X
strazi pamant

Orașul ca la țară. Câte străzi de pământ mai avem, față de Alba Iulia și Brașov

Mii de locuitori ai Sibiului trăiesc și astăzi ca la țară – pe străzi de pământ, unde respiră greu vara, din cauza prafului, iar iarna înoată în noroaie. Nu mai puțin de 118 străzi din Sibiu nu au fost niciodată asfaltate.

Sibiul are, în total, 691 de străzi. Procentual, numărul străzilor neasfaltate reprezintă 17.07%. Multe dintre acestea se află în fostele sate alipite Sibiului – cum au devenit cartierele Gușterița, Lazaret și Turnișor. Este cazul străzilor Anul 1907, Oltului, Laminorului sau Plevnei. Unele, însă, sunt în cartierele noi ale orașului, unde dezvoltarea imobiliară a depășit ritmul natural de dezvoltare a orașului, așa cum se întâmplă pe strada Prelungirea Săcel sau pe Preot Bacca. “În evidențele Primăriei Sibiu există un număr de 118 străzi neasfaltate, dar 61 dintre acestea sunt deja incluse în programul de reabilitare 2016-2018 finanțat dintr-un credit extern pe care Primăria Sibiu l-a contractat de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru care lucrările se vor contracta în acest an. Din economiile realizate în urma licitațiilor pentru cele 61 de străzi, Primăria va investi în noi proiecte de modernizare de acest fel. Alte nouă străzi de pământ sunt incluse pentru modernizare pe lista de investiții a anului 2016, finanțată din bugetul local”, explică Mirela Gligore, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sibiu.

Ce facem cu străzile private?

Una dintre problemele aproape imposibil de rezolvat cu care se confruntă Primăria Sibiu este aceea a străzilor care, în acte, sunt pe domeniu privat. În multe situații, proprietarii de terenuri au primit autorizație de construire, au apărut străzi întregi, dar terenurile de sub au rămas în proprietatea locatarilor, care refuză să le cedeze Primăriei. Administrațiile locale nu pot, în acest caz, să asfalteze.

Este, însă, o problemă general-valabilă în regiune. Nu mai puțin de 25% dintre străzile de pământ din Alba Iulia nu pot fi asfaltate pentru că sunt considerate “străzi private”. “Noi nu putem interveni acolo. Este o proprietate comună, este dreptul comun al locatarilor. Dacă bucățile de drum aflate în proprietate privată nu sunt donate către Primărie, noi nu putem interveni. Asta se întâmplă când avem o dezvoltare imobiliară necontrolată. Pot spune că aici am greșit și noi, autoritatea locală, acceptând și autorizând imobile în acest fel. Orice serviciu de urbanism din țara asta, cred eu, ar trebui să solicite un act în plus la autorizare, o declarație prin care se cedează partea de drum care este proprietate privată”, spune Mihai Coșer, purtător de cuvânt al Primăriei Alba Iulia.

Sibiul, mai bine ca Alba Iulia, mai rău ca Brașovul

În Alba Iulia, 45% dintre kilometri de stradă sunt neasfaltați.

Reprezentanții autorităților locale din Brașov estimează la peste 90% numărul străzilor asfaltate din oraș. Cu o excepție, însă: străzile care nu sunt în proprietatea municipiului. “Noi stăm foarte rău la străzile care sunt proprietate privată, în rest le-am cam rezolvat. Doar în cartierul Stupini mai avem 7-8 străzi de asfaltat și mai sunt câteva, dar puține. Însă în zonele rezidențiale, unde s-au dezvoltat cartiere noi, oamenii nu au cedat terenul. Străzile sunt prevăzute în PUZ-uri, au nume, dar nu sunt în proprietatea noastră”, explică și purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.

Într-o declarație oficială remisă Turnul Sfatului, primarul interimar, Astrid Fodor, recunoaște că ritmul în care străzile de pământ se modernizează trebuie accelerat. “Modernizarea străzilor de pământ a fost și este o prioritate a administrației locale încă din anul 2000. Dar dorim să accelerăm ritmul pentru a încheia cât mai repede această problemă. Tocmai de aceea am contractat la sfârșitul anului trecut un credit de la BERD în valoare de 15 milioane de Euro, fonduri care ne vor ajuta să realizăm mai multe lucrări decât am fi putut efectua exclusiv din bugetul local”, explică Astrid Fodor.

 

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

11 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dan Capitan

    La Brasov nu exista strazi de pamant. Exceptie sunt cele din cartierele noi, private. O mare parte din cablurile electrice sunt deja in subteran. Noi sibienii am aruncat banii pe prostia de asa-zis Festival de teatru al hotului Chiriac in loc sa asfaltam strazi. Se minte ca acest Festival aduce turisti in Sibiu; anul trecut Sibiul a fost devansat pana si de Targu Mures la numarul turistilor…asta spune tot…

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cetateanul Neturmentat

    Deci,dupa 14,5 ani de mandat(e),cel mai performant primar din galaxie a lasat neasfaltate 116 strazi?Cred ca e o gresala!Poate aflati,dl Dobre cite strazi erau neasfaltate la data inceperii glorioaselor mandate!

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Cristian

      La primul mandat al lui Johannis, Sibiul avea 60% din cele peste 600 de strazi, neasfaltate.
      dupa 14,5 ani au ramas 17 %.
      In brasov, pe multe strazi s-a turnat doar asfalt, conductele de apa, gaz si canalizarea nefiind inlocuite.

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Cetateanul Neturmentat

        Faceti o confuzie:Sibiul avea in 2000 60% strazi nemodernizate nu neasfaltate.In 14,5 ani,s-au asfaltat maxim 60 strazi.Acum calculati dvs cite mandate trebuie sa aiba succesoarea pentru restul de 116.

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    ovidiu

    Cei cu strazi private sa le doneze primariei, altfel sa si le asfalteze singuri. Un primar nu este Dumnezeu si nici nu ar trebui sa fie. Cat timp legislatia ii aiurea in RO iar firmele private sparg asfaltul proaspat turnat dupa bunul plac, gen electrica si gaz, nu vom putea sa ajungem intr-un punct cu strazi decente.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Cetateanul Neturmentat

      Noiunea ”strada privata” e o timpenie.Dezvoltatorii imobiliari au cedat de la inceputul proiectelor,terenuri cu destinatia ”strada”.Aceste terenuri au intrat in inventarul domeniului public al Sibiului si au fost definite ”strazi”,cu nume si prenume stabilit prin hotariri ale Consiliului Local.Exemplu:strada Frunzei din Turnisor.Cautati-o pe un nomenclator stradal din 2000 si n-o s-o gasiti!

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dani

    Sibiul comparat cu alte resedinte de judet are cel mai mare numar din tara de strazi neasfaltate pe cap de locuitor dar si cel mai mare numar de festivaluri pe cap locuitor

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Gheorghe V.Oprea

    D na Primar interimar,a inceput campania de a promite marea cu sarea…asfalteaza strazi,minciuni minciuni,chiar nu gasim un roman sa conduca Sibiul?ne am saturat de sasalai,

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Klaus

    In ultima campanie electorala, fostul primar al Sibiului, actual Presedine, promitea ca pana la finalul mandatului 2016 NU vor mai fi strazi de pamant in Sibiu. Daca l-am vrut Presedinte….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact