Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
14°C

Rezultatele a doi ani de discuții despre îmbunătățirea pistelor de bicicletele din Sibiu: Mai nimic!

Rezultatele a doi ani de discuții despre îmbunătățirea pistelor de bicicletele din Sibiu: Mai nimic!

În Sibiu sunt mulți oameni care merg cu bicicleta și care ar vrea ca numărul bicicliștilor din oraș să crească. Pentru asta e nevoie de o îmbunătățire evidentă a infrastructurii actuale. Oricine a mers cu bicicleta știe că pistele existente acum, acolo unde nu s-a șters vopseaua, nu prezintă siguranță. Ce-i de făcut?

Vreme de mai bine de doi ani bicicliști, ONG-uri, specialiști în domeniu și pasionați au organizat o serie de întâlniri, la sediul primăriei, pentru a veni cu idei clare și propuneri concrete de îmbunătățire a situației. Au angrenat în demersul lor reprezentanți ai Inspectoratului de Poliție, ai Consiliului Județean, ai Prefecturii, Agenției de Mediu, Primăriei Sibiu și ai multor alte instituții. Scopul a fost ca ideile să se discute în profunzime și cele mai bune dintre ele, care au aplicabilitate clară, să fie înaintate municipalității.

Șapte întâlniri au avut loc în ultimii doi ani și zeci de propuneri au ajuns pe birourile șefilor de servicii din primărie. Una singură referitoare la siguranță a fost aplicată, cea cu panourile de la trecerile de pietoni care atenționează bicicliștii că trebuie să meargă pe lângă bicicletă. Atât.

”Este o frustrare personală pe care cred că o împărtășesc mulți sibieni. Foarte multe lucruri nu s-au schimbat în Sibiu în acești ani. Mă așteptam să văd din partea primăriei mai multă deschidere. Nu vorbim aici despre un hobby, o pasiune de-a noastră, vorbim despre sănătatea locuitorilor orașului și despre modul în care circulăm în acest oraș cu toții. Mai multe biciclete înseamnă mai puține mașini pe străzi. Din păcate, în doi ani nu s-a întâmplat aproape nimic”, a declarat Mihai Proca, președintele Asociației Tură în Natură și organizator al acestor întâlniri.
Ce s-a realizat în Sibiu și datorită propunerilor venite în urma întâlnirilor? Panouri pentru bicicliști la trecerile de pietoni importante și câteva suporturi acoperite pentru biciclete. Ideile au fost mult mai multe. Unele prea fanteziste pentru realitățile și bugetul Sibiului, precum piste de biciclete mai late, fără parcări pentru mașini într-o parte a lor, sensuri giratorii sau chiar pasaje speciale pentru biciclete.

Altele au fost cât se poate de bun simț și decente: o vopsea mai rezistentă pentru piste, eventual reflectorizantă, conectarea pistelor existente și crearea unor culoare de deplasare pentru bicicliști astfel încât să poată traversa orașul dintr-un capăt într-altul, montarea de panouri informative la intersecțiile majore care să indice harta pistelor din oraș, stații pentru reparat bicicletele sau umflat roți. S-a vorbit și despre un sistem de bike-shareing în Sibiu, ceea ce nu este imposibil având în vedere că în Timișoara și Cluj-Napoca se poate.

Cel mai important aspect și cel mai des dezbătut a fost acela al siguranței actualelor piste, pe unele porțiuni prea înguste, trasate printre mașini sau unde vopseaua s-a șters.

”Noi am insistat că trebuie făcut ceva cu infrastructura, cu pistele de biciclete despre care oamenii spun că nu sunt sigure. Bicicliștii spun că nu se simt în siguranță circulând pe ele. Sperăm ca poate prin planul de mobilitate al Sibiului, aflat în curs de concepere, să vină cineva să le spună celor din primărie să nu este în regulă. Lucrurile trebuie să se schimbe”, a mai spus Mihai Proca.

 

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

42 comentarii

tudor

Acum 7 ani

S-au facut si mai multe vizite oficiale in Olanda si mai multe tari bike-friendly, nu doar intalnirile de la sibiu. Avand in vedere ca e deschiderea asta, cred (sper) ca toate astea vor avea pana la urma o finalitate.
Raspunde

sibian

Acum 7 ani

...pe langa amenajarea unor piste pt biciclisti cea ce este un lucru bun ar trebui si o educatie rutiera,pentru ca 80% din ei,nu cunosc regulile de circulatie,nu este bicicleta dotata cu lumini,merg pe contrasens.
Raspunde

alex

Acum 7 ani

Pai cam ce s-ar putea face in natura de piste de biciclisti daca strazile sunt inguste, trotuarele la fel sau inexistente? Probabil mai trebuie tocati vreun miliard de euro pe studii si vizite ca sa ne dam seama ca de unde nu-i nici God nu cere. S-ar putea face piste de agrement prin exterior dar romanul cum ii marlan din tata in fiu ar face-o praf cu motoarele, atv-urile sau jeep-urile deci cel mai sigur abonament la Tursib.
Raspunde

Săndel

Acum 7 ani

Cei ca tine nu înțeleg că noi, cei care mergem cu bicicletele la lucru, la piață, ducem copiii la grădiniță nu ne dorim piste de agrement. Așa cum tu mergi cu tona ta de tablă să-ți rezolvi treburile, așa mergem noi cu bicicletele. Nu "ne dăm" cu bicicletele ca să ne distrăm ci ne deplasăm de la punctul A la punctul B în felul ăsta pentru că așa credem de cuviință că e bine să facem. Nu înțelegi, nu?
Raspunde

...

Acum 7 ani

Corect ce zice Alex. Cata vreme inca nu reusim sa intelegem ca in inghesuiala urbana creata in ultimele 2 decenii nu prea s-a mai lasat loc de nimic, este totul perfect pentru niste studii noi pe banii nostri. Dupa fiecare astfel de studiu care va concluziona ceea ce ar trebui deja sa vedem si singuri, edilii cu o mana se vor scarpina in cap in timp ce cu cealalta vor semna in continuare aprobari pentru tot felul de "inginerii urbanistice" care sa aglomereze si mai mult... Si in final se va ridica elegant din umeri si se va arunca vina pe greaua mostenire... Cea comunista sau eventual cea medievala, pentru ca ce s-a facut recent nu poate fi criticat
Raspunde

Mimi

Acum 7 ani

Săndel, nu prea ai dreptate. Oamenii trăiesc în clase sociale diferite. Fiecare cu ce are. Nu trebuie să jignești, pentru că cel care are cu ce, își cumpără O MAȘINĂ, nu "o tonă de tablă", cum ai scris tu în scârbă. Dacă aveai cu ce, cumpărai și tu măcar o juma' de tonă. În consecință, te dai vu bicicleta, că nu ai altă altenativă. Dacă mai transpirți copiii așa, ai mare grijă: una e să-i transporți pe bicicletă, pe pista de agrement, în parc, în pădure, în AER CURAT, si e cu totul altceva când cu bună știință te avânți în jungla și NOXELE din trafic la ore de vârf. Dar e alegerea ta, copiii sunt ai tăi și bicicleta asemenea. Poți lăsa și tu bicicleta pentru agrement, așa ca domnii, șivfă un abonament Tursob, că nu e o avere. Circulă bine, e mai sănătos și mult mai sigur.
Raspunde

Săndel

Acum 7 ani

Mimi dragă, stai liniștit că am mașină, pe care o folosesc în mod regulat pentru deplasări în oraș și în afara orașului. Când însă nu e musai, nu merg cu mașina. Cum s-a comentat mai jos, pentru mulți dintre cei care folosesc bicicleta, decizia nu are de a face cu rațiuni economice. E din rațiuni ecologice, dar și practice. Locuiesc la vreo 1,5 km de centru și mersul cu mașina ar fi o prostie pentru mine, cu excepția cazurilor când am de transportat ceva. Mi-e mult mai ușor să leg bicicleta rapid decât să mă învârt cu tona mea și ceva de metal până găsesc un loc de parcare. Dacă o masă critică de oameni nu ar gândi ca tine, atunci orașul nu ar mai fi o junglă cu noxe. După părerea mea, oamenii care locuiesc într-o rază de 3km de centrul orașului pot folosi bicicleta pentru deplasarea zilnică în oraș, dacă au treabă în centru. Dacă stai în Șelimbăr și lucrezi în Parcul Industrial Vest, normal că nu aș zice că trebuie să mergi cu bicicleta. Acolo în mod evident trebuie o soluție eficientă de transport în comun. Dar tu chiar nu ești conștient că o îmbunătățire a infrastructurii de transport pentru mașini (mai multe benzi, mai multe parcări) nu ar rezolva problema? Exact asta au făcut în Europa de Vest în anii 60-70 pentru ca apoi să-și dea seama că astfel au încurajat mersul cu mașina și traficul a devenit și mai intens, blocajele tot mai frecvente.
Raspunde

Săndel

Acum 7 ani

Pe lângă cele spuse mai sus: nu ți se pare că e ca la proști când dimineața părinții își duc copiii la școală și pe unele străzi se formează niște blocaje de sute de metri? Mi se pare pur și simplu bolnavă treaba.
Raspunde

Florin

Acum 7 ani

Se pare ca multi dintre d-voastră asociați bicicleta cu sărăcia. Asta e demonstrata de multe ori prin lipsa unui minim respect în trafic când întâlniți un biciclist in trafic și profitați de "tona de tabla" cu care va deplasați încălcând flagrant drepturile biciclistul care este participant la trafic cu drepturi egale ca si oricare alt conducator de vehicul, punându-i acestuia viata în pericol. Și eu dețin o "tona de tabla" cu care ma deplasez în anumite scopuri. Detin si bicicletă, cu care as vrea sa ma deplasez mai mult dacă mentalitatea d-voastră ar fi mai puțin rigidă și ați putea înțelege utilitatea bicicletei (care de multe ori e chiar mai scumpă decât multe dintre tonele de tabla cu care va deplasați domniile voastre), impactul pozitiv al acesteia asupra mediului înconjurător, asupra sănătății domniilor voastre și a sănătății semenilor domniilor voastre (în caz ca va pasa de ei). După ce am citit comentariile de mai sus, am tras concluzia ca suntem destul de departe de modelele pe care dorim măcar sa le copiem și va dura foarte mult timp pana se va schimba ceva în mentalitatea multora dintre noi. Asta se va întâmpla probabil după ce vom mai slugarii pe "dincolo" și vom vedea cu ochii noștri, ceea ce alții se străduiesc sa ne aducă de pe acuma, prea devreme fiind pentru capacitatea de înțelegere pe care o avem la momentul actual.
Raspunde

hai-hui

Acum 7 ani

@Mimi Asta e jignire crasa ce spui tu. Deplasatul cu bicicleta "cu treaba" nu are de-a face cu bugetul decat uneori. Du-te in tari civilizate si o sa vezi milionari in euro/usd care merg cu toacla, si nu pt agrement.
Raspunde

Stefan

Acum 7 ani

Noi romanii nai avem multi ani pana sa intelegem corect democratia si apoi sa invatam civilizatia. Eu am fost unul din cei care i-au injurat pe cei de la ridicari masini ca la usa cortului si acum imi pare rau, le simt lipsa. Am vazut ca nu se poate cu vorba frumoasa, a doua zi dupa ce a fost interzisa ridicarea erau masini parcate "si in copaci". Dar revenind la bicicletele noastre, cred, personal, ca primul lucru care trebuie invatat de toata lumea, soferi, bicicliști si pietoni este educatia si respectul fata de cel de langa tine. Panourile la trecerea de pietoni a fost o idee grozava( eu asa am facut accident din cauza unui biciclist grabit pe trecerea de pietoni) dar nu este respectata. La noi se poate doar cu biciul. Ar trebui cred 10 ani cu cate un agent la fiecare trecere de pietoni si sa amendeze bicicliștii care nu respecta semnul, sa invete pietonii ca nu e civilizat sa treaca unu cate unu in sir indian ca sa dureze 10 minute sa treaca 10 oameni, ci e frumos sa stea deoparte 1 minut daca observa ca e trafic greu dimineata si mai este si alta lume care vrea sa treaca si merg toti odata. Eu ca sofer, biciclist si pieton incerc sa fac asta, dar se uita lumea cruciș la mine si cu un iz de deranjare psihoemotionala imi zice "pai e trecere de pietoni, sa astepte" si noci macar nu se asigura. Bicicliști care intra in sensul giratoriu ca si cum ar avea masina si cer prioritatea de sens, eu nu am gasit nicaieri ca exista asa ceva pt bicicleta, va rog sa ma corectati. Pietoni care nu fac diferenta dintre pista de agrement destinata bicicliștilor si aleea destinata plimbarii cu sau fara carucior si copii mici, pe role, trotinete... si daca claxonezi mai tare sunt foarte iritați ca "e parc si alee sa te duci pe strada sa faci asa" tinand cont ca exista alee si de plimbare sau ca la zoo unde incepe pista spre Rășinari scrie un panou mare cat o zi de post ca este destinata exclusiv bicicliștilor. Stiu ca am fost un pic haotic in exemple si explicatii, dar esenta este ca PRINCIPALELE PROBLEME ALE ROMANILOR SUNT EDUCAȚIA, BUNUL SIMT SI CEI 7 ANI DE ACASA.
Raspunde

Vicent

Acum 7 ani

Va recomand o vizita de informare la Timisoara unde primarul a scos triciclistii din centrul urbei si i-a mutat pr malul Begai. Daca face si Fodor asta atunci va avea votul meu.
Raspunde

Brian Loman

Acum 7 ani

@Mimi ai dreptate. Pe langa faptul ca pui in pericol sanatatea sau chiar viata copiilor pe bicicleta in trafic la orele de varf, cred ca se interpreteaza gresit cele cateva cazuri mult prea mediatizate de biciclisti care merg la serviciu cu bicicleta. Eu nu mi-as dori la prima ora un coleg de birou mirosind a transpiratie, un profesor asudat, un medic sau un judecator putind. Sunt si sofer si biciclist si pieton.
Raspunde

hai-hui

Acum 7 ani

@Brian S-a inventat anti-perspirantul, unii au uitat de el... Bicicleta e OK de mers la serviciu atat timp cat e relativ rece (primavara/toamna/iarna cand nu e prea frig). Vara poate fi o problema cand e prea cald.
Raspunde

Funny

Acum 7 ani

Dupa ce din Primaria Sibiu s-au eliberat ani de zile autorizatii de constructie probabil pe spagi sau incompetenta sau ambele si orasul s-a dezvoltat haotic si s-a aglomerat foarte tare, acum nu raspunde nimeni si platim PLANURI DE MOBILITATE, cautam solutii cu ONG-uri. Cand pe Scoala de Inot s-a construit un mamut de hotel intre case fara parcari atunci nimeni n-a zis nimic, ba mai mult Johannis a taiat panglica la inaugurare. Cand s-au construit turnurile gemene ale lui Carabulea care au aglomerat fantastic zona....nimeni nimic. Cand tot in zona aia a aparut autogara de la hotel parc si mai incolo cladirea bancii reiffeisen langa care acum mai apare un bloc turn ce va aglomera si mai tare zona....nimeni nimic. Ce planuri de mobilitate??? Sa fim seriosi ...
Raspunde

...

Acum 7 ani

Foarte bune exemple si din pacate Sibiul abunda de asa aberatii urbanistice aprobate pe baza de cumetrii si aranjamente obscure. Nu va mai certati ca chiorii, problema nu e la bicicleta sau la masina, problemele sunt in jurul vostru la tot pasul, in cladirile inaltate/inghesuite aberant si in strazile penibil de inguste. Ce ochelari de cal puteti avea... De fapt autorii morali ai aberatiilor de urbanism exact pe asta si conteaza, pe pasivitatea noastra si pe incapacitatea noastra de a intelege ce-i in jur. Probabil ca ne meritam soarta...
Raspunde

...

Acum 7 ani

Bravo Mimi! :D Stie cineva cati km. de sosea s-au construit din taxele pe biciclete? Vopseaua pentru marcarea pistelor din banii cui este platita? Statul ia un sfert din pretul unui autovehicul numai la vanzare si pe toata durata de functionare tva la combustibil si accesorii, accize, rovigneta sau cum s-o fi scriind, taxa de pod, taxa verde, taxe si impozite locale etc. Acum vin biciclistii(care nu sunt asa de multi cum pretind) sa revendice o felie de infrastructura care nu a fost prevazuta pana acum pentru asta si pentru care nu este loc cum ca li se cuvine, au dreptu' la prioritate. Intelegeti odata (poate!) ca Olanda, pe care o tot bagati in fata, nu suporta traficul pe solul ala de turbarie recuperat din desecari si nisipos din indiguiri si deplasarea cu mijloace usoare este absolut obligatorie, nu se intampla din vreun puseu de spirit civic. Vreti sa respirati aer curat intre 6 si 9 dimineata facand efort pe drum alaturi de masini? Aveti o buba in cap. Intelegeti ca solutia pentru transportul urban este transportul public si pentru asta trebuie gasite solutii de prioritate, nu pentru hipstereala :D . Pentru sport si agrement exista drumuri judetene minunate, numai bune pentru bicicleta.
Raspunde

Lu

Acum 7 ani

Savuros comentariu! Savuros de stupid: 1. Exceptand rovinieta, care teoretic e dirijata pentru intretinerea DN-urilor si autostrazilor, celelalte taxe si impozite ajung intr-o oala mare, bugetul local, de unde sunt impartite in functie de necesitatile si prioritatile orasului. Taxe plateste orice cetatean, indiferent daca e motorizat sau nu. Statul percepe TVA pentru tot ce se vinde in tara asta. Si pentru o bicicleta de 5000 de euro. Mai putin pentru masinile inmatriculate in BG, daca tot e sa dam exemple extreme. 2. Spatiul comun din oras, adica strazile, este "prevazut" pentru oameni. Punct. Daca oamenii aleg sa utilizeze acest spatiu comun la pas, cu bicicleta sau cu masina, este alegerea fiecaruia. Majoritatea le foloseste complementar. Autoritatile locale au obligatia de a asigura dreptul la mobilitate, in siguranta, pentru toti participantii. Dar asa cum in ultimii 20 de ani s-a procedat la largiri de strazi, amenajari de parcari, semaforizari, giratorii strict pentru regele automobil, la fel se poate trece la o schimbare de paradigma, sa zicem o revenire la orasul pentru oameni. Trotuare mai late, piste de biciclete corecte, trafic auto redus. 3. De unde ai scos-o pe asta cu olandejii si turbaria, nu stiu. Oricum e creativa, m-am distrat. 4. Te plangeai la inceput ca platesti atatea taxe si impozite. De-asta platesti, ca poluezi. Pentru ca produci noxele alea de care tot tu te feresti. Ma intreb, oare deschizi geamul vreodata? 5. Transportul public este o solutie. De acord. Dar nu este singura. Pentru sport si agrement exista drumuri nationale si autostrazi, numai bune pentru masini. Nu-i la fel de valabil?
Raspunde

:))

Acum 7 ani

Romanii sunt in urma cu 100 de ani la infrastructura si cu vreo 300 ca mentalitate. Asa ca vb peste vreo 300 de ani :)))
Raspunde

Brian Loman

Acum 7 ani

Tot vorbiți de reducerea poluării iar politicienii ne râd în nas pe tema asta. La ultima campanie electorală Ponta și PSD au deturnat 486 milioane din fondul de mediu, bani proveniți din taxa ecologica de 5 euro plătită la achiziționarea fiecărei anvelope noi. Aici-i buba, nu să polemizam intre noi, bicicleta vs mașină.
Raspunde

Radu

Acum 7 ani

Aceste piste de biciclete sunt binevenite in Sibiu si mersul pe bicicleta trebuie incurajat pentru ca este o forma de exercitiu fizic si face bine la sanatate. Din pacate nu sunt de acord cu bicicletele in parcul SubArini. In fiecare vara ma plimb cu copiii prin parc si mereu trebuie sa ma feresc de biciclete si trebuie sa le fac tot timpul observatie copiilor sa fie foarte atenti si sa nu fuga intr-o parte sau alta datorita bicicletelor. Practic unde este placerea de a te mai plimba prin parc daca trebuie sa fiu mereu cu simturile ascutite pentru a ma feri de biciclete? Parerea mea este ca trasarea acelei piste de bicielete prin parcul SubArini nu a fost gandita cum trebuie. Sper ca in viitor sa mute pista de biciclete ori pe Goga or pe Blvd. Victoriei si sa interzica iarasi bicicletele in parc.
Raspunde

...

Acum 7 ani

Vezi, la fel am si eu grija cand ia nevasta-mea masina, sa fie cu simturile ascutite si sa nu dea peste vreun adormit cu capul in gluga si cu fesul peste urechi, cu umbrela deschisa si cu plasele de cumparaturi atarnate de ghidon. Te inteleg perfect si sper sa nu vad nicio pista pe Victoriei pentru ca chiar pe acolo trece.
Raspunde

@Femeie aroganta-MIMIsor

Acum 7 ani

Draga Mimi, daca telul tau se limiteaza doar la a avea o masina sau macar o jumatate...tu te crezi implinita, nu? Ai reusit in viata, asa-i? Poate daca iti faci si un credit pe 30 de ani [ca doar ai casa TA-adica a bancii] esti cea mai tare din satul Sibiu. Aroganta ta e nejustificata. Ai salar de peste 500E si te lauzi pe TS ca ai masina? Sunt multi ca tine! Cand o sa-ti cumperi tu bicicleta de 4K euro atunci sa postezi despre alternative de deplasare. Intre timp sa mai slabesti putin la sala ca iti atarna aroganta dosului.
Raspunde

Brian Loman

Acum 7 ani

Antevorbitorule, învață să scrii românește, ce-i aia 4k?! Ești un mucos arogant, fan natura 2000 cu orice preț. Mucosi cu ifose.
Raspunde

Vasile V. Vasile

Acum 7 ani

Bă Briane, învață să scrii românește, ce-i aia ”Mucosi”?! Mucos fără ifose care ești tu mucos.
Raspunde

Fii mai deschis!

Acum 7 ani

Era sa te uit ... am zis ca esti prea nesemnificativ[cantitate neglijabila] pentru societate ca sa te aduc in discutie. Bine, greseala mea fiindca nu am scris 18.000Ron numerar. Sunt nascut in '89, nu cred ca secretia nazala e dependenta de varsta, mai ales cu virozele ce se tot perinda. Totusi nu ai dreptul sa ma faci mucos, reflecteaza tu putin la cine esti, ce nevoi ai, ce iti doresti...noteaza-le pe hartie si-ti vor fi de folos! Nu pot sa te oblig sa faci miscare, asa cum nu sunt de acord cu biciclistii kamikaze, insa daca si tu ai masina asa cum am si eu si te-ai saturat de ea, de cand nu mai ninge/ploua ce te impiedica sa o folosesti pe distante rezonabile mai mici de 2-3km? Orgoliul?
Raspunde

Mimi

Acum 7 ani

@Femeia arogantă. Nu ți-am răspuns ție, nu-ți cer părerea. Comentam asupra primei postări a lui Săndel și am pornit de la faptul cum s-a exprimat despre cel ce conduce o mașină, că deține " o tonă de tablă"!!! Recitește si ai sa întelegi. Merg cu masina când e nevoie, mă plimb cu bicicleta când am timp și CEL MAI MULT MERG PE JOS. Locuiesc într-o zonă superbă si zilnic străbat Parcul Subarini. Zic că nu e cazul să te iei de kilogramele cuiva, dacă nu îl cunoști. E inutil să-mi bat capul cu tine, dacă asa ai scris, așa ai fost educat.
Raspunde

Dani

Acum 7 ani

Madam mimi bicicleta mea costa 6600 EUR-full suspesnion carbon. Asta ma face bogat sau sarc?
Raspunde

@Gigi Struțu'-Maimuțu'

Acum 7 ani

gigi tu platesti taxa fiindca esti prost rau si nu intelegi mecanismul societatii! Nu toti biciclistii pe care ii blamezi tu nu au masina, platesc unii dintre ei pt autoturismul lor, dar sunt mai destepti ca tine si nu vor sa mai mai plateasca accizele la carburanti! Stii de fapt cu cat intra benzina/motorina in tara? ai idee ca doar 10% din pretul la pompa e reprezentat de costurile de extractie, prelucrare, transport si distributie, iar restul se duce pe apa sambetei la fel ca impozitul si taxa de poluare? Tu fii prost in continuare si contribuie cu banii tai...drumuri oricum nu avem!
Raspunde

gigi

Acum 7 ani

incurci borcanele prietene, ce legatura are ca tu ai si masina si bicicleta? daca dau peste tine ca mergi ca boul pe contrasens cu bicicleta, sau ca nu stii sa opresti la stop, sau ca treci pe bicileta pe trecerea de pietoni mie cine imi plateste dauna la masina? sau iti iau caii de la bicicleta. Vreti numai drepturi fara nicio obligatie!
Raspunde

Mimi

Acum 7 ani

Monsieur Dani , să ai parte de ea, fără incidente, toată viața. Nu am absolut nimic cu bicicliștii, respect faptul că fac sport. Cu ce te-oi gi deranjat mu știu. I-ați răgazul si citește comentariile de la început la sfârsit, ca să ai apoi ce posta. Nu citi selctiv !!! REPET : eu am dat o replică referitoare la prima postare a lui Săndel. Citește și revizuiește.
Raspunde

Vasile V. Vasile

Acum 7 ani

La mine la muncă au schimbatără ăștia reclamele de la TV. Una zice așa: ”To cars and trucks, you're the bug”...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus