Joi,
Cer Senin
Acum
13°C

Concediile numelor cunoscute din Sibiu: din Siberia, la Capidava și din Deltă, la Ocna Sibiului

I-am întrebat pe primarul Sibiului, Astrid Fodor, președintele Consiliului Județean Sibiu, Daniela Câmpean, directorul Teatrului național ”Radu Stanca”, Constantin Chiriac, dar și pe chitaristul trupei Antract, Ilie Manole Vlad, sau pe tânărul viceprimar al Sibiului, Răzvan Pop, ori pe deputatul Mircea Cazan, unde își petrec concediile. Astfel, în afară de destinațiile obișnuite de concedii pentru această perioadă, am aflat de concedii petrecute în Siberia, dar și la Capidava, la săpat după istorie.

Amator de destinații mai puțin obișnuite, deputatul Mircea Cazan plusează și în acest an cu un concediu de trei săptămâni, alături de soție, în Rusia, Mongolia, până în Siberia. ”Mă duc în Siberia. Zburăm cu avionul la Moscova, de acolo zburăm la Ulan Bator, vizităm Mongolia, de aici luăm trenul și mergem la Irkutsk de unde luăm avionul aproape de Vladivostok și de acolo în Peninsula Kamchatka. După care ne întoarcem cu trenul trans – siberian de la Vladivostok la Irkutsk, la lacul Baikal. Vom reveni la Moscova și de acolo, acasă. Durează trei săptămâni. Cu vizitarea Mongoliei, vom sta în iurte. În Kamchatka vom sta la oameni acasă, vom sta la oameni acasă, vom vedea care sunt obiceiurile lor. La Irkutsk vom sta pe o insulă pe Lacul Baikal. Lacul acesta e cel mai adânc lac din lume, are 1637 metri și reprezintă 10% din rezerva de apă dulce de pe glob. Temperatura va fi undeva la 20 de grade”, spune deputatul PNL. Spre deosebire de Cazan, directorul Teatrului ”Radu Stanca”, Constantin Chiriac, pare mult mai domol în concediu. Nu că în restul anului nu ar vedea mare parte din lumea aceasta prin prisma activității sale. ”Este destul de dificil să pot să îmi programez concedii propriu-zise. În același timp, încerc să găsesc, împreună cu familia mea, posibilități de relaxare astfel încât să îmi reechilibrez organismul. Un loc preferat este Ocna Sibiului unde merg de câte ori pot. Când sunt în țară încerc să merg cât mai des pentru a-mi face complexul de exerciții. Aleg lacurile sărate de la Ocna sau, în timpul iernii, piscina cu apă sărată”, spune Chiriac. De altfel, actorul pare să țină mult la exercițiile sale zilnice. ”Am un program foarte clar, o oră și jumătate pe zi trebuie să îmi fac complexul de exerciții corporale, energetice, respiratorii și vocale. Îmi place să merg în țară, mă întorc cu mare plăcere la Prisăcani, locul în care m-am născut și la mănăstirile din nord. Din păcate, ajung din ce în ce mai rar la mare și la munte, care îmi place foarte mult. Sunt multe locații în care mi-aș dori să pot să stau, dar din păcate programul nu îmi permite să merg în toate locurile în care mi-aș dori. Îmi doresc cândva să pot să fac din concediu un scop, dar deocamdată nu sunt în această situație”.

Și tot în țară sunt destinațiile preferate și pentru actrița Ofelia Popii.

”Destinația mea preferată este marea, fiindcă niciunde nu reușesc să mă relaxez la fel de bine și de profund. Aleg să merg mai ales în extrasezon, atunci nu e atât de aglomerat. Împreună cu soțul meu, Ciprian Scurtea, alegem să mergem în concedii în țară pentru că suntem destul de mult plecați în afara țării în timpul stagiunii atunci când avem spectacole și, de câțiva ani, avem același traseu. Prima dată mergem la mare, apoi vom merge la Orlat unde vom sta cât de mult putem, pentru că acolo avem casa de vacanță. De obicei, când mergem în Orlat ne ocupăm de grădină și de gospodărie, iar acum vrem să ne reluăm mersul cu bicicletele pentru că a crescut și fetița noastră și putem să o luăm cu noi. Avem în general activități de relaxare”, Ofelia Popii
Primarul Sibiului, Astrid Fodor, preferă concediile animate. Viceprimarul – la săpat

”Am avut patru zile de concediu. Am fost foarte aproape de casă. În rest nu mi-am programat nimic. Probabil că îmi voi mai lua câteva zile în august sau în septembrie, în funcție de cum îmi permite programul la serviciu. Consider că este mai important să fiu prezentă la Primărie, decât să plec în concediu”, spune Astrid Fodor, primarul Sibiului, despre concediul de până acum. ”Nu pot spune că în concediu mă rup total de probleme. Căci mailurile intră, telefonul sună. Dar sună mai rar, acesta este adevărul. Prefer zonele cu multă lume. Nu sunt adepta concediilor în zone izolate, îmi place ca în jurul meu să fie multă viață”, mai descrie Astrid Fodor modul în care își planifică zilele libere de peste an.

Noul tânăr viceprimar al Sibiului, Răzvan Pop, nu este pasionat de concedii la mare sau la soare, ci mai degrabă de vizitarea unor orașe care oferă multe lucruri de descoperit. Anul acesta nu a prins încă niciun concediu de acest gen, ci a petrecut zece zile la malul Dunării. ”Eu mi-am făcut practica de doctorat la Capidava, pe un șantier de arheologie, unde merg din 2001, în fiecare an. Deocamdată, acesta a fost concediul meu. Poate, prin octombrie, voi mai reuși un city break, dar încă nu am stabilit nimic”. Din cele zece zile, cinci a lucrat pe șantier. ”Anul acesta nu am săpat foarte mult, am dat de niște structuri de secol VII-VIII, deci nu am ajuns încă la lucrurile interesante pe respectiva secțiune. La anul cu siguranță tot acolo voi merge. Este interesant, pentru mine, deoarece prin arheologie ai ocazia să vezi «la prima mână» lucruri pe care altfel nu reușești să le descoperi. Exact ce vede un arhitect când dă jos tencuiala de pe o clădire, la fel noi vedem ce e dedesubt. Am săpat și în Sibiu, în Piața Mare când s-a descoperit soclul statuii lui Nepomuk, în Piața Huet când s-a descoperit rotonda…”.  Total diferit de cei doi este noua președintă al Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, care se declară adepta concediului la mare.

”Concediul mi l-am programat în a doua parte a lunii august, în Grecia, pe insula Corfu. Nouă ne place Grecia ca destinație de vară, unde căutăm plajele mai sălbatice, mai puțin amenajate. Anul trecut am fost în Lefkada, a fost foarte frumos. În fiecare zi mergem pe altă plajă, explorăm. Și de fiecare dată încercăm să vedem cât mai mult”, spune Daniela Cîmpean.

Paris, mon amour

Managerul General al Teatrului pentru Copii și Tineret Gong din Sibiu, Adrian Tibu, va pleca în concediu la începutul lunii august și va merge, pentru început, la Paris. Spune că nu se teme de starea de tensiune existentă în Franța în această perioadă, în urma atentatelor teroriste.
”Am mai fost la Paris și întotdeauna am plecat cu gândul că au rămas locuri foarte frumoase pentru care nu le-am văzut. Anul acesta mi-am propus să merg și la Disneyland, e un loc pe care vreu să-l vizitez de mai mult timp”, a declarat Adrian Tibu. După întoarcerea din Franța Tibu va merge câteva zile și la mare, la Vama Veche, ”unul dintre foarte puținele locuri de la Marea Neagră unde m-aș duce”.
De partea cealaltă, managerul Teatrului de Balet Sibiu, Ovidiu Dragoman, spune că n-a mai fost într-un concediu în adevăratul sens al cuvântului din anul 2008, când a mers în Serbia. ”S-au adunat foarte multe lucruri de rezolvat în această perioadă și nu pot să plec. Dar eu locuiesc în Vale, lângă Sibiu, și mi se pare un loc foarte frumos, aș putea spune că sunt ca în concediu în fiecare zi, după ora 17:00, când plec acasă”, ne-a mărturisit Ovidiu Dragoman.
Delta Dunării se menține în preferințe

Ilie Manole Vlad, chitaristul trupei Antract, se declară iubitor de italieni. ”Oriunde merg, dacă sunt cu familia mă simt minunat. Îmi place mult Italia, arta și mâncarea lor, dar cred că cel mai bine mă simt în țara mea. Anul acesta mergem pe litoralul românesc, mai exact în Costinești, am multe amintiri frumoase şi am mulţi prieteni acolo. Copiilor, dar și nouă, ne place foarte mult apa”. Și tot în jurul apei petrece și Ioan Terea, directorul Direcției Silvice. ”Cam ca în fiecare an. Merg la pescuit, la noi, în Deltă. Mergem pe Brațul Sfântu Gheorghe. Pe lângă asta, ne-am cumpărat bilete la mare, tot la noi. Merg cu familia”. De Deltă amintește și Ciprian Ștefan, managerul CNM Astra. ”Am fost deja plecat o săptămână în Delta Dunării pentru că îmi place foarte mult, e o zonă fascinantă, plină de natură și viață, iar locul acela te face să te gândești la originile tale și la ceea ce însemni pe pământul acesta. Delta continuă să mă fascineze, deși este a opta-noua oară când merg acolo pentru concedii. Eu iubesc foarte mult muntele, fiind din zona montană, dar iubesc și marea liniștită cu plaje sălbatice, iar de plaja de la Sulina m-am îndrăgostit. Cam acesta a fost concediul meu pentru vara asta, pentru că timpul nu îmi mai permite până în iarnă. Probabil prin noiembrie-decembrie o să merg în Munții Apuseni la părinții mei, pentru că prefer destinațiile din țară. România e o țară mult prea frumoasă pentru a nu o vizita. Eu oricând am vacanță aleg să stau aici”.

Dubai, Argentina…

Mitichi, preşedintele Feeric Fashion Week, își petrece concediile pe unde îl poartă festivalul pe care l-a creat. ”Vacanţele mele gravitează în fiecare an în jurul laturii profesionale pentru că mereu combin munca cu plăcerea. Sunt invitat la Săptămânile Modei din Europa şi chiar din întreaga lume. Şi atunci îmi petrec concediile creând relaţii, colaborări şi evident, vizitând locuri noi. Am avut oportunitatea ca prin intermediul Feeric-ului să vizitez Italia, Franţa, Argentina, Dubai, Serbia, Germania şi sper ca anul viitor să se adauge şi Malta, Anglia, Spania şi cât mai multe alte ţări”. Tot de Dubai amintește și Daniel Natea. “Acum, înaintea Jocurilor Olimpice, e greu să mă gândesc la vacanță. Cred, însă, că în primă fază o să stau la Sibiu câteva zile, ca să mă relaxez, apoi vreau să merg prin Dubai. Nu facem o pauză prea mare, pentru că apoi trebuie să ne reapucăm de antrenamente pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020”, mărturisește luptătorul de judo Daniel Natea, care va reprezenta România la Jocurile Olimpice de la Rio de Janeiro, din această vară. Directorul interimar al CSU Sibiu, Horațiu Floca, și-a consumat deja concediul. “Nu voi pleca nicăieri, pentru că încep treaba cu echipa. Am fost, însă, nouă zile la Marea Neagră și trei zile la Euroliga de baschet. Eu pot merge în vacanță doar în pauza competițională și din cauză că am avut de realizat parteneriate și făcut contracte cu jucători, în această vară n-am mai avut timp să merg niciunde în vacanță”, spune Horațiu Floca.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).