X
transfagarasan (7) (Copy)

CNADNR, 2015: Transfăgărășanul va rămâne deschis tot anul. CNADNR, 2016: Anulăm procedura

Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi din România a lansat, anul trecut, o procedură de atribuire a studiului de fezabilitate pentru reabilitarea Transfăgărășanului.

Principalul scop al proiecului, așa cum apare el în caietul de sarcini, era “reabilitarea și modernizarea drumului existent pentru ca circulația să fie deschisă tot timpul anului și pe secțiunea de drum între km 104+100 (Piscul Negru) și km 130+800 (Cabana Bâlea Cascadă) prin adoptarea unor soluții tehnice corespunzătoare”. Un proiect ambițios, la care s-ar fi încumetat, însă, cinci firme – pentru că cinci este numărul ofertanților din această procedură. CNADNR a respins toate ofertele și a anulat procedura.

Studiu de 3 milioane de lei

Statul ar fi fost dispus să cheltuiască 3 milioane de lei, fonduri proprii, pentru realizarea acestui studiu de fezabilitate. Raportul final ar fi trebuit să identifice soluții tehnice pentru ca Transfăgărășanul să rămână deschis 12 luni pe an. Patru firme din România și o alta din Spania au depus oferte în cadrul procedurii.

După analizarea ofertelor, specialiștii Companiei de Drumuri și-au dat seama că niciuna dintre firme nu respectă toate cerințele din fișa de date. Cu un conținut de 19 pagini, fișa impune condiții destul de restrictive. În primul rând, să nu aibă datorii la stat. Aceștia nu trebuie să fi avut, în ultimii 5 ani, o hotărâre definitivă de condamnare pentru corupție, fraudă, spălare de bani sau să fi fost afiliați la o organizație criminală. De asemena, firmele nu trebuie să aibă un istoric pătat în relațiile contractuale – respectiv, în ultimii 2 ani, să nu-și fi îndeplinit sau să-și fi îndeplinit în mod fraudulos obligațiile. media cifrei de afaceri pe ultimii 3 ani a ofertanților trebuie să fi fost de minim 2,7 milioane de lei, iar firma trebuie să dovedească faptul că a avut, în ultimii 3 ani, alte contracte pe studii de fezabilitate care, cumulat, să ajungă la valoarea de 2,7 milioane de lei.

transfagarasan (5) (Copy)

În plus, ofertantul trebuie să facă dovada că deține sau că are drept de folosință asupra unui laborator autorizat pe infrastructură rutieră, dar și că dispune de tot personalul necesar în proiect, de la inginer expert, până la evaluator imobile și arheolog.

Niciuna dintre firmele care au depus oferte nu a corespuns tuturor acestor condiții, susțin reprezentanții CNADNR. Aceștia au anulat procedura, încă din luna decembrie.

“Autoritatea contractantă anulează procedura de atribuire în conformitate cu art. 209 alin. 1 lit. a) din OUG nr. 34/2006, deoarece au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme in conformitate cu H.G. nr. 925/2006”, se arată în anunțul tip anulare.

Închis 66% din an

Autoritățile vorbesc de ani de zile despre modernizarea Transfăgărășanului, care, deși este cel mai celebru din România, este și cel mai inutilizat – 66% din timp este închis. Se poate urca cu mașina de la Bâlea Cascadă până la Bâlea Lac doar în perioada iulie-octombrie. În rest, singurul mijloc de transport este pe cablu.

Drumul cu telecabina este, însă, destul de scump – 60 de lei costă o cursă dus-întors. În plus, transporturile pe cablu sunt limitate la 14 persoane la un drum. Dacă turiștii au și bagaje voluminoase, numărul celor care pot intra în telecabină se reduce la jumătate.

transfagarasan (3) (Copy)

Proprietarii de cabane și restaurante din zona Bâlea Lac spun că închiderea traficului pe Transfăgărășan se resimte automat și în buzunarele lor.

“Fără îndoială că reabilitarea Transfăgărășanului ar duce la dezvoltarea turismului, atât la Bâlea Lac, dar și în toată zona, în munții Făgăraș. Pe noi, pe operatorii turistici, ne afectează faptul că drumul se închide la 1 noiembrie și asta din cauză că nu se mai poate face accesul cu mașina și, automat, numărul turiștilor care urcă la 2.000 de metri altitudine scade considerabil”, recunoaște PR-ul Ice Hotel, Lidia Bădilă.

Niciuna dintre cele cinci firme care au depus oferte nu a contestat decizia CNADNR. Până acum, Compania nu a reluat procedura de atribuire. Potrivit fișei de date a proiectului, studiul de fezabilitate ar fi trebuit să fie finalizat în termen de un an.

transfagarasan (1) (Copy)

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

O opinie

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    eugen

    Pai bai boilor, cum credeti voi ca se va face vreodata accesul in timpul anului la cota 2000 12 luni din 12 cand acolitul lui iohannis, jegul de klingeis , mulge telecabina zilnic ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact