Lucrarea de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu – Pitești, lucrare evaluată la 14,3 milioane de euro, nu va mai fi făcută de nimeni. La începutul acestei luni, Compania națională de drumuri și autostrăzi din România (CNADNR) a publicat un anunț sec, prin care invocă două paragrafe de lege ce ar sta la baza deciziei de anulare a licitației pentru revizuirea amintitului SF.
Potrivit anunțului CNADNR, procedura de achiziție publică a fost anulată deoarece au fost constatate”abateri grave de la prevederile legislative”. În același timp, mai este invocat un pasaj din Ordonanța 34/2006 privind achizițiile publice, articol în care anularea unei licitații poate fi justificată dacă ”pe parcursul analizei, evaluării şi/sau finalizării procedurii de atribuire se constată erori sau omisiuni, iar autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective”.
Licitația amintită a fost lansată pe 31 martie 2012, cu un prim termen de deschidere a ofertelor 6 iunie 2012. După o contestație și mai multe clarificări, termenul de depunere, respectiv deschidere, a ofertelor a fost prelungit până pe 27 iunie 2012. A urmat o nouă contestație, respinsă de Consiliul național de soluționare a contestațiilor la finele lunii iulie. Pe 2 noiembrie 2012, CNADNR publică anunțul de anulare a procedurii.
”Având în vedere prevederile art. 209 alin.(1) lit. c), coroborat cu art. 209 alin.(4) lit.b) din OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările și completările ulterioare, Autoritatea Contractanta a dispus anularea procedurii de atribuire a contractului «Revizuirea Studiului de Fezabilitate Autostrada Sibiu – Pitești» inițiată în data de 31.03.2012 prin publicarea în SEAP a Anunțului de Participare nr. 134436”, este textul anunțului.
Studiu din 1997
Studiul de fezabilitate al autostrăzii care trece prin Sibiu și Pitești către Marea Neagră datează din 1997. Studiul a fost întocmit, atunci, pentru toți cei 872 de km de autostradă care ar fi trebuit să existe conform planurilor de atunci între Nădlac și Constanța încă din 2012.
Cei 116 km de autostradă ce ar fi trebuit să lege Sibiul de Pitești aveau nevoie, potrivit amintitului studiu actualizat apoi, de o investiție de nu mai puțin de 3,2 miliarde de euro. Istoria ”recentă” a proiectului autostrăzii a scos tronsonul din lista celor cu finanțare europeană, în ciuda faptului că traseul este inclus în ”coridorul IV pan-european”.
Ha, ha! Cum au tot râs ”ei”, de ”noi”
Fără fonduri europene, din 2010 și până anul trecut, efemerele guverne au vorbit despre Sibiu – Pitești ca despre o viitoare autostradă ce va fi concesionată. Către chinezi chiar, promitea unul dintre premierii plecați pe continentul asiatic în căutare de investitori.
În cele din urmă, fosta guvernare a anunțat că autostrada Sibiu – Pitești va fi construită din următoarele fonduri europene alocate României după anul 2014. În această idee a fost și lansată licitația de revizuire a SF-ului. Imediat după lansarea licitației, însă, directorul CNADNR și-a dat demisia invocând interesele din jurul acestui proiect. Practic, fostul director susținea că Sibiu – Pitești nu mai este un tronson agreat pentru construirea unei autostrăzi. Și că varianta susținută de noua putere este cea a unei autostrăzi Sibiu – Brașov, pentru legătura cu Bucureștiul.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Fezabilitate Autostrada Sibiu , Marea Neagră , Autoritatea Contractantă , Revizuirea Studiului
Vizualizari: 459
Ultimele comentarii
Acum 45 minute
Pastor marginas
Acum 47 minute
Ghita
Acum 48 minute
Sibianul
Acum 49 minute
Alta Persoana
Acum 1 oră
Văsălie Noroi