X

Ca să vezi știre: autostrada a fost deja demolată

Traian Deleanu

A fost aproape nebunie mai toată ziua de azi (marți, 13 octombrie) în presa românească. Zi fără subiecte programate, articolul din deschiderea cotidianului România liberă, referitor la ”autostrada plutitoare” care trebuie demolată, a produs efervescență în rândul purtătorilor de vorbe din România. Doar că efervescența respectivă s-a limitat la a născoci metafore care mai de care mai prăpăstioase și nu la a pune întrebări. Prin urmare, cei care au dat click pe titluri de genul ”EXPLOZIV! Autostrada plutitoare TREBUIE DEMOLATĂ” sau ”Autostrada Orăștie – Sibiu trebuie DEMOLATĂ” au avut o zi un pic mai proastă decât ar fi meritat.

Pentru că nu avem de-a face cu o autostradă plutitoare care trebuie demolată. Ci cu o porțiune de o sută și ceva de metri din lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu (lot cu o lungime totală de 22,11 km, cuprins între Cunța și Săliște) unde drenurile nu au fost executate corespunzător. Iar cum și lucrările la terasament în zona respectivă au fost executate prost și în grabă, căci îi ardea lui Ponta&co buza după o inaugurare de autostradă, în zona respectivă calea de rulare a crăpat. Și nu azi, nici ieri, ci acum aproape un an. Mai precis, la zece zile după data de 14 noiembrie 2014, dată la care a fost deschisă circulația pe lotul respectiv.

cum-au-ras-din-nou-italienii-de-pe-autostrada-de-autoritatile-romane-32827

Crăpătura respectivă s-a lungit până la vreo cincizeci de metri și s-a lățit până la o palmă. Și oricât încerca CNADNR-ul să o numească fisură, iar italienii de la Imbecilo (a se citi Salini Impregilo SpA, după numele fiscal al firmei) să o astupe cu asfalt, crăpătura se perpelea la soare în toată splendoarea, obligând la restricționarea circulației pe o bandă (toată vara a fost restricție înainte de viaductul de la Aciliu, pe sensul dinspre Sebeș).

actualizare-autoritatile-vor-sa-asfalteze-autostrada-sibiu-cunta-si-pe-timp-de-iarna-33762

Și cum crăpătura nu mai suferea amânare, deși cei de la Imbecilo au lungit-o cât au putut, pe data de 7 septembrie  2015 circulația a fost închisă total pe lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu. De ce? Ca să fie reparată zona cu crăpătura. Cum? Prin excavarea întregului terasament din zonă (dacă mai țin bine minte terasamentul în zonă are înălțimi și de 12 metri, după cum mi se plângea adjunctul de șantier în vremurile în care mai vorbea cu presa) și reconstruirea lui.

Ei, toată această excavare – sau demolare, dacă vreți – e terminată de vreo două săptămâni, cred. Ba mai mult, a și făcut înconjurul României faptul că un șofer pe care l-am botezat cel mai prost al anului era să cadă în ditamai groapa și ce noroc a avut că s-a blocat între două basculante parcate înainte de ”hău”. Prin urmare, stați liniștiți, ”autostrada e deja demolată”. Mă bucur, însă, că cei de la Imbecilo au ratat șansa de a-și mai spăla imaginea prin România liberă (nu ar fi pentru prima dată, au mai încercat prin vara anului trecut când a fost citat trunchiat un raport al Inspectoratului de Stat în Construcții). Rateul a venit, cel mai probabil, din faptul că purtătorii de vorbe care au preluat pe nerumegate informația au avut rât prea gros pentru a propaga mai departe și ”finețurile” referitoare la culpele CNADNR.

Dar sute de site-uri au mai bifat o știre din seria ”bă, ce țară de @#@$ avem” sau ”ce bine le-o zice”, iar realitatea mai gri și nu foarte ”explozivă” stă acum plouată undeva în dreptul satului Aciliu.

accident autostrada (5)

Da, lotul respectiv de autostradă mai are probleme. Dar nu cât să fie demolată toată autostrada. Da, în debleul de la Aciliu terenul o mai poate lua la vale și a mai făcut-o de la deschidere, dar în limite ”rezonabile”. Da, pe tot ceea ce înseamnă relația Salini Impregilo SpA – CNADNR vina este împărțită, dar mai degrabă împărțeala trage mai mult înspre Imbecilo, căci ei au avut în responsabilitate și proiectarea și execuția. Da, este îngrijorător și trist ce se întâmplă cu acel lot și cred cu tărie că probleme vor mai fi și discuții la fel.
Dar dacă nu știm despre ce e vorba, mai bine să întrebăm. Iar dacă nu știm pe cine, mai bine să scriem despre panseluțe. Că tot vine iarna și, EXPLOZIV, o SĂ ÎNGHEȚE!!!!

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

6 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Nicu.S

    Este posibil sa nu ai dreptate. Sa constatat lipsa unor materiale din fundatie dupa analize de laborator acolo unde sa decopertat autostrada astfel ca se vrea demolarea pe toata lungimea autostrazi inaugurate in graba atunci de Ponta pentru a verifica daca lipsa anumitor materiale care pun in pericol stabilitatea e pe toata lungimea acesteia.

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    dede

    Erau ceva zvonuri inaintea inaugurarii si anume ca ptr a se putea da mitele electorale constructorul a trebuit sa fure la materiale, in loc sa puna pietris punea pamant ca era mai ieftin, nu era tasat cat trebuia pentru a cheltui mai putin cu combustibilul si asa mai departe… si prin urmare vor mai fi si alte probleme insa nimeni nu doreste sa vb despre ele sau sa stim despre ele, stiu doar cei ce au lucrat acolo iar autostrada ar fi fost mai bine reconstruita de la inceput. Si atentie! URMEAZA CALEA FERATA!

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Ion Gruea

    Ce-am retinut din articol: situatia nu-i asa de grava si vina e mai mult a constructorului. Din ce-am citit in alte surse, traseul autostrazii ar trebui modificat pt ca toata zona e instabila iar costul unei solutii tehnice de calitate pe traseul actual ar fi mai ridicat decat modificarea traseului. De asemenea nu cred ca vina CNADR e mai mica decat a constructorului. CNADR e beneficiarul, cel care ar trebui sa pazeasca banul public si nu executantul. Din ce-mi amintesc au fost reportaje la TV chiar inainte de inaugurare care explicau intarzierile si dadeau vina pe sol asa ca nu-mi vine sa cred ca CNADR e surprins de situatia actuala (iar surprinderea nu ar scuza institutia in nici un fel ).

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Eremia Sorina

    Se vede cu ochiul liber ca , dumneavoastra, autorul articolului, sunteti avocatul directorului general al CNADNR Narcis Neaga. Cu cat v-a platit Neaga sa ii spalati cadavrul? Si pe dvs tot cu bani la punga va plateste asa cum face si cu alti ziaristi??!!! Rusine sa va fie, ca aparati un penal asa cum e Narcis Neaga si interesele PSD, in loc sa aparati interesele statului roman si ale cetatenilor platitori de taxe!!!!

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    LaFlemme

    Si ghiciti cine o sa plateasca pentru asta? Tot noi, boborul. Atata timp cat romanii prefera sa faca o lab* in loc sa protesteze, lucrurile vor merge din ce in ce mai rau. Banii nostri vor fi furati in continuare.

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Herman

    Felicitări pentru echilibrul analizei! Regretabil că alți colisteni se grăbesc să-și exprime prejudecățile, chiar dacă frizează logica. Iar cei care se grăbesc să lege musai defecțiunea de inaugurare (stați liniștiți, eu nu sunt fan Ponta și nici al altui politician) ar trebui să se gândească întâi că firma constructoare era deja în întârziere la data inaugurării, deci graba a avut alte motive: să reducă penalitățile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact