În 2015, administrația locală a gestionat mai bine de 40 de șantiere de modernizare sau reabilitare a infrastructurii rutiere a orașului, valoarea contractelor de lucrări semnate în cursul acestui an fiind de aproximativ 42 de milioane de lei. Sumele cresc dacă sunt luate în considerare și contractele de lucrări semnate în anii trecuți. “În 2015 am gestionat 42 de șantiere pe străzi, la care se adaugă lucrările de construcție a noului viaduct Mihai Kogălniceanu – Calea Șurii Mici, construcția noului pod peste Cibin și reparațiile capitale la viaductul Vasile Aaron. La sfârșitul anului am reușit să închidem marea majoritate a șantierelor, în lucru rămânând doar opt străzi, unele dintre acestea foarte aproape de finalizare”, arată Astrid Fodor, primarul interimar al Sibiului, într-un comunicat de presă. Potrivit listei întocmită de Primăria Sibiu, cele mai multe străzi au fost reabilitate în zonele Valea Aurie – Poplăcii și Hipodrom – Calea Dumbrăvii (câte opt la număr), urmate de cartierul Terezian, unde au fost modernizate cinci străzi.
Lista străzilor finalizate anul acesta, pe cartiere Sursa: comunicat Primăria Sibiu
Cartierul Lazaret – Oțelarilor, Macaralei, Cartierul Gușterița – Calea Gușteriței, Cartier Lupeni – Lamarque, Teliuc, Cugir Cartierul Terezian – Măgheranului, Traian Demetrescu, Timișoara, Kiev, Deva Cartierul Turnișor – Frunzei Zona Calea Șurii Mari – Gutuilor, Strugurilor, Bujorului Zona Gării – Ghețăriei Cartier Hipodrom – zona Calea Dumbrăvii – Piața Prahovei, Plugarilor, Mirăslău, Andrei Mureșanu, Aleea Buia, Aleea Geniștilor, Matei Milo, Intrarea Arieșului, Cartier Valea Aurie – Calea Poplăcii – Bobâlna, Colinei, Valea Aurie, Sibiel, Crinț, Iazului, Agârbiciu, Ioan Codru Drăgușanu Cartier Țiglari – Lungă, Daliei, Aleea Crăițelor, Gladiolelor, Zona industrială Vest – Lyon Centru – Avram Iancu
Opt străzi rămân în șantier, pentru anul viitor
Opt dintre șantierele aflate în lucru în cursul acestui an vor fi conservate până anul viitor, când este prevăzută finalizarea lucrărilor. Primăria dă asigurări că ”vor fi asigurate condiții de trafic”, dar roagă șoferii să respecte semnele de circulație. Străzile fără asfalt, dar cu strat de piatră spartă, sunt Ciocârliei, Doinei, Viile Sibiului (parțial) și Bujorului. Cu un prim strat de asfalt așternut sau în diferite stadii de ”șantier” au rămas străzile Oltețului, D.D. Roșca, Mirăslău și Lupeni. Vezi la finalul articolului stadiul de execuție al fiecărei străzi.
Cât s-a lucrat în anii trecuți?
Situația este ușor diferită de anii trecuți. Spre exemplu, în 2013, numărul străzilor pe care s-a intervenit cu ample lucrări a fost de 14, la care se adaugă alte 29 de șantiere deschise pentru repararea asfaltului și a trotuarelor. Pentru reparațiile din 2013, valoarea alocată din bugetul local a fost de 49,2 milioane de lei. Potrivit raportului de activitate al primarului Sibiului publicat pe 2014, valoarea proiectelor de infrastructură aflate în derulare a fost de aproximativ 96,5 milioane de lei, sumă în care intră, însă, și o parte din proiectele finalizate anul acesta, precum viaductul Mihail Kogălniceanu – cea mai mare investiție publică locală din ultimii 25 de ani. 55 de străzi au fost în lucru în 2014, alături de care se construia viaductul M. Kogălniceanu, podul de la piața Cibin și viaductul din Vasile Aaron.
Stadiul lucrărilor pe cele opt străzi rămase în lucru Sursa: comunicat Primăria Sibiu
Strada Oltețului – primul strat de asfalt a fost turnat pe carosabil și parțial pe trotuare; gurile de canal sunt înălțate la cotă pentru turnarea ultimul strat de asfalt; această ultimă lucrare se va realiza anul acesta, dacă permit condițiile meteo, sau în primăvara anului viitor.
Strada Ciocârliei – va rămâne la nivel de piatră spartă peste iarnă; gurile de canal nu sunt ridicate și astfel se poate circula
Strada D.D. Roșca – s-a turnat primul strat de asfalt; ultimul strat de asfalt se va turna anul viitor
Strada Doinei – este în prezent la nivel de piatră spartă, gurile de canal nu sunt ridicate și astfel riveranii pot circula
Strada Viile Sibiului – pe un tronson s-a turnat primul strat de asfalt, celălalt fiind la nivel de piatră spartă; circulația se poate desfășura, dar în regim de șantier
Strada Bujorului – va rămâne peste iarnă la nivel de piatră spartă, dar circulația se poate desfășura în condiții de șantier
Strada Mirăslău – pe tronsonul dintre bulevardul Vasile Milea și strada Hipodromului s-a turnat primul strat asfaltic, iar pe trotuare s-a turnat beton; pe tronsonul dintre strada Hipodromului și strada Dorului s-a finalizat introducerea canalizării, urmând ca reparațiile la carosabil să se execute anul viitor.
Strada Lupeni – a rămas la stadiu de șantier după modernizarea rețelelor de apă, canal și gaz. Lucrările de modernizare a carosabilului și a trotuarelor vor începe în primăvara anului viitor.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Calea Şurii Mici , Astrid Fodor , vasile aaron , Valea Aurie , Avram Iancu , Primăria Sibiu , Calea Dumbrăvii , Viile Sibiului , vasile milea , Mihail Kogălniceanu , Traian Demetrescu , Cartierul Turnișor , Calea Poplăcii , Pentru Sibiu , Matei Milo , Aleea Crăițelor , Ioan Codru Drăgușanu , Aleea Buia , Aleea Geniştilor , Intrarea Arieşului , cartierul Gușterița , Cartier Lupeni , Cartier Valea Aurie , Piaţa Prahovei , Zona Gării , Cartierul Terezian , Teatrul Andrei Mureșanu , Mihai Kogălniceanu , Cartier Hipodrom , Cartier Țiglari , Cartierul Lazaret , Zona Calea Șurii Mari , modernizare străzi , Calea Guşteriţei
Vizualizari: 2398
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Ombladon
Acum 2 ore
Paganini
Acum 2 ore
Didulescu
Acum 2 ore
Mioara
Acum 2 ore
Andrei