X

CARACATITA SIBIANA I (Radiografia sistemului endemic al coruptiei “la nivel de partid si de stat”)

 

Nimic mai facil, astăzi, în România („astăzi”, vorba vine, mai corect de peste două decenii), să
vorbim despre CORUPŢIE ca despre un sistem endemic la nivel naţional. Este realitatea cea „de
toate zilele”, pe care o prizăm zilnic, o respirăm odată cu aerul, ne înconjoară, atotprezentă, ne
opresează, atotputernică, ne înăbuşe, ne exasperează, ne nevrozează, ne disperă, ne întunecă
orizontul, ne spulberă orice speranţă de mai bine pentru această ţară, pentru neamul nostru.
O simţim prezentă, difuză sau obstinată, activă în toate mediile şi structurile sociale, în toate
instituţiile şi partidele, la oraşe şi la sate, strălucind însă, în metropolă! Este asemeni unei
pânze de păianjen otrăvitor, carnivor, vorace, ţesută cu tenacitate şi rafinament, utilizând
tehnici tradiţionale, clasice şi ultramoderne, atotputernică, atotdominatoare. Juridic însă,
corupţia în România este o „fata morgana”, este asemeni unei vedenii, a unui miraj: cu toţii o
vedem, o simţim, o trăim, zi de zi, dar, nimeni nu o „atinge”, nu o dovedeşte, nu o „arestează”,
nu o condamnă! Este asemeni unei boli de sânge (mai rea ca leucemia) care a expandat în
tot organismul naţional, a cotropit şi ucis globulele roşii, sănătoase, a debilitat până la leşin
organismul social, l-a anemiat şi apoi l-a paralizat, lăsându-l neputincios asaltului final,
destabilizator, falimentar. Când vine, însă, momentul să o denunţăm, instituţional sau individual,
să o stigmatizăm, să o punem la stâlpul infamiei, al oprobiului public, brusc ne cuprinde
teama, ne fofilăm, ne retragem în „cochilia” autismului social. Ne cuprinde un sentiment ucigător
de teamă, represiv, paralizant!
Spaima care ne bântuie de decenii, nu este neîntemeiată, căci forţa de reacţiune a
corupţilor este necruţătoare, devastatoare, fiecare corupt având în spate, mai vizibil sau mai
ascuns, un potent om politic, un procuror şef, un ofiţer superior de poliţie şi, la limită, un
judecător, gata oricând pentru „arginţii” pretinşi şi livraţi generos, licenţios, să-i apere, să le
promoveze interesele, să-i „albească” în presă sau chiar în dosare, să-i achite şi să-i elibereze din
arest, apoi să-i urce, din ce în ce mai sus, în funcţii publice. Disperaţi, tot mai disperaţi, bieţii
oameni oftează, ridică neputincios din umeri, „implorând cerul” şi îşi (îţi) spun resemnaţi: „te pui
cu sistemul?”. Şi au perfectă dreptate, căci corupţia a devenit sistem naţional. Unul endemic (a
dobândit caracter permanent!) şi, mai corect şi mai actual, unul pandemic.
Ei bine, personal, retrăind zilele şi nopţile terifiante ale „revoluţiei” din decembrie '89,
momentele pe care le credeam cruciale pentru abolirea comunismului, opresiunii statului totalitar,
dictaturii politice şi atitudinii deviante şi ticăloase, care ne pervertiseră conştiinţa şi caracterul
întregii naţiuni, atunci când, iresponsabil mai degrabă decât curajos, înfruntând tirurile armelor şi
atentatul personal (există martori în viaţă), mi-am asumat „ieşirea în faţă”, ca vicepreşedinte al
CJFSN şi apoi al CJPCUN şi înfruntarea „noii ordini social – politice”, îndrăznind apoi, în ultimii
ani, să înfrunt corupţia sibiană, să o demasc public, să-i descifrez şi să-i prezint mecanismul – de
configurare şi de acţiune -, să o radiografiez (o adevărată performanţă!) şi să o arăt sibienilor şi
 
naţiunii în toată nesimţirea, mârşăvia şi monstruozitatea sa abominabilă.
Multă lume mă crede nebun (după celebrul proverb „dacă tăceai, filozof rămâneai”) iar un
bun prieten din liceu mi-a declarat, zilele trecute, cu toată compasiunea de care era
capabil: „zevzecule, îţi păstrai postul şi locul în sfera puterii dacă nu făceai pe moralistul!”. Pe
limba şi înţelesul lui, dacă „nu te puneai cu corupţii” (căci CORUPT, în sens etimologic, este cel
ce încalcă morala socială, publică, iar constituţional, cel ce se consideră „mai presus de orice
lege”). Tuturor, le răspund „dacă aveţi o conştiinţă, ridicaţi-vă cu toţi la luptă împotriva
Corupţiei şi activaţi pe baricadele Adevărului. Doar aşa ne vom recupera „şansa viitorului!”.
Cazul ales spre lămurirea sibienilor privitor la cum arată concret şi funcţionează ca sistem
social (căci este un mecanism social care funcţionează perfect, dacă este „uns” cum trebuie!),
corupţia sibiană din zilele noastre se constituie în ultimul grav, odios, ilegal, inept şi abuziv atac
la integritatea patrimoniului cultural al Muzeului Civilizaţiei Populare Tradiţionale „ASTRA”, în
percepţia generală a sibienilor, „Muzeul Satului” din Dumbrava Sibiului. Concret, este vorba de
un proiect investiţional, promovat de BAMT Grup (al cărui patron este DUMITRU
DOMNARU, un potent om de afaceri sibian, coproprietar la „EUROIL”, pilon de bază şi sponsor
generos al PDL, protectorul financiar al conducerii PDL-ului sibian, consilier judeţean PDL etc.),
având ca obiectiv constituirea unui stabiliment comercial de 300 m2, lipit de HANUL tradiţional
transferat din comuna Tulgheş (jud. Harghita) şi situat la 10 m distanţă de poarta a II-a de acces în
incinta Muzeului (care este clasat „Monument istoric, Grupa A”).
Conştient că proiectul său încalcă prevederile exprese ale Legii 422/2001, Legea protecţiei
monumentelor istorice, care nu permit realizarea de noi construcţii la mai puţin de 100 m, în
intravilan şi 500 m, în extravilan (cazul nostru), dl. Domnaru D., respins la licitaţia din anul 2008
(întrucât nu îndeplinea condiţiile stabilite riguros în Caietul de sarcini, aprobat de Consiliul
Judeţean), cu spiritul întrepid eficace, cunoscut, susţinut nelimitat de preşedintele organizaţiei
judeţene a PDL, Ion Ariton (senator şi apoi, ministrul Economiei!), se hotărăşte să-şi impună
proiectul dincolo de toate opreliştile legale, într-un exerciţiu demonstrativ de forţă şi aroganţă,
tipic celor îmbogăţiţi peste măsură, în ultimii ani, prin mijloace numai de ei ştiute.
Odată limpezit cadrul preliminar, urmează expunerea, secvenţă cu secvenţă, a filmului de
aventuri, în care voi evidenţia „eroul” fiecărei secvenţe, scenariul conceput pentru a învinge
legea, riposta (reacţiunea – de la a reacţiona) dată de subsemnatul fiecărui demers
al „beneficiarului” şi rezultatul fiecărei acţiuni/iniţiative a dl-ui Domnaru.
 
Secvenţa 1
Scenariul pregătit: scoaterea loturilor de teren din muzeu vizate pentru a dezvolta proiecte
investiţionale, pe lângă monumentele şi construcţiile cu funcţii comerciale, din patrimoniul
muzeal. Actorul principal, IORDAN NICOLA – secretarul Consiliului Judeţean. Misiune
îndeplinită: în mod ilegal, perfid (pe ascuns, fără înştiinţarea conducerii CNM „ASTRA”), acesta
operează în scopul indicaţiilor primite şi intabulează în CF toate acele loturi, ca „parc de
agrement”. Calea investiţiilor „externe”, „legală”, era deschisă. Reacţiunea adversă: aflând de
ingenioasa schimbare de titlu juridic a terenurilor vizate, subsemnatul reacţionează din funcţia de
 
consilier judeţean şi obligă pe manipulatorul ocult să readucă terenurile înapoi în incinta
muzeului, reconstituindu-se în CF situaţia anterioară. Calea „legală” a investiţiei dorite a fost
blocată, dar intervenţia mea fermă a generat verdictul oligarhiei: „Bucur trebuie eliminat din
funcţie cu orice preţ, prin orice mijloace, indiferent de valoarea sa”!
Secvenţa 2
Scenariul elaborat: îndepărtarea lui C. Bucur din funcţia de manager general al
Complexului Naţional Muzeal „ASTRA”. Pretextul ales: „se opune politicii Partidului în
problema reducerilor de personal”. Total fals şi profund imoral. Opoziţia mea la adoptarea
Hotărârii proiectate de conducerea CJ se referă la aberaţia reducerii a 88 posturi din schema de
personal a muzeului şi doar a unui singur post din schema Consiliului Judeţean! Actant
principal: ION ARITON, preşedintele PDL Sibiu care, disperat de votul paritar exprimat în
şedinţa CJ din luna aprilie 2009, convoacă „activul” şi dispune ca la votul din luna mai, „să se
voteze disciplinat, conform indicaţiilor trasate de conducere”! Zis şi făcut. Ilegal şi profund
imoral, C. Bucur este „descălecat”. Acum se dă „trecere liberă” la toate proiectele oneroase
blocate de subsemnatul, de câţiva ani de zile, dar dorite obsesiv de conducerea CJ şi subscrise de
obedientul şi servilul director interimar, V. Olaru. Reacţia adversă: acţionarea în instanţă a
deciziei de demitere luată de conducerea CJ. Curtea Constituţională a României emite o decizie
favorabilă încheierii unui nou contract (în continuarea celui încheiat pe OUG 189), de această
dată, pe Art. II din Legea 269/17 iulie 2009.
 
Continuare în numărul următor

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

O opinie

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    vulcu

    aveti dreptate d-le bucur. dar aceste lucruri le cunoasteti de multa vreme. atata timp cat ati fost membru pdl nu ati scos la iveala murdariile colegilor dvs de partid. pe de alta parte, m-am intrebat mereu de ce curtea de conturi nu a facut si nu face o analiza corecta si complexa asupra achizitiilor muzeului astra. fosti colegi de-ai dvs afirma deseori ca toate achizitiile se faceau prin firme \”prietene\” si de regula la suprapret. asta nu e coruptie, nu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact