Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
13°C

Autostrada Sibiu – Pitesti, pasi in gol. Se reevalueaza ofertele pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate

Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) obligă Compania Naţională de Autostrăzi  să evalueaze din nou ofertele depuse în cadrul licitaţiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate  al autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti, document necesar pentru demararea lucrărilor în viitor. Conform Hotnews, decizia CNSC a venit după ce Compania de Autostrăzi a desemnat pe 11 februarie câştigătorul licitaţiei (Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL0, cu valoarea ofertei de circa 6,5 milioane de euro) rezultat care a fost contestat de unul dintre licitatorii perdanţi (firma Romair Consulting, firmă ce s-a aflat pe primul loc din punct de vedere al ofertei financiare). Reevaluarea ofertei întârzie realizarea Studiului de Fezabilitate şi, implicit, amână şi momentul demarării lucrărilor.

Într-o decizie publicată pe 7 aprilie, CNSC stabilşte că CNADNR va trebui să reevalueze ofertele după ce contestaţia depusă de una din firmele pierzătoare a fost admisă. 

"Admite contestaţia formulată de către S.C. ROMAIR CONSULTING S.R.L., în contradictoriu cu autoritatea contractantă COMPANIA NAŢIONALĂ DE AUTOSTRĂZI ŞI DRUMURI NAŢIONALE DIN ROMÂNIA S.A. Pe cale de consecinţă, obligă autoritatea contractantă la anularea raportului procedurii nr. 16/1471/11.02.2015 şi, a tuturor actelor subsecvente acestuia, inclusiv a comunicării rezultatului procedurii nr.92/9250/11.02.2015 şi reevaluarea ofertelor, conform celor menţionate în cadrul motivării aferente", se arata in decizia CNSC.

"Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare", se mai arata in decizia CNSC.

Prevederile şi durata revizuirii Studiului de Fezabilitate

Studiul de Fezabilitate este necesar pentru ca lucrările la autostrada Sibiu - Piteşti să fie scoase la licitaţie. Studiul de Fezabilitate va documenta în detaliu toate aspectele autostrăzii care va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Pitești. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km.

Potrivit CNADNR, durata contractului este de 17 luni, iar principalele activități ce urmează a fi realizate în cadrul Studiului de Fezabilitate sunt:

-  Studiul de trafic; 
-  Studiul privind alternative de traseu; 
-  Investigații de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice);
-  Activități de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidări; tuneluri; siguranța circulației, utilități);
-  Evaluarea impactului asupra mediului; 
-  Analiza cost-beneficiu și modelul financiar; 
-  Pregătirea documentației de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.

Contractul este împărțit în 5 secțiuni conform Caietului de Sarcini, mai aminteste Compania de Autostrazi. Pentru Secțiunea Sibiu - Boita (Lotul 1) și Curtea de Argeș - Pitești (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 5 luni. Pentru celelalte Secțiuni, Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 12 luni. 

Restul de 5 luni reprezinta o perioada de asistenta pentru beneficiar, potrivit unui raspuns al CNADNR catre HotNews.ro

Sursă

Foto

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Adrian Stoinea

de Adrian Stoinea

Sport
Telefon:
0764 614 986

Comentarii

4 comentarii

Radu Bogdan

Acum 8 ani

Un mic plus de perseverenţă - iată ceea ce constituie deosebirea dintre un om obişnuit şi un om extraordinar. Orice-ar fi, mergi înainte. Asta scrie celebrul Colin Turner în cartea ”Născut pentru succes”.***part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, *** la ***: radubogdanfree***
Raspunde

erik

Acum 8 ani

bai cind au factu terenuri in panta si parcuri la pasune ,lenuta ,udrea ,nu au fost contestati ,cind este vorba de prioritatea nr 1 pentru romania ,se gasesc tot felu de motive, aia sebes-turda nu a fost probleme de contestatie ,ba va spun eu motivu ,i-i doare ca musai toate drumurile importante trebuie s-a treaca prin sibiu ,a incercat ,guvernu nastase s-a faca pe aia din bani publici [bechtel]aia pentru care vom plati vero 2-3 generati ,numai sa-si satisfaca clientela cu goarna mare si cu tupeu de mari lideri zonali ,vezi ,johannis de ei si care a fost beneficiari spagilor din aceasta mare grandomanie [bechtel ] pentru care sufera un intreg bobor ,recuperati banii ,si facut ce trebuia facut ,adica autostrazi ,si s-a vezi din adunatu spagilor cum se aduna de vreo 2000 km de autostrada ,nu lasati s-a se faca cumparaturi la ,paris ,londra ,monaco ,etc ,,aia cu vazutu ,elenei udrea la paris a fost un firicel de praf ,s-a nu se spuna decite ori a fost la ,paris ,etc sa-si faca niste mici cumparaturi ,astia de au condus tara au transformata un mosiile lor propi ,acum venim cu tot felu de argumente hazli ca nu a contestat licitatia nu stiu ce icsulescu din padurea scrovistea ,bai sabotori licitatilor pusi s-a plateasca din buzunaru lor intirzierea lucrarilor la autostrazi ,dat o lege aspra ,ne tot vaicarim ca babele la portita din fata casei ,legati si adusi bani sifonati in cei 25 de ani de cripto -capitalism de cumetrie ,s-au nu se vede cum a sarit pentru o functie cel mai marer dusman al psd ,in bratele lor [tariceanu ]tias bolnavi dupa putere ,s-au nu vedeti ca traian si basescu ,se mai crede presedinte ,ba desteptatil spuneti ca el este un simplu nene de pe strada ,si sa-si vada de lozinca aia ,s-a traiti bine .dar nu noi fraieri si multi bulumaci ,care mai credem ca asta nu stie nimic de marile tunuri trase bobiorului ,de ai lui camarazi ,ba traiane tu esti regina si capu rautatilor ,la tine s-a adunat cocolosu ala mare de mangoti nu mai fa pe nevinovatu ,cu ce ai adunat tu si fostu guvern nastae ,seface vreo 400 de km de autostrada ,dar nu va faceti griji va da 2-3 ani de pripon ,si cum voi stiti s-a scrieti romane +aveti peste 60 de ani faceti 5-6 luni de cantonament la jilava si dupa dati statu in judecata la cedo ,si va mai da si despagubiri amarasteni de contributori ,tupeu nene cit cuprinde ,la tupeu nu ne intrece nimeni de pe mapamond ,succesuri in contestati ,este si asta o tehnica de a te face ca voi vreti dar nu vrea contestatari
Raspunde

vasiladi

Acum 8 ani

dupa reevaluarea reevaluarii,soseaua/zicem autostrada/ revaluata va avea termende executie reevaluat la .......cailor, sibiu pitesti trebuia facuta de acum 20 de ani minim nu blablabla unde-s banutii nostrii?
Raspunde

@2

Acum 8 ani

Dar tacanit rau trebuie sa fii daca in ziua de Paste tu ai treaba cu BRASOVUL si CLUJUL deconcentratele si sabotarea Sibiului. Uite ce zic eu ca sa fie ajutat Sibiul , milogul de tine si fraierul de Joseph sa asteptam cam 3 ani pana cand pot incepe Sibiu Pitesti chiar daca ai bani si studiile de fezabilitate si de mediu pentru Comarnic Brasov si Brasov Fagaras , si mai vorbim dupa 3 ani Sau ca avem banii de la CE ne apucam acum de cele pe care putm sa le facem Sunt sigur ca fraierul de joseph iesind de la un film in drum spre mallul din sibiu ar vrea sa asteptam. Ooops , scuze am gresit .
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus