La un an după terminarea lucrărilor de reabilitare a DJ 106 Sibiu – Agnita, în zona Dealului Dăii, șoseaua a început să o ia din nou la vale. Pe acea porțiune unde prima proiectare a fost greșit realizată, deoarece proiectanții nu au luat în calcul și alunecările de teren.
Pentru prima dată de la asfaltarea din anii '70, DJ 106 Sibiu – Agnita a fost reabilitat din fonduri europene. Istoria lucrărilor de reabilitare, începute în 2009, a fost una tumultoasă: la nouă luni de la semnarea contractului de lucrări, Consiliul Județean s-a văzut nevoit să ia în calcul erorile din proiectare și să ”extragă” din contractul inițial porțiunea care traversează Dealul Dăii (între km 4+400 și km 10+500 al DJ 106). Această porțiune de șase kilometri a fost reproiectată, pentru a rezolva și problema alunecărilor de teren, după care a fost scoasă din nou la licitație. Alunecările, însă, continuă.
Deocamdată sunt zece metri
După reproiectarea lucrărilor de pe Dealul Dăii, CJ Sibiu a angajat prin licitație publică firma Drumserv din Târgu Mureș, care într-un timp rezonabil (un an) și cu un preț mult sub valoarea estimată înainte de licitație (10,8 milioane de lei față de aproape 23 de milioane) a terminat de reabilitat cei șase km de drum. La un an de la terminarea lucrărilor, la finele toamnei trecute, la km 5+250 asfaltul a început să se taseze, iar de-a lungul drumului a apărut o fisură lungă de aproximativ zece metri: terenul o ia din nou la vale. Lucrările la drum au o garanție de cinci ani.
Să așteptăm primăvara
Imediat după apariția acestor defecțiuni evidente, cei de la Consiliul Județean Sibiu au convocat în teren constructorul, dirigintele de șantier și proiectantul drumului – SC Betarmex SRL, din București. ”Am primit un punct de vedere oficial din partea proiectantului cu privire la defecțiunile produse, prin care se propune așteptarea trecerii sezonului rece în vederea determinării comportării în timp a defecțiunii produse. Prin urmare, s-a decis ca după această iarnă în perioada de primăvară să se stabilească soluția tehnică ce trebuie aplicată”, se arată într-un răspuns transmis ziarului Turnul Sfatului de către conducerea CJ Sibiu.
Aceeași proiectanți
200.000 de lei, fără TVA, a plătit CJ Sibiu în 2008 pentru proiectul de reabilitare a întregului drum județean Sibiu – Agnita. Firma angajată a fost SC Betarmex din București, firmă care a și realizat reproiectarea tronsonului de drum de pe Dealul Dăii, fără a cere costuri suplimentare. Până la închiderea ediției, cei de la Betarmex nu au oferit răspuns solicitărilor de declarații trimise de Turnul Sfatului.
Drumserv: nu e o greșeală de execuție
Modul în care vor evolua semnele alunecărilor de teren este urmărit și de constructori. Directorul Drumserv, Sergiu Crețu, arată însă că lucrările au fost executate respectând întocmai proiectul. ”Fiecare răspunde pentru ceea ce face. Nu vreau să mă pronunț eu asupra responsabililor, dar vă asigur că nu este o greșeală de execuție”, a declarat Crețu pentru Turnul Sfatului.
Unii dintre constructorii care au participat la licitația de reabilitare a porțiunii de pe Dealul Dăii sunt de părere că micropiloții proiectați pentru stabilizarea versanților nu au reprezentat soluția suficientă pentru stoparea alunecărilor de teren.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Consiliul Judetean Sibiu , Târgu Mureș , Turnul Sfatului , Dealului Dăii , Consiliul Județean , Directorul Drumserv , Sergiu Crețu , Dealul Dăii
Vizualizari: 1817
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Pastor marginas
Acum 1 oră
Ghita
Acum 1 oră
Sibianul
Acum 1 oră
Alta Persoana
Acum 1 oră
Văsălie Noroi