X

Adio, autostrada! Licitatia pentru Sibiu – Pitesti, anulata

Lucrarea de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu – Pitești, lucrare evaluată la 14,3 milioane de euro, nu va mai fi făcută de nimeni. La începutul acestei luni, Compania națională de drumuri și autostrăzi din România (CNADNR) a publicat un anunț sec, prin care invocă două paragrafe de lege ce ar sta la baza deciziei de anulare a licitației pentru revizuirea amintitului SF.
Potrivit anunțului CNADNR, procedura de achiziție publică a fost anulată deoarece au fost constatate”abateri grave de la prevederile legislative”. În același timp, mai este invocat un pasaj din Ordonanța  34/2006 privind achizițiile publice, articol în care anularea unei licitații poate fi justificată dacă ”pe parcursul analizei, evaluării şi/sau finalizării procedurii de atribuire se constată erori sau omisiuni, iar autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective”.

Licitația amintită a fost lansată pe 31 martie 2012, cu un prim termen de deschidere a ofertelor 6 iunie 2012. După o contestație și mai multe clarificări, termenul de depunere, respectiv deschidere, a ofertelor a fost prelungit până pe 27 iunie 2012. A urmat o nouă contestație, respinsă de Consiliul național de soluționare a contestațiilor la finele lunii iulie. Pe 2 noiembrie 2012, CNADNR publică anunțul de anulare a procedurii.
”Având în vedere prevederile art. 209 alin.(1) lit. c), coroborat cu art. 209 alin.(4) lit.b) din  OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune  de servicii, cu modificările și completările ulterioare, Autoritatea Contractanta a dispus  anularea procedurii de atribuire a contractului «Revizuirea Studiului de Fezabilitate Autostrada Sibiu – Pitești» inițiată în data de 31.03.2012 prin publicarea în SEAP a Anunțului de Participare nr. 134436”, este textul anunțului.

Studiu din 1997

Studiul de fezabilitate al autostrăzii care trece prin Sibiu și Pitești către Marea Neagră datează din 1997. Studiul a fost întocmit, atunci, pentru toți cei 872 de km de autostradă care ar fi trebuit să existe conform planurilor de atunci între Nădlac și Constanța încă din 2012.
Cei 116 km de autostradă ce ar fi trebuit să lege Sibiul de Pitești aveau nevoie, potrivit amintitului studiu actualizat apoi, de o investiție de nu mai puțin de 3,2 miliarde de euro. Istoria ”recentă” a proiectului autostrăzii a scos tronsonul din lista celor cu finanțare europeană, în ciuda faptului că traseul este inclus în ”coridorul IV pan-european”.

Ha, ha! Cum au tot râs ”ei”, de ”noi”

Fără fonduri europene, din 2010 și până anul trecut, efemerele guverne au vorbit despre Sibiu – Pitești ca despre o viitoare autostradă ce va fi concesionată. Către chinezi chiar, promitea unul dintre premierii plecați pe continentul asiatic în căutare de investitori.
În cele din urmă, fosta guvernare a anunțat că autostrada Sibiu – Pitești va fi construită din următoarele fonduri europene alocate României după anul 2014. În această idee a fost și lansată licitația de revizuire a SF-ului. Imediat după lansarea licitației, însă, directorul CNADNR și-a dat demisia invocând interesele din jurul acestui proiect. Practic, fostul director susținea că Sibiu – Pitești nu mai este un tronson agreat pentru construirea unei autostrăzi. Și că varianta susținută de noua putere este cea a unei autostrăzi Sibiu – Brașov, pentru legătura cu Bucureștiul.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

20 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    hhhhhhhaaaaaa

    Enormal culoaru 4 platit 75 la suta din bani europeni nu se pot fura ca se da cu subsemnatu facem pe bani publici ca asa s-a inbogatit berceanu dobre videanu boc etc ce fac autroritatile locale si judetene din jud vilcea hunedoara alba si sibiu mai nou actualu prim ministru vine cu propuneri aberante autostrada pitesti – craiova se ia dupa genialu predecesor cluj – gilau nu vati dezvatat de practicile comuniste ale lui ceausescu cu scornicestiu faceti ce ne cere uniunea europeana bani care vin vin pentru investiti in toata tara nu pentru grupurile voastre de interese daca sunt din gorj fac pentru gorj s-au din cluj fac la cluj dezvatativa mai iresponsabililor

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    hopaaaaaaaa

    era de asteptat…a revenit iliescu la putere….psd nu mai termina nici ce sa inceput…bv fraierilor….asa meritati cu asa conducatori

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    un sibian

    O prostie!! Tzara asta are nevoie de cel putin 2 drumuri hotarate care sa strabata Carpatii Meridionali, in ciuda faptului ca mi-as dori ca muntii sa fi fost mai inalti cu 10 KM si miticiLand sa fi fost pe un alt continent, preferabil Antarctica. Daca trebuie sa mergem Sibiu-Brasov-Bucuresti, traseul actual indicat de Google Maps arata 310 km. Traseul actual Sibiu-Bucuresti (via Jalea Oltului) arata 275 km. Sunt convins ca ar fi necesara o autostrada Sibiu – Curtea de Arges – Pitesti, pentru a elibera drumul ala de toti tiristii nenorociti

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Mitica

    care miticiland \”un sibian\”? A fost gurvernul Boc numai din fraieri romani ardeleni si unguri ardeleni: Boc- Cluj, Igas- Arad, Botis- Bistrita, Ialomiteanu- Brasov, Ariton- Sibiu, Hunor si Borbely- Targu Mures. Ati facut praf tara asta.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    tex

    mai ciuf…cred ca de la ciufut…dar nu bag mana in foc.
    daca locuiesti in sibiu, pleaca! daca nu…nu vizita sibiul. mai simplu de atat, nu cred ca-ti pot spune…sa priceapa capusorul tau.
    lasa-ne pe noi in pace cu tiganii nostri borati…dar vezi-ti de vaca ta…cred ca trebuie mulsa si dat de mancare la porci…da drumu la otv si uita-te si tu la emisiuni culturale…te intelegem..cel putin eu…sper ca si altii sa fie toleranti cu tine

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    tex

    @mitica
    lasa mai mitica…ca nici cu altii nu imi e rusine:
    ceausescu- de pe langa gaiesti, iliescu-ialomita
    basescu-basarabi. Daca e sa purtam ochelari de cal…toti sunt mitici de bucale! ce conteaza unde s-au nascut? conteaza ce au ales. na si uite asa…cu oameni ca tine tara se face praf, ca nu vedeti decat de aveti in fata…daca e sa ai in fata un ***…o sa injuri cainele sau stapanul ca nu a curatat dupa el? problema noastra e ca noi ca si natiune nu am facut curat! sfatul dat lui ciuf sa se uite la OTV, nu cred ca ti se potriveste…cred ca ai capacitate intelectuala mai mare…foloseste-o cu ratiune.

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Mitica

    Tex- esti praf, ardelean praf. Ceausescu este din Scornicesti destul de departe de Gaesti. Eu nu am gresit localitatile ministrilor ardeleni praf. Pune mana pe carte. Mars!

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Q10

    nu va mai certati si va tiganiti degeaba ca autostr.
    pe valea Oltului se va face curand ptr, ca nu se poate cionta traseul european asa cum vor uni ce
    au scaun in***la guvern – nu ne lasa U.E. Doar
    trebuie sa apara cineva prescris ptr. a aproba con-
    structia respectiva.

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    marius

    am eu impresia ca antecomentatorii mei vorbesc \”la luna\”…cei din fruncea acestei enclave aflata sub protectoreat american, fac jocurile unor firme gen Bechtel….iar o parte din venituri, resurse trbuie sa ajunga sub forma de dolarei in statele unite….iar modificarea acestui tronson se face si din vina fostei puteri…daca incepeau lucrarile nu mai schimba nici dracu traseu….asa ca acum pot sa zica ce vor. cei de la putere fac acum cum zice \”turistu bucurestean\” care merge sa si \”incarce bateriile\” la munte, \”cu femei si bautura\”

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    joseph

    Nu, Marius, nu e asa. Bechtel e pe partea cealalta, Brasov-Oradea si era afacerea lui Nastase, continuata apoi de Tariceanu. Aici sunt bani europeni si directive europene, care sunt la concurenta cu Bechtel. Asa e, ar fi trebuit sa inceapa PDL-ul, dar in cadrul sistemului sunt foarte multe piedici din cealalta parte, care acum, fiind la putere au oprit cu totul proiectul. Pentru asta trebuie sa ii multumim lui Cindrea si USL-ului, care se zbat pentru bunastarea Sibiului, pentru ca e de prisos sa adaug ca realizarea autostrazii Bucuresti Sibiu Arad, ar fi dus la dezvoltarea zonei, in detrimentul Brasovului. Sunt chestii complicate…

  20. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact