Inițiatorii primei linii de transport feroviar de călători pe ruta Sibiu – Cisnădie cheamă sibienii să participe la acțiunea de subscripție publică pentru strângerea de fonduri necesare finalizării investițiilor.
Kolozsi Jozsef, directorul general al SC Construcții Căi Ferate Sibiu, a închiriat cu câțiva ani în urmă linia de cale ferată Cisnădie - Șelimbăr. Alături de Lucian Popescu, gestionarul liniilor închiriate, a ofertat o serie de companii să utilizeze calea ferată pentru activități de transport. Fără succes.
Între timp, cei de la Clubul Economic German au prezentat un proiect de transport inter și intraurban care să utilizeze liniile de cale ferată aflate în jurul și în interiorul municipiului Sibiu. Kolozsi Jozsef a participat la prezentarea acestui proiect și, recent, a și achiziționat un automotor, în ideea de a-l pune în circulație pe ruta Sibiu – Cisnădie. ”Automotorul are 59 de locuri pe scaun și alte 55 în picioare. Am calculat că un astfel de automotor ar face patru curse pe zi”, spune Kolozsi. Pentru a deveni, însă, rentabil, iar o cursă pe această rută să ajungă să coste doar 3,5 – 4 lei, ar mai fi nevoie de încă un automotor. Pentru achiziția căruia Kolozsi apelează la sibieni.
Prima subscripție publică
Intenția lui Kolozsi Jozsef este o premieră în istoria Sibiului recent. Practic, omul de afaceri intenționează să înființeze o nouă firmă. ”Noi venim cu automotorul cumpărat până acum și cu linia. Ne-am gândit la această subscripție publică, pentru restul achizițiilor necesare. Cine iubește Sibiul să vină alături de noi și să contribuie. În prima jumătate de an, probabil, va funcționa pe pierdere, dar apoi lucrurile se vor redresa. Cei devin fondatori ai acestei societăți, ne vom strânge în prima adunare generală și vom hotărî ce este de făcut. Cei care vor deveni ulterior asociați vor avea cotă parte la profit, dar nu vor avea și drept de vot”, spune Kolozsi Jozsef.
Lucian Popescu spune că, în mod normal, pentru această investiție ideale ar mai fi încă două automotoare. ”Pentru a acoperi nevoile tuturor navetiștilor, a elevilor, a celorlalți călători, ar fi nevoie de două garnituri pe traseu, plus una de rezervă”.
Investiție de viitor
Inițiatorii acestui proiect spun că transportul pe linia ferată are un viitor cert. De altfel, inclusiv în viitorul PUG al Sibiului este inclusă o astfel de linie de tren interurban, care să traverseze Sibiul prin nordul actualei Zone Industriale Vest și să facă legătura între gara orașului și Aeroport.
”Noi suntem câțiva în Sibiu care gândim astfel, cu încredere în viitorul acestui gen de transport. În Germania este foarte bine pus la punct. Și între Ungaria și Austria a fost creată o astfel de linie de cale ferată. Este un mod mult mai puțin poluant de transport public al călătorilor”.
În funcție de câți bani se vor strânge prin această acțiune de subscripție publică, vor fi decise și strategiile viitoare: tipul de automotoare cumpărate, etc.
Traversarea DN1/DN7
Probabil că întrebarea cel mai des pusă în legătură cu acest proiect face referire la modul de reglementare a circulației la intersecția liniei de cale ferată Șelimbăr – Cisnădie cu DN1/DN7. ”Simplu. Cu un sistem de semafoare”, spune Kolozsi Jozsef.
Distanța dintre Cisnădie și Sibiu ar urma să fie parcursă de acest tren în aproximativ 25 de minute. În alte 10 minute, garnitura ar ajunge și în gara Turnișor.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Construcții Căi Ferate Sibiu , În Germania , Kolozsi Jozsef , Lucian Popescu , Clubul Economic German , Zone Industriale Vest
Vizualizari: 588
Ultimele comentarii
Acum 13 ore
Postac
Acum 13 ore
Xxx
Acum 13 ore
Wolff
Acum 14 ore
Radi
Acum 14 ore
Mopri