X

Ioan Rus, pe santierul autostrazii Sebes-Turda: Cat mai curand incep lucrarile si la Sibiu-Pitesti

Ioan Rus a spus, miercuri, în cadrul unei vizite la lotul 4 al şantierului autostrăzii Turda – Sebeş, alături de comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu, că speră să primească în cel mai scurt timp, până la sfârşitul lunii mai, aprobarea din partea CE pentru Masterplanul general de transport, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Noi am trimis răspunsuri la toate observaţiile pe care CE le-a avut la Masterplanul general de transport, sperăm ca în cel mai scurt timp, până la finalul lunii mai, să primim aprobarea finală şi să se semneze programul de infrastructură mare în România, acela fiind momentul în care ştim sumele pe care le avem la dispoziţie şi putem prioritiza. Dacă vom reuşi să implementăm toate programele pe care le avem, am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice ale României în următorii patru ani, ceea ce ar fi un lucru excepţional. Şi nu vorbesc doar de transportul rutier, în paralel avem investiţii mari şi în transportul feroviar, care are un rol important în dezvoltarea economică”, a spus Rus.

Potrivit acestuia, în 2016 se vor termina lucrările la autostrada Turda – Sebeş, iar Autostrada Transilvania, de la Braşov la Borş, va fi finalizată în 2017 – 2018, iar cât mai curând vor începe şi lucrările la Piteşti – Sibiu şi la Comarnic – Braşov.

"Avem o absorbţie de 58 – 59% pe infrastructura de transport, sperăm să depăşim 80% din exerciţiul financiar 2007 – 2013. Pe lângă banii care vin de la CE avem şi 7 miliarde de euro alocaţi de la bugetul de stat. În Masterplanul de transport avem şi 7 aeroporturi internaţionale, 10 porturi dunărene şi 14 centre intermodale”, a mai spus Ioan Rus.

La rândul său, Corina Creţu a spus că pentru CE este important ca Masterplanul de transport să aibă susţinere naţională şi stabilitate, să existe asigurări că nu va fi schimbat pe parcurs.

"O dezbatere naţională şi o susţinere din partea forţelor politice, a societăţii, cred că este importantă. Programul de infrastructură mare înseamnă 9,5 miliarde de euro din partea CE, şi cu contribuţia României de 7 miliarde de euro, sigur se pot face priorităţi. Pentru priorităţile României fondurile acestea nu vor fi suficiente, dar e un pas înainte”, a spus Creţu.

Potrivit acesteia, pentru CE este o prioritate asigurarea interconectivităţii culoarelor europene de transport cu autostrăzile naţionale.

Autostrada Turda – Sebeş, împărţită în patru loturi, are o lungime de 70 de kilometri şi va asigura legătura între Coridorul IV Pan – European, în zona oraşului Sebeş, judeţul Alba, şi conexiunea cu Autostrada Transilvania, în zona Turda.

Lucrările costă 440 de milioane de euro, au început în anul 2014 şi vor fi finalizate în cursul anului 2016. Finanţarea este asigurată din fonduri europene şi fonduri de la bugetul de stat.

România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, reiese din Masterplanul de transport.

Proiectele de autostrăzi incluse în Masterplan sunt Sibiu – Braşov (103 km), Ploieşti – Comarnic (49 km), Craiova – Piteşti (115 km), Comarnic – Braşov (54 km), Braşov – Bacău (158 km) şi Gilău – Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.

În plus, Masterplanul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

7 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    hop

    toti astia care nu au interes sa faca ceva ptr. Tara asta,ocupa posturi importante,vorbesc de 5-6 ani de costuri,dar,nu spun ca Romania este sustinuta financiar cu 60-85 %cu bani europeni,asa ca vorbitorii astia sint niste neispraviti,oare ii meritam??????

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Bla bla

    \”iar Autostrada Transilvania, de la Braşov la Borş, va fi finalizată în 2017 – 2018\”
    Nu mai pot de ras. Cum? Cand? Zau?
    Ce moaca de mitoman.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    dna

    Cind s-o facut studii de fezabilitate, contestatii, din ce bani se construieste aceasta autostrada inutila deocamdata Sebes Turda, in loc sa se faca culoarul european Sibiu Pitesti, Johannis pune sa se controleze din ce bani se face acea autostrada inutila, cind s-o facut studii de fezabilitate, hotii astia de la cluj si-au facut tot lucrari grandomane din bani furati de la altii, ne-am saturat sa tot fim dusi de nas si intr-o saracie continua din cauza la toti matraplazicarii care-si servesc interesele lor meschine pe banii prostilor

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    somer batrin

    bai asta este pentru bulumaci ,sa-i mai votam o data ,nu se vede ca se evita asevarata prioritate a tari si europei ,adica culoaru 4 pan european ,ba ca au dat de habitatu ursilor pela deva ,ba ca nu stiu ce oale au descoperit de pe vremea dacilor ,fuge terenu cad bolovani pe valea oltului ,bai nea rus dute s-au ai fost si vezi cum sunt strapunsi pe sute de km ,lanturile muntoase din nordu italiei si vestu austriei ,ba tu ca esti ,imistru transporturilor dute pe traseul construit in iepoca de aur ,aia pitesti -bucuresti ,tu de ce crezi ca a fost facuta ,urma pitesti -sibiu si sibiu -nadlac +tronsonu ferovoar pe la vilcele ,doridor feroviar construit in proportie de 75 la suta ,ba ce sa-o faci daca toaste drumurile terebuie s-a treaca prin sibiu ,vezi ca la cit va pricepeti s-a sabotati mutati sibiu mai la vale s-a nu va mai stea in git ,ba intrun fel sunteti de apreciat cit a fost ,boc cel mic prim sinistru al tari va tras ,2 stadioane o sala plivalenta ,centuri de diamante piste de avioane ,si roate prin deturnari de fonduri ,s-a nu mai vorbim de mega tunu bechtel ,pentru care plati,m toti bulumaci tari de la al cu tita in gura pina la ala cu barba sura vreo 3-4 generati ,anchete la roti care at-i fost ministri ,si condamnati pentru subminarra economiei nationale ,si gasit contractu originar de la mega teapa bechtel ,s-a vada tot boboru unde s-au dus spagile grase la semnarea contractului ,rusine bai s-a nu faceti in 25 de ani aceasta importanta si benefica autostrada care ne lega de europa civilizata ,bai de toasu nastase ce se mai aude vad ca picteaza oua mai nou ,asta este capu rautatilor in tara secondat de regina spagilor [basescu ] latu se strige tot mai tare ,bai s-a trezit bulumaci nu mai tine aia cu s-a traiti numai voi BINEEEEE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact