Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
12°C

TSTV Ana Maria Popa, subcomisar Poliția Rutieră. ”Ne încurcă lipsa mașinii de ridicat”

TSTV Ana Maria Popa, subcomisar Poliția Rutieră. ”Ne încurcă lipsa mașinii de ridicat”

Cum se circulă în sensul giratoriu, cum trebuie să se comporte bicicliștii în trafic, care sunt principalele pericole pe străzi. Subcomisarul Ana Maria Popa, din cadrul Poliției rutiere Sibiu a fost invitată la Turnul Sfatului TV pentru a răspunde la aceste întrebări.

Una din problemele din traficul din municipiu este în opinia polițistului absența utilajului de ridicat mașini. ”Ne încurcă lipsa ei. Sunt apeluri pe 112 care reclamă blocajul autovehiculelor. Sunt mici răfuieli de genul vecinul care a parcat mașina în spatele mașinii lui, l-a sunat, nu vrea să coboare, o discuție între vecini… În momentul în care erau cei de la ridicări mergeau și ridicau mașina. (…) Noi verificăm mașina în baza de date și mergem la respectivul la domiciliu, dacă e din Sibiu, și îl chemăm să deblocheze și îl amendăm dacă a încălcat o regulă de circulație”” a declarat Ana Maria Popa în cadrul emisiunii.

În ceea ce-i privește pe bicicliști, cel mai mare risc cu care aceștia se confruntă sunt portierele mașinilor deschise în fața lor. ”Bicicliștii sunt implicați în accidente rutiere atât din vina lor, cât și din cauza conducătorilor auto. În măsura în care aceștia sunt implicați în trafic mai mult, pe timp de vară, numărul accidentelor în care ei sunt implicați, crește. (…) Cele mai multe accidente în care sunt implicați bicicliștii, și chiar recent a fost un astfel de caz, cu un biciclist care circula pe pista pentru biciclete, pe Calea Poplăcii, iar o conducătoare auto, a oprit, nu s-a asigurat și biciclistul are fractură. Genul acesta de accidente se produc. Șoferiței i s-a făcut dosar penal pentru vătămare corporală din culpă” a mai spus polițistul. Recomandarea Ana Mariei Popa, în privința bicicliștilor: ”spun ce aș face eu cu copilul meu. I-aș recomanda să meargă în apropierea sensurilor giratorii la o trecere pentru pietoni. Așa aș face eu, așa aș și recomanda”.

Despre cum se circulă corect în sensurile giratorii puteți vedea aici (studiu de caz, intersecția din Piața Unirii și de la Calea Dumbrăvii cu Bulevardul Milea):

https://youtu.be/-9vGlEs27k4

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

25 comentarii

alex

Acum 8 ani

Vai de mine fatuca asta se contrazice singura cred ca o ametit de atatea 'lectii'. Ala o gresit ca o schimbat banda dar si celalalt are cedeaza trecere - hello numa unu are prioritate deci care trece? Eu pe ce banda ma incadrez daca vreau sa ies pe a treia iesire ca din ce zice subcomisara tre sa dau prioritate de 2 ori pana ies :)). O regula simpla si banala ar fi cine merge pe banda de langa trotuar obligat sa isi mentina banda si sa iasa pe prima sau a doua iesire, iar cea de langa ax (asta daca nu sunt 3 benzi) a treia iesire sau intoarcere tot cu mentinerea benzii. Situatia asta e deja reglementata in legislatia rutiera si cum subcomisara relata giratoriul e o intersectie deci nu se aplica acceleasi reguli? art 106 la art.110 reguli de aplicare al codului rutier.
Raspunde

K.Samuel

Acum 8 ani

Prima data a zis bine, dar s-a incurcat in practica: Banda 1 este pentru inainte si dreapta si banda a doua este pentru inainte si stanga si in felul asta nu se pot face tamponari. Trebuie sa te raportezi la intrarea in sens si in cazul asta, autovehiculul cu nr. 2 greseste pentru vrea sa foloseasca banda 1 pentru virajul la stanga. Daca ar fi cum zice ea, cineva care se roteste pe banda 1 in sens, pana se plictiseste, blocheaza sensul.
Raspunde

mihai

Acum 8 ani

Foarte slabe explicatiile... un discurs nesigur. Trebuia precizat clar si ca la venirea de pe Dumbravii catre blocul plomba masina de pe banda interioara trebuie sa dea proritate celei de pe banda exterioara pentru ca se face o reductie la o singura banda!
Raspunde

mihai

Acum 8 ani

"Ziaristii" sunt la fel de slab pregatiti pentru "interviu"
Raspunde

alex

Acum 8 ani

Ce sa faci domne asta produce tara asta 'profesionisti' din pacate interviul asta numa face si mai credibila legenda lu Garcea si bancurile cu politisti. Mai trist e si tanara si se vrea viitorul tarii, dar vine cu cartea in mana de zici ca e la copiat la BAC. Nota 4 pe azi
Raspunde

Unu

Acum 8 ani

Pai daca nici astia de la Politie nu au habar de circulatul in sensul giratoriu ce sa mai ceri...toata lumea stie ca la sensul giratoriu de la Ramada cu teatru banda aia care urca spre parcarea la cazarma 90 si hotel bulevard e cu linie continua , dar ea ne spune ca nu stie ce semne sunt etc si ca "vom clarifica situatia"...vai de capu nostru
Raspunde

gabriela

Acum 8 ani

Ba da, tocmai lipsa acesteia va va face sa fiti mult mai vigilenti si prompti in rezolvarea cazurilor cauzate de blocaje. Trebuie doar sa puneti in aplicare niste pasi. Simpli, de altfel.
Raspunde

Luca

Acum 8 ani

Vrem camere de supraveghere in tot orasul !!! Amenzile sa fie trimise prin Posta ! (Sibiul este printre putinele orase din RO si din UE care nu are camere de supraveghere !!!) Vrem politisti in jurul scolilor dimineata la 7:45 !!! Vrem damburi pentru incetinirea vitezei in apropierea trecerilor de pietoni !!!
Raspunde

Eu

Acum 8 ani

Promovata pe relationship!!!
Raspunde

Un cititor

Acum 8 ani

Cine circula pe banda 1, intr-un sens giratoriu, ARE prioritate. Chear daca se invarte si incurca circulatia. ORICINE trece de pe o banda pe alta TREBUIE sa acorde prioritate, inclusiv in sensurile giratorii. In momentul in care treci cu rotile peste marcajul dintre benzi, TREBUIE sa acorzi prioritate. Pe banda cu linie continula, din sensul giratoriu de la Ramada, POT sa intre doar autovecicolele care vin de pe Coposu. Celialti NU au voie sa treaca de banda continua, doar ceva mai sus, unde devine intrerupta. In realitate este simplu, dar am constatat ca majoritatea soferilor nu stiu sau nu vor sa stie cum se circula in sensurile giratorii. Cat despre utilajul de ridicat masini imi lipseste si mie, in calitate de pieton, biciclist si sofer. Doar nesimtitii se bucura ca nu le mai sunt ridicate masinile.
Raspunde

alex

Acum 8 ani

@un cititor 'Cine circula pe banda 1, intr-un sens giratoriu, ARE prioritate' - indica si noua textul de lege care zice chestia asta nu legende din popor - ce sens mai au atunci celelalte benzi daca nu ai priorotate si mai mult ce rol mai au atunci giratoriile daca 'restrictioneaza prioritatea la o singura banda? Intr-un giratoriu cu 3 benzi ti se pare normal sa iesi pe a treia iesire de pe banda 1 blocand astfel 2 benzi de circulatie cu prioritatea ta?
Raspunde

Un cititor

Acum 8 ani

@alex: este evident ca nu se specifica nicaieri ca "intr-un sens giratoriu" banda 1 are sau nu prioritate si nici nu este nevoie. Sensul giratoriu este o cale de rulare, cu una sau mai multe benzi, unde se respecta regulile generale de circulate, inclusiv in ceea ce priveste prioritatile, doar ca are forma circulara. Nu inteleg de ce, multora le este asa greu sa inteleaga ...
Raspunde

nicu

Acum 8 ani

multi circulisti pe aici vad... bizonilor, haideti sa luam putin codul ala rutier sa il citim si dupa aceea sa ne dam cu parerea, ok ?
Raspunde

internaut

Acum 8 ani

parcarile marcate care sunt lipite de trecerile de pietoni sunt o greseala. obstructioneaza vizibilitatea ingrozitor. icurca. stiu ca din punctul de vedere al politiei rutiere daca toti am circula cu 30/h ar fi totul roz si frumos dar realitatea este alta. sensul girator este un mister pentru soferi. iar "legea" care a facut banda 1 banda prioritara GRESESTE. incurca. normal ar fi banda 1 inainte sau la dreapta si banda 2 inainte sau la stanga. probelm solved, rapid, curat si eficient. nu ar mai fi nici o sansa sa se intalneasca cineva... un simplu marcaj pe jos la intrare si gata. oricum vorbim de preselectarea corecta a benzii in functie de directia dorita de mers.
Raspunde

alex

Acum 8 ani

@un cititor Bai cititorule "Sensul giratoriu este o cale de rulare, cu una sau mai multe benzi, unde se respecta regulile generale de circulate, inclusiv in ceea ce priveste prioritatile, doar ca are forma circulara" - serios pai tu dai prioritate de dreapta in giratoriu? tu ai carnet de conducere ca ma sperii? si da este evident ca trebuia sa te numesti un nestiutor ca nu esti prea citit. Circulatia in giratoriu e reglementat prin 2 randuri in codul rutier atat, cauta si citeste de aia chiar si 'caschetarii' de la rutiera se contrazic unii pe altii.
Raspunde

poza

Acum 8 ani

http://www.clubopel.com/preview.php?path=http://s8.postimg.org/n9u2cb0j9/sensgiratoriu.png
Raspunde

K.Samuel

Acum 8 ani

@Un cititor: Te invit sa faci asta in sensul giratoriu din jurul Arcului de Triumf din Bucuresti care are peste 7 benzi. Daca tu iti imaginezi ca poti merge pe banda 1 si sa strangulezi circulatia celorlalte 6 benzi, fie nu esti conectat la realitate, fie legea este atat de proasta incat trebuie schimbata. Tocmai asta e ideea, ca intr-un sens cu doua benzi daca banda 1 merge inainte si la dreapta si banda 2 merge inainte si la stanga, nu pot exista incidente. Si de-aia avem reguli de circulatie, ca sa evitam accidentele nu sa ne dam destepti.
Raspunde

Andrei

Acum 8 ani

Conform Art. 55 sensul giratoriu e o intersectie. Respectati marcajele de pe asfalt care indica directia (inclusiv cele putin vizibile, invechite), altfel incalcati urmatorul articol Art. 137. - (1) La intersectiile cu marcaje, conducatorii de vehicule trebuie sa se încadreze pe benzile corespunzatoare directiei de mers voite, cu cel putin 50 m înainte de intersectie si sunt obligati sa respecte semnificatia indicatoarelor si marcajelor pentru semnalizarea directiei de mers.
Raspunde

eu

Acum 8 ani

@andrei deci daca gresesti banda in anumite giratorii uriase, trebuie sa dai 2-3 ture ca sa faci aia 50 m si sa te incadrezi corect...
Raspunde

eu

Acum 8 ani

la intrarea in giratoriu prioritatea o are cel care e primul acolo, nu cel care vine de pe drumul cu 4 benzi. in rest prioritatea e DE STANGA. mai treceti granita cu masinile baieti!
Raspunde

@eu

Acum 8 ani

Daca te-ai inscris gresit faci exact ce se face in orice intersectie dirijata in care te-ai inscris prost. Adica te duci in directia pentru care esti inscris si parasesti intersectia. Apoi faci o "reconfigurare de traseu". "@un cititor" - ha, ha, ha... amuzant daca nu ar fi atat de periculos de gresit ce spui acolo. Prioritatea de care vorbesti o ai doar in situatia in care din giratoriu cu 2 benzi se iese pe o strada cu o singura banda. Atunci si numai atunci cei de pe banda 2 trebuie sa iti acorde tie prioritate. Pentru ca banuiesc ca tu esti dintre aia care stau numai pe banda 1 in giratoriu oricare ar fi iesirea vizata. Si probabil ca nici nu mai semnalizezi nimic, pentru ca, nu-i asa, tu esti pe "banda intai" - ce mai prioritara... In privinta asa numitei piste de biciclete din unele giratorii, repet pentru cei din politie si primarie care poate citesc asta: stergeti marcajele de pe exteriorul giratoriilor, sunt foarte periculoase si ilegal trasate. Biciclistul fie se incadreaza ca si restul vehiculelor, fie trece ca pieton prin intersectie. Cati biciclisti trebuie sa mai moara ca sa intelegeti?
Raspunde

...

Acum 8 ani

In discutia despre giratoriul de la blocul plomba pare a se concluziona foarte gresit si contrar celor spuse pana atunci ca cel care intra pe banda 1 poate sa iasa spre blocul plomba (deci la a 3-a iesire si ca ar fi corect) Dupa ce ati sustinut de mai multe ori ca soferul trebuie sa se inscrie pe 1 pentru inainte si la dreapta si pe 2 pentru inainte si restul, la discutia aia, cumva concluzionati ca soferul de pe banda 1 poate sa iasa pe la blocul plomba legal desi pentru el aia e a 3-a iesire. Incredibil de cetoasa discutia (si diagrama).
Raspunde

popa

Acum 8 ani

incredibil ! cum naiba lucrezi la politia rutiera si nu stii sa numeri benzile. asta ne mai da si amenzi ?
Raspunde

gio

Acum 8 ani

Domnilor moderatori, daca ati fi dorit raspunsuri, atunci ar fi trebuit sa intrebati Inspectoratul General al Politiei Rutiere (Bucuresti), asa cum au facut multi conducatori auto din Sibiu si care au primit raspunsurile corecte la aceleasi intrebarile puse si de dvs.. Si mai este un aspect al sensurilor giratorii, cel legat de standardele tehnice de constructie. Aici, intrebati specialistii in constructii de drumuri pentru a primi datele tehnice corecte (mai ales, care este diametrul minim pentru ca o astfel de constructie sa fie considerata sens giratoriu.
Raspunde

Radu

Acum 8 ani

Vai si amar de ea politie rutiera! Amarul acesta de politista cred ca e in stare sa se amendeze pe ia insasi si sa se dea in judecata tot singura ca nu e multumita pentru ce sa amendat.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus