Cum au luat teapa mediesenii. Sau primarul?

Relativ greu poate fi identificată o formulă elegantă pentru ceea ce se întâmplă cu drumul care tranzitează Mediașul. Este vorba de opt kilometri din DN14, care trebuiau reabilitați în cadrul proiectului CNADNR de modernizare și reabilitare a drumului național care face legătura între Sibiu și Mediaș. Doar că, în 2013, CNADNR nu a mai avut bani de alocat, constructorii de la Strabag au continuat lucrările din bani proprii, iar primarul Mediașului a fost convins să ceară cei opt kilometri de drum înapoi (după ce inițial au fost predați în administrare Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, în vederea modernizării). Cu alte cuvinte, să ceară Guvernului să îi redea în administrare cei opt km ai DN14 care tranzitează orașul, chiar dacă nu au fost reabilitați. La acea vreme, primarul Teodor Neamțu a fost ”momit” cu promisiunea că – în schimbul abandonării proiectului de modernizare a DN14 pe teritoriul orașului – Mediașul va primi banii pentru o centură ocolitoare. Au venit alegerile de anul trecut, înaintea cărora și fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, dar și încă ministrul de resort, Ioan Rus, au promis că centura se va construi. Certitudinea a început să prindă cheag mai ales că, în octombrie anul trecut, CNADNR a lansat o licitație pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru varianta de ocolire a Mediașului. Licitația a avut loc, ofertele sunt încă în curs de analiză. Doar că, între timp, Ministerul Transporturilor a definitivat atât Master Planul General de Transport, cât și Strategia de implementare a acestuia. În care strategie este întocmită și o listă a variantelor de ocolire care au prioritate la finanțare. Surpriză? Varianta de ocolire a Mediașului nici măcar nu este enumerată printre cele 14 proiecte de centuri ocolitoare pentru care autoritățile centrale sunt dispuse să dea bani. 
 
Primarul Teodor Neamțu s-a resemnat. ”Era de așteptat. Promisiuni au fost. A venit domnul Șova și a spus că în 2016 vom circula pe autostradă. A venit apoi domnul Rus și a spus că se va face licitație pentru reactualizarea studiului de fezabilitate. Eu cu Ministerul Transporturilor nu pot avea un dialog în acest moment, au dialogat – iată eficient – parlamentarii noștri. Aștept schimbarea Guvernului și sper că după aceea să începem toate demersurile pentru acest proiect prea mult amânat”. În ceea ce privește dezastrul sub care se prezintă drumul care tranzitează acum Mediașul, singura soluție par banii europeni. ”Anul acesta și anul viitor vom înlocui stratul de uzură pe porțiunea de DN14 care tranzitează orașul. În paralel lucrăm la planul de mobilitate urbană, o să îl depunem pentru reînnoire, extindere și refacere a căii de rulaj. Este vorba de un proiect pentru transportul electric, transport care acoperă toate lungimea DN14 pe teritoriul Mediașului, deci poate fi modernizat”.

4 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Informare pe bune

    Portiunea de drum (DN14) care traverseaza Mediasul, in situatia in care ramanea definita ca drum national nu se mai putea pune problema unei centuri ocolitoare a orasului atat de necesara. Cum singura solutie viabila pentru oras este contructia acestei centuri (amanata si tergiversata din 2004 cand a avut prima aprobare) ma mir cum primarul uita sa spuna si sa arate aceste lucruri. Asa ca nu au fost pacaliti nici primarul nici noi mediesenii. Da, probabil au fost pacaliti dar de guvernul domnului primar. De ce asteapta schimbarea Guvernului Ponta? Ca sa vina acelasi guvern care a tergiversat demararea lucrarilor din 2004? Sa uitam de tot de centura? Sau doreste o centura asemeni drumurilor din oras? O centura a gropilor nu a orasului.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Obiectiv

    Daca tot a fost momit Neamtu si isi dorea atat de mult sa ii ramana proiectul de reabilitare a DN14 de ce nu l-a facut cand erau ai lui la guvernare ? Era prins in proiectul CNADNR. De ce nu a fost facut ? Si mediesenii asteapta schimbarea primarului. E mai oportuna.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    adiarc

    si rolul primarului care mai este ???sa stea ca un cersetor la CNADNR ??daca e milog sa stea la colt de strada cu mana intinsa…daca un primar al unui oras ca Medias , care are institutii care varsa bani grei la buget ( cum ar fii Transgaz ) , nu e in stare sa faca 8 km de drum si de vreo un an doar schimba borduri , sa ne lase si sa se puna la colt de strada , daca stie doar sa stea cu mana intinsa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact