Pentru cele două loturi care măsoară în total 38,2 km și care traversează teritoriul județului Sibiu au depus oferte 12 companii sau asociații, majoritatea fiind din Italia. Printre ofertanții lucrărilor aproximate, în total, la peste 330 de milioane de euro, se numără și compania sibiană Concefa (participă în asociere), dar și o firmă din Azerbaidjan.
Lotul ce poartă numărul patru din viitoarea autostradă Sibiu – Orăștie și care va fi construit în continuarea centurii ocolitoare a Sibiului măsoară 16,105 km, iar valoarea totală a lucrărilor a fost aproximată de CNADNR la 652,86 de milioane de lei, fără TVA (aprox. 155,44 milioane de euro).
Pentru acest lot au depus oferte asocierea Tirrena Scavi – Condotte – Cossi, asocierea Secol-STE-Toto, J&P Avax, asocierea Copisa-Aprivia, asocierea Astaldi-Euroconstruct-AstalRom și compania Eureca.
Cele trei companii din asocierea Tirrena Scavi – Condotte – Cossi sunt toate din Italia. Tirrena Scavi lucrează deja în România, fiind angajată pentru construcţia tronsonului de drum Bucureşti-Moara Vlăsiei, din viitoarea autostradă București – Brașov, tronson care ar fi trebuit finalizat de anul trecut, dar a fost blocat din cauza proceselor care au blocat exproprierile.
Condotte este firma cea mai puternică din joint-venture, fiind înființată de 131 de ani. Are lucrări, în afară de Italia, pe continentul asiatic, cel sud-american și cel nord-american. De altfel, multe din podurile suspendate impresionante ale americanilor au fost construite de italienii de la Condotte. Îm fine, Cossi Costruzioni este înființată în 1976, bifând multe lucrări publice de infrastructură din Italia, de la tuneluri, până la autostrăzi.
Și cea de-a doua asociere (Secol-STE-Toto) înscrisă în cursa petru construirea celor 16 km de autostradă este formată numai din companii de construcții originare din Italia. Mai mult, Secol SpA este firma în cadrul căreia a lucrat și actualul ministru al Trannsporturilor, Anca Boagiu. Secol SpA tocmai ce a primit un contract de 31 de milioane de euro, pentru modernizarea a 36 de km din DN6, Alexandria – Craiova. Toto Costruzioni are, de asemenea, o listă impresionantă de autostrăzi construite, fiind o firmă de construcții rutiere, feroviare sau civile cu o istorie de peste 50 de ani. S.T.E., pe de altă parte, este o firmă mai recent apărută.
J&P Avax, care participă singură la licitație, este printre cele mai mari grupuri de companii de construcții din Grecia. Sub J&P Avax funcționează nu mai puțin de 16 firme din țara serios afectată de criza financiară. Lista lucrărilor de drumuri finalizate de greci este imensă, incluzând proiecte din țara de origine, dar și din Albania și Polonia. Din Polonia provine și Aprivia, o companie care face parte dintr-un imens consorțiu ce numără firme de consultanță, care activează în domeniul energiei sau al imobiliarelor. Cei de la Aprivia participă la licitația pentru lotul patru din viitoarea autostradă Sibiu – Orăștie alături de spaniolii de la Copisa Copisa Constructora Pirenaica. Aceștia ar trebui să termine în acest an și centura Caransebeșului, un contract în valaore de 30 de milioane de euro, fără TVA.
”Regii asfaltului”, după cum au fost botezați în presa națională, nu lipsesc nici de la această licitație. Celebra companie Astaldi (Italia) și Euroconstruc t 98 (România) participă la licitația pentru lotul patru alături de o altă companie din România, AstalRom (fosta Întreprindere de Utilaj Greu pentru Construcţii Galaţi).
În fine, ultima ofertă depusă în cadrul licitației aparține Eureca, un consorțiu italian format din trei firme (CMB, UNIECO și CLF), dintre care două au aproape câte 100 de ani de funcționare. Cifra de afaceri a consorțiului în 2008 a fost de aproape 1,3 miliarde de euro.
Și Concefa s-a asociat cu italienii
Numele Impresa Pizzarott, firma asociată cu cei de la Concefa Sibiu, nu este străin de România. Alături de una din firmele care a depus ofertă pentru lotul 4 (Tirrena Scavi), cei de la Impresa Pizzarott lucrează la viitoarea autostradă București – Brașov. Acum, participă alături de Concefa la licitația pentru lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie. Acesta măsoară 22,11 km lungime, iar CNADNR a aproximat valoarea lucrărilor la 762,2 milioane de lei, fără TVA (aprox. 181,4 milioane de euro).
Nici cel de-al doilea consorțiu ofertant nu aduce nume tocmai străine. Spaniolii de la FCC au multe proiecte (inclusiv pentru autostrada Timișoara – Arad, alături de Astaldi, sau o serie de pasaje aflate acum în construcție în Capitală). Asociații celor de la FCC, austriecii de la Alpine Mayderer, au participat, tot alături de italieni, și la licitația pentru Deva – Orăștie, câștigată în cele din urmă de Strabag (deși cele 150 de milioane de euro cerute de FCC-Alpine reprezentau cea mai bună ofertă financiară).
Ideconsa-Peyber Hispanica-OHL, consorțiul care a depus cea de-a treia ofertă este format numai din companii spaniole. OHL este cea mai veche, cu o istorie de aproape 90 de ani și un portofoliu de lucrări pe măsură pe aproape toate continentele. Cei de la Idencosa lucrează din 1963, Peyber Hispanica fiind cei mai ”fragezi” din asociere, compania lor fiind formată acum 14 ani.
Probabil cea mai exotică asociere este cea a azerilor de la Azvirt, alături de societatea românească Delta ACM. Dacă cei de la Azvirt se pot lăuda mai mult cu lucrări din capitala Azerbaidjanului, Baku, în cazul celor de la Delta ACM 93 (deținută în acte de inginerul Florea Diaconu) lucrările de ordinul zecilor de milioane de euro au fost obținute în ultimii ani în București.
Impregilo participă singuri la licitația de față. Grupul provine din Italia și are la bază alte patru companii de construcție care au devenit una în 1990. 20.000 de ingineri angajați și un profit net estimat la peste 100 de milioane de euro sunt câteva din datele companiei care activează pe mai multe continente.
Ultima asociere care a depus ofertă pentru autostrada care va traversa 22 de km din Sibiu este formată tot din companii italiene. FIP Industriale este, iarăși, una din companiile cu zeci de ani în spate, fiind înființată în 1945. În ceea ce-i privește pe cei de la Balzola, aceștia au anunțat pentru 2009 o cifră de afaceri de 210 milioane de euro.
Celelalte loturi: Max Boegl, tot alături de Geiger. Dar fără Comtram
Celelalte două loturi ale autostrăzii Sibiu – Orăștie aduc printre ofertanți și pe cei de la Max Boegl și Geiger, tot în asociere, după cum au participat și la centura ocolitoare a Sibiului, secțiunea întâi, lucrare pe care o vor termina în această primăvară. De data aceasta, însă, cei de la Max Boegl și Geiger nu mai participă în asociere cu Comtram-ul controlat de sibianul Ilie Carabulea, ci de alte două firme, tot din România – Tancrad (firmă de drumuri din Galați, fondată inițiat ca distribuitor al produselor combinatului Arcelor Mittal Steel) și Primacons (firmă de proiectare).
Lotul 1 - 24,11 km, valoare aproximată la 814,12 milioane de lei fără TVA (aprox. 194 de milioane de euro)
Ofertanți:
1. Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena -Rosas-Arcadis
2. SBI International Holdings
3. Strabag Romania
Lotul 2 - 19,745 km, valoare aproximată de CNADNR la 707,99 milioane de lei fără TVA (aprox 168,56 milioane de lei)
Ofertanți:
1. Straco-Studio Corona
2. UMB-Tehnostrade-Carena
3. Razel-Egis
4. Porr-Hidroconstrucţia
5. Doprastav-Cominco-Alfa 04
6. Shapir-Aktor
7. Max Boegl-Geiger-Tancrad-Primacons
8. MonteAdriano-Romstrade
Autostrăzi de terminat în 30 de luni
Deschiderea ofertelor în cadrul licitației pentru cele patru loturi ale autostrăzii Sibiu – Orăștie a avut loc în după-amiaza zilei de miercuri. Urmează analiza ofertelor din punct de vedere tehnic și economic, după care desemnarea câștigătorilor. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 30 de luni de la semnarea contractelor. Din cele 30 de luni, primele șase sunt alocate proiectării celor patru loturi de autostradă, după care în următoarele 24 de luni ar trebui finalizate și lucrările propriu-zise.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Studio Corona , Concefa Sibiu , Ilie Carabulea , Din Polonia , Peyber Hispanica , Max Boegl , Moara Vlăsiei , Florea Diaconu , Impresa Pizzarotti , Anca Boagiu , Asocierea Tirrena Scavi Sp , Tehnologica Radion , Alpine Mayderer , Arcelor Mittal Steel , Construcţii Galaţi , Cossi Costruzioni , Copisa Copisa Constructora Pir , Amandio Carvalho , International Holdings , Numele Impresa Pizzarott , Gabriel Couto , Secol Sp , Strabag Romania , Toto Costruzioni , Utilaj Greu , Și Concefa
Vizualizari: 864
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Alex
Acum 1 oră
Florin
Acum 2 ore
Sandrino Arhitecti
Acum 2 ore
Till Eulenspiegel
Acum 2 ore
Ionutz Vl