Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) obligă Compania Naţională de Autostrăzi să evalueaze din nou ofertele depuse în cadrul licitaţiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti, document necesar pentru demararea lucrărilor în viitor. Conform Hotnews, decizia CNSC a venit după ce Compania de Autostrăzi a desemnat pe 11 februarie câştigătorul licitaţiei (Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL0, cu valoarea ofertei de circa 6,5 milioane de euro) rezultat care a fost contestat de unul dintre licitatorii perdanţi (firma Romair Consulting, firmă ce s-a aflat pe primul loc din punct de vedere al ofertei financiare). Reevaluarea ofertei întârzie realizarea Studiului de Fezabilitate şi, implicit, amână şi momentul demarării lucrărilor.
Într-o decizie publicată pe 7 aprilie, CNSC stabilşte că CNADNR va trebui să reevalueze ofertele după ce contestaţia depusă de una din firmele pierzătoare a fost admisă.
"Admite contestaţia formulată de către S.C. ROMAIR CONSULTING S.R.L., în contradictoriu cu autoritatea contractantă COMPANIA NAŢIONALĂ DE AUTOSTRĂZI ŞI DRUMURI NAŢIONALE DIN ROMÂNIA S.A. Pe cale de consecinţă, obligă autoritatea contractantă la anularea raportului procedurii nr. 16/1471/11.02.2015 şi, a tuturor actelor subsecvente acestuia, inclusiv a comunicării rezultatului procedurii nr.92/9250/11.02.2015 şi reevaluarea ofertelor, conform celor menţionate în cadrul motivării aferente", se arata in decizia CNSC.
"Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare", se mai arata in decizia CNSC.
Prevederile şi durata revizuirii Studiului de Fezabilitate
Studiul de Fezabilitate este necesar pentru ca lucrările la autostrada Sibiu - Piteşti să fie scoase la licitaţie. Studiul de Fezabilitate va documenta în detaliu toate aspectele autostrăzii care va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Pitești. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km.
Potrivit CNADNR, durata contractului este de 17 luni, iar principalele activități ce urmează a fi realizate în cadrul Studiului de Fezabilitate sunt:
- Studiul de trafic;
- Studiul privind alternative de traseu;
- Investigații de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice);
- Activități de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidări; tuneluri; siguranța circulației, utilități);
- Evaluarea impactului asupra mediului;
- Analiza cost-beneficiu și modelul financiar;
- Pregătirea documentației de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.
Contractul este împărțit în 5 secțiuni conform Caietului de Sarcini, mai aminteste Compania de Autostrazi. Pentru Secțiunea Sibiu - Boita (Lotul 1) și Curtea de Argeș - Pitești (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 5 luni. Pentru celelalte Secțiuni, Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 12 luni.
Restul de 5 luni reprezinta o perioada de asistenta pentru beneficiar, potrivit unui raspuns al CNADNR catre HotNews.ro
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Compania Naţională , Municipiului Pitești , Romair Consulting , Consiliul Național , Municipiului Sibiu , Soluţionarea Contestaţiilor , Pentru Secțiunea Sibiu
Vizualizari: 571
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Ombladon
Acum 1 oră
Paganini
Acum 1 oră
Didulescu
Acum 1 oră
Mioara
Acum 1 oră
Andrei