Comisia Europeană a anunțat la reuniunea TEN-T 2013, eveniment găzduit de capitala Estoniei, Tallin, că s-a decis să se finanțeze ruta de autostradă stabilită pentru Culoarul IV Pan European: Nădlac- Sibiu – Pitești – București. Exista varianta propusă de politiceni români ca traseul să fie mutat prin Sibiu - Brașov - București, idee neagreată de Comisia Europeană.
La Tallin s-a discutat pentru prima oficial despre intrarea României în harta TEN-T a viitoarei magistrale de trenuri de mare viteză. Astfel, linia de mare viteză care va parcurge România se va ramifica din Ungaria de la Szeged din magistrala Budapesta – Belgrad și va parcurge prin țara noastră ruta Nădlac - Arad – Timișoara – Deva – Sibiu – Brașov – București – Constanța. Va fi vorba de o linie dedicată, de construcție 100% nouă, fără nici o legătură cu liniile convenționale deja existente pe acest traseu. Lucrările sunt programate să se desfășoare în perioada 2017 – 2025, informează ziarul Capital.
Rețeaua TEN-T (Trans European Networks – Transport) există în Uniunea Europeană încă din anii ’80 și a fost extinsă continuu pe măsură ce noi și noi state au devenit membre ale uniunii. Politica TEN-Trepezintă efortul UE de a coordona între statele membre dezvoltarea de rute transcontinentale, mai ales prin susținerea financiară a proiectelor transfrontaliere care altfel nu ar fi o prioritate pentru statele membre.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Ultimele comentarii
Acum 16 minute
MB
Acum 20 minute
Claudiu
Acum 21 minute
Liberal autentic
Acum 22 minute
Neli Oproiu
Acum 24 minute
Bobo