Santierul viitoarei autobaze Tursib, deschis in cateva saptamani. Ce se va intampla pe Calea Dumbravii?

Firma sibiană Con-A a fost desemnată câștigătoare a contractului de construire a noii autobaze Tursib în Zona Industrială Vest, pentru suma de aproximativ 4,7 milioane de euro, fără TVA. ”Mai sunt de pus la punct câteva documente, astfel că în câteva săptămâni să înceapă lucrările propriu-zise. Termenul contractual de finalizare a lucrărilor este de 18 luni, dar din discuțiile cu firma de construcții, noua autobază ar putea fi pusă în funcțiune în martie – aprilie anul viitor”, a declarat Adrian Popa, directorul general al Tursib, pentru Turnul Sfatului.
Mutarea Tursib-ului în afara orașului eliberează peste 60.000 de mp de teren, care vor fi valorificați de societate cu destinație imobiliară. Pentru actuala autobază de pe Calea Dumbrăvii administrația locală a adoptat un plan urbanistic zonal la finele anului trecut, plan care prevede amenajarea a 22 de blocuri. ”Despre cum va fi implementat acest PUZ, cum vom vinde la licitație terenul pentru a ieși mai profitabil pentru societate – dacă să demolăm noi sau nu construcțiile, de exemplu – vom începe discuțiile în perioada următoare. Intenționăm ca până la finalul acestui an să stabilim și acest detaliu. Oricum, mutarea noastră din autobaza de pe Calea Dumbrăvii în cea nouă nu se va întâmpla peste noapte”, mai arată Adrian Popa.
Din valorificarea terenului de pe Calea Dumbrăvii, conducerea Tursib intenționează să acopere creditul accesat de la BERD (4,8 milioane de euro) pentru finanțarea construirii noii autobaze.

Mici modificări

Mutarea autobazei Tursib în Zona industrială vest va fi însoțită și de un nou studiu de trafic, care să modifice, dacă este cazul, elemente din transportul în comun din Sibiu. ”Față de situația actuală, odată mutate în Zona industrială vest, autobuzele Tursib vor avea de parcurs un traseu cu cel mult cinci procente mai lung în fiecare zi. Apoi, odată finalizat viaductul Mihail Kogălniceanu vor fi deschise noi trasee. Deci sunt mai multe motive pentru care acest studiu de trafic trebuie refăcut. Nu avem în vedere modificări substanțiale de trasee, dar trebuie să ne adaptăm noilor condiții”, mai declară Adrian Popa.

Noua autobază

Viitoarea autobază va fi amenajată pe un teren cu o suprafață de 33.000 de mp, situat pe strada Barcelona, în Zona Industrială Vest. Vor fi ridicate opt clădiri, dintre care stația ITP, atelierele și clădirea administrativă vor alcătui ”un singur volum arhitectural”. Printre celelalte construcții se numără un ”bussport”, stația de alimentare cu carburant și spălătoria. ”Clădirea busport descrie un garaj deschis, dar acoperit, ce poate adăposti o capacitate de până la 96 de autobuze de diferite tipuri. Autobuzele respectă un sens de intrare-ieșire și vor fi parcate în linie, fără posibilitatea de a ieși independent”, se arată în memoriul general al investiției.
Spălătoria va fi astfel construită încât să poată fi curățate aici ”vehicule utilitare precum autobuze, autobuze cu burduf, camioane, camioane cu remorci, tractoare, autobuze sau pick-up-uri în toate tipurile lor de execuție”. Atelierele autobazei vor avea opt standuri de lucru, dintre care patru pentru autobuzele articulate, ce au o lungime de 18 metri.
Clădirea administrativă a Tursib va fi amenajată pe două niveluri, la etaj fiind amenajate birourile. ”La etaj, cu vedere către curtea ansamblului se regăsesc birourile de conducere ale directorului general, directorului tehnic dotate cu un grup sanitar propriu și o chicinetă, o sală de ședință și spațiu de primire, secretariat. În imediata vecinătate a zonei de conducere se află sala de consiliu cu terasă neacoperită”, se mai arată în memoriul general amintit.

Citește și În locul bazei Tursib: 21 de blocuri cu șase niveluri, un supermarket și o nouă stradă

26 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    larisa

    F BINE DE ASTA AVEAM NEVOIE. DE UN SEDIU FACUT CU BANI DIN IMPRUMUT SA POATA VENII STABII LA LUCRU CA LA HOTEL. ASTA E URGENTA TURSIB! CUM SA ITI FACI DITAMAI SEDIU CAND APROAPE TOATE STATIILE DE ASTEPTARE TURSIB SUNT FARA BANCI, NEACOPERITE, FARA COSURI DE GUNOI SI DE MULTE ORI FARA ORAR. INTR-UN CUVANT JALNIC, STATIILE DE ASTEPTARE TURSIB NUMAI STATII NU LE POTI NUMI. NU VA E RUSINE. STAM IN VANT , PLOAIE NINSORI SI VOI VA FACETI SEDIU DE MILIOANE DE EURO SA AVETI UNDE SA VA BETI CAFELELE SI SA VA FACETI COMBINATIILE!? DE CE NU ATI ACCESAT UN CREDIT PENTRU MODERNIZAREA PARCULUI AUTO SI AMENAJAREA STATIILOR DE AUTOBUZ ASTFEL INCAT PASAGERII SA AIBA CONDITII DE ASTEPTARE DECENTE. CAT DESPRE CE SE VA CONSTRUI PE DUMBRAVII. NU AM CUVINTE. BLOCURI SI BETOANE. ATAT SE MAI CONSTRUIESTE IN SIBIU. UNDE E UN PETIC DE PAMANT FACEM BLOCURI. DE PARCURI LOCURI DE PARCARE, CINEMATOGRAF ATI AUZIT? LACOMILOR DUPA BANI….

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    :)

    larisa mamă de ce ești disperată. Bunul simț ne îndeamnă și pe internet să nu folosim majuscule și să avem grijă la ortografie.
    La subiect pot spune că ești cam prostuță. Ce au băncile și stațiile de autobuz cu noua autobază? Tursib are nevoie de un spațiu unde să se dezvolte, în afara orașului. Terenul actual valorează mai mult decât cel nou+construcție. Asta înseamnă că, cel puțin teoretic, Tursib se mută în afara orașului, consturiește sediu nou și modern și rămâne cu ceva bănuți și pentru alte investiții. În concluzie încearcă să gândești cu capul, nu cu picioarele.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    adiarc

    Si mai bine e ca se face cu un constructor local…deci mare parte din suma cheltuita rămâne tot in SB. ….unii , bineanteles Nu vor fii niciodată mulțumit

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    cornel

    Angajatii tursib is la treaba pe aici…. prioritatile trebuiau sa fie altele . Sediu nou faci cand esti cu celelalte probleme pus la punct. Poate cand terminati cu sediu va treziti ca nu mai aveti monopol pe sibiu la transport. Cine stie?! In alte orase mai fac transport intern si altii. Atunci sa va vad

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Transport in comun?

    Serios? Asta e gluma, nu? Transport in comun cu autobuze putine, majoritatea depasite fizic si moral, curse foarte rare ( mai dese sunt cursele de la autogara catre sate:)) ), zone dens populate neacoperite… Nici macar la ore de varf nu sunt acoperite traseele profesionale corespunzator, acestea din urma fiind cele mai profitabile (abonamente lunare, fara pensionari sau blatisti).

    In trei cuvinte: bataie de joc! E o mizerie ordinara!

    Un operator privat se lupta pt a castiga clienti, asadar ofera conditii pentru a obtine indirect profitul. La tursib…se fac imprumuturi, se valorifica imobiliar terenul, autobuzele sunt partial defecte, nefiind intretinute, numai transport nu este… Aveti noroc ca va tine in brate consiliul local si primaria…

    Abia astept o firma privata! Sa vedem ce faliment va asteapta!!!

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @84.232.161.131

    In afara de folosirea (poate) accidentala a majusculelor nu observ derapaje chiar asa mari la primul comentariu. La tine insa, amice, vad ceva ce mi-as dori sa nu vad in orasul asta… Eu zic ca primul comentariu este la obiect si atinge si alte probleme dureroase ale orasului asta de care multi isi bat joc. Si cred ca nu ma insel atunci cand te bag si pe tine in tagma mentionata anterior.

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    x

    Intr un oras civilizat nu exista companii private care sa se ocupe de transportul in comun. nicaieri transportul in comun nu este profitabil, de aceea este si subventionat de stat, adica de primarie. Important este faptul ca se muta depoul actual construit in anii 60 tot in afara orasului. Personal nu cred ca deranja, problema imobiliara fiind cea care a dus la mutarea lui. Totusi nu trebuia renuntat la transportul electric!!! Acesta era un indiciu clar de oras european mare.

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @@@

    Orasele mari din Ardeal nu stiu sa fi avut vreodata transport maxi-taxi ca in sud sau est. In orasele moldave abunda, fac o concurenta groaznica transportului local, si nici cel local, nici cel privat nu ofera conditii peste Sibiu sau Brasov, conditiile si starea/vechimea autovehiculelor sunt mult sub Sb, Bv, Cj etc. Altfel spus, troleibuze si autobuze vechi (multe ante 89), maxi taxi cu microbuze mizerabile din anii 90, arhi-pline, cu soferi indolenti ce iti rup degetele la usi. Concurenta nu e Win-win situation, e win-pierdere pt transport local, win (castig) pt privati, care scot banul si investitii ioc ! Nu as dori o astfel de concurenta nicaieri in Ardeal, poate inca o firma mare privata, serioasa in Sb ce ofera cel putin conditii&pret ca Tursib. Concurenta sanatoasa, corecta duce la progres, cea de jacmaneala & amatorism ca in sud sau est duce la lumea a3 a !

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @@@

    …cam la fel sta situatia si cu comertul stradal, tipic de \’\’stambul\’\’, adica chioscuri de toate formele, marimile & culorile. A se vedea Iasiul, bine ca in Sb au disparut in mare parte de ceva ani (bazarul hidos de la teatru etc). Primul comentariu are dreptate ! Unde este posibil (spatiu) trebuie amenajate copertine si banci, la fel si case de bilete sau optiunea de a achizitiona bilet. Sunt doar cateva puncte in oras, management tampit ! Trec des prin statia de pe Alba Iulia(vis a vis de MOL), inclusiv in seara asta m-a gandeam ca trebuie un cos de gunoi acolo urgent, pe o distanta de peste 1km e cel mai murdar loc (servetele, pahare, cutii), inclusiv pe gard.

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    sofer la fostu its

    gai copii groazei e normal s-a mute in afara orasului ,actuala autobaza a fost construita in ani 68 ,atunci acolo era marginea orasului macum acolo este mijlocu orasului ,si acolo unde se va construi ma indoiesc ca va fi la margine ca la ce dinamica are sibiu coroborat cu migratia populatiei din sudu si estu tari spre sibiu sa-r putea intrun viitor nu prea indepartat ca acolo unde se construiestenoua atobaza s-a fie centru municipilui sibiu ,acum astep ca si marele proiect spitalu cel nou si regional s-a fie cobstruit la iesirea din sibiu in zona calea poplaci ,asa este in toate marile orase europene ,sa-r face o conexiune rapidea si cu aeroportu din zona posibilitate heliport ,si o noua propunere ,stadionu de 35 000 de locuri +sala polivalenta de 10 000 in zona vest a orasului s-a ne pregatim de competiti majore legat de potentialu turistic pe care il avem putem deveni una din cele mai mari atracti turistice si econimice din tara ,numai oameni cu viuziune trebuie pusi la locu potrivit nu detractori si circotasi care tot ce se face la sibiu trebuie s-a comenteze negativ si neproductiv ,ba ce nu va convine la ce se construieste la sibiu ,este bun la ,iasov ,cluj ,bucuresti si alte carune din tara ,mai abtinecati frustrarile si oftica

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Odin

    22 de blocuri inghesuite exact ce lipsea Sibiului. Sper sa le facă tot așa de aerisite ca alea de la Kaufland sa nu cumva sa existe loc sa respiri sau sa parchezi masina.

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Calin

    Suna bine dar pentru asta ar trebui refacuta putin infrastructura in zona pentru a putea acomoda cresterea de trafic greu. Str Barcelona deja e plina de valuri parca ai merge pe camp nu pe asfalt.

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ema

    Tursib-ul misca orasul ! Bineanteles, mai sunt multe de facut, dar pas cu pas…
    Oricum, fata de alte orase din Ardeal sau din Romania, functioneaza !
    Statiile sunt in grija Primariei, asa ca asteptam mai multa cooperare intre cele doua institutii.

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @18. szobi miklosz

    Cred ca prima data o sa circule in Sura Mica (avand in vedere apropierea de noua autobaza) ,in Selimbar doar cand se va integra Sibiului!

  20. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  21. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    un sibian

    ar trebui construita o scoala clasele 1-8 undeva in zona aia!! imediat cu iesire la Dumbravii o cladire cu spatiu comercial tip showroom la parter + birouri la etajele superioare, cu locuri de parcare aferente!! Noi nu avem spatii de showroom si de birouri in oras!!! Daca mai ramane loc, sa se mai construiasca si blocuri, dar cu cel putin 60% din locurile de parcare aferente sa fie in garaje subterane, si procent de ocupare al terenului de maxim 30-40%!!!

  22. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  23. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ***

    ***pentru toti! Veti gasi din ce in ce mai multi oameni care lucreaza cu noi, pentru ca oferta noastra este absolut serioasa! *** din start! Dovada platii disponibila imediat! Am expediat si primele castiguri! Oferta NU e *** si NU e MLM! Lucrati 3 ore pe zi ca operator online si incasati 300 dolari lunar! Pentru mai multe informatii, *** ******: ***

  24. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    deviza tursib

    \”Noi miscam orasul!\” aka Noi plimbam pensionarii gratis pe banii \”fraierilor\” ce inca nu au alternative la asa numitul transport in comun operat cu \”carutele cu motor si scaune].

  25. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @larisa

    Ma fatuca, ai iesit in afara tarii? Macar putin? Ai circulat cu autobuzul din locuri mai putin importante in orasele \”europene\”? Statile cu banci si acoperite si toate alea se fac unde sunt noduri si unde sunt multi oameni sau in zone unde se asteapta mult dupa un autobuz in rest nu are rost. Pe principiul asta se construiesc statile acoperite. Cat despre 22 de blocuri inghesuite … mai bine 10 blocuri cu 10 etaje si restul sa ramana spatiu liber, verde (fara gradinute de cepe)

  26. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @25

    Mie nu mi se pare ca s-a cerut ca fiecare statie sa aibe \”toate alea\”. Si nu e asa important daca dumneata ai fost sau nu pe afara. Dar asta nu te impiedica sa te simti important, desigur. Mai bine zi cate statii dotate cat de cat avem si de ce e mai bine sa se investeasca toti banii aia in sediu in loc de autobuze si statii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Economie
  • Contact