X
autostrada crapatura februarie 2016 (10) (Copy)

O firmă din Alba, pe primul loc pentru continuarea lucrărilor la autostrada închisă între Cunța și Săliște

În cadrul procedurii de atribuire pentru ceea ce CNADNR numește ”faza a doua” a lucrărilor la lotul de autostradă dintre Săliște și Cunța (închis din septembrie 2015), firma Florea Grup din Alba Iulia are cea mai ieftină ofertă de materiale și utilaje de construcții.

Licitația în discuție a fost organizată de CNADNR pentru furnizarea de materiale și echipamente necesare reconstruirii autostrăzii pe cei 200 de metri demolați de italienii de la Salini Impregilo SpA (demolarea a fost soluția italienilor pentru repararea unei fisuri de 50 de m lungime).
Valoarea contractului era estimată înainte de deschiderea ofertelor la 9,6 milioane de lei, fără TVA, bani din care se vor achiziționa piatră concasată, pietriș, precum și alte materiale de construcții specifice autostrăzilor. Totodată, reprezentanții CNADNR vor să închirieze prin intermediul acestui contract și instalațiile autospecialele necesare unei astfel de lucrări (stații de preparat mixtură asfaltică, balast stabilizat, autogreder, repartizator finisor, buldozere etc).
Cu aceste materiale și utilaje, CNADNR susține că va termina ”în regie proprie” autostrada prost executată de italienii de la Salini Impregilo SpA.

autostrada parasita de CNADNR 4

Două luni… și încă o licitație

Potrivit procesului verbal întocmit la deschiderea ofertelor, Florea Grup a cerut pentru materialele și utilajele solicitate de CNADNR suma de 6,78 milioane de lei. Iar cum criteriul de atribuire al contractului este reprezentat de prețul cel mai mic, Florea Grup are – deocamdată – prima șansă, înaintea celor de la Hidroconstrucția din București (care au depus o ofertă de 7,47 milioane de lei) și a firmei Trameco din Oradea (cu o ofertă de 8,52 milioane de lei). Firma câștigătoare va fi desemnată, însă, numai după analizarea ofertei tehnice.
Potrivit caietului de sarcini, cei de la CNADNR solicită materialele de construcție și utilajele cu operatori pentru o perioadă de două luni, perioadă în care să finalizeze reconstruirea celor 200 de metri de autostradă.
În afara procedurii mai sus descrisă, pe 1 iulie CNADNR – prin Direcția regională de la Cluj – a mai organizat o licitație – de data aceasta pe o procedură mai simplă – pentru achiziția de geotextil necesar lucrărilor din zona celor 200 de metri de terasament demolat. Suma alocată de Companie pentru achiziția a 5.400 de mp de geotextil este de 14.000 de lei, fără TVA.

Doar că prima fază nu s-a încheiat

În prezent, șantierul celor 200 de metri de autostradă este părăsit. Cei de la CNADNR susțin că ”au dat de apă”, iar în prezent ar fi în derulare un studiu care să genereze soluțiile de rezolvare a problemelor generate de prezența apei.
Lucrările începute în aprilie și întrerupte acum – aferente fazei I de refacere a autostrăzii A1 km 60+545-km 60+770 – au fost efectuate tot de către angajații CNADNR, cu utilaje închiriate cu tot cu operator și materiale de construcție cumpărate pe proceduri de urgență. Pentru această etapă I au fost încheiate patru contracte: materiale de construcții sunt furnizate de societățile Elis Pavaje SRL din județul Alba (2,1 mil de lei), Hidroconstrucția din București (27.115 lei) și Novatex din Oradea (1,2 milioane de lei). Utilajele sunt închiriate cu operator cu tot (respectiv șofer) de la Trameco SA, din Oradea (contract de 354.000 de lei).

Septembrie?

Într-un răspuns redactat săptămâna trecută, cei de la CNADNR susțin că termenul de finalizare a tuturor lucrărilor necesare pentru consolidarea celor 22,11 km de autostradă dintre Săliște și Cunța este, în continuare, septembrie 2016.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

5 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    John

    Facem pariu că nu o deschid în septembrie şi o să vă comunice pe la sfârşitul lui august o dată ulterioară NEPRECIZATĂ?
    Şi facem pariu că o să câştige licitația Trameco?!
    Floarea asta o să “dispară”…loke magic!!!???

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Tusinean

    Aia de la CNADNR SUNT NEBUNI??? Cum sa termine in septembrie 2016? Acolo nu s-a facut nimic, totul este ca anul trecut plus ca mai sunt alte probleme mai sus tot la un deal care coboara incet catre autostrada. Termen realist ar fi aprilie 2017 cu conditia sa inceapa sa lucreze. Ei stau nu lucreaza nimeni si vin sa zica ca termina in sept 2016

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Coco

    Florea Grup, a lucrat la drumul dintre Gura Raului si Calugar.
    Dupa ce a facut acolo nu ar trebui sa mai execute nici o lucrare in jud Sibiu. Oricine poate sa mearga si sa se convinga de cele spuse de mine.
    Drumul este mai ingust decat in proiect, stratul de asfalt este mai subtire iar santurile de scurgere sunt din loc in loc.
    Bataie de joc pe banii nostri.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Dr.Pavel

    I-asi recomanda D-lui Homor, ca atunci cand mai face declaratii referitoare la termenele de deschidere a unor segmente de autostrada, s-o faca stand pe Podul Minciunilor din Sibiu. In felul acesta ar creste simtitor credibilitatea sa.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact