X
consultari publice gusterita fodor (19)

Dezbaterile Primăriei, în Gușterița: viața la țară FN (fără număr). Amenzile poliției locale deranjează, mai nou. FOTO/VIDEO

Într-o atmosferă mai civilizată decât în alte cartiere și mult mai destinsă de ușoare glume, conducerea Primăriei Sibiu a aflat cum câteva sute de persoane locuiesc în ansambluri rezidențiale relativ nou construite, dar pentru care nu există niciun număr alocat. Dar au aflat și că polițiștii locali au devenit o problemă pentru faptul că dau amenzi celor care își lasă mașina în stradă, în loc să o parcheze în curte. În fine, aceleiași conduceri i s-a mai transmis că ”România nu e Germania”, și – prin urmare – să nu se aștepte ca prea mulți oameni să facă ceva pentru comunitate, în locul administrației. Pe care unii sunt supărați deoarece se investesc prea mulți bani în reabilitarea clădirilor istorice.

Aproximativ 80 de persoane s-au adunat într-o clasă de la parterul școlii aflate pe strada Gorunului, din cartierul Gușterița, pentru a dezbate cu reprezentanții administrației locale eventuale chestiuni ce țin de strategia de dezvoltare a Sibiului pe următoarea perioadă. La fel ca și la celelalte întâlniri, însă, majoritatea celor prezenți au avut de reclamat situații din prezent și nu de propus proiecte pentru viitor. Deși câteva idei generoase pentru viitor tot au fost rostite.
Astrid Fodor a fost însoțită de viceprimarul Corina Bokor și de șefii principalele direcții și servicii din cadrul Primăriei Sibiu.

consultari publice gusterita fodor (15)

Viața FN (fără număr)

Străzi, coșuri de gunoi, romii care cresc animale. Probleme întâlnite și în alte cartiere. Dar printre acestea, tinerii locuitori din Gușterița au arătat că mai au o altă problemă care ține exclusiv de relația cu primăria: atribuirea unor numere clădirilor în care locuiesc. ”Noi avem cărțile de identitate pe vechile adrese, la părinți, deoarece pe strada Podului nu au fost alocate numere. Prin urmare, suntem obligați să facem tot felul de contracte fictive. Avem un vecin care e șofer pe TIR și care folosește pașaportul în loc de buletin. Ni se spune că noi locuim pe strada Podului, fără număr, deși nici măcar nu stăm pe strada Podului”, a arătat Alexandru Nistor, unul din locuitorii ”FN”. Alți vecini ai lui s-au plâns de faptul că înnoindu-și cărțile de identitate pe străzi FN, au probleme în accesarea de credite bancare sau pentru semnarea contractelor cu furnizorii de utilități. Tot din categoria FN s-au plâns a fi și locuitorii de pe alte străzi.

consultari publice gusterita fodor (13)

Și cum au ajuns polițiștii locali să deranjeze că muncesc

Adrian Banciu locuiește pe strada Gușterița, a cărei reabilitare din fonduri europene a fost finalizată anul trecut. Vorbește în numele mai multor locuitori de pe stradă – unii dintre ei prezenți și la discuții – cerând să fie marcate din nou mai multe locuri de parcare. În urma reabilitării, pe strada Gușterița au mai fost marcate locuri de parcare pe o singură parte a carosabilului, iar spațiul astfel câștigat a fost folosit pentru marcarea pistelor de biciclete. ”Noi am depus o sesizare, dar ni s-a spus să băgăm mașinile în curte. Înainte erau parcări pe ambele părți, aveam unde să lăsăm mașinile. Acum, ne certăm cu vecinii. S-au lăsat trotuare late de 2,5 – 3 metri și nu se circulă pe jos, că nu suntem în centru. Și s-au făcut piste de biciclete… păi, noi avem mașini și plătim impozit pentru ele. Și acum ne trezim cu amenzi și cu poza mașinii parcată la poartă”, a vorbit Adrian Banciu. Vorbele lui au fost susținute de mai multe voci din sală și nimeni nu l-a contestat atunci când s-a plâns că ”un prieten” căruia i s-a stricat mașina s-a trezit mai apoi cu amendă acasă, pentru parcare în zonă interzisă.

”Am luat măsuri drastice în ultimele zile legat de Poliția locală, au făcut echipe cu care merg pe teren și zilnic se fac rapoarte”, Astrid Fodor, primarul interimar al Sibiului

consultari publice gusterita fodor (3)

Astrid Fodor: eu nu sunt primăria!

Președintele asociației de locatari din ansamblul Panoramic Gardens s-a plâns de faptul că drumul de acces la blocurile în care locuiesc aproximativ 600 de persoane este greu de utilizat, mai ales când plouă, fiind de pământ. ”După ce plouă șase ore, este mai rău ca în Evul Mediu”, a descris Cosmin Moldovan porțiunea din strada Viilor aflată în discuție. Primarul interimar Astrid Fodor i-a spus că vina pentru această situație vine din partea dezvoltatorilor imobiliari. ”Pe strada Viilor este un acces greu. Trebuia cedat teren de cei care au construit și nu au cedat terenul necesar”, a fost una din explicațiile primarului interimar. Cuvintele ei au primit rapid replică din partea lui Dan Oprea, un locuitor din zonă. ”Știți cine este vinovat pentru situația de pe strada Viilor? Dumneavoastră, Primăria. De ce? Pentru că ați autorizat construirea a 12 blocuri pe o stradă lată de trei metri”, a fost raționamentul expus de sibian. ”Eu nu sunt Primăria”, a fost replica lui Astrid Fodor.

consultari publice gusterita fodor (12)

Situația ”noroioasă” a altei străzi din cartier – strada Mălinului – a stârnit ample hohote de râs în sală, datorită umorului de situație produs de Ioan Zisu, unul din locuitorii străzii în cauză. ”De 15 ani stau pe acea stradă și în fiecare an mi se spune că se reabilitează strada. Vă spun, sunt sate care arată mult, mult mai bine. Ba, chiar când am început să fac casa, mi-am și cumpărat toate materialele, căci se spunea că începe reabilitarea și mă gândeam că nu mai acces. Dar tot nu s-a făcut strada. Când se face”. ”Să știți că anul acesta chiar se va face”, a arătat Astrid Fodor, spre veselia sălii destinse.

Casele prea vechi din centru ar trebui lăsate să se prăbușească

Un subiect cu totul nou în seria consultărilor publice a fost cel legat de sumele pe care administrația locală le investește pentru salvarea unor clădiri monument-istoric. ”Uita-ți, de aici se vede”, și-a început enunțul Adrian Negrilă, locuitori al străzii Ștefan cel Mare, indicând cu degetul una din casele aflate în Piața Mică, a cărei fotografie aeriană era afișată undeva în spatele reprezentanților Primăriei. Este vorba de casa de la numărul 22, cel mai costisitor de reabilita clădire publică din Sibiul postdecembrist – 2,18 milioane de euro este valoarea contractului de reabilitare (trei milioane fiind suma estimată înainte de licitație). ”Cu trei milioane de euro se făceau 100 de apartamente sociale. Eu nu reparam nimic nici la numărul 25 (o altă clădire din Piața Mică unde primăria face investiții ample pentru reabilitare – n.r.). Sunt niște catacombe acolo. Eu demolam și refăceam doar fațada, de exemplu. Orice clădire are viața ei, asta e… ce vă trebuie străzi”, a încheiat vorbind publicului Adrian Negrilă.

consultari publice gusterita fodor (24)

Oamenii se tem că nu e suficientă canalizarea

”Canalele sunt subdimensionate, acestea făcute acum de firma turcă ce a dispărut. Eu nu mă pot racorda din această cauză cu noile case la canalizare. Apă Canal nu dă nici un răspuns scris. Am ajuns până la domnul Niculescu care mi-a spus «să fac ca ceilalți». Eu nu vreau așa, vreau legal, nu vreau să mă racordez pe ascuns”, a descris unul din sibienii prezenți în sală.

 

consultari publice gusterita fodor (23)

”România nu e Germania”

Oamenii au mai cerut o farmacie, mai mult de un medic de familie, dar și un loc de joacă pentru copii. La această doleanță a răspuns un sibian din sală, Jens Kielhorn, cetățean german stabilit la Sibiu de mulți ani. ”Gușterița este cel mai superb (sic!) cartier al Sibiului. Haideți să facem o asociație și să rezolvăm noi o parte din probleme, să nu mai așteptăm tot de la alții, tot de la primărie. De exemplu, Parohia Evanghelică vrea să amenajeze un loc de joacă pe un teren cedat de primărie. Haideți să facem o asociație și să sprijinim acest proiect”, a spus Kielhorn într-o sală tot mai gălăgioasă. ”Noi nu suntem în Germania! Noi suntem în România”, a fost una din replicile lansate din sală.

 

consultari publice gusterita fodor (22)

Și un proiect strategic: trenul urban

Dan Hodorogea a scris o lucrare de disertație pe tema transportului urban pe liniile de cale ferată industrială. Adică exact proiectul pe care Jens Kielhorn l-a susținut în urmă cu aproape zece ani, executând chiar și mai multe curse de probă pentru a convinge autoritățile de funcționalitatea unui astfel de sistem pe relația Cisnădie – Șelimbăr – Sibiu (mai multe rute în municipiu, cu capăt de linie Zona industrială vest). ”Este vorba de un tren urban care să folosească liniile de cale ferată industriale. Nici nu este nevoie de fire de curent electric, căci vorbim de un gen de tramvaie care funcționează pe un fel de baterii care se încarcă în stații, cât timp călătorii urcă și coboară. Aveți în această lucrare un studiu de prefezabilitate”, a mai spus Dan Hodorogea, indicându-i primarului interimar lucrarea sa de disertație.

Întâlnirea de joi seara, din Gușterița, este a șasea organizată în ultimele două săptămâni pentru definitivarea Strategiei de dezvoltare a Sibiului. Astfel de întâlniri vor fi organizate în toate cartierele orașului.

foto Silvana Armat

consultari publice gusterita fodor (21) consultari publice gusterita fodor (20) consultari publice gusterita fodor (19) consultari publice gusterita fodor (17)

consultari publice gusterita fodor (30) consultari publice gusterita fodor (28)

consultari publice gusterita fodor (16) consultari publice gusterita fodor (15) consultari publice gusterita fodor (14) consultari publice gusterita fodor (11) consultari publice gusterita fodor (10) consultari publice gusterita fodor (9) consultari publice gusterita fodor (8) consultari publice gusterita fodor (7) consultari publice gusterita fodor (6) consultari publice gusterita fodor (5) consultari publice gusterita fodor (4) consultari publice gusterita fodor (3) consultari publice gusterita fodor (2) consultari publice gusterita fodor (1) consultari publice gusterita fodor (38)

consultari publice gusterita fodor (34)

consultari publice gusterita fodor (36) consultari publice gusterita fodor (35)

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

14 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    vasilica

    De ce aveti curti, nu sa bagati auto in curte? E chiar nesimtire daca le lasati afara pe domeniul public. Lenea e mare la roman. Trebuie sa deschizi poarta sa o inchizi. E putin deranj. Mai bine le lasam afara sa incurce

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibianul e prost si mandru!

    Terminatii din sibiu cu s mic! Vor trotuare de 30cm ca ei isi permit jafuri din germania sa le taraie prin oras! Sa-l pupati pe cizmarul incapatanat ca v-a inclus in oras, altfel apartineati de bungard. Ce oameni nerecunoscatori si fuduli!

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    jony

    Prost comentariu ai ales crezi ca cei care sau mutat acolo in cartiere rezidentiale nu au plecat din Cartiere gen Vasile Aron????? Esti cam incuiat asa nu prea ai inteles nimic din tot programul in loc sa fi constructiv esti distructiv.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Bsi_Hermannstadt

    AIci n-are dreptate omul: ”un prieten” căruia i s-a stricat mașina s-a trezit mai apoi cu amendă acasă, pentru parcare în zonă interzisă. Pai daca oprirea si stationarea sunt interzise atunci faci tot posibilul sa-ti duci masina de acolo (cu platforma, sau remorcata) daca nu vrei amenda, oricat de mult ti s-ar parea ca ai avea dreptate.
    Apoi daca nu suntem in Germania nu inseamna ca n-ar fi bine sa luam ce e bun si se potriveste de la nemti: curatenie, bun simt, civilizatie, cooperare, etc.
    Foarte buna initiativa domnului care-a venit cu ideea unei asociatii care sa mai rezolve din problemele zonei si sa lupte pentru interesele locuitorilor din zona.

    Ca o concluzie, fiecare o problema, aproape nimeni n-a venit cu solutii!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      cetateanul

      Asta e baiul ca sunt numai probleme fara solutii concrete si initiative. Felicitari d-nului cu asociatia, cred ca ar trebui cat mai multe de acest gen!
      Se pare ca si sibienii s-au invatat ca cineva trebuie sa le rezolve problemele dar fara implicarea lor- pe cat posibil. Asta este moartea spiritului civic ce a facut din Sibiu un oras respectat in vremuri ce devin tot mai indepartate!
      Nu spun ca nu trebuie primaria sa-si faca treba ci ca singura, ea primaria, nu o sa reuseasca sa faca din oras ceea ce ne dorim cu totii.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @@@

    Deocamdata cel mai controversat ”cartier” la capitol idei !
    1. Propunere foarte buna cu trenul/tramvaiul urban, poate nu chiar in formatul discutat, unele linii se pot insera in oras, ex. cale aeriaia peste Cibin; in lungul parcului Sub Arini apoi pe strazi (centru-Coposu)
    2. Cand am mentionat in alte comentarii, mai demult, ca orasul se umple de cetateni care nu au nici-o legatura afectiva cu orasul, istoria sa, si pot propune demolarea partiala a centrului istoric, unii au ras…..iata deja exemplu !
    Clar persoana cu educatie indoielnica, care nu intelege concept de zona istorica, ansamblu urban, arhitectura originala. Germania de ex reconstruieste la greu zonele istorice, dar ei au fost bombardati, noi macelarim un patrimoniu intact pentru ca nu se gasesc bani, investitori sau avem o Primarie ineficienta.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      @@@

      ”Romania nu e Germania”, DA , nu e ! Pentru ca va complaceti in situatia in care sunteti si asteptati sa vina altii sa va faca, si nu ma refer la proiecte majore de infrastructura (canalizare, pavat strazi, etc), ci la pus mana sa amenajazi un spatiu verde, parc joaca, mentinut curatenie (nu sunt cosuri? atunci bagi in buzunar/punga si arunci acasa), etc….
      Asa cetateni, asa tara !

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @"eu nu sunt primaria"

    ”Eu nu sunt Primăria”. Sunt convins ca mai toti din primarie vor da raspunsuri de genul asta daca ii intrebi cum se poate sa construiesti in asa hal intr-un municipiu cu multe pretentii… Toti se ascund dupa ceva hartie sau prevedere. O sa constatam cu stupoare ca nimeni nu se ocupa de verificarea la fata locului si in acte pentru respectarea normativelor legale la construirea de drumuri sau cladiri.

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    D

    Strada viilor nu se poate largi ptr ca pe o portiune sunt case. Si seamana cu o alee nu cu o strada. Eventual strada pinului sa se largeasca si extinda pana la blocuri…

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Gheorghe

    Pai cand si-au luat apartament pe strada Viilor nu s-au gandit la drumul de acces? Ca multi altii s-au bucurat ca sunt ceva mai ieftine, dar nu au vazut pozitionarea si acum se mira ca nu au drum ? Cum au ajuns sa le vada, au zburat? Din pacate noi romanii actionam(cumparam) si dupa ne miram de ce am facut(am luat case pe camp, fara drum de acces si fara numar)…deci in mare ne meritam soarta.

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Tudor

    Neam de gipsany ,daca sasii nu erau , voi acum nu aveati unde va plange.Cand vrei sa faci treaba cu oiile iti raspund in felul lor puturos ,sictirit si infect : ”Noi nu suntem în Germania! Noi suntem în România”

    La munca putori !

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Zic și eu

    Oare un certificat de urbanism, o Autorizație de construire, un proces verbal de recepție la finalizarea lucrărilor a scos cineva în ultimii 4 ani??? Oare de doamna Chuck Norris a autorizatilor (doamna Carmen Lazăr) de super super Arhitecta șefa știți ceva? De Puz-uri (Plan urbanistic zonal) ce costa mii de euro și sunt făcute Nu de primarie, ci de un singur pârlit pentru tot cartierul?
    De extinderile de rețele (gen apa, canal, curent ca foc se poate și cu lemene) ce se fac în sprijinul oamenilor? Zic și eu

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    FLONDA din cer

    Primarii normali la cap, prima data au asfaltat straziile apoi s-au ocupat de alte investitii gen: CULTURA. Niciodata cultura sau sportul nu s-au putut dezvolta intr-o tara saraca, Noi am pompat bani in Chiriac si-am ramas cu orasul ca-n evul mediu. Sunt multe orase in Romania care nu mai au strazi de pamant. Noi i-am facut partenerului lui Chiriac, Johannis, publicitate mincinoasa, 10 ani. Astfel acesta a ajuns Presedinte. Hotie bine ticluita timp de 10 ani.

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    iuliam

    Rezolvatea cu masinile parcate pe strada este simpla. Sa se plateasca un tichet catre primarie pe masina care nu este parcata in curte. Asa cum se plateste in centrul orasului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact