X

Uruguay: restaurantul unde ti se spune mai des "scuze" decat "pofta buna"

 

Când am primit la redacție invitația la deschiderea restaurantului Uruguay în spațiul lăsat liber de fosta Cortina, instant glandele salivare s-au excitat la culme. Fotografiile doldora de carne, făcută la grătar cu foc de lemn, au rămas doar la stadiul de povești, deoarece nimeni din redacție nu a mai ajuns la inaugurare.

Prin urmare, la fix o săptămână de la deschiderea Uruguay-ului am oprit în fața restaurantului de pe strada Gheorghe Dima. Cum habar nu aveam de vechea Cortina, nu știu cât s-a păstrat și cât e nou. Cert e că baia e aceeași. Ba chiar incompletă, căci după ce îți vei șterge mâinile, prosoapele de hârtie nu vei avea unde să le arunci – rămâne la inventivitatea fiecăruia unde să le lase. Detaliu, poate, important, în tot restaurantul fumatul e permis.

Cele două fete ospătărițe sunt mereu cu zâmbetul pe buze și suficient de atente să nu te lase să aștepți prea mult după ce închizi meniul. Fiindcă în prezentarea de pe prima pagină era pus accentul pe sutele de mii de tone de carne de vită pe care le produce țara Uruguay în fiecare an, am cerut un antricot de vită cu sos-cremă de brânză albastră. Și, ca desert, o prăjitură specifică Uruguayului.

După 15 minute, când pe masă au fost aduse deja două sosuri (dintre care unul ospătărița bănuia că e un pic picant), aud primele scuze. ”Îmi cer scuze, dar prăjitură specifică nu avem”, zâmbește ospătărița, oferind ceva alternative cu cremă de zahăr ars. Refuz amabil, că doar nu o fi foc dacă nu m-oi dedulci după felul principal, mai ales că am parte de o carne preparată de un bucătar de pe alt continent. Ghinion, însă, bucătarul din Uruguay lipsește. De fapt, mi se explică, el gătește numai între anumite ore, în rest la foc fiind un bucătar instruit de maestru.

Antricotul vine la aproximativ 20 de minute de la comandă. Porția nu e impresionantă ca dimensiuni (costă 39 de lei, totuși), dar e acoperită din belșug cu un sos amplu și (se putea altcumva?) gustos. În combinație cu cele două sosuri, carnea are un gust bun. Nu să îți inunde creierul cu senzații extreme, dar bun.

Întâmplarea face ca, în același timp, în restaurant să intre și trei prieteni, atrași de același vechi comunicat de presă însoțit de fotografiile incitante. Comandă ceva cu specific uruguayan și un pamplona de pui, plus un pachet de țigări. La câteva minute, noi scuze. Nu aveau țigările respective. ”Credeam că nu au pamplona că și…”, se aud râsete la masă.

Eu termin și cer nota, apoi mă mut la masa prietenilor. Lângă mine vine cea de-a doua ospătăriță, la fel de zâmbitoare. ”Îmi cer scuze, dar pamplona nu putem face acum că lipsește maestrul în grătare”. Achit și cer un bon ștampilat. După vreo zece minute, vine lângă mine prima ospătăriță. ”Îmi cer scuze, dar patroana e plecat cu ștampila. Dacă doriți să veniți mai târziu, vă putem ștampila atunci bonul”.

 

Montez Video

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

22 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ce tampiti...

    voi chiar credeti ca puteti sa comentati orice pe banii vostri? adica, fiti multumiti cu zicala romaneasca \”clientii nostri, fraierii nostri\”

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Taratorule

    La \”Cortina\” se manca low cost (meniu complet cu 12 lei). N-a avut mare succes.
    Probabil ca trebuie sa treaca ceva timp pana locatia devine cunoscuta (asta doar in cazul in care serviciile oferite sunt ireprosabile).
    Cat priveste \”maestrul bucatar\”, patronii trebuie sa mearga si sa ia lectii de la cele doua restaurante chinezesti din oras (in afara celui din mall).
    La aceste restaurante lucreaza doar cate un chinez. Acopera tot programul restaurantului si o tine asa cativa ani buni.
    Problema cu stampila se poate rezolva cu un telefon la Protectia Consumatorului.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    gusturi si gusturi

    carnea aia daca vrei sa-ti inunde simturile…se mananca simpla, fara sosuri!!!! Asta o stie orice prost cu gusturi fine. Am mancat si noi acolo, iar \”crema aia de zahar ars\” este excelenta si este specifica bucatariei spaniole, si deci si uruguayene, si ii spune \”flan\”, doar ca ospatarita s-a chinuit sa i-o traduca unui ignorant ca sa stie ce mananca…
    n-o sa credem ca or sa gateasca deserturi \”specifice\” facute din ce??? din carne de uruguayan……
    bucatarie = ingrediente + mod de preparare!!!
    critic culinar???lasa de dorit
    hai sa inecam orice incercare de a ne aduce ceva nou in Sibiul asta plictisit de aceeasi si aceeasi mancare si daca ne aduc ceva nou….macar sa fie ca un chiosc, sa aiba toate tipurile de tigari
    si daca se poate un uruguayan la gratar!!!

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Vasile

    Ce cretin asta de la 5 , cum dracu sa fie flan-ul specific Uruguay doar pt ca este in Spania?
    Cat despre autorul articolului, nici el nu stie ce vrea de fapt, uneori este pretentios atent la detalii, alteori e interesat doar de portiile imense de exemplu. Vrea sa para critic dar nu ii iasa, cel putin nu inca.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    radu rozor

    Pai sa va spun eu,un fost angajat cum stau lucrurile:in primul rand igiena aproape ca nu exista in acel loc,carnea se pune la dezghetat langa gratarul pornit inca de dimineata,bucatarii nu folosesc deloc bonete iar autorizatia sanitar veterinara a fost ceruta dupa deschidere. cat despre bonuri fiscale si facturi sa nu vorbim,de altfel am si plecat din cauza asta caci si actele de angajare nu au fost facute dupa o sap de lucru,intrebarea mea e:care sunt criteriile dupa care se ghideaza autoritatile fiscale cat si cele din turism in sibiu? ah!era sa uit:spalatul paharelor si a vaselor se face de mana asa ca fiti atenti.

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    rares

    buna, as vrea sa spun si eu cateva cuvinte despre acest restaurant.sunt un client ca ori care altul si sincer pentru prima oara cand am intrat in acest restaurant eram foarte incantat de faptul ca ne avem singurul restaurant URUGUAYAN din ROMANIA. sincer dupa ce am citit mai multe comentarii de mai sus am ramas impresionat sincer!!!! prima oara cand am fost cu sotia sa servim o cina mi-a facut placere sa il cunoasc chiar pe patron. ulterior dupa ce am schimbat cateva vorbe cu dansul ( adica vreo 40 de min) am aflat ca este si bucatar. a doua oara cand am fost am comandat macarea si neasteptat apare iarasi patronul. deschis la vorba si incantat sa ne prezinte arta culinara a uruguayului si chiar un pic din viata care este acolo. va spun ca lam intrebat un pic despre comentariile de mai sus adica de faptul ca, carnea se dezgheata langa gratar si mia raspuns foarte simplu cu o intrebare. crezi ca microundele este sanatos? bun… apoi lam intrebat un pic de igiena, vazand ca in baii este curatenie si in restautant la fel vroiam sa vad si bucataria si ce credeti ca mia facut? ma dus si mia deschis usa la bucatarie unde era un alb sclipitor deci in multe restaurante in care am fost nu era asa de curatenie. bun si asa in final lam mai intrebat si de acest radu rozor de ce un fost angajat isi critica in asa hal un fost patron, si mia raspuns sincer ca intrun restaurant nu se poate asa ceva adica ospatarul sa ia comanda la client si intre timp sai sune telefonul si sa spuna la client asteptati un pic este prietena mea la telefon, ce credeti ce a-ti fi facut voi, eu unul ce a facut si el ALT OSPATAR. oricum imi place mancarea am fost si ma voi duce in continuare pentru ca este ceva special va spun eu mergeti si incercati o data si adoua oara o sa mergeti sigur.

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    cristina

    sa stii ca un patron pus la zid niciodata no sa spuna adevarul …. tot timpul e vina angajatiilor ….ce vrei sa spuna ca e vina lor ?? :)))si appropo l cunosc pe radu si are dreptate cu ceea ce a spus … Radu e un ospatar care lucreaza de anii buni in domeniu si cred ca are dreptate …..

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    nikman

    BUONAVISTA restaurant&catering, niste patroni tepari,mancarea pentru nunti si catering se face in conditii de igiena deplorabila,angajeaza la negru,apoi nu da banii pentru munca depusa de bucatari ,nu raspunde la telefon cand are bani de dat,BUONAVISTA niste tepari,umfla costurile pentru nunti si catering,patronul ALIN ESTE UN EVAZIONIST SI UN TEPAR MAFIOT

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    nikman

    angajeaza ospatari si bucatari ocazional,nu-i plateste,mancarea este gatita in conditii mizerabile,la ospatari nu le da banii dupa munca prestata,patronii cei doi frati si mama lor se sustrag platilor,da mita la cei de la sanepid,cand se fac controale dau mita sa nu primeasca amenda.

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    nikman

    afacerea merge din moment ce fac evaziune,am fost angajata ocazional si stiu ce spun,daca se fac controale adevarate,nu cu smenari,atunci sigur afacerea le-ar merge prost din cauza amenzilor.noroc ca sunt tepari si angajatori la negru,iar statul inchide ochii.

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Veta

    @nikman Crezi ca intereseaza pe cineva ce fac aia acolo? Daca produsele lor sunt de calitate, pe oameni nu-i intereseaza astfel de detalii.
    De ce nu te angajezi in alta parte si sa-i uiti p-astia?

  20. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  21. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cristian

    Restaurant Uruguay? Un restaurant doar cu numele. Precizez ca am fost singurii de pe terasa care nu au comandat meniul zilei. Recunosc. Asta a fost primul semn ca am ales gresit.
    Sa rezum in cateva cuvinte: preparate calde servite reci sau prajite in ulei desi trebuiau gatite pe grill, scuze peste scuze, etc.
    Parerea mea, subliniez asta, legata de majoritatea teraselor si restaurantelor din zona centrala a Sibiului (Piata Mare + Piata Mica) este urmatoarea: au capatat acelasi metehne, adica servicii si produse proaste pentru preturi relativ, intocmai ca pe litoralul romanesc. Sa nu mai vorbim de atitudinea celor care servesc la mese. Trist dar aceasta este Romania incompetenta. La vedere.

  22. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Relu

    Am lucrat cateva zile in Uruguay si sincer cam dau dreptate. Ei cer seriozitate dar ei cand o sa fie seriosi la bani ? etc etc cat despre meniuri am vazut si am experimentat bucataria si nu pot contrazice comentariile negative

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Cronică de restaurant
  • Contact