Joi,
28.03.2024
Parțial Noros
Acum
15°C

Cum putea fi evitat accidentul aviatic din Apuseni: I-am sugerat lui Adrian Iovan să ne întoarcem la Sibiu

Cum putea fi evitat accidentul aviatic din Apuseni: I-am sugerat lui Adrian Iovan să ne întoarcem la Sibiu

Răzvan Petrescu, copilotul aeronavei prăbuşite în ianuarie 2014 în Munţii Apuseni, a declarat, luni, că i-a sugerat lui Adrian Iovan să întrerupă zborul la Sibiu, însă acesta a refuzat, el adăugând că ”un copilot nu este în măsură să îl tragă la răspundere pe comandant”.

Copilotul Răzvan Petrescu a făcut aceste declaraţii luni, după ce reprezentanţii Centrului de Investigaţii pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) au prezentat concluziile anchetei privind accidentul aviatic produs în Munţii Apuseni.

El a spus că în momentul în care a văzut că vremea se înrăutăţeşte i-a sugerat comandantului Adrian Iovan să întrerupă misiunea la Sibiu, dar acesta a refuzat.

”Copilotul nu este niciodată în măsură să îl tragă la răspundere pe comandant”, a spus Petrescu, citat de Mediafax.
Întrebat dacă consideră că Adrian Iovan este vinovat pentru prăbuşirea aeronavei, copilotul a spus că nu poate afirma acest lucru, dar că Iovan ”a supraevaluat aeronava”.
”Nu cred că este un vinovat negru pe alb. Prin natura meseriei, a încercat să continue misiunea şi a supraevaluat puţin aeronava, dar nu poţi afirma că Adrian Iovan este direct vinovat”, a afirmat copilotul Răzvan Petrescu.
El a mai spus că din momentul în care a apărut givrajul a fost însărcinat cu pilotarea efectivă, în timp ce Adrian Iovan încerca să degivreze carburatoarele.

”Fiecare ştia ce avea de făcut şi nu au fost foarte multe discuţii între noi”, a mai spus Petrescu.

”Din momentul în care ni s-au oprit motoarele au ştiut cert că urmează impactul cu solul”, a completat Răzvan Petrescu.
În urma accidentului aviatic din Apuseni, Răzvan Petrescu a fost spitalizat timp de o lună la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Cluj, fiind operat de mai multe ori la picioare, ultima intervenţie din 2014 având loc în luna septembrie. În luna mai a acestui an, Răzvan Petrescu, care urmează să fie operat din nou, s-a întors la manşă după un an şi trei luni şi îşi desfăşoară activitatea ca instructor de zbor la Şcoala Superioară de Aviaţie.

Luni, la aproape doi ani de la tragedia aviatică din Munţii Apuseni, reprezentanţii Centrului de Investigaţii pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) au anunţat concluziile anchetei tehnice făcute în acest caz. Raportul are 158 de pagini şi a fost întocmit împreună cu specialişti din Marea Britanie - stat de fabricaţie a aeronavei şi SUA, unde au fost fabricate motoarele.

Principala concluzie a specialiştilor care au întocmit acest raport este că motoarele aeronavei s-au oprit din cauza givrajului sever.

Sursa foto

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

1 comentarii

adi3

Acum 8 ani

acum se da vina pe pilot,vreme etc,avionul era nou sau d evreo 20 de ani?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus