Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
15°C

Grupul celor uniți împotriva mașinilor. S-a urnit Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Sibiului

Grupul celor uniți împotriva mașinilor. S-a urnit Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Sibiului

15 sibieni interesați de planul de mobilitate urbană, inclusiv Viorel Hizo, fostul antrenor de fotbal, s-au prezentat la începutul consultării publice cu privire la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Sibiului, ce s-a desfășurat în această seară, la sala expozițională a Primăriei Sibiu. Cu timpul s-au ocupat însă aproape toate scaunele rezervate invitaților. Alte cinci persoane au stat la prezidiu, în frunte cu primarul interimar Astrid Fodor. Într-o parte s-au așezat cei din grupul de lucru din partea Primăriei, vreo zece persoane, iar în cealaltă parte alți șase oameni  de la cele două instituții care vor efectua planul de mobilitate urbană al orașului. În total, maxim 50 de persoane. Și a început.

Senzația generală e că sibienii s-au cam plictisit de întâlnirile cu administrația sau cu atenția exagerată venită acum din partea politicienilor, în preajma campaniei electorale. La o întâlnire la care niște străini voiau să ia pulsul cetății nu s-a vorbit decât de aceleași subiecte ca la întâlnirile administrației locale pe cartiere. Au lipsit doar câinii vagabonzi și lipsa de activitate a poliției locale.

dezbatere mobilitate (1)

Vrem fonduri europene

Motivația. Primarul Astrid Fodor: ”Avem nevoie de acest Plan de Mobilitate Urbană”, în primul rând, pentru accesarea de fonduri europene. Avem nevoie de o strategie de dezvoltare și de acest plan de dezvoltare urbană. Avem nevoie nu doar pentru accesare, cred că a devenit o necesitate vitală. Vedem cu ochiul liber că orașul nostru se îndesește, dar nu numai el, ci și localitățile vecine s-au îndesit și s-au dezvoltat. Trebuie găsite soluții pentru o fluidizare a traficului, trebuie să ne gândim la un transport ecologic, care să nu afecteze mediul, sunt multe lucruri care trebuie avute în vedere”, a spus din capul locului primarul interimar.

dezbatere mobilitate (21)

Au urmat câteva filme de prezentare prezentate de cei care vor elabora acest plan, asocierea SC Metroul SA București – Traffic Verkehrsplannung Gmbh din Viena, Austria. La final, Conf. Dr. arh. Mihaela Negulescu ne-a purtat pe meleagurile pe unde slujba și vacanțele au plimbat-o și am admirat soluții mai mult sau mai puțin realiste pentru problemele intuite ale Sibiului. În principiu, o pledoarie pentru scoaterea mașinilor din orașe ce s-a întins pe mai bine de o oră. Venit între timp, organizatorul Sibiu Jazz Festival, Hilarius Johannes Konstantin Schmidt a ațipit minute bune pe-un scaun.

DSC_9816

”Mașina este un consumator de spațiu extraordinar. Nu mai avem parcuri, nu mai avem zone verzi, nu mai avem nimic din toate acestea din cauza mașinilor”, ne spune arhitectul. ”Vrem străzi pe care copiii să se poate juca”, spune femeia, în timp ce-i sună într-una telefonul. Îl închide și vorbim vreo 20 de minute despre conceptul de ”home-zone”. Și revenim la mașini. ”Mașina e o mare consumatoare de spațiu public. Soluția e să rezolvăm parcarea. Cum putem face asta? Cu parcări multi-etajate sau parcări supraterane. La noi parcarea e foarte ieftină, de aia ne permitem mașini să le ținem în parcare. Știți cât este o parcare în Londra? Cinci lire pe oră”, ne spune arhitectul ca într-o ședință de exorcizare. Și ne prezintă pe rând modele franceze și olandeze. Până la un punct, când un sibian neaoș nu mai suportă. ”Doamnă, să știi că ei ne-au copiat pe noi, nu noi pe ei!”, a răcnit omul tranșant, taman când se prezenta modelul centrului istoric al orașului Strasbourg, aproape identic cu cel al Sibiului, dealtfel, după cum ne lămurește arhitectul. Se vorbește despre ”car-sharing”, unde poți împrumuta mașini publice pentru a te deplasa prin oraș și alte lucruri, după care revenim la oile noastre.

Ce vor sibienii: fără mașini în centru, piste adevărate pentru bicicliști

Sesiunea de întrebări, răspunsuri, probleme și soluții, așa cum a fost prezentată de organizatori a deschis un soi de dialog public – administrație, asemănător celor avute timp de câteva săptămâni prin cartierele orașului. Se începe abrupt cu sensul unic de pe Calea Dumbrăvii. ”Sunt sibian născut, crescut în Sibiu, doamna primar mă cunoaște de la întâlnirile cu cetățenii”, începe un domn. ”Problema e Calea Dumbrăvii, În loc să fie cu sensul de la centru la Pădurea Dumbrava, că la capătul bulevardului avem Muzeul Satului, avem Zoo, satul Rășinari, Grand Hotel, îl avem invers. Să facem cumva să revenim la două sensuri pe Calea Dumbrăvii”, e concluzia omului.

dezbatere mobilitate (18)

Te împleticești pe străzi

Un sibian ceva mai în vârstă cere deblocarea străzii Cetății, dar și a ieșirii de pe lângă Hotelul Continental. ”Să analizați că această stradă era în circulație completă și acum s-a redus la jumătate din motive care ne scapă. Eu nu cred că există în Europa un oraș în care o șosea să fie întreruptă din nu știu ce motiv. Nu ni s-a spus de ce”, spune omul. ”Autobuzele care circulau înainte fac niște ocoluri foarte mari”, e altă opinie. ”Ieșirea de Bulevard nu e decât pe dreapta. Dacă vrei să ajungi la Vâlcea, te împletești pe niște străzi de nu mai știi de tine”, e concluzia sibianului. Totul se notează. Exact ca-n filmul celălalt.

Alte probleme: ”Intersecția Semaforului cu Milea. Să se facă trei benzi, cel merge la dreapta să aibă o bandă, cel care merge la stânga să aibă o bandă și cel care vrea să meargă în față să aibă și el o bandă”, propune un altul. ”Strada Transilvaniei are niște posibilități de traversare foarte dubioase. Dacă te lasă o mașină treci, dacă nu mergi bine până găsești o trecere pentru pietoni”.

dezbatere mobilitate (17)

Bicicliștii. Sport extrem în tot Sibiul!

Mai mulți tineri, un olandez, un german și prim-preotul Bisericii Evanghelice, Kilian Dorr au vorbit despre biciclete, bicicliști și pistele lor. O sumedenie de probleme și câteva soluții. Killian Dorr a cerut să se studieze includerea cât mai multor elemente verzi și pe arterele de trafic. ”Noi sprijinim circulația cu bicicleta și constatăm că e dificil să ajungi în centru spre cariere. Sunt alte țări cu multe străzi în care bicicliștii au voie să meargă pe contrasens. Noi salutăm spațiul pietonal din centru, dar este prea mic. Solicităm lărgirea între Piața Mare și strada Cetății”, a propus punctual Dorr.

dezbatere mobilitate (26)

Mihai Proca, președintele Asociaței Tură în Natură, a punctat și el în interesul ”biciclistului”. ”99% din bicicliști spun că aceste piste nu sunt sigure, de aceea nu sunt utilizate. Lipsa siguranței, aflate între drum și parcări le fac foarte periculoase. Sunt puțin prietenoase pentru că gurile de canal sunt la adâncime destul de mare și trebuie depășite. Sunt situații în care există vegetație, care trebuie ocolită”, a spus Proca.

Un cetățean german, rezident în Sibiu de 11 ani propune și el: ”Dispar și zebrele și vopseaua care marchează pistele de biciclete. Nu știu ce se întâmplă, poate e clima, poate e vopseaua…”

Un grup de tineri solicită pe rând: ”Pista de biciclete de dincolo de Zoo e foarte îngustă. În plus are și niște stâlpi în mijlocul ei care îngreunează foarte tare. Când nu merg cu bicicleta, merg cu autobuzul, ceea ce e foarte complicat. De pe Calea Dumbrăvii, la Gong, trebuie să merg până la centru și de acolo pe jos. Nu găsesc bilete decât la prieteni. Răspunsul e să-mi fac un card la BRD. Nu cred că e o soluție viabilă”.

Un olandez pripășit prin Sibiu are și el o părere: ”În Olanda bicicleta e rege. Oamenilor din generația mea le place să circule cu bicicleta, dar e prea periculos să mergi prin Sibiu”, e concluzia omului.

Corul e potolit de un sibian trecut de prima tinerețe. ”Să se vorbească mai mult de Sibiu. România ar trebui să fie o perlă a Europei și Sibiul tot acolo. În frunte cu tova…,  cu doamna primar se pot face multe. Pe vremuri circulau tramvaie, aici în Piața Republicii, ar trebui să vedem ce facem noi, nu ce fac alții. Ar trebui să fim pe primul loc, nu pe ultimul. Am trecut într-o zi spre Rășinari și fabrica de mochete e un morman de moloz. Nu știu de unde au banii ăștia munți de bani”, își spune oful, spre nedumerirea celorlalți.

dezbatere mobilitate (22)

Ce facem cu centrul? Afară cu mașinile!

”Mai multe parcări în centrul istoric”, solicită unul. ”Dimpotrivă! Să fie scoase toate afară”. Cetățeanul german e ferm: ”Să nu mai văd mașini pe Lazăr, Mitropoliei, Cetății, Tipografilor. Găsiți soluții!” Toot el vine cu o soluție și pentru vârful de trafic de dimineață. Școlile să deschidă programul la ore diferite. Una la 7.30, alta la 8 și așa mai departe.

Se solicită ca acolo unde mașinile mai sunt acceptate, viteza să fie redusă de 30 de kilometri pe oră. Se cer parcări suspendate la Cazarma 90 și suprataxarea locurilor de parcare. ”Omul să simtă și să prețuiască rostul unui loc de parcare”

dezbatere mobilitate (31)

Extindeți zona istorică!

La capitolul imobiliar se cer multe lucruri, unele cu vehemență. ”Extindeți zona istorică până dincolo de cartierul Iosefin”. A vorbit și arhitectul Ștefania Romașcan. Cere renunțarea la planul construirii mall-ului din centrul orașului. ”Toate au pornit de la amplasarea unor funcțiuni generatoare de trafic amplasate haotic. Au fost construite blocuri între case, hoteluri fără nici un loc de parcare, hoteluri pe spații verzi, vezi cazul de la gară, construit pe o parcelă mai veche a unui proprietar, care din 1800 a donat orașului terenului pentru a fi parc. Primăria a facilitat construirea unui hotel. Din păcate, primăria persistă în amplasarea haotică a acestor clădiri și văd că încurajează amplasarea de mall-uri în centrul orașului, la aproximativ 300 de metri la centrul istoric. Aceste funcțiuni sunt generatoare de trafic. Ar fi cumplit dacă s-ar da drumul la aceste funcțiuni în centrul orașului”, a spus arhitectul. Chiar în fața ei, arhitectul șef al orașului, Ioana Urdea, stă stană de piatră.

DSC_0001

…și Schmidt

Konstantin Schmidt, trezit în toiul discuțiilor propune și el ceva. Vrea să ”adopte” un stâlp, numai să nu-l mai vadă pe trotuar. ”De 25 de ani am propus primăriei și unei întreprinderi care asigură curentul electric, pe strada mea, de la numărul 2 la 32, toți stâlpii sunt amplasați pe trotuar. Circulația e aproape imposibilă. Niciun copil într-un cărucior nu poate fi transportat. M-am oferit să pună la mine în curte un stâlp cu toate firele aferente. De 26 de ani nu s-a întâmplat nimic. Vă rog, luați măsuri” a spus omul spre amuzamentul tuturor.

dezbatere mobilitate (25)

În situația în care veți fi solicitat pe stradă să vorbiți despre problemele orașului și oamenii din fața dumneavoastră nu sunt îmbrăcați nici în galben (PNL), nici în roșu (PSD), atunci s-ar putea să fie de la ”Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Sibiului”. Dați-le și lor o șansă. Te miri ce iese…

Care-i faza?

Prin planul de mobilitate urbană, reprezentanții administrației locale vor să obțină soluțiile pentru ”o mai bună funcționalitate și crearea de legături mai eficiente și cu localitățile din zonă, în contextul în care Sibiul tinde să formeze o zonă metropolitană cu acestea. Planul se va baza pe situația existentă în domeniul transportului și va prezenta soluții pe termen scurt, mediu și lung pentru dezvoltarea transportului public, a infrastructurii pentru pietoni și a infrastructurii pentru biciclete, a transportului cu autovehiculul propriu, având în vedere o creștere a siguranței traficului și o mai bună mobilitate a sibienilor, care să aibă la dispoziție mai multe modalități de transport”, după cum spun organizatorii. Pentru elaborarea acestui plan se vor cheltui 250 de mii de euro.

foto Silvana Armat

dezbatere mobilitate (29) dezbatere mobilitate (28) dezbatere mobilitate (27) dezbatere mobilitate (24) dezbatere mobilitate (23) dezbatere mobilitate (20) dezbatere mobilitate (19) dezbatere mobilitate (16) dezbatere mobilitate (15) dezbatere mobilitate (14) dezbatere mobilitate (13) dezbatere mobilitate (12) dezbatere mobilitate (11) dezbatere mobilitate (10) dezbatere mobilitate (9) dezbatere mobilitate (8) dezbatere mobilitate (7) dezbatere mobilitate (6) dezbatere mobilitate (5) dezbatere mobilitate (4) dezbatere mobilitate (3) dezbatere mobilitate (2)

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

34 comentarii

sibian

Acum 7 ani

o legatura intre valea autir si zavoi si valea aurie si calea cisnadiei ar fi o adevarata valoare a orasului. .4 benzi parcari si trotuare pe ambele parti
Raspunde

hai-hui

Acum 7 ani

E buna legatura pt ca fiind mai directa ar descongestiona traficul de pe vechea centura, Alba Iulia, etc. Insa trebuie si piste de biciclisti...
Raspunde

sibian

Acum 7 ani

asa e . obligatoriu. pacat ca nu se fac si stfel de proiecte si ii lasam sa-si bata joc de banii nostri
Raspunde

jonyjon

Acum 7 ani

In afara de ce a zis sibian mai sus, e nevoie de inca o varianta de intrare dinspre Cisnadie si inca una dinspre Selimbar. Str. Rahovei nu mai face fata fluxului de navetisti din cartierele-dormitor. Si e nevoie de extinderea serviciilor (scoli, dispensare, magazine) acolo unde acesti oameni locuiesc, astfel incat sa nu mai fie nevoiti sa ia calea Sibiului pentru orice chestie.
Raspunde

a

Acum 7 ani

Si din nou apar toti idealistii astia rupti de realitate, isi arunca parerile peste tot pentru ca ei "se implica" si administratia ii asculta pentru ca ei par foarte cunoscatori... Trist. Singurele idei care trebuiesc luate in considerare sunt cele legate de Calea Dumbravii, sensurile unice de pe langa Continental si parcarile supra etajate care oricum nu au unde sa le construiasca (in asa fel incat sa fie avantajoase pentru toate partile implicate). A si daca tot e o aroma a lunii asta cu spatile verzi, creati parcuri in adevaratul sens al cuvantului nu 2mp de iarba si gata. Poti betona cat vrei atata timp cat completezi in alta parte. Un exemplu poate fi planul de constructie de la baza tursib: aveau spatiu destul pentru un parc in locul fostei centrale termice doar ca nu a fost avantajos si probabil cineva a aruncat cu bani in astia din administratie asa ca au aprobat 2 blocuri acolo. Bravo. Daca urbanistii si expertii astia ar fi fost atenti la scolile lor de 2 bani, ar fi stiut cum functioneaza traficul si ce il influenteaza dar nu ca ei au fost prea ocupati sa inventeze metode "avansate" de a rezolva probleme care oricum le-au fost explicate.
Raspunde

anonim

Acum 7 ani

La Cazarrma 90 se putea face parcare etajata si de asemenea s-ar putea cumpara de la proprietari anumite imobile sau terenuri pe care sa se faca parcari dar Primaria asteapta investitorii caci de la ei primesc ce primesc iar acestia daca vin si dau o gramada de bani fac spatii de birouri .Ar trebui scazut gradul de ocupare iar atunci cand se dau autorizatiile sa fie respectat.Pana POT-ul este 70% nu va asteptati la zone verzi. in ceea ce priveste pretul parcarii as plati si eu ca la Londra daca as castiga ca la Londra.Sa nu se mai mai dea exemple cretine.
Raspunde

kitkat

Acum 7 ani

eu la bicilisti nu le-as mai face nicio pista pana nu se reglementeaza putin circulatia lor. Ei nu respecta nico o regula de circulatie si vor drepturi. Pe sens unic circula, noaptea abia ii vezi ca nu au niciun element reflectorizant. Unu mi-o sarit in fata masinii pe trecerea de pietoni pe bicicleta, am pus o frana de abia am oprit si imi radea in fata. Drepturi fara obligatii nu se poate.
Raspunde

Johan Straus

Acum 7 ani

Parcari? A vandut hotul de Johannis impreuna cu Ilie Gradinar, Centralele Termice de cartier si s-au construit in locul lor alte blocuri, au aglomerat cartierele si mai mult in loc sa se construiasca pe acele locuri, parcari supraetajate. Cap de sas prost si hot...
Raspunde

alzara

Acum 7 ani

Of,of,mai,mai !
Raspunde

hai-hui

Acum 7 ani

Ce in pripa a fost anuntata si intalnirea asta... Nici nu e de mirare ca nu a prea fost lumea...
Raspunde

tudor

Acum 7 ani

Noroc cu austriecii si olandezii ca romanii dorm in scaun. La propriu :)) Oricum, trebuie neaparat scoase parcarile de pe trotuarele din Centrul Istoric si facute parcari supraetajate.
Raspunde

...

Acum 7 ani

Foarte bine a punctat d-na arhitect Ștefania Romașcan problema de baza in urbanismul orasului asta. Din pacate insa acele lucruri sunt doar efectul unui lant de spagi si pe alocuri de incompetenta crasa in conducerea acestui oras. D-na Urdea (si antemergatorii) sa ia aminte! Cat despre "Care-i faza?", o spun chiar ei. Nu va lasati inselati de bla-bla-urile cu "...o mai bună funcționalitate și crearea de legături mai eficiente...", nici vorba de asa ceva. Daca le pasa de asa ceva pana acum ar fi putut face chiar multe si orasul ar fi fost intr-o stare mult mai buna acum. Poate nici nu mai era nevoie de aceste cheltuieli. Dar sa nu uitam "cui bono"? Cine are de castigat din risipirea banilor contribuabililor? Cine stie cum functioneaza lucrurile intelege de ce. PRINCIPALUL MOTIV pentru care se face aceasta actiune este aici: ”Avem nevoie de acest Plan de Mobilitate Urbană”, în primul rând, pentru accesarea de fonduri europene". Sa vina fondurile! Daca mai putem face ceva pentru Sibiu este secundar. Este foarte mult adevar in spusele doamnei, probabil i-a luat-o gura pe dinainte.
Raspunde

cetateanu europeanu

Acum 7 ani

Adunari neanuntate, tocmai pentru a fi doar bifate !
Raspunde

...

Acum 7 ani

Problema Sibiului referitor la strazile nou construite se poate condensa astfel: "drumul ingust construit (de un) prost nu poate fi latit oricat s-ar chinui 100 de oamenii capabili". Nu zic ca austriecii astia sunt cei capabili, era bine ca sa avem oamenii nostri. Insa cata vreme pu(z,g...)-urile sunt aprobate pe criterii sa zicem dubioase si din ele rezulta supra-aglomerare imobiliara si ambuteiaje garantate, oare ce minuni se pot astepta din astfel de proiecte? In halul in care am ajuns, solutiile sunt destul de evidente oricui: in zonele mai vechi mai multe sensuri unice, unele strazi vor deveni pietonale sau vor avea traficul restrictionat drastic, in cartiere similar sensuri unice si unele spatii verzi vor fi ciuntite pentru cateva locuri de parcare in plus si cam atat. In rest se va face (nu imediat desigur) o impozitare usturatoare a noastra a tuturor fraierilor posesori de masina care am stat cu mainile in san in timp ce rechinii imobiliari ungeau mecanismele pe la primarie si construiau asa cum voia "muschiul lor" oriunde si oricum. Cam astea sunt "solutiile" care vor veni de "la sine" pentru ca incet incet am ramas fara optiuni. Multumiti primariei care timp de mai bine de 2 decenii sprijina tacit macelul si multumiti-va si voua insiva pentru pasivitatea cu care ati trecut pe langa fiecare aberatie urbanistica din ultimii ani
Raspunde

...

Acum 7 ani

...si apropos de titlu, "grupul celor uniti impotriva masinilor" nu ar fi fost posibil fara activitatea "ilegalista" a celor din Primarie care prin tot felul de sabotaje urbanistice au creat mediul propice pentru astfel de grupare. In curand renuntarea la masini va fi chiar singura solutie in Sibiu. Votati tot asa in continuare si treceti la fel de indiferenti pe langa constructiile care fac misto de legislatia din domeniu.
Raspunde

florina

Acum 7 ani

autobuze din Selimbar, Cisnadie, Sura Mare, Sura Mica, Cristian pana in centrul Sibiului din jumate in jumate de ora ar ajuta mult. Multi am prefera sa venim cu autobuzul daca am avea niste legaturi bune.
Raspunde

gigi

Acum 7 ani

de ce sa investeasca sibiul in aceste rute? transportul in comun ii subventionat de primaria Sibiu, pana cand aceste localitati nu se unesc cu Sibiul nu o sa existe transport in comun spre ele
Raspunde

unknown

Acum 7 ani

pe principiul: te doar plamanii cand respiri.. respira mai putin. Vreti sa eliberam orasul de masini, sa suprataxam locurile de parcare ca doar si in Londra parcarea e scumpa. Sun atatea exemple de proiecte aprobate total aiurea si acum se trezesc ei inainte alegerilor sa ceara parerea cetatenilor. Sau facut nenumarate plangeri legate de noua benzinarie de pe Valea Sapunilui ... a interesat pe cineva? Blocul constuit de Carabulea, a interesat pe cineva? Cartierul Alma fara loc pt tomberoane si fara parcuri.. a interesat pe cineva? S-au trezit ei acum sa faca pe moralistii .... SVF!
Raspunde

szobi miklosz

Acum 7 ani

de acord cu florina!
Raspunde

Săndel

Acum 7 ani

Parcare supraetajată pe locul unde a fost cazarma: o idee tâmpită! Distruge complet peisajul zonei un colos de beton acolo, care de fapt nu rezolvă nimic. Trebuie piste de biciclete adevărate (făcute prin eliminarea unui rând de locuri de parcare) și transport în comun mai eficient.
Raspunde

cucucu

Acum 7 ani

Eu zic sa începem cu bulevardul victoriei, eliminam un rand de parcare pentru pista de biciclete. Chiar ambele sa facem pista in ambele sensuri.
Raspunde

unknown

Acum 7 ani

biciclete!!!!! inercati sa inlocuiti masina cu bicicleta. E atat de mic orasul incat bicicleta e perfecta in zilele frumoasa pentru commuting viteza medie de deplasare cu bicicleta e 15 kmph ... asta se traduce in: Se;imbar - Sibiu maxim 30 mins Bicycle commuting rules
Raspunde

a

Acum 7 ani

Se vede ca probabil nu ai un job care sa te solicite, cum au majoritatea celor care utilizeaza masina. Tu chiar crezi ca daca se vor construi piste de biciclete, oamenii se vor apuca sa mearga la locul de munca pe bicicleta, sa ajunga acolo transpirati si obositi? Ia spune treaba asta celor care merg la munca in zonele industriale, sa vezi ce injuraturi iti iei. Cum am spus si mai sus, asta e un fel de aroma deceniului, oricum sibiul nu are ATAT de multi biciclisti incat pistele sa fie un subiect important in dezvoltarea orasului doar ca toata lumea discuta treaba asta din cauza lui Proca si pentru ca da bine in imaginea electorala. Singurele subiecte care conteaza sunt imbunatatirea infrastructurii, dezvoltarea infrastructurii, dezvoltarea economica si strategia de urbanism. Restul sunt doar praf in ochi pentru a fraieri fraierii.
Raspunde

...

Acum 7 ani

iti inteleg oarecum entuziasmul in privinta bicicletei, am folosit si eu din greu in tinerete, am mers chiar si iarna pe zapada. Dar aveam o ruta decenta pe care nu multi o au in orasul asta. Nu trebuie totusi uitate niste lucruri. Sibiul are parte de foarte multe precipitatii si vreme rece, nu e mereu cu zile frumoase, chiar dimpotriva in unii ani. Imagineaza-ti te rog cum ar fi sa faci zilnic naveta pe bicicleta, sa ai zile cand ajungi fie lac de sudoare, fie lac de apa de ploaie, fie inghetat bocna + ceva vanatai de la cazaturi pe zone cu polei... Cum crezi ca te poti descurca? Da poate pentru anumite rute si zile bune merge, dar in rest este foarte problematic. Peste toate astea unde sa mai punem ingustimea drumurilor care te vor pune vrand nevrand in pericol in anumite locuri, gropile si adanciturile din asfalt care aduna kile serioase de apa si dupa o ploaie minora, etc... Cum va fi cand in toiul unei ploi, vei fi calcat intr-o balta care ascundea o groapa si care iti va sparge roata? Cum te tarasti pana la servici? Stiu, veti sari cu transportul in comun, dar sunt destule piedici si in calea acestuia. Aceleasi drumuri inguste fac imposibila circulatia autobuzelor in anumite zone, obligandu-i pe oameni sa parcurga pe jos prin noroaie poate kilometri in fiecare zi. Merge treaba cu bicicletele intr-un oras in care au trasat strazile niste arhitecti adevarati, unde treaba se face calumea, transportul in comun merge ceas si merge peste tot (eventual si metrou) si vremea cat mai calda...
Raspunde

@ Catre cetateanul german care nu vrea auto pe centru

Acum 7 ani

Cear fi sa te scoti pe tine afara, nu proprietatea oamenilor pui sas.......
Raspunde

Vicent

Acum 7 ani

S-a punctate foarte bine - ,,centrul este spatiu pietonal "=> interzis circulatia pe bicicleta in acea zona Aviz triciclistilor de la Tura Vura si altor doritor de genul. Era o vreme cand mancatorii de seminte din dotarea Politiei Locale dezumfla rotilor triciclistilor care circulau in de acces pietonal sau pe trotuar.
Raspunde

ovidiu

Acum 7 ani

In oricare oras european civilizat, in centrul orasului ai voie sa circuli liber cu bicicleta. Ghiolbane!
Raspunde

Săndel

Acum 7 ani

Mai bine te-ar lăsa pe tine, Vicent, cu "Beamweu" tău second, pe centru. Ideal ar fi, după părerea mea, un parking de 10 etaje în Piața Mare. Unul mai mic, așa de 5 etaje în Piața Mică. O altă propunere, dacă nu ajung aceste două parcări, ar fi să dărâmăm Casa Haller (și-așa e veche și urâtă) și încă una-două adiacente, să facem acolo o parcare cu lift.
Raspunde

@@@

Acum 7 ani

Multe se pot face cu imaginatie, studiat in detaliu orasul, si investitii putine. 1. Prostie segmentarea arterelor Bd. Victoriei & Calea Dumbravii in sensuri unice, trebuia lasat macar banda pt. sistem transport in comun (sens dublu). 2.Poate fi creata o ''autostrada'' pt. biciclisti, dar deocamdata ne depaseste situatia. Frumos ar fi Bulevardul Victoriei, macar partial, dar (deocamdata ?) nu e practic sau logic. Totusi ceva se poate face pe ruta Valea Aurie - Parc Sub Arini - Zaharia Boiu - Cioran - Bd Coposu - Gimnasticii - Bd Coposu - Gara Mare. Aici probleme ar fi: mici exproprieri zona fostului patinoar, scoatere trafic auto (permis doar riveranilor) pe Boiu, Cioran si Gimnasticii, strazile nu au un mare flux de trafic. Mai poate fi creata o ''autostrada'' pt. biciclete in lungul caii ferate (axa Nord-Sud) pe ruta Selimbar - V. Aron-Gara Mare-Terezian-Tineretului-Ocna Sibiului. La fel exproprieri, amenajari teren, probleme cu CFR-ul. Alta axa poate fi creata in lungul Cibinului, Cristian-Turnisor-Centru-Gusterita
Raspunde

Vasile V. Vasile

Acum 7 ani

Să face Primăria autostrezi suspendăți și loace de parcare subteriene. Că ie de loc dăstul și pă mai pe susu și pă mai de josu... Ș-un canal navigobil pasta Cebin, să are și noi unde să ne deie cu iahturlii...
Raspunde

dan

Acum 7 ani

Are dreptate arhitecta. Nu mai avem loc de masini parcate peste tot. Nu mai avem strazi pentru copiii nostri, nu mai avem copaci pe strazi. Orasul asta a ajuns o mare parcare. Luati-va fratilor masini, in continuare si o sa vi le parcati unele peste altele sau o sa ajungeti sa va impuscati pentru locuri. Da, in strainatate parcarea costa, nu gluma, mai ales in centru. De-aia nu vin aia ca mitocanu' cu masina pana in usa biroului si au zone pentru pietoni adevarate.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus