amagesti degeaba, insule! si, daca nu stiai, pe ruta respectiva circula autobuzele transmixtului, care-i firma independenta, cu CA, directori s.a. nu-i a patronului holdingului. da\’, ce-ti spun tie, un neica-nimeni? ba, chiar nici nu existi…

  20. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  21. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact