Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

"Sibiul chiar ofera oportunitati, uneori unice prin comparatie cu locuri precum Bucuresti sau Silicon Valley"

Despre compania sibiană ITNT și site-ul soft32.com se poate spune că este mai cunoscute în Statele Unite ale Americii decât în Sibiu. Iar despre Lucian Todea se poate spune că este unul dintre cei activi tineri antreprenori sibieni. Vă convingeți singuri în rândurile următoare.

Reporter: Câţi vizitatori a avut, în mare, site-ul soft32 (cu toate variaţiile .com, .es, .de etc.) în luna iulie şi câţi angajaţi aveţi în Sibiu? Nu găsiţi uriaşă diferenţa între ceea ce oferiţi şi resursele de care dispuneţi?

Lucian Todea: Principalul produs al ITNT – Soft32 are o medie lunară de 10 milioane de vizitatori unici, în timp ce echipa ITNT numără aproape 20 de angajaţi. Această diferenţa sigur nu este uriaşă. Soft32.com este un produs de succes la nivel mondial, care se adresează lumii întregi, chiar dacă este produs în Sibiu şi nu în Bucureşti sau în Silicon Valley. În mediul online, nu contează atât de mult unde eşti tu fizic, unde se dezvoltă produsul şi nici de unde sunt utilizatorii. Şi nici măcar nu se pune problema de Sibiu vs Bucureşti, ci eventual România vs alte ţări. Însă Sibiul chiar oferă oportunităţi, uneori chiar unice prin comparaţie cu locuri precum Bucureşti sau Silicon Valley!

Şi chiar dacă Sibiul este un oraş mic prin comparaţie cu cele două exemple menţionate anterior şi teoretic nu este nici locul cel mai bun în care să dezvolţi un astfel de business, nouă ne plac provocările. Şi pentru noi, cea mai mare provocare este să găsim cei mai buni oameni, să-i creştem şi să-i ajutăm să se dezvolte. În privinţa echipei, nu ne-am dorit niciodată cantitate, ci calitate. ITNT, ca model de business este o iniţiativa antreprenorială, deci nu ne dorim 1.000 de angajaţi, ci mult mai puţini, pe care îi alegem pe sprânceană şi pe care îi ajutăm să-şi atingă potenţialul maxim. De aceea în ceea ce priveşte criteriile de recrutare va prima oricând potenţialul şi pasiunea în detrimentul experienţei.

Rep.: Cât timp petreceţi pe an călătorind prin lume în interes de serviciu şi pe unde? Anul acesta, spre exemplu, pe unde aţi ajuns? Dar în Sibiu cât timp staţi?

L. T.: Aşa cum se întâmplă în orice companie, şi la ITNT se călătoreşte ori de câte ori este nevoie. Cel puţin o dată pe lună sau poate chiar la două luni, cineva din echipa este plecat în ţară sau în străinătate. După cum spuneam, chiar dacă tehnologia (Skype, Google Hangouts etc.) ne ajută mult în colaborarea cu partenerii externi, prezenţa fizică şi întâlnirile face-to-face au un rol extrem de important în stabilirea unor parteneriate sau în menţinerea acestora. În plus, având în vedere faptul că acest mediu este unul foarte dinamic, iar noi trebuie trebuie să fim la curent cu tot ce este nou, pe lângă întâlnirile de business, participăm şi la principalele târguri de profil din lumea întreagă, în special la cele tehnice precum: AdTech din Londra, New York sau San Francisco, Dmexco (Germania), Affiliate Summit (Philadephia), SMX (New York), dar şi la evenimentele de business din România precum How to Web, un eveniment la care merge toată echipa ITNT. Cu toate acestea, majoritatea timpului o petrec în Sibiu.

Rep.: De ce a rămas sediul ITNT în Sibiu? Cred că l-aţi fi putut face şi la New York sau în Sydney dacă aţi fi vrut...

L. T.: Am rămas în Sibiu pentru că puteam face asta având în vedere natura businessului. Sunt totuşi sibian şi am găsit pe plan local oamenii potriviţi pentru nevoile ITNT. Să nu uităm că Sibiul este un oraş universitar puternic care reuneşte anual aproximativ 30.000 studenţi, iar în prezent, echipa ITNT numără aproape 20 de oameni. Practic, pentru mine, această alegere a venit în mod natural. În plus, nici nu cred că este chiar atât de simplu să avem un sediu în altă ţară pentru că, pe lângă diferenţele culturale, oamenii au totuşi competenţe şi aşteptări diferite.

Rep.: Aveţi mândria aceea de sibian? Am văzut pe site că scrieţi despre Sibiu că ar fi ”probabil cel mai cool oraş din România.”

L. T.: Da, sunt şi suntem cu toţii mândri. De fapt, nu-mi amintesc să fi cunoscut până acum vreun sibian care să nu se mândrească cu asta, dovadă şi toate petiţiile care circulă pe Facebook pentru a include Sibiul în orice topuri. Faptul că şi pe site-ul nostru am spus public ce gândim cu toţii se datorează în primul rând realităţii acestui oraş: este un oraş activ, în care se întâmplă mereu lucruri frumoase şi interesante şi în care sunt oportunităţi pentru cei care doresc să le găsească. În contextul în care sunt foarte mulţi tineri care aleg să plece din Sibiu sau chiar din ţară, noi chiar credem că Sibiul este, probabil, cel mai cool oraş din România.

Rep.: Cât de strânse sunt legăturile dumneavoastră cu reprezentanţi ai unor giganţi IT, celebri în toată lumea?

L. T.: Este normal că atunci când businessul nu mai este local, ci internaţional, când se poate vorbi de consistență, când aniversezi zece ani de la înfiinţare, să ajungi să ai relaţii de business cu giganţi mondiali, indiferent de domeniul în care activezi. Cum nici ITNT nu face excepţie, am dezvoltat relaţii de business cu branduri de renume internaţional, pe care le-am sudat şi bătătorit în timp. Dar din perspectiva noastră, accentul este pe faptul că am dezvoltat relaţii cu reprezentanţii acestor companii. În fiecare partener de business am găsit oameni cu care am colaborat bine, care ne ajută şi ne sprijină la nevoie şi pentru care facem şi noi acelaşi lucru.

Rep.: La ITNT BootCamp de la Sibiu aţi spus că preferaţi specialişti în IT cu iniţiativa proprie în detrimentul unor specialişti IT angajaţi la vreo multinaţională. De ce?

L. T.: Nu am spus că preferăm specialişti în IT cu iniţiativa proprie în detrimentul unor specialişti IT angajaţi la vreo multinaţională, ci doar că la ITNT punem accentul pe iniţiativa proprie a fiecărui angajat sau potenţial angajat. Credem foarte mult în spiritul de iniţiativa şi de-a lungul anilor, ni s-a arătat că, de obicei, acest profil de oameni vine foarte rar din rândul celor angajaţi în companiile multinaţionale că cele de outsourcing. Pentru noi, cu referire la acest caz, singurul criteriu este iniţiativa proprie.

Rep.: Ce proiecte concrete aveţi pentru anul 2013 şi câte aţi reuşit până acum să implementaţi?

L. T.: Nouă ne place să vorbim doar despre lucrurile pe care le-am făcut deja, nu despre ceea ce urmează să facem, iar în acest sens, de departe, cel mai de suflet şi mai recent proiect este prima ediţie a ITNT BootCamp. Cred că deja se ştie faptul că ITNT BootCamp este o iniţiativa a ITNT sub formă unui proiect de responsabilitate socială corporatistă, realizată prin intermediul asociaţiei Ars Tehnică şi susţinută de GOOGLE România, X3, How to Web, NETOPIA şi mobilPay. Concret, ITNT BootCamp este o şcoală care se adresează pasionaţilor de IT, în principal studenţi, care vor să-şi completeze cunoştinţele acumulate în facultate cu experienţă practică. Este o şansă de a vedea cum se întâmplă lucrurile în viaţă reală, într-o companie, o oportunitate de a participa la tot procesul: de la o idee scrisă pe un şerveţel la implementarea şi marketingul acesteia. Aşa cum am spus ori de câte ori am avut ocazia, este o şansă de care ne-am fi bucurat să fi putut beneficia şi noi, dar pe care o putem oferi acum viitorilor oameni de IT. La prima ediţie, am selectat cei mai buni 12 studenţi ai Universităţii Lucian Blaga din Sibiu care s-au înscris la training. Aceştia au beneficiat gratuit de un training intensiv de 2 luni, a cărui finalitate a constat în cele două produse: audio-ghidul pentru muzee şi clientul de e-mail pentru persoanele cu deficit vizual.

Rep.: De ce nu aţi vândut până acum soft32? Am văzut că nu aţi dus lipsa de oferte.

L. T.: Nu am creat şi nici nu m-am gândit niciodată la compania ITNT sau la principalul sau produs Soft32 că la un proiect din care să ies total sau parţial, ci că la un proiect pe termen lung. Cred că încă nu ne-am atins potenţialul maxim, că mai avem încă multe de făcut, mai putem creşte, ne mai putem dezvolta. Şi că să continuăm în acelaşi sens, ne ajută foarte mult independenţa noastră, libertatea de decizie. Practic, fiind o iniţiativa antreprenorială, încă putem duce ITNT-ul în orice direcţie, fără a simţi presiunea unui investitor sau a unui consiliu de conducere.

Rep.: Ce soft aţi downloadad personal, ultima oară, de pe soft32?

L. T.: Nepunând la socoteală şi update-urile care se downloadează automat prin Soft32 Updater, am instalat recent Wunderlist - un program de task management al unei alte iniţiative antreprenoriale care se află la început de drum, produs în Berlin, intuitiv şi foarte util.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

2 comentarii

karla

Acum 10 ani

\'\'...se poate spune că este mai cunoscute în Statele Unite ale Americii decât...\'\' ca este?!?!?! pt calitatea ziarului chiar va rog sa verificati de 2,3 ori articolele pana le dati drumul :)
Raspunde

asd

Acum 10 ani

La sibiu merge si asa! Am auzit ca la cei de la Silicon Valley la cam tremura chilotii de cand au auzit de Sibiu.Deja isi fac pb mari.Am impresia ca buricul pamantului sau\"centrul hartii\" e la Sibiu
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus