În Sibiu sunt mulți oameni care merg cu bicicleta și care ar vrea ca numărul bicicliștilor din oraș să crească. Pentru asta e nevoie de o îmbunătățire evidentă a infrastructurii actuale. Oricine a mers cu bicicleta știe că pistele existente acum, acolo unde nu s-a șters vopseaua, nu prezintă siguranță. Ce-i de făcut?
Vreme de mai bine de doi ani bicicliști, ONG-uri, specialiști în domeniu și pasionați au organizat o serie de întâlniri, la sediul primăriei, pentru a veni cu idei clare și propuneri concrete de îmbunătățire a situației. Au angrenat în demersul lor reprezentanți ai Inspectoratului de Poliție, ai Consiliului Județean, ai Prefecturii, Agenției de Mediu, Primăriei Sibiu și ai multor alte instituții. Scopul a fost ca ideile să se discute în profunzime și cele mai bune dintre ele, care au aplicabilitate clară, să fie înaintate municipalității.
Șapte întâlniri au avut loc în ultimii doi ani și zeci de propuneri au ajuns pe birourile șefilor de servicii din primărie. Una singură referitoare la siguranță a fost aplicată, cea cu panourile de la trecerile de pietoni care atenționează bicicliștii că trebuie să meargă pe lângă bicicletă. Atât.
”Este o frustrare personală pe care cred că o împărtășesc mulți sibieni. Foarte multe lucruri nu s-au schimbat în Sibiu în acești ani. Mă așteptam să văd din partea primăriei mai multă deschidere. Nu vorbim aici despre un hobby, o pasiune de-a noastră, vorbim despre sănătatea locuitorilor orașului și despre modul în care circulăm în acest oraș cu toții. Mai multe biciclete înseamnă mai puține mașini pe străzi. Din păcate, în doi ani nu s-a întâmplat aproape nimic”, a declarat Mihai Proca, președintele Asociației Tură în Natură și organizator al acestor întâlniri.Ce s-a realizat în Sibiu și datorită propunerilor venite în urma întâlnirilor? Panouri pentru bicicliști la trecerile de pietoni importante și câteva suporturi acoperite pentru biciclete. Ideile au fost mult mai multe. Unele prea fanteziste pentru realitățile și bugetul Sibiului, precum piste de biciclete mai late, fără parcări pentru mașini într-o parte a lor, sensuri giratorii sau chiar pasaje speciale pentru biciclete.
Altele au fost cât se poate de bun simț și decente: o vopsea mai rezistentă pentru piste, eventual reflectorizantă, conectarea pistelor existente și crearea unor culoare de deplasare pentru bicicliști astfel încât să poată traversa orașul dintr-un capăt într-altul, montarea de panouri informative la intersecțiile majore care să indice harta pistelor din oraș, stații pentru reparat bicicletele sau umflat roți. S-a vorbit și despre un sistem de bike-shareing în Sibiu, ceea ce nu este imposibil având în vedere că în Timișoara și Cluj-Napoca se poate.
Cel mai important aspect și cel mai des dezbătut a fost acela al siguranței actualelor piste, pe unele porțiuni prea înguste, trasate printre mașini sau unde vopseaua s-a șters.
”Noi am insistat că trebuie făcut ceva cu infrastructura, cu pistele de biciclete despre care oamenii spun că nu sunt sigure. Bicicliștii spun că nu se simt în siguranță circulând pe ele. Sperăm ca poate prin planul de mobilitate al Sibiului, aflat în curs de concepere, să vină cineva să le spună celor din primărie să nu este în regulă. Lucrurile trebuie să se schimbe”, a mai spus Mihai Proca.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Consiliului Județean , biciclete , piste biciclete , Siguranța Alimentelor Sibiu , În Sibiu , Primăriei Sibiu , biciclisti , Mihai Proca , Pentru Sibiu , bike shareing sibiu , Asociației Tură , asociatia tura in natura
Vizualizari: 3340
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
MB
Acum 6 ore
Claudiu
Acum 6 ore
Liberal autentic
Acum 6 ore
Neli Oproiu
Acum 6 ore
Bobo