Cred că un studiu realizat de specialiști ar scoate la iveală și de unde apar pornirile ”firești” ale sibienilor de a trăi ca ”afară”, dar ca acel ”afară” de acum 20 de ani, unde libertatea de mișcare însemna mașini, cât mai multe mașini personale.
Căci și pentru sibieni, libertatea de mișcare înseamnă o mașină la dispoziție. Cel puțin, căci poate fi și o a doua (cu ce duce/ia soția copiii de la școală?). În ultimii 15 – 20 de ani, administrația locală a îmbrățișat această dorință a sibianului: a căutat variante să fluidizeze un trafic ce crește pe măsură ce ”se face loc”, caută să folosească fiecare palmă de asfalt pentru a o desena cu linii specifice parcării (cât mai multe și cât mai ”peste tot”).
Rezultatul: Sibiul e tot mai plin de mașini, locurile de parcare (mai ales în cartiere) nu sunt deloc suficiente, iar dimineața și după-amiaza, zonele din imediata apropiere a școlilor sunt la propriu inundate de construcții metalice pe patru roți.
În Sibiu nu mai există tramvai, nu mai există troleibuze, iar Tursib își primenește flota cu achiziții de autobuze second-hand. Singura mare modificare în materie de transport public a ultimilor ani îmi par pistele pentru biciclete, însă proiectul zace acum undeva la capitolul ”să așteptăm reacțiile sibienilor, pentru a vedea dacă mai investim serios”.
Sibienii însă (cei puțini care gândesc ”sustenabil”) nu mai au răbdare și propun soluții. Iar cea în care s-a investit timp și energie în cel mai serios mod cu putință dinspre societatea civilă este transportul pe liniile de cale ferată industriale. După exemplul din 2006 – 2007, când Jens Kielhorn a realizat inclusiv o cursă de test cu un astfel de tren urban, iată, acum avem exemplul studiului lui Dan Hodorogea, inginerul sibian specialist în căi ferate. El propune printre altele și utilizarea ultimelor soluții tehnologice din domeniu, cu tramvaie pe baterie, care se încarcă în stații și la frânare.
Sibienii (repet, cei puțini, care gândesc) așteaptă un lider vizionar. Cine va avea curajul de a ”obliga” sibianul să își lase mașina acasă atunci când merge la școală/serviciu?
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: opinie , Turnul Sfatului , Ministrul Transporturilor , comentariu , În Sibiu , editorial , masini , Pentru Sibiu , editorial traian deleanu , Jens Kielhorn , Dan Hodorogea , Strategiei Naţionale
Vizualizari: 2040
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Gigil sibianu forta
Acum 7 ore
Sorin Stoica
Acum 7 ore
Rădulescu
Acum 8 ore
Popa
Acum 8 ore
Dincă