X

Cea mai mare lucrare de drumuri din judet a fost atribuita muresenilor

Firma care a câștigat și reabilitarea drumului spre Agnita în zona Dealului Dăii a fost desemnată câștigătoare a licitației pentru atribuirea celui mai important contract de modernizare de drumuri județene din ultimii ani. Drum Serv SRL din Târgu Mureș va primi 18,6 milioane de lei, fără TVA, pentru modernizarea unei porțiuni de peste 16 km din drumul care face legătura între comuna Dârlos și DN14, via Dumbrăveni.
”Modernizarea drumului va fi realizată între km 0+000 – 20+130, pe o lungime totală de 16,4 km și va duce la decongestionarea DN 14 prin devierea traficului vehiculelor cu tracţiune animală şi a autovehiculelor din sectorul agricol (atelaje, tractoare, remorci, combine agricole etc). În prezent, drumul este pietruit în afara localităţilor. Ca urmare a traficului greu (transporturi de lemne, cereale, materiale de construcţii, utilaje agricole), ciclului de îngheţ – dezgheţ și stagnării apei, împietruirea a fost afectată, făcând dificilă utilizarea acestuia de către autovehiculele care se deplasează între localităţi. Principala problemă a drumului DJ 142 E a fost lipsa unui sistem rutier adecvat traficului prognozat şi scurgerea necontrolată a apelor pluviale, ceea ce a generat efecte negative majore”, se arată într-un comunicat emis de Consiliul Județean Sibiu.
Termenul de finalizare a lucrărilor este decembrie 2015. Cei de la Drum Serv au mai executat recent și lucrările de reabilitare a 6,1 km din DJ 106B, Sibiu – Agnita, în zona Dealului Dăii.

Modernizarea acestui drum aflat în prezent în stare avansată de degradare, va contribui la creşterea siguranţei participanţilor la trafic, asigurarea unui transport economic şi eficient a materialelor de construcţii în zonă, a altor produse comerciale necesare, atragerea de noi investitori care să facă posibilă crearea de noi locuri de muncă şi, prin aceasta, reducerea considerabilă a ratei şomajului” Ioan Cindrea, președintele Consiliului Județean Sibiu

Fisă tehnică „modernizare DJ 142E Dîrlos (intersecţie DJ 142A) – Alma – Dumbrăveni – Hoghilag – DN14, km. 0+00-20+130”
Sursa: comunicat Consiliul Județean Sibiu

DESCRIERE LUCRĂRI

Lungimea totală a drumului judeţean este de 20,130 km, însă din care se vor moderniza 16,354 km, având în vedere faptul că diferenţa de cca. 3,5 km se află în intravilanul oraşului Dumbrăveni.
Pe intreaga lungime a drumului, conform standardelor in vigoare, a fost adoptat urmatorul transversal tip:

•    latime platforma                 -8.00 m
•    parte carosabila                -2 x 3.00 m
•    benzi de incadrare                -2 x 0.25 m
•    acostamente                    -2 x 1.00 m
•    elemente de scurgere a apelor pluviale    -stg+dr

STRUCTURA RUTIERA

km 0+000-km 0+950, km 3+910-km 7+350, km 11+440-km 13+300, km16+900-km19+954:
Pe existent:
•    4 cm beton asfaltic  BA16
•    5 cm binder de criblura BAD25
•    geocompozit

Pe zonele de largire (caseta):
•    4 cm beton asfaltic  BA16
•    5 cm binder de criblura BAD25
•    geocompozit
•    15 cm piatra sparta
•    25 cm balast

km 0+950-km 3+910, km 7+350-km 11+440:
•    4 cm beton asfaltic  BA16
•    6 cm binder de criblura BAD25
•    15 cm piatra sparta
•    25 cm balast

SCURGEREA APELOR

Scurgerea apelor va fi asigurata prin elementele de scurgere a apelor proiectate (santuri de pamant, santuri pereate, rigole carosabile cu piscot), cat si prin podetele proiectate (tubular D600 si D1000, si 2 podete dalate cu deschiderea 5m).

Extinderea podetelor existente, se va realiza printr-un element de prelungire din beton armat, cu latimea de 1.50m.

Pentru accesul in curti se vor folosi podete tubulare Ø 300mm.
Podetele se vor executa conform detaliului DE08.

La intersectia cu drumurile laterale se vor utiliza podete tubulare Ø 500mm.
Podetele se vor executa conform detaliului DE09.

Podul existent de la km 18+820-18+900, nu face obiectul prezentului proiect.

DRUMURI LATERALE

Se vor amenaja 15 drumurile laterale, pe o lungime de 15 m cu o imbracaminte asfaltica dintr-un strat de 4 cm de beton asfaltic BA16 si unul de binder BAD 25 de 5cm, turnata peste un strat de 12 cm de piatra sparta.
Traversarea apelor in dreptul drumurilor laterale se vor face cu podete tubulare cu diametrul de 0,50 m. Amplasarea podetelor la drumurile laterale, se va face, in urma unei vizite in teren, de catre antreprenorul general, reprezentantii consiliului judetean si a reprezentantilor primariilor de pe traseu.

SIGURANTA CIRCULATIEI

Reglementarea circulaţiei va fi intocmită conform standardelor şi normativelor în vigoare, avându-se în vedere fluidizarea circulaţiei printr-o presemnalizare corespunzatoare. O atenţie deosebită va fi acordată siguranţei circulaţiei, atât pietonale cât si auto, astfel:
o    Se va proceda la realizarea marcajului orizontal şi plantarea de indicatoare rutiere, în concordanţă cu auditul de sigurantă întocmit în cooperare cu Politia Rutieră a Judetului Sibiu.
o    Trecerile de pietoni vor fi semnalizate prin indicatoare şi marcaje.
S-a prevazut realizarea semnălizarii prin marcaje orizontale si verticale a traseului conform normelor impuse de standarde.
Semnalizarea si marcarea circulatiei provizorii
Semnalizarea circulaţiei pe timpul execuţiei lucrărilor se va face în concordanţă cu prevederile din:
o    Ordinul Comun MI/MLPTL în 1112/411/2000 – Normativ pentru semnalizarea zonei drumurilor afectate de reparaţii, la care se impun restricţii de circulaţie;
o    OG 195/2002 – Privind circulaţia pe drumurile publice;
o    HG 85/2003 (MO 58/2003) – Norme metodologice de aplicare OG 195/2002.
Indicatoarele rutiere si de lucrari de marcaje necesare, pe tipuri si dimensiuni, forme si simboluri, vor fi prevazute in conformitate cu prevederile din Codul Rutier si a standardelor de specialitate in vigoare, referitoare la semnalizarea rutiera (STAS 1484/1, 2 si 3 – 1986, cu completari ulterioare).
Siguranta circulatiei cuprinde urmatoarele tipuri de lucrari, astfel:
Indicatoare de circulaţie. Se vor prevedea urmatoarele tipuri de indicatoare, astfel:
–    avertizare a pericolului;
–    de reglementare (de prioritate, de interzicere si/sau restrictie, de obligatie);
–    indicatoare de orientare si informare;
–    indicatoare cu semne aditionale.
Semnalizarea orizontală. Va cuprinde urmatoarele tipuri de lucrari, astfel:
–    marcaje longitudinale pentru: separarea sensurilor de circulatie, delimitarea benzilor de circulatie si delimitarea partii carosabile;
–    marcaje transversale de oprire, de cedare a trecerii, de trecere a pietonilor si de traversare pentru bicicleta;
–    marcaje diverse: de ghidare, pentru spatii interzise, pentru interzicerea stationarii si de semnalizare a curbelor deosebit de periculoase, situate dupa aliniamente lungi;
–    marcaje prin sageti si inscriptii privind destinatia benzilor directionale de urmat spre o anumita localitate, privind limitari de viteza.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

6 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Var

    Siguranta circulatiei cuprinde urmatoarele tipuri de lucrari, astfel:
    Indicatoare de circulaţie. Se vor prevedea urmatoarele tipuri de indicatoare, astfel:
    Ana L. are mere: astfel:
    doua pere, doua gutui si o doua legume, astfel:
    Morcovi!

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    calin

    asta e drumul care tot pe bani publici a fost reparat acum putini ani de firmele lui Carabulea. Alta teapa data Sibiului de puscariasul Carabulea…

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    paeapapacacarichi

    Terminati mai fratilor cei 4-5 km. de asfalt ce leaga statiunea BAZNA de jud. ALBA.Se pare ca banii au fost incasati.==adevarul e ca am ramas de risul lumii==

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact