X

Starea strazilor sibiene: Poplacii, Cisnadiei, O. Goga & more…

Restricții de circulație în multe puncte din oraș, înghesuială pe Calea Dumbrăvii, interzis pe Calea Poplăcii, plin de străzi închise în cartierele orașului. Numărul mare de șantiere la infrastructura Sibiului pare a fi în continuă creștere: de săptămâna aceasta încep lucrările la alte trei străzi. Reprezentanții Primăriei promit, însă, și vremuri mai bune. Unele în care Calea Poplăcii, Cisnădiei și Octavian Goga sunt redeschise. Chiar în această toamnă, când pe străzile amintite va fi instituit regimul de circulație cu sens unic. Care sunt și celelalte vești legate de viitorul și starea drumurilor din oraș citiți în materialul de mai jos.
 
Calea Dumbrăvii pe o porțiune de aproximativ trei sute de metri, strada Ion Neculce și strada Șteflești sunt zonele unde infrastructura rutieră va fi de săptămâna aceasta din nou răscolită pentru lucrări. ”Pe Calea Dumbrăvii încep lucrările pentru canalizarea comunei Rășinari, comună ce va fi conectată la sistemul de canalizare din Sibiu. Canalul pleacă din Calea Dumbrăvii, de la intersecția cu  strada George Bacovia și merge până în Rășinari”, explică viceprimarul Sibiului, Virgil Popa. De altfel, lucrările la canalizare vor mai continua în perioada apropiată și pe strada Moara de Scoarță, precum și în cartierele Sibiului, unde se intervine pentru schimbarea rețelelor din fonduri europene.
”Și în 2012 au fost, cred, la fel de multe străzi în lucru ca în 2013 și acest ritm va continua și în 2014”, comentează viceprimarul Sibiului impresia că anul acesta sunt, parcă, multe străzi în lucru.
 
Și totuși, când se deschid?
 
Străzile Ocnei și Gheorghe Șoima sunt, deocamdată, printre puținele redeschise circulației anul acesta, în urma lucrărilor de reabilitare. Vor fi însă, mai multe, promit reprezentanții administrației locale. Probabil cea mai importantă este redeschiderea circulației pe Calea Poplăcii, stradă închisă parțial încă de anul trecut pentru reabilitare.
”Stratul de binder este finalizat, o parte din parcări sunt realizate, asemeni și unor stații de autobuz. În cursul acestei săptămâni vor începe și lucrările la sensul giratoriu din Piața Sadu. În acest punct s-a așteptat după finalizarea lucrărilor de mutare a unei centrale subterane deținută de Romtelecom”, amintește viceprimarul Virgil Popa. 
Pe strada cu o lungime de 1,7 km lucrările ar fi putut dura până în primăvara anului viitor, anunța la un moment dat conducerea Primăriei Sibiu. În afara lucrărilor la rețelele de gaz, canal și apă cu branșamentele aferente, aici au fost atribuite de curând și lucrările de realizare a cablajului metropolitan subteran și de coborâre sub nivelul solului a rețelelor pentru iluminatul public. Reprezentanții Electrica lucrează la coborârea în subteran a rețelelor de energie electrică.
În afara Căii Poplăcii, viceprimarul Virgil Popa enumeră printre străzile ce urmează a fi redeschise circulației în cursul acestui an Turnului, Grigore Ureche și Anatol France, pentru cea din urmă redeschiderea circulației fiind preconizată pentru finele lunii august. ”Să nu uităm și de lucrările din cartiere, cele de refacere a străzilor după intervențiile la rețelele de apă și canal. Spre exemplu, în cartierul Valea Aurie strada Poiana este aproape finalizată, iar în cartierul Vasile Aaron cei de la DPC au lucrat la amenajarea locurilor de parcare, cum ar fi pe străzile Iezer sau Mărăști, reconfigurate după lucrările de canalizare”.
 
Zona Căii Dumbrăvii: marea schimbare
 
Intrată în lucrări încă de acum doi ani, când cei de la E.On Gaz au înlocuit rețelele de distribuție, strada Octavian Goga este printre cele mai ”longevive” drumuri aflate în lucru. Aici mai urmează înlocuirea unei rețea de apă de la Școala de Înot până la strada Alexandru Vlahuță. ”Strada a fost împărțită în trei tronsoane. De la intersecția cu strada Bahluiului până la intersecția strada Argeșului, lucrările la rețea au fost finalizate, asemeni celor cuprinse pe tronsonul dintre strada Argeșului și Vlahuță. Cel de-al treilea tronson și ultimul este în lucru. Urmează așternerea unui nou strat de piatră spartă, refacerea bordurilor și realizarea stratului rutier. Singurul lucru pentru care strada Octavian Goga nu a fost finalizată a fost această lucrare la rețeaua de apă”, explică Virgil Popa. Strada urmează să fie redeschisă circulației către finalul toamnei.
În aceeași zonă este acum în lucru și Calea Cisnădiei, al cărei șantier ar trebui închis tot în toamna anului. Odată cu finalizarea celor două străzi, la intersecția străzii Nicolae Olahus cu Octavian Goga va fi un sens giratoriu și va fi deschisă circulația conform noilor reglementări cu sensuri unice. ”Probabil undeva la sfârșitul toamnei vom implementa acest sistem de circulație. Până atunci vom finaliza lucrările din această zonă, pentru că aceste sensuri unice nu vor funcționa decât în scenariul în care Calea Dumbrăvii va fi folosită pentru intrarea în oraș, iar celelalte două străzi – Cisnădiei și Octavian Goga – vor servi circulației pentru cei care ies din Sibiu”, spune Virgil Popa.
Mai bine de 1,3 km din Calea Dumbrăvii ar urma să aibă sens unic, circulația urmând a fi permisă doar dinspre intersecția cu strada Siretului, către intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul. Înspre Păltiniș, circulația ar urma să fie reglementată tot cu sens unic pe strada Octavian Goga, de pe care se va putea reveni către Calea Dumbrăvii prin intermediul străzii Bahluiului, ce va avea sens dublu. Tot într-un sens de circulație (spre Gheorghe Dima) se va circula și pe Calea Cisnădiei. Cu sens unic ar urma să devină străzile Dimitrie Anghel, Argeșului, Alexandru Vlahuță, Vasile Alecsandri, J. W. Goethe, Ion Slavici, Aron Pumnul, Anton Pann și Lămâiței. Propunerile de modificare a circulației prevăd ca strada Gheorghe Dima și Rahovei să aibă două sensuri de circulație.
Pe lângă deja conturatul sens giratoriu de la intersecția Calea Cisnădiei – Gheorghe Dima – Rahovei, ar urma să fie amenajat un sens giratoriu și la intersecția Calea Dumbrăvii – Siretului.
 
Cam ce va urma
 
Numărul de șantiere deschise pe străzile din Sibiu nu va scădea în 2014, cel puțin, estimează Virgil Popa. Cei de la E.On Gaz vor continua proiectele de înlocuire a rețelelor (au mai rămas aproximativ 60 de străzi ”de atacat”), programul lor urmând a se încheia, probabil, în 2015. La fel, și SC Apă-Canal va derula în anul ce urmează lucrări de modernizare și extindere a rețelelor de apă și canal.
Mai apoi, Primăria Sibiu are și ea planul ei de reabilitare a străzilor, nu mai departe de luna trecută fiind aprobați indicatorii tehnico-economici pentru investițiile necesare modernizării a nouă străzi: Cindrelului, Bobâlna, Piața Prahova, Doamna Elena Cuza, Cibinului, Toamnei, Castorului, Plugarilor și Colinei. 
Viaductul din Vasile Aaron va intra, de asemenea, în lucrări de reabilitare de anul viitor, traficul urmând a fi restricționat la circulația pe câte o bandă pe sens. ”Noi sperăm ca în acest an să finalizăm procedurile de licitație, astfel încât în primăvara lui 2014 să înceapă deja lucrările de reabilitare. Mai sunt și străzile pe care le vom reabilita pe fondurile europene accesate: Măgheranului, Calea Gușteriței, Macaralei și Oțelarilor”, enumeră viceprimarul Sibiului.
Cât privește viaductul din continuarea străzii Mihail Kogălniceanu, în prezent sunt în curs de evaluare ofertele depuse de către constructorii interesați de lucrare. ”Probabil că în primăvară vor începe acele lucrări, care nu vor afecta însă traficul în zonă”.
 
casetă-citat
”Lucrările la străzi nu se vor termina niciodată, într-adevăr. Dar eu cred că după trei-patru ani numărul mare de şantiere pe străzile din Sibiu se va reduce simţitor”, viceprimarul Virgil Popa

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

10 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    joseph

    E o nebunie, strada Turnului trebuia deschisă demult. Pe calea Poplăcii lucreaza trei ameţiţi şi un ifron. În stilul ăsta, străzile vor ajunge să se deterioreze înainte de a fi date in folosinţă. <br> Se pare că este o căciulă prea mare pentru domnul Virgil Popa, care pare mai preocupat de aspectul său de dandy rasuflat decât de starea drumurilor.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    cas13

    este o strategie pusa la cale de johannis si gradinaru. multe strazi incepute sunt mai greu de urmarit decontarile.A se vedea cu ce peturi lucreaza societatile patronate de gradinaru.
    Dupa ce a distrus energie termica si-a cumparat utilaje noi si oamenii au fost transferati la cele cinci srl-uri patronate de gradinaru.lucrari primeste prin dpc fara licitatie sau licitatii truncate. DNA a se vedea.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    J

    Si care e problema, pana nu de mult, aproape ca nu existau asemenea investitii in oras, aveam strazi de toata minunea. Acuma ca le face tot nu e bine. Oare ce va poate multumi?

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    BB

    Stimate \”J\”, eu personal chiar sunt mulţumit de faptul că se vrea reabilitarea străzilor Sibiului şi chiar nu mă interesează cine lucrează la ele. Ar fi interesant însă de ştiut la ce preţuri şi dacă s-au desfăşurat licitaţii corecte şi pertinente, dar pentru mine este greu să aflu; însă ce mă doare cel mai mult şi cred că şi pe alţi concitadini, este faptul că lucrările, începând de la licitaţii, proiectare şi până la execuţie, sunt tergiversate mult prea mult. Să nu mai vorbim că finalizarea lucrării, deci aşternerea ultimului strat de asfalt şi marcajele rutiere, sunt o altă perioadă de aşteptare (ex. str. Hipodromului care aşteaptă această ultimă fază de prin luna aprilie – nu înţeleg de ce?). Dar dacă în continuare vom lucra cu echipe gen \”Dorel\” în care unu lucră, iar ceilelţi privesc sau fac plaje, atunci sigur vom avea termene de foarte multe luni de zile pentru terminarea lucrării sau, aşa cum scrie \”Joseph\”, lucrarea se va deteriora înainte de a fi finalizată.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    bulica

    …si cand te gandesti ca firmele nesatulului Gradinaru (protejatul Primarului), lucreaza in aproape toate santierele din Sibiu, te intrebi: oare la Sibiu exista DNA?

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact