Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

La doar trei zile dupa ce anunta un nou studiu de fezabilitate pe autostrada Sibiu-Pitesti, CNADNR revine cu explicatii

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a transmis sâmbătă un nou comunicat de presă referitor la studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pitești, la doar trei zile după ce anunța că studiul realizat acum trei ani va fi refăcut și actualizat pentr 6,5 milioane de euro.

Astfel, conform oficialilor de la București, în data de 31 martie 2012 a fost demarată procedura de achizitie publică pentru atribuirea contractului de achiziție publică care a avut ca obiect ”Revizuirea Studiului de Fezabilitate Autostrada Sibiu-Pitești”. ”În data de 13.09.2012, urmare a observațiilor JASPERS/AM POS-T referitoare la necesitatea modificării Caietului de Sarcini, conform prevederilor art. 209 alin. (1) lit. c) coroborat cu art. 209 alin. (4) lit. b) din OUG nr. 34/2006, cu modificările și completările ulterioare, procedura de achiziție publică mai sus menționată a fost anulată. Precizăm că valoarea estimată a fost de 61.930.486,8 lei. Astfel, având în vedere că procedura de achiziție publică a contractului de servicii se afla în faza de evaluare a ofertelor, modificarea Caietului de Sarcini nu mai era posibilă, motiv pentru care a fost necesară anularea procedurii, inclusiv neefectuarea plății”, a transmis CNADNR sâmbătă.

Mai departe, în data de 31.05.2014 a fost demarată procedura de achiziție publică pentru atribuirea contractului de achiziție publică ce are ca obiect ”Revizuire/Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitești”. Abia în urmă cu trei zile a fost comunicat ofertaților rezultatul procedurii de achiziție publică, câștigătorul fiind Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București — Tecnic Consulting Engineering Romania SRL

”În prezent, Procedura de achiziție publică se afla în perioada de depunere a unor posibile contestații impotriva rezultatului procedurii”, concluzionează reprezentanții CNADNR.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

15 comentarii

sofer

Acum 9 ani

si bani astia care au fost aribuiti studiului de fezabilitate cine i-i va plati ca in buzunarele cui a intrat sestie ,a0r trebui ca toti bani cheltuiti sa-i plateasca toti cine a fost minstri ,transporturilor si angajati CNADR ,s-au asta a fost modelu de sifonat bani ,ba incompetentilor dativa deoparte ,ca numai la praduit bani va pricepeti ,sunteti raspunzatori de mii de vieti omenesti ,ba cum de in alta parte se poate si la noi nu ,ba dar la turda -sebes cind s-a facut studiu de fezabilitate ca nu este inclusa in finantarea UE si nici nu este utila la traficu care se desfasoara pe acel traseu ajunge si o poteca ,ba nu mai trageti de timp stim ca va doare ,comarnic -iasov ,dar faceti ce va cere UE ,asta cu bani gratisi ,sibiu -pitesti care leaga toata europa de vest cu aia de sud ,alea de vacanta si de mofturile voastre se poate face si in urmatori 20 de ani ,nu sunt viabile la ce economie avem ,s-au nu vedeti ca bucatica aia construita de guvernu ,de trista amintire boc [gilau -turda ]este pista de incercari ,si de stabiliri de recorduri de viteza ,a baizadelelor ,a noi nomenclaturi cripto -comuniste ,copii dictatorului ,[ceausescu ] erau copii de mingi in comparatie cu progeniturile la comunisti astia de ne conduc de 25 de ani ,ba ,rus iesi si dati demisia ca faci numai valuri si palaria este prea mare pentru capsoru tau ,ba cum iti vine cind treci gtanita la vecini nostri ,unguri ,si vezi ce retele de autostrazi si-au tras in 25 de ani ,si aia au fost comunisti pina in 89 ,ba retine sibiu \\l trebuie s-a fie nod rutier ca se afla in mijlocu tari si toate drumurile trec pe aici ,nu mai fa ingineri ticaloase ,precum strabunici tai comunisti s-a scoti sibiu din context ,si exemplu este tronsonu de cale ferata ,sibiu -curtici deviat cu 200 de km numai s-a nu treaca prin sibiu ,atunci erau multi sasi ,si la comunisti nu le erau pe plac ,ca de altfel nici voua ,dar dupa recensamint mai sunt putini si veniti voi la cascaval si dupa voi dezastru
Raspunde

@1

Acum 9 ani

Nu ai dreptate deloc . Sebes Turda are aceaiasi finantare ca si Sibiu Pitesti. De fapt are aceiasi finantare ca si Tg Mures Iasi sau ca si Craiova -Lugoj. De aia nu se va face niciodata. Azi e frumos pe Valea Prahovei si nici nu e asa aglomerat deci daca ai bani poti sa faci o excursie sa te mai calmezi. Comunistii au deviat traseul de cale feratw din cauza traficului international. Si au dat seama de tarele genetice ale ma-tii , si atunci ca sa nu treaca prin zone pline de handicapati ca si Sibiul au facut magaria si au deviat traseul cu 200 km. Si uite asa a avut noroc in prima faza sasalaul ca romanii nu au aflat cum a fost el rege peste \"regisori rromi \" \" mailati \" si handicapati ca si tine!
Raspunde

@2

Acum 9 ani

Du-te măi băiete și vezi de ghioceii de sub Tîmpa, nu purta tu de grijă autostrăzilor.Și mai ușor cu analiza genetică, incult lipsit de virgulă!
Raspunde

joseph

Acum 9 ani

Tra la la la...... ***www.realitatea.net/autostrada-comarnic-brasov-o-noua-amanare-lucrarile-greu-de-suportatd-e-la-buget_1632095.html#comentarii
Raspunde

adiarc

Acum 9 ani

Nu au nici o scuza ca au întârziat acest studiu 2 ani...întâi au vrut sa schimbe coridoarele , apoi ca fac SB-Pitești dupa 2030....au urmat alte aberații ,gen -facem drum expres si tot așa pana au luat-o in barba de la Comisia europeană , care nu le-a aprobat nimic.In prezent cei mai mulți bani in transporturi se sifonează prin studii de fezabilitate care se fac de 3-4 ori ( si se plătesc cu mi-l de euro ),pana sa înceapă construcția , știind fiind faptul ca acestea expira la 2 ani dupa realizare.La SB-Pitești e a treia oară
Raspunde

@joseph

Acum 9 ani

Pupinklaus Joseph Bag seama ca ai citit ceva documente de la CE de esti asa de sceptic .. Ia zi_le ce scrie acolo de Sibiu Pitesti.. Si ia zi _le concitadinilor tai ce se intampla daca nu se termina in exercitiul bugetar 2015 v-2020? Eu zic ca daca nu se termina CE nu va lua in considerare decat coridoarele Tallin . Asadar Sibiu Pitesti nu se va face NICIODATA. toata lumea o stie . O stie si CE o stie si prietena Sibiului Anca Bulangioiaca chiar si tu stii. Vorbim asa discutii. Ce este interesant ca , mai de mult am discutata cu cei de la CJ Valcea si erau asa de prosti ca nu intelegeau ca proiectul din 2008 avea doar doua noduri pt ei Curtea de Arges si intre Boita Caineni.. La fel cum acum prostii din Iasi nu inteleg ca financiar ei sunt in competitie cu Sibiu Pitesti. Oricum stiu ca e dureros dar Comarnic Brasov are studiile defezabilitate terminate ( conform Jasper) , acordul de mediu aproape scos , nu trece prin Natura 2000 si este singurul sector de trafic din Romania care se califica pentru finantare ( BEI , BERD etc). Sibiu Pitesti NU ARE NICIUN STUDIU DE FEZABILITATE ( Jasper ) executat inca. Nimeni nu va spune ca pretul pe studiul vechi e un fel de Cunta-Sacel adica cu rsc ca suma sa fie de 5 ori mai mare. Trece printr_un sit Natura 2000 iar rezultatul studiilor geologige sunt dezastruoase. Asta stie si Madam Bulangiu de aia nic nu a luat in considerare sectorul repectiv in 2008, Concluzia este conform analizei AECOM ca scor MCA urmatoarea in ordine SIBIU BRASOV ( costa putin are finantare sigura si fara competitie pe finantare si trafic ok ) Craiova PItesti ( are finantare , trafic si indice de mobilitate mare) Comarnic Brasov ( nu are finantare pana in 2020, din 2020 este pe coridorul Rin Marea Neagra, are indice TC ff mare ( adica este una dintre cele mai bune artere actuale )astea sunt dezavantaje, are cel mai mare trafic din Romania, si cel mai mare indice de deservire umana ( peste 4 milioane de suflete) cost Jasper Ok locul 4 Brasov Bacau Astea au fost rezultatele studiului tehnic. Sibiu Pitesti si TG Mures Iasi nu au obtinut scor de autostrada. Politic s_a hotarat upgradarea lor la nivel de autostrada insa ele se canibalizeaza financiar si nu au sansse sa se termine in exercitiul financiar 2015 2020. Ramane de vazut care va castiga . Iasi Tg mures este fara sanse sa mai obtina finantare europeana dupa 2020 fiindca este prea departe de coridorul Tallin . Sibiu Pitesti nu stiu daca poate sau nu . Orice om care a lucrat la proiecte si are habar de ce inseamna finantare CE stie ca astea sunt realitatile pe care lucram . De aceea sigur prima care va fi executata este Brasov ( Cristian ) Comarnic , inclusiv madam Bulangiu cu care intamplator am lucrat la CE. Daca ar fi sa comentez ceava impotriva Brasovului ca si sibian nu ar fi pe sectorul rutier si CF. Acolo lucrurile sunt clare Brasovul e punct nodal Sibiu nu . Nefericirea este pe aerian unde CE a acceptat un aeroport care nu exista inca ca si aeroport regional ceeca ce inseamna ceva. Am fost serios de data asta cu riscul de anu avea un raspuns acid de la analfabetul tau. In rest si eu asa vrea sa se faca autostrada spre Pitesti , macar sa ma pot bucura fara tiruri de frumusetea defileului Oltului dar in urmatorii 10 ( zece ) ani nicio sansa.
Raspunde

joseph

Acum 9 ani

Băi, încă odată îți spun, tremură carnea pe voi să nu se facă autostrada Sibiu Pitești, că dacă se va face, Brașovul rămâne doar stațiune climaterică pentru mitici. Dar nu pentru toți, că ăia mai înstăriți au să vină la Păltiniș, că va fi mai trendi.
Raspunde

@joseph

Acum 9 ani

Bai tu ai inceput sa vorbestimcu bainca analfabetul tau. Pai speranta asta o are Sibiul de 850 de ani. Haha sti ce e curios canda au facut calea ferata a fo see t la fel ...si uite ce s-a ales din Sibiu. Eu chiar am vbit serios de data asta , tu o bagi cu Paltinis si alte bazaconii. Vrei sa iti dau eu un link pe turnulsfatului.ro savvezi cum acum trei ani grohaiati toti cum Paltinisbdupa investitii de 120 milioane devine Aspenul Romaniei? Ce s -a intamplat ...Brasovul va fi gazda WYOG 2020 si Paltinis are 2 km de partii. Cred ca si comentariul tau este acolo. Alt handiicapat urla din toti rarunchii ce proiect imaginar e Coresi tot aici pe site . Vezi ca il deschid pe 30 Martie. Sa nu aiba sibienii un soc cand o sa il vada. Decinimic nu intelegeti ..nici din istorie nici din realitate , si ce este grav ca s-ar putea ca si Klaus sa aiba aceiasi limita intelectuala, Si din pacate e foarte posibil sa fie asa.
Raspunde

joseph

Acum 9 ani

Pricepi tu prea bine ce vreau să spun, dar te faci că nu pricepi. În momentul în care bucureștenii vor putea ajunge în 3 ore la Sibiu, în loc să stea blocați cu bolizii blocați pe Valea Prahovei câte 5-6 ore, totul o să se schimbe și o să realizeze că frumusețile patriei nu sunt numai la Brașov. Tot atunci investițiile au să urmeze interesele, că așa merg lucrurile. Dar stau și mă gândesc cât de benefic ar fi asta pentru Sibiu, uitându-mă la voi, aș zice că nu. Cât despre Klaus, știu că nu-l prea aveți la inimă, dar după atâția lobisti proBrasov, atâta amar de vreme, poate că a venit timpul să mai schimbăm câte ceva prin punctele esențiale, că doar n-o fi Brașovul buricul României.
Raspunde

marius

Acum 9 ani

sa se stieeeee!!!!! senior sova a incercat o smecherie si sa faca comarnic-brasov, dar cei de la brussel nu au pus botu la vrajeala lui. sibiu - pitesti se va face pana in 2020 pentru ca: - face parte din coridorul 4 - este traseul cel mai scurt si mai fiabil pentru economie - dacia este motorul nostrul economic As mai adauga alte argumete de genul: - presedintele trebuie sa ajunga repede acasa - olteni sa ajunga iute la rude in sibiu - si sa moara de ciuda aia din brasov( ca parca au pus coada la pruna).
Raspunde

@joseph

Acum 9 ani

Brasovenii in general il au la inima pe Klausie. Eu nu , eu l -am cunoscut personal si am alta parere. Sunt sigur ca nu ai schait niciodata fara suparare! Nici in Romania si cu atat mai putin la Aspen. Ceea ce ai spus despre Paltinis si cum vor curge Bucurestenii toti acolo e de ras sau de plans. Aici e vorba de autostrazi insa si studi de fezabilitate. Care pentru Sibiu Pitesti inca nu exista. O sa fie si vedem peste doi ani cat o sa coste. De data asta se vor face conform unor norme ff stricte. Deci la inceputul lui 2017 onsa mai discutam . Apoi vedem cum scurtam PN Cozia sa mai scoatem ceva din el. Si apoi incepem constructia. Cam pe la mijlocul lui 2017. Corect? Si om mai vedea. Eu zic totusi sa muti afacerea la Bv ca e mai sigur. Nu e ca in Bucuresti dar sigur mult mai bine ca in Sibiu. Frumusetile patriei nu sunt numai la Brasov , dupa cum nici schiul nu este numai in Brasov , la felmsi distractia sau turisti. Dar macar exista ceva . Sibiul e inexistent, traieste din sperante si iluzii. Uite un lucru marunt. Pana si Confucius CCC investeste mai mult in Brasov decat in Sibiu desi primul oras in care a venit in Romania a fost Sibiul Desi nu eu l am adus in discutie Paltinisul e cel mai bun exemplu al esecului. Nu deconcentratele sau gara sau alte aberatii ale analfabetului tau favorit. Paltinisul ...care dupa cum vezi a fost prima statiunee SKV , iar acum trebuie sa recunoastem ca e o parodie de statiune. Sunt sigur ca tu spre diferenta de Marius@10 sti ce inseamna Tallin si inexistenta coridorului 4 si sti ca dupa 2020 Sibiul nu exista ca si finantare pe harta transporturilor. Oricum dpdv sociologic raspunsurile voastre sunt ff interesante desi \"analfabetul\" are mari sanse sa ajunga vedeta editoriala si recunosc ca imi lipseste!
Raspunde

joseph

Acum 9 ani

Infrastructura atrage dezvoltarea și nu invers, asta e gândire normală, și nu cum ați făcut voi, din cauza asta Brașovul este sufocat. Dar e greu să gândești normal când miticii conduc de 100 de ani. Eu mizez în continuare pe Sibiu și nu o fac din patriotism local ci din rațiune, e imposibil să nu vezi că Sibiul e cu 150 de km mai aproape de vest.
Raspunde

@joseph

Acum 9 ani

Ai un fetish cu miticii. Iti spun eu , sau ma rog sociologii spun ca nu este asa. Am mai auzit eu ideea asta la televizor parca chestia cu autostazile spre Moldova, e total gresita , toate studiile spunca nu infrastructura duce la dezvoltare. Am fost la un simpozion recent si Brasovul era dat ca si exemplu. Stiu ca este greu de acceptat la voi in satuc dar ca si dezvoltare economica este pe locul 3 dupa Timis si a fost lipsit total de programe coerente de infrastructura. Si ma distrez copios cum postacii sibieni pun totul pe seama turismului. E fals .Turismul are o pondere mica poate ff vizibila dar PIb ul Brasovului e dat de industrie. Cele mai mai multe investitii ( cu exceptia celor financiare sau energetice), germane , austriece , elvetiene , suedeze sunt in BV nu in Alba sau Sibiu. Ma rog , asta e o problema rezolvata numai la noi e de actualitate. Peste tot dezvoltarea infrastructurii e data de populatie si de cata populatie deserveste , se numeste indice PA ( population arrow sau population flux) De fapt daca o sa studiezi MPGT o sa vezi o harta cu acest indice. Acum revenind la ce mi -ai spus Brasovul a avut acest indice mult mai mare decat Sibiul tot timpul . Daca este sa se planga un oras Oradea e cea care a fost vitregita de comunisti. Ca sa iti stric ziua uite , sambata AFI anuntat inceperea proiectului pt al doilea mare centru comercial sau faptul ca Starbuck deschide la 26 martie prima cafenea din Brasov. Cred ca in 2 3 zile se va anunta si in presa. De ce spun asta. Sunt sigur ca cei care au ceva habar de politici de dezvoltare stiu ca Starbuck are unul dintre cele mai bune sisteme de prognoza. Pana acum este BUcuresti , Timisoara, Cluj ...urmeaza Brasov si Iasi. E ff interesant ca singurul oras atipic este Bv , celelalte sunt orase universitare care au studenti , o populatie constanta de consumatori. Restul francizelor gen Pizza Hut, KFC, MC Donald, Subway, Panda mania sunt nesesentiale. Poate Cafe Brioche sa reprezinte ceva , dar venirea Starbucks e un indicator. Ca sa te linistesc pe lista scurta mai este Craiova , Oradea si Sibiu. Asta ca sa vezi ca gandesti in termeni de patriotism local. Dar as vrea totusi un raspuns de la analfabet.El nu intelege chestiile astea dar e simpatic foc in comentariile cu deconcentratele si Iasovul. Mi se pare ca l -am zarit in poza aia groaznica la coada la film la Astra. PS Nu numai ca eu sunt sigur ca prima trecere a Carpatilor o sa fie pe aici..BEI si BERD o sa faca un anunt sapatamana viitoare care o sa te convinga si pe tine. Asa ca eu zic .Buy now , buy here!
Raspunde

un apolitic convins

Acum 9 ani

@„@joseph”! ....... „dar PIb ul Brasovului e dat de industrie”.....„ Starbuck deschide la 26 martie prima cafenea din Brasov” Daca vrei sa-i demonstrezi cuiva ce inseamna PIB-ul dat industrie incearca omule orice dar in nici un caz cafeneaua Strabuck..... „De ce spun asta. Sunt sigur ca cei care au ceva habar de politici...” bla, bla ,bla . Pai cei care au habar de politici , imediat ce citesc ce tot insiri matale isi dau seama ca de fapt vrei sa faci politica dar de fapt esti paralel. De ce nu lasi matale si cei ca matale politica si industria sa fie facute de cei care se pricep? Voi toti cei care tot fixati si refixati autostrazi si drumuri expres de fapt nu faceti altceva decat sa aruncati vorbe in vant la fel ca si „superinteligentii” nostrii ministrii. Daca ati fi urmarit intradevar putin studile facute de niste specialisti adevarati in domeniu putea-ti vedea clar ca cea mai importanta sosea de mare viteza (autostrada) necesara pentru Romania trebuie sa faca legatura intre orient si occident. Deci cea mai scrta ruta (deoarece autostazile asta fac) daca va veti uita pe o harta , intre est (Constanta) si vest (Nadlac) este Bucuresti, Pitesti, Sibiu, Deva, Arad. Si asta au vazut-o de mai multi ani cei care au ochii deschisi iar cei ca voi nu o sa vada niciodata decat „vise erotice”. Drept argument la ce scriu iti dau exemplul variantei Oradea, Cluj, Tg. Mures, Brasov, Ploiesti ,Bucuresti care a fost inceputa tot de oameni destepti si abandonata de cei „... cei care au ceva habar de politici de dezvoltare”... asa ca matale. Exista studii foarte precise care dupa monitorizarea traficului de pe sosele Romaniei au concluzionat construtia autostrazilor mentionate mai sus. Acuma in mod normal si fara nici un dubiu din partea oricui judeca cat de cat corect trebuie definitivata aceasta autostrada A1 care este in primul si primul rand necesara pentru legatura dintre portul Constanta si tarile din centrul si vestul Europei. Apoi in alta ordine de idei pana politicienii nostrii sustinuti de oameni ca matale fura pana sunt legati si ascunsi, o sa termine sarbii si bulgarii micile tronsoane pe care le au in constructie si ruta Istambul - Munchen o sa fie prin cu totul alte meleaguri si bineanteles o sa aduca profit celor care le stapanesc. Iar matale si cei destepti politicieni o sa mai faceti un ciot de vreo 50 km in 15 ani ca sa va linistiti muschii cand ati ajuns la vila de la munte construita bineanteles tot din „ciordeala”. Nu va pot dori succes!
Raspunde

@14

Acum 9 ani

Singura ta vina este ca esti sibian si gandesti la nivelul Sibiului adica provincial. De prosti ce sunt aia la Tallin au ales coridorul Rin Mediterana prin Brasov. Ai uitat la fel de repede sa spui ca celelate coridoare 4 , 9 nu mai exista. Pana acum toate dar absolut toate studiile tehnice de trafic indica ca si ruta principala Valea Prahovei. Nu mai spun ca AECOM nici macar nu da scor MSA ca si autostrada Sibiu Pitesti. Pentru CE Sibiu Pitesti , Ungheni Iasi, Craiova Calafat au EXACT aceiasi valoare. Ramane ca Romania sa aleaga unde se duc banii care ii are. Sarbii mai au de facut defileul Nisava deci partea cea mai grea, dar oricum sunt mai avansati si probabil ca odata cu aderarea la UE o vor termina. Ciordeala de la munte aduce cam de 2,5 ori mai mullti turisti anual decat spoitul unui burgulet cu ifose ca si Sibiul. Realitatea este urmatoarea. In Sibiu s -au bagat pur***de bani in infrastructura rutiera si administrativa cu rezultate slabe. Daca tu ai alte studii de trafic sau pt infrastructura rutiera sau consideri ca cei de la AECOM au avut un interes e ff bine sa stie toata lumea. Daca esti insa un alt \"bloger sibian pasionat de infrastructura\" o iau ca atare, este doar o manifestare specifica unei populatii mai putin evoluate si din nefericire extrem de imobile. Pana atunci faptul ca Immoauchan baga 100 milioane intr -un oras mic ca si Brasovul , atentie urmat imediat de AFI inseamna ca ei cred mai mult in ceea ce spune BERD, BEi CE si PIBul zonei decat in ceea ce crezi tu . Daca ei se inseala pierd vreo 200 milioane si eventual muta constructiile la Sibiu. Daca nu iti ramane ca sa vii in la Brasov ( la Starbucks hihi sau Pizza Hut sic) PS Te las pe tine sa afli care este su a accesata de administratia locala Sibiu in perioada 2008 2013....este cam de 6 ( sase) ori mai mica decat cea din Brasov.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus