X

Hilarius Johannes Konstantin Schmidt, directorul Sibiu Jazz Festival, scos din pepeni de un trompetist. On-line

 

Directorul Festivalului ce se va coborî în câteva zile peste Sibiu s-a enervat, în stilu-i caracteristic, pe un muzician român stabilit în SUA, care a trimis o ofertă de colaborare prea târziu. De la această ofertă trimisă pe mail, între cei doi a pornit o corespondență cu un ton tot mai ridicat, până către utilizarea cuvintelor”colorate”.
 
Pe 23 martie 2011, lui Hilarius Johannes Konstantin Schmidt, directorul Festivalului sibian, îi este trimis un mail de către Emil Bîzgă, trompetist de jazz, de oridine română, stabilit la New York.
 
„Din dorința de a participa anul acesta la Festivalul de la Sibiu, iată o ofertă de colaborare, bazată pe cel mai recent proiect al meu, Acacia Flower (Emil Bîzgă Quartet), realizat în studiourile Tony Bennett din New York. Atașat vă trimit informațiile despre acest proiect, în limba engleză, iar muzica se poate asculta accesînd linkul www.myspace.com/emilbizga. Vă mul țumesc și sper să am un răspuns pozitiv din partea organizatorilor. Cu stimă, Emil Bîzgă“, este scrisoarea trimisă spre Sibiu și publicată de kamikazeonline.ro.
Trompetistul este refuzat, pe un ton puțin acidulat, de directorul Festivalului de Jazz de la Sibiu într-un mail ce purta titlul „Muzicienilor români de peste hotare, care trebuie să învețe să se managerieze“. „Stimabile și onorabile, Cetățene, Tovarășe, Domnule, Bună Seara (e aproape ora 18 în România). Noi, aici, în Ardeal, sîntem obișnuiți să ne salutăm, orișicum. Așa începe relația între doi oameni. În altă ordine de idei, oferta unui proiect se trimite cu cel puțin șase luni înaintea evenimentului la care muzicianul dorește să participe, nu cu aproximativ șase săptămîni înainte. Pentru a face pe cineva curios, promotorul proiectului prezintă pe scurt formația și, în una sau două propoziții, muzica pe care ar urma să o promoveze într‑un festival. Tocmai am vizionat site-ul dvs. și ascultam una dintre piesele de pe site. (…) Să auzim și de bine. Hilarius Johannes Konstantin Schmidt, Founder/Artistic Director/Producer, Sibiu Jazz Festival Foundation“, se mai arată în documentul scris de la Sibiu și publicat de revista din București.
 
Un reply crescendo
 
Corespondența dintre cei doi oameni de cultură continuă cu un mail aprins trimis din State. „Către anumiți (pseudo)ardeleni, care trebuie să se mai cizeleze. Stimate…? Grüss Gott, Szia, Servus, Bună ziua. Mă îndoiesc că Dl Schmidt ar putea să scrie un mesaj care se vrea hîtru, dar care, de fapt, este malițios și jignitor. Înainte de a vă saluta, vă recomand să vă adresați nominal celor cărora le scrieți. Sînt sigur că asta se practică în Ardealul în care eu am trăit ani de zile. Însă, indiferent unde te-ai afla, mereu trebuie să dai peste cineva care știrbește frumusețea și obiceiurile locului în chestiune. Noi, în New York, îi numim «mutanți» pe aceștia. Sau hibrizi monstruoși. Bineînțeles că asta nu vi se aplică și dvs. Judecați singur(ă). Vă mulțumesc pentru informația distribuită cu atîta profesionalism în mesajul dvs., însă o găsesc infantilă. Un simplu refuz politicos, explicînd întîrzierea trimiterii ofertei mele de colaborare, ar fi fost de ajuns. Apropo, există numeroase festivaluri de jazz care primesc și oferte întîrziate, altele care le primesc doar la secțiunea «jam sessions» sau doar cu un statut de rezervă, în cazul în care cineva se retrage sau își anulează participarea. Vă mulțumesc încă o dată pentru aritmetica sumară de care dați dovadă în aproximarea vîrstei mele și mă întreb unde erați dumneavoastră cînd eu participam la Festivalul de Jazz de la Sibiu. Mă rog, erau alte vremuri, cînd Festivalul promova (și) valori românești (…)“, publică cei de la kamikazeonline.ro o parte din depeșa electronică a românului americanizat.
 
Furia directorului sibian
 
La un așa răspuns primit, directorul Festivalului de la Sibiu trimite un ultim răspuns în care răbufnește fără a ocoli cuvintele mai puțin decente. „Cînd strămoșii tăi încă săreau din cracă în cracă și se spălau cu coada pe dinți dimineață, ai mei construiau cetăți în Ardeal! – nothing personal. Cu cei cu care acum te tragi de șireturi, ți-ai lovit geamantanul în gară sau ești la partide de pescuit și de șprițuri. În rest, «la baie». Fluența în idei de tip Ardeal se combină cu aroganța și mitocănismul de Regat. Prima dvs. «problemă» este o boală a majorității muzicienilor de jazz români din țară și de peste hotare: muzicieni buni, interesanți, poate chiar redutabili, dar niște «cizme» arogante ca marketing și management. Dacă trăiți de atîția ani în străinătate, de ce nu cereți o ofertă de la unul din sutele/miile de birouri de management artiști de pe planeta asta, ca să vedeți, să băgați la cap și să puneți în practică cum se trimite o scrisoare de ofertă, oriunde în lume, chiar și în țara ta de C***T și de baștină? (…) În ceea ce privește prezența mea la Sibiu Jazz Festival, am datoria să-ți comunic – îți convine sau nu – că am fost alături de decedatul Nicolae Ion (Nicolae Ionescu), fondatorul Clubului de Jazz Sibiu și al Festivalului de Jazz de la Sibiu, așa că nu e cazul să te f***ă pe tine grija (mai direct și pe românește spus) să te întrebi unde eram eu cînd excelența voastră participa la Festivalul de la Sibiu, în care «Festivalul promova valori românești». (…) Mătăluță te jucai cu trompetuța în praful Copoului sau al altui cartier al Ieșului cînd noi «declanșam», în 1974, Sibiu Jazz Festival, la care a participat de-a lungul anilor întreaga elită a muzicienilor de jazz din Moldavia, care avea o doză imensă de umor, bun-simț și o tandrețe molcomă, fără aroganțe și mitocănii de București, unde tu ți-ai făcut studiile. Să auzim și de bine. Nu mai îmi scrie, că nu îți mai răspund. Hilarius Johannes Konstantin Schmidt, Founder/Artistic Director/Producer, Sibiu Jazz Festival Foundation“, este un fragment din scrisoarea publicată, cel mai probabil, în urma ”delațiunii” trompetistului american.
Festivalul de Jazz de la Sibiu, din acest an, începe duminică, 8 mai.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

22 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    klaus ionescu

    Hilarius Johannes Konstantin Schmidt este oltean si-l cheama Constantin ( fara kapa) Stoiculescu. Si-a schimbat numele dupa revolutie si acum se da sas. Un jeg!

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Hans Ionescu

    Adevarat ce spune Klaus individul conoscut sub numele de Titi Stoiculescu este un impostor care nu are voie sa se dea continuator la ce a inceput adevaratul parinte al jazz-ului Sibian Prof Nae Ionescu !

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Penibilus Hilarius

    Raspunsul lui Emil la atacul hilar(iusului) final si prin care i-ati fi acordat dv dreptul la replica daca acel mirlan nu vrea. Nu-i nimic, il adaug eu:
    “Ctitorului din Ardeal:
    Stimate…Încă nu ştiu cui îi scriu acest mesaj şi continui să sper că dl Schmidt are calitatea necesară de a răspunde în altă manieră, şi anume una civilizată şi profesională. Din nefericire, îl reprezentaţi. Vă mulţumesc pentru răspunsul dvs., care este pe măsura aşteptărilor. Ce păcat că mi-aţi anihilat dreptul la replică. Dvs., care aveţi atâtea moşteniri culturale şi arhitecturale, ar trebui să fiţi prima persoană care să îmi ofere acest drept, mai ales că vă adresaţi unui pitecantrop din câte se vede. Câtă irosire de idei şi explicaţii defensive când vă adresaţi cuiva atât de limitat intelectual şi educaţional! Dovadă că nu puteţi trece prin bariera evolutivă care ne desparte decât folosind invective şi înjurături. Un splendid exemplu de nobleţe, fie ea şi ardeleană! Constat, după tonul şi conţinutul mesajului dvs., că ego-ul şubred care vă aparţine a fost oarecum vexat de răspunsul meu. Nu-i nimic, sunt sigur că aveţi o groază de prieteni care vă admiră şi aşa cum sunteţi: grandios şi impulsiv. În fond, nimeni nu-i perfect, deşi dvs. sunteţi pe aproape, cel puţin aşa demonstrează delirul narcisic care vă înglobează gândirea şi exprimarea verbală sau scrisă. Îmi cer scuze dacă sună adevărat. Probabil că eu v-am făcut să fiţi aşa.
    Doresc să vă mulţumesc din nou pentru modul obiectiv în care terminaţi mesajul, dându-mi speranţe reale. În ciuda tuturor insultelor şi caracterizărilor atât de profesional făcute, îmi acordaţi şansa unică de a aplica din nou pentru o posibilă apariţie la Festivalul de Jazz de la Sibiu, care vă merită pe deplin. Oare nu sunt mai mulţi ca dvs. ‘acasă’? (îmi daţi voie să vorbesc de România ca ‘acasă, nu-i aşa?). Fiindcă doar oameni ca dvs. împing societatea românească înainte şi în salturi evolutive uriaşe. Mare cinste vi se cuvine – şi spun asta fără niciun gram de invidie. Invitaţia cordială de a lua parte la concertele mele rămâne însă deschisă. Având în vedere ascuţimea analizei dvs. referitoare la diferitele zone geografice şi a oamenilor care le populează, nu pot decât să vă promit că asemenea cugetări atât de cinstit rostite vor fi propagate cât mai multor români, atât prin intermediul presei cât şi prin intervenţii personale. În speranţa unui răspuns, vă salut în cel mai călduros mod posibil.

    Cu multă prietenie, al dumneavoastră, Emil Bâzgă”.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    bai baiete ...

    no, … sa fiu io! o venit asta din negura istoriei sa-si faca terapia online, pe obrazu\’ nostru. greu cu oamenii bolnavi!

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    cadrilater

    revoltator si iti vine sa intri in pamant der rusine cand vezi cine a mostenit opera lui Nae Ionescu. Acest impostor oportunist, deghizat in sas (??) are toate atributele faimoasei clasei noi romanesti de cea mai joasa speta, din cauza careia tara nu poate progresa si se scufunda in mocirla mitocaniei, sa-ti tutuiesti un interlocutor fara a-l cunoaste, sa-l calomniezi, doar pentru ca a indraznit sa se anunte, INVIDIA, pe romaneste numita si pizma, razbate prin toti porii, caracteristica care au simtit-o toti cei care din strainatate au incercat sa faca ceva in tara.
    Und jetzt, falls Sie, geehrter Herr Schmidt widererwarten doch noch Deutsch verstehen, versuchen Sie ja nicht sich mit fremden Federn zu schmücken, es gibt noch Zeitzeugen, und die stolze sächsische Vergangenheit lassen Sie bitte auch denen, die sie geschaffen, unterhaltet und gewürdigt haben.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    vio

    Herr Schmidt a dat dovada inca odata ca sufera de dementa, omul nu mai este intreg la minte (daca a fost vreodata) si ma intreb ce cauta un asemenea speciment in organizarea unui asemenea festival. Daca citesti programul festivalului iti dai seama ca acesta a ramas o umbra palida a festivalului de pe vremuri

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Traian

    Dezaxatul asta de Titi Stoiculescu, devenit Schmidt pentru ca i-a fost greata ca-i roman, este si \”revolutionar\” desi nu se stie pentru care fapte de vitejie. Individul este un parazit si un impostor, nu doar prin schimbarea numelui (cioara vopsita), care face bani grei din sponsorizarile pentru un festival pe care chiar el l-a distrus. Pacat de pasiunea pusa de Nae Ionescu in festivalul care a fost unicat in Romania si pacat de pasionatii de jazz din Sibiu.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Magda

    poftim… unor astfel de indivizi infecti le da Miniasterul, CJS, Primaria etc bani. Unor infectitudini care nu au numic in comun cu valoarea. Sibiul se pare ca isi construieste o traditie in a cheltui milioane bune pe manageri de genul acestui dezaxat sau a betivanului Leahu…

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ADEVARUL

    Cred ca ceea ce realizezi te defineste, nicidecum un nume care l-ai primit, l-ai schimbat, l-ai imprumutat, l-ai inventat etc. etc. Daca n-ar fi SCHMIDT Festivalul de Jazz de la Sibiu de mult ar fi fost ingropat (asa cum s-a intamplat cu festivalul de la Iasi, Brasov, Costinesti, Bucuresti). In Romania e normal sa lovesti in cei care se zbat sa faca ceva, ca dovada toate aceste „comentarii maladive” la acest articol penibil, care a ajuns in presa pentru ca un anumit muzician avea mare nevoie de publicitate si si-a facut publica corespondenta personala. M-am saturat de atata penibilism, mitocanie, lipsa de elementar bun simt. Vreau sa-l corectez pe Schmidt: nu tara este de „c—t” ci oamenii din aceasta tara sunt de „c—t”. Referitor la celebrul Nae Ionescu: „de morti numai de bine”(ca asa-i la romani), insa sper ca odata se va face publica istoria adevarata a acestui mare festival si astfel se va termina cu incoronarea nemeritata a unor personaje care au slujit, cu mare credinta si devotament regimul comunist, ca sa faca cariera!!!

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    marius

    … chucho valdes e o umbra??… mai bine informati-va inainte sa scrieti prostii de genu… o fi ziaru de cacao… da cititorii is si mai si :-)
    felicitari d-le Schmidt pentru ca inca va zbateti pentru acest festival!!!

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    JAZZYCA

    LUCRURLE BUNE VIN INTOTDEAUNA SI CU LUCRURI RELE. BUCURATI-VA CA AVETI CE SA VEDETI IN SIBIU O DATA PE AN. NU VA CONVINE FACE-TI VOI ALCEVA SAU MERGETI IN ALTA PARTE.

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    vio

    Pentru Marius si altii ca el care (probabil din interese personale) sar si dupa un asemenea exemplu de mitocanie grasa in apararea unui individ dus cu pluta, ar fi bine sa te uiti pe lista participantilor din anii 80-90 di dupa aia compara cu participantii din anul acesta. Sa afirmi ca daca nu era tantalaul asta festivalul s-ar fi desfintat, este absurd. Ce-ar fi sa plecati voi in alta parte cu \”Schmidt\”-ul vostru cu tot

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    marius

    m-am saturat de idioti care comenteaza numai sa se afle in treaba… vio, pentru cultura ta generala, de care se pare ca duci lipsa…. Chucho Valdes este castigator a 9 premii Grammy (ultimul castigat acum 3 saptamani cu proiectul cu care vine la Sibiu), fondatorul grupului Irakere… gasesti mai multe pe wikipedia… in legatura cu bugetul… pe atunci partidul (unicul la aceea vreme) dadea banii \”fara numar\” pentru acest festival… astazi lucrurile stau total altfel… daca sunteti niste cizme in materie de jazz… va rog nu mai comentati, ca numa va faceti de cacao…

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    H. J. K. Schmidt

    bai lume, buna seara frumos de tot! bai lume firea-ti ai dreaq sa fiti de nenorociti! pai voi stiti bai ce tari in trompeta erau stramosii mei? pai bai lume si voi prostilor de romani, ai mei stramosi erau tari ca osul de meduza, tari ca fularul si tari ca untul la soare! ete ai dreq romani, vor ei sa cante la festivalul meu, sa treaca peste mine care sunt urmasul stramosilor mei!

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    H. J. K. Schmidt

    Duceti-va in hilarusul meu de romani. Cand trompetau stramosii mei pe zidurile cetatii voi erati iobagi. Stramosii mei au inventat mersul pe jos si tot ei au pus coada la pruna. Stramosii astia i-am inventat eu, deoarece la mine in Oltenia neamurile mele se mai spala cu coada pe dinti, dar este mai cool sa fiu ruda cu Iohannis,

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    fun

    domnule schmidt…din nefericire pe langa faptul ca sunteti un ageamiu in tot ceea ce faceti,si aveti o lipsa totala de discernamant cand e vb de muzica si de instrumentisti romani,mai aveti si nesimtirea sa jicniti oamenii si tara unde locuiti…cineva ar trb sa tina seama ,si sa nu ramana fara urmari toleranta,sau bunul simt al dumneavoastra…cu stima un cetatean raman…

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Titi Hilarul

    Dl. Schmidt este un individ suferind de invidie, pedigreu imaginar si alcoolism. Dinsul \”disciplineaza\” nu numai aplicantii la festibvalul de jazz insa face ordine si in Moldova, Regat si Ardeal. Dl. Schmidt este prin urmare conducatorul Romaniei. Asta doar daca stam cu miinile in sin si il lasam sa-si traiasca fantasmagoriile. Romani, faceti ordine in tara.

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Preluare de la un Maestru

    Arta mistificarii
    Autor: Florian LUNGU
    4 Mai 2006

    Prezent in sala ArCuB in timpul apreciabilului recital sustinut de Trio-ul pianistului Ion Baciu Jr. in cadrul Festivalului \”Jazzy Spring In Bucharest\” (14-16 aprilie a.c.), n-am putut sa nu observ dispozitia vadit admirativa a maestrului Iancsi Koro
    Prezent in sala ArCuB in timpul apreciabilului recital sustinut de Trio-ul pianistului Ion Baciu Jr. in cadrul Festivalului \”Jazzy Spring In Bucharest\” (14-16 aprilie a.c.), n-am putut sa nu observ dispozitia vadit admirativa a maestrului Iancsi Korossy, aflat pe scaunul din fata mea, in timp ce, de pe locul din dreapta, distinsul compozitor si profesor de conservator Nicolae Coman exclama emblematicele cuvinte: \”Ce jazz bun avem!\”, continuandu-si in acelasi ton ideea: \”intr-o mare de mizerie… o lumina\”.
    Intr-adevar, atat publicul cat si specialistii au fost unanimi in a estima Festivalul \”Jazzy Spring\” organizat de Primaria Capitalei drept o sarbatoare muzicala intru totul reusita, inalta sub aspect valoric, interesanta, diversificata. O manifestare conceputa dupa principiile viabile ce guverneaza in general un atare festival: prezente artistice preponderent autohtone selectate cu discernamant, eventual valorosi membri ai diasporei, cateva nume sonore ale jazz-ului international si, pentru culoare, pentru varietate, invitati din tari limitrofe, adusi de institute, centre culturale si/ sau ambasade.
    Asemenea criterii ii calauzesc invariabil pe toti organizatorii de festivaluri, fie ele de la Garana, pe Muntele Semenic, de la Timisoara, Iasi, Brasov, Bucuresti – ne referim la oameni daruiti realmente acestei arte, precum Marius Giura, Kamocsa Bela, Alex Vasiliu, Jenny Braescu, Mircea Tiberian. Toate, cu o unica, lamentabila exceptie: Festivalul International de Jazz de la Sibiu. De prin 1997, de cand l-a preluat Hilarius Johannes Konstantin Schmidt, traditionalul festival, pentru care initiatorul si organizatorul lui, profesorul Nicolae Ionescu, si-a sacrificat aproape treizeci de ani de existenta si chiar viata (trecut in lumea celor drepti in 1992), a devenit o feuda privata a lui H.J.K. – alias (fost) Titi Stoiculescu. Primele masuri pe care le-a luat au fost din categoria represaliilor: trecerea sub tacere a numelui lui Nicolae Ionescu si gonirea cu dispret suveran de pe scena festivalului a valorilor jazz-ului romanesc! Mai mult decat atat – tupeul nu are niciodata limite -, Schmidt a incris Festivalul la OSIM ca pe o creatie a sa, proprie – cind oricine s-a aflat in proximitatea primelor 20 de editii sibiene stie ca Titi Stoiculescu nu a avut nici o contributie la Festival!!! Transformarea manifestarii intr-una puternic xenofila si, in acelasi timp, intr-o afacere profitabila (cheltuielile pentru invitatii straini fiind in mare parte suportate de forurile culturale ale tarilor respective) a fost justificata in fel si chip, dar cel mai impertinent argument al organizatorului mi s-a parut afirmatia lui Schmidt ca… nu a primit casete demo de la eventualii solicitanti romani. Dincolo de faptul ca un asemenea manager ar trebui sa cunoasca indeaproape realizarile la zi ale jazz-ului nostru, vi-i inchipuiti pe septuagenarul Johnny Raducanu ori pe octogenarul Iancsi Körössy asudand ca sa inregistreze casete demo pe care apoi marele \”expert\” HJK (lipsit totalmente de studii muzicale) sa le estimeze valoric, hotarand cine merita si cine nu sa cante in Festival? Haida de!
    Au mai fost si alte smecherii cusute cu ata alba – de pilda punerea Festivalului \”sub inaltul patronaj al Guvernului Romaniei, personal al primului-ministru Adrian Nastase\”. Astfel s-a explicat de ce Schmidt a primit sume importante de la Ministerul Culturii si de la institutii judetene si orasenesti locale, de ce radioul si televiziunea publica s-au grabit sa preia festivalul indiferent de valoarea sa, oferindu-le in schimb minute de publicitate tocmai bune pentru sponsori. Cand a aparut in presa un articol care dezvaluia aceste perverse masinatii, HJK Schmidt l-a tarat pe autorul articolului timp de un an de zile prin tribunale, pentru o asa-zisa calomnie!
    Desi toti cei apropiati de jazz cunosc aceste adevaruri, managerul si-a vazut de treaba mai departe, ducandu-i pe toti de nas, ca in povestea cu hainele imparatului. Astfel, cum se justifica faptul ca in 2005 Ministerul Culturii din Romania a alocat 400 de milioane unui festival din care au lipsit aproape cu desavarsire romanii, numitul minister nefiind trecut nici pe afis! Credeti ca a contat faptul ca doi reprezentativi muzicieni autohtoni, ambii sibieni, au implinit anul trecut varste rotunde (Mircea Tiberian – 50 de ani si Marius Popp – 70 de ani), ca au fost cumva invitati la festivalul din orasul lor natal? Nici vorba… de altfel ma indoiesc ca domnul Schmidt stie cand s-au nascut cei doi.
    Ca intr-o comedie a erorilor, de asta data reala, editia 2006, prevazuta pentru perioada 8-14 mai, va include 13 recitaluri ale unor muzicieni straini (majoritatea necunoscuti) si un singur nume romanesc, acela al tanarului pianist si compozitor Florin Raducanu, \”abonat\” an de an la ultimele editii. Asa cum a circulat pe Internet, proiectul de festival apare infoiat ca un paun, cu tot felul de concerte stradale, proiectii de filme, jam sessions, dar cuprinde multe dintre neadevarurile cu care ne-a obisnuit organizatorul. De pilda, am vazut incluse in seara de 8 mai concerte cu grupuri studentesti precum Academic Jazz Band, Trenul de noapte din Iasi, Imre Beatrix Band din Timisoara. Contactat telefonic, profesorul Romeo Cosma din Iasi ne-a informat ca grupul Trenul de noapte s-a desfiintat de mult si ca membrii formatiei Academic Jazz Band, ocupati cu examenele de absolventa, nu vor participa. La fel si Imre Beatrix Band. Aflam din program ca marti 9 mai si miercuri 10 mai profesorul Marius Popp va sustine workshop-uri intitulate \”Etno Jazz\”… Contactat telefonic, maestrul Marius Popp ne-a marturisit ca aude pentru prima oara despre asa ceva si ca nicicum nu a fost invitat. Joi 11 mai este prevazuta \”intalnirea scolilor si Academiilor de Muzica\”; cele mai multe cadre didactice implicate in predarea jazz-ului nu stiu nimic despre o atare intalnire. Ca sa fim drepti, sa recunoastem ca in prima seara, intitulata \”Galele Nationale Studentesti (de ce la plural, cand e vorba de o singura Gala?), figureaza – cel putin in proiect, nu stim daca si in realitate – cativa tineri muzicieni (nu ni se spune care sint ei) din mai multe orase: este o actiune efectiva, in sine, a Centrului Universitar sibian, alipita insa artificial de Schmidt la Festival, ca sa nu i se reproseze, vezi Doamne, ca nu are artisti romani.
    Toate aceste trucuri, istorii de adormit copiii si minciuni se numesc – cu un termen generic – \”tepe\” si fac parte din arsenalul binecunoscut de impertinente, violente de limbaj si de atitudine, inadvertente cu care isi presara voluminoasele dosare despre care unii zic ca sunt… beton. Exista insa si tepe reale, cand diferiti muzicieni romani si straini n-au fost platiti. S-a creat chiar un fel de mit potrivit caruia HJK este o forta telurica, de neoprit! Desi nu impartasim aceasta parere, sa recunoastem ca vajnicul, tiranicul impresar (care are serioase deficiente de comunicare cu muzicienii, cu mass-media si chiar cu cei care i-au fost colaboratori fideli) nu se mai multumeste cu Sibiul, intinzandu-si tentaculele si asupra altor municipii, precum Brasov si Ploiesti, unde \”exporta\” formatiile straine invitate la Sibiu, in configurarea unor mini-festivaluri asupra carora isi impune punctele de vedere inveninate si interzice participarea unor romani (precum grupul lui Nicolas Simion, duo-ul Lucian Darie), chiar daca nu le plateste el.
    In loc de concluzie, o intrebare veche de pe vremea romanilor: \”Quousque abuteris Catilina patientia nostra?\”…

  20. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  21. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    pt. SKRD

    Te inteleg perfect si cunosc trista ta poveste. Capul sus, nu te baza pe nimeni decat pe tine si nu te mai autoflagela, deoarece pentru crima comisa ai platit cu varf si indesat. Esti tanar inca si ai multa viata inainte, asa ca nu te lasa invins de deprimare. Cat despre acel \”tata\”, nici macar nu te merita! Ce sa merite un egoist, bolnav psihic in mod cert, care crede ca muierile tinere cu care se inconjoara o sa-i readuca si lui tineretea irosita aiurea.

  22. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    BOOS

    HAHAHA…mor de ras…Ilarie Ioan Constantin e oltean bai 100%hahaha na fost primit in Germania…oaaaa,si de ciuda si frustrare…si-a schimbat numele ,cica el e sas,maram…numai de aici i-ti dai seama ca e plin de rachiune,discriminat,si e rusine ca e oltean.BAaaa batrane Ioane Ilarie ..ai uitat de ceapa si branza lui bunicata…te dai mare branza Rusine tarane!!!!NU VEI FII NICIODATA SI NU MERITI SA TE NUMESTI GERMAN ,SAU SAS…poate tigan da!!! dupa cum vorbesti,curvesti si te porti.Rusine bre nea Ilarie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact