Sibiul începea prin 2003-2004 un proiect care în timp a demonstrat că a fost un mare succes: Zona Industrială Vest. Strategia Primăriei Sibiu, condusă și atunci tot de Klaus Iohannis era pe cât de simplă, pe atât de eficientă: Veniți în Sibiu, vă acordăm facilități la cumpărarea terenului (prețuri sub prețul pieței), aducem și utilitățile gratis, numai să veniți. Și au venit.
În 2004, erau puțin peste o mie de angajați. Acum doi ani erau 6.300 de salariați. Zona Industrială Vest a Sibiului a rulat în 2002 nu mai puțin de 2,25 de miliarde de lei prin cele 24 de companii care activau aici. Cele mai mai importante nume de acolo sunt Continental Automotive Systems, Marquardt, Takata Petri, ROB Systems, MHS Sibiu Truck&Bus (dealer Man), Contempo Cars Sibiu, Bramac, Cognor Stahlhandel, Esarom, Siemens, Phoenix Mecano Plastic și multe altele. Iar zona este în continuă creștere. Facultatea de Inginerie, de exemplu, are o capacitate de ”producție” de angajați calificați mult prea mica față de cerințele companiilor din zonă.
Ce rămâne din ”afacerea” stat-privat începută acum 10 ani? Pentru Sibiu rămân multe locuri de muncă, taxe plătite la stat, impozit pe salarii. Nu vorbesc de impozit pe profit, pentru că marea majoritate a companiilor încearcă să-l facă mic, miculuț, din motive de fiscalitate, iar ”grosul” merge pe contracte de consultanță cu firme din vest.
Care a fost business-ul investitorilor? Au cumpărat un teren ieftin, au primit utilități, au avut forță de muncă ieftină și bine pregătită, au intrat într-o zonă în centrul țării, cu acces din ce în ce mai ușor spre ”mama-vest”.
Afacerea pare o poveste de business din care toată lumea câștigă. Aici aș interveni doar cu un amendament.
Zona Industrială Vest cu tot ce e acolo, nu e Sibiu. Nu aparține Sibiului. E altceva. Nu am văzut nicio companie de acolo implicată cu adevărat în viața cetății. Nu îi interesează. Nu i-am văzut sprijinind sportul, cultura, educația. Pardon, au finanțat laboratoare la ULBS pentru a prelua studenții direct pregătiți pentru ce au ei nevoie. În rest, nimic. Deși în țările lor își alătură numele alături de competiții sportive, artiști, importante evenimente. Sibiul nu e altceva decât o colonie. O colonie unde o echipă de baschet, de exemplu, se luptă în fiecare an să-și încropească un buget. De ce aici nu?
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: klaus iohannis , Takata Petri , Contempo Cars Sibiu , Zona Industrială Vest , Cognor Stahlhandel , Continental Automotive Systems , Sibiu Truck , Phoenix Mecano Plastic , Strategia Primăriei Sibiu , Pentru Sibiu
Vizualizari: 909
Ultimele comentarii
Acum 57 minute
Sibianul
Acum 1 oră
Ger
Acum 1 oră
D.M.
Acum 1 oră
B
Acum 1 oră
Da!