X
bogdan maxim 2

Interviu cu subcomisarul Bogdan Maxim: Nu contează câte amenzi dau polițiștii într-o zi, ci câți șoferi îi observă și sunt mai prudenți

Nesimțiți opriți pe prima bandă cu avariile puse, marcaje inexistente în sensurile giratorii, radare la trecerea de pietoni, parcări lipite de trecerile de pietoni, reluarea ridicării mașinilor parcate neregulamentar și accidente mortale pe drumurile județului, despre toate am stat de vorbă cu subcomisarul Bogdan Maxim.

Reporter: Încep cu o curiozitate personală. S-a umplut Sibiul de mașini oprite la întâmplare cu avariile puse, mai ales pe prima bandă pe străzile din oraș unde sunt magazine, în față la Finanțe, lângă Piața Cibin și mai știu o mulțime de exemple. Adineauri am văzut cazuri chiar în fața IPJ, e o ceremonie la Academia Forțelor Terestre. Poliția chiar nu poate face nimic?
B. M.: În primul și primul rând aceste aspecte țin de educație mai mult decât ar ține de prevenție rutieră sau respectarea regulilor de circulație. Este vorba despre lipsa educației rutiere a participanților la trafic. Pentru a-și satisface nevoile de moment, la instituții, la magazine, la diverse ceremonie și festivaluri foarte mulți șoferi aleg să oprească autovehiculele, sau chiar să le staționeze, mai rău, în zone în care aceste manevre sunt interzise. Ele afectează în mod vădit traficul și pun în pericol pe alți participanți la trafic, mai ales în situațiile în care se opresc mașinile în intersecții, în zona trecerilor pentru pietoni. Conduc fără tăgadă la obturarea vizibilității.

Rep.: Se face coadă în spatele lor și toți se înghesuie să treacă pe lângă.
B. M.: La nivelul Biroului Rutier Sibiu sunt activități preventive care vizează sancționarea conducătorilor care nu respectă normele rutiere privind opririle și staționările neregulamentare, atât în mod direct, o dată cu constatarea faptei, cât și prin filmarea a acestor situații, ulterior identificarea conducătorului auto și sancționarea lui contravențională. Prin corespondență pe care o purtăm cu proprietarul autovehiculului.

Rep.: Eu am dreptul să filmez dacă văd o astfel de situație și apoi s-o trimit pe mail la poliție?
B. M.: Da, aveți dreptul să filmați. De altfel, pe site-urile de socializare au fost postate astfel de situații și noi am dat curs solicitărilor cetățenilor care pe ne-au sesizat pe anumite site-uri. Din păcate, potrivit legislației în vigoare, înregistrările video sau audio puse la dispoziția noastră nu pot constitui mijloace de probe pentru că nu sunt mijloace tehnice omologate din dotarea Poliției Române. Demersul cetățeanului este totuși unul constructiv pentru că persoana care face obiectul sesizării, chiar dacă nu este sancționată contravențional, este invitată la sediul Poliției, purtăm o discuție în legătură imaginile în care apare, îi reamintim regulile de circulație și, prin urmare, realizăm o componentă importantă din punctul meu de vedere al prevenției.

Rep.: Adică pierd timp, îi mustrați, îi faceți să vină până la Poliție, dar nu vor fi amendați.
B. M.: Nu putem să aplicăm o sancțiune contravențională pentru că legea prevede că telefonul dumneavoastră nu este în dotarea Poliției Române.

Rep.: O statistică prezentată miercuri la sediul Prefecturii Sibiu arată că 48% dintre accidentele din județ au loc în mediul urban, cele mai multe în Sibiu. Întrebarea mea este ce face poliția zi de zi pentru ca noi să nu ajungem în aceste statistici?
B. M.: La zi, pe raza județului Sibiu, trendul evoluției accidentelor de circulație este unul descendent. Înregistrăm scăderi față de aceeași perioadă a anului trecut și față de anii anteriori. Trendul se menține deja de doi, trei ani. Până astăzi, 28 iulie, am înregistrat cu 89 accidente rutiere grave, față de 96 în aceeași perioadă a anului trecut. Numărul persoanelor decedate este 13, în județ, o rată a mortalității extrem de redusă în comparație cu alte județe din țară. Iar la numărul persoanelor rănite grav avem o scădere de 13. La nivel național au decedat 880 de persoane anul acesta, până în prezent, Sibiul aflându-se pe locul 5 în țară la capitolul rată a mortalității redusă. Noi avem 13, Suceava, spre exemplu, are 51. Este adevărat că un număr mare de accidente s-a produs în mediul urban, cele mai multe pe străzile din municipiul Sibiu, respectiv 23 de accidente cu patru morți și doi răniți grav. La zi. Ce facem noi? Pe de o parte facem analize periodice referitoare la evoluția fenomenului, identificăm cauzele care le generează și ne concentrăm stric pentru a le combate. Pe trei paliere. Primul și cel mai important este educația rutieră. Adică, dacă vedem că avem un fenomen al traversărilor neregulamentare noi mergem și informăm cetățeanul, îi spunem că traversează printr-o zonă periculoasă înainte de a aplica sancțiunea. Munca asta o fac colegii de la biroul de prevenire, o fac patrulele de poliție rutieră, cu ajutorul mass-media. Urmează apoi latura specifică muncii de poliție, aceea a coerciției și aplicarea amenzilor contravenționale. Și mai aveam o componentă foarte importantă, aceea a relației cu administratorul drumului public, astfel încât neajunsurile pe linie de sistematizare să fie reglementate. În Sibiu, deja se văd roadele colaborării noastre cu administratorul de drum în sensul că dacă am identificat o trecere de pietoni ca vulnerabilă, am propus și a fost agreat să le semaforizăm. O să vedeți în perioada imediat următoare pe Bulevardul Vasile Milea, în dreptul Băncii Carpatica trecere de pietoni semaforizată…

Rep.: La Sala Thalia am văzut că au pus.
B. M.: Da, la Thalia, la teatru deja este semaforizată, în zona inelului central, pe Transilvaniei, pe Lazăr, Victoriei, există semaforizare și am observat că această măsură reprezintă o modalitate foarte bună pentru prevenție. Dacă înregistrăm accidente la anumite treceri de pietoni noi la trecerile respective concentrăm dispozitivele. Nu ne interesează ca acțiunea să aibă rezultate sub aspectul sancțiunilor aplicate, să dăm multe amenzi, cât ne interesează ca acțiunea să fie benefică sub aspectul prezenței polițistului în locul în care am identificat un pericol. Chiar dacă aplicăm o singură amendă, poate 50 sau o sută de șoferi observă că este poliție în zonă și sunt mai prudenți.

bogdan maxim 3

Rep.: Cât de repede reacționează primăria atunci când faceți o sesizare că pe un drum există un potențial pericol? Eu și acum pot să vă dau exemple de treceri de pietoni lipite de parcări, pe strada Vasile Aaron, pe Calea Dumbrăvii… Eu, ca pieton, nu pot să văd mașina până nu ies în stradă. Ca șofer, nu vezi pietonul până nu iese dintre mașini pe trecere…

B. M.: Întrebarea e justificată. Eu spun că avem o colaborare bună cu compartimentul tehnic al primăriei municipiului Sibiu, sunt ședințe săptămânale la care suntem invitați pentru a sesiza problemele pe care le constatăm. Pe de altă parte nu trebuie să omitem faptul că valorile de trafic care se înregistrau în anii 90 sunt de zece ori mai mari în prezent. Prin urmare și infrastructura suportă valori de trafic mult mai mari, inclusiv pietonal. Aglomerația asta urbană mare este în antiteză cu valori de trafic normale, locuri de parcare, treceri de pietoni fără mașini oprite pe ele și așa mai departe. Dar sesizările noastre sunt puse în aplicare de administratorul de drum, bineînțeles sub rezerva posibilităților financiare de care instituția dispune. Sunt foarte multe lucruri de făcut care implică niște costuri pe care administratorul de drum poate nu și le permite.

Rep.: Aici pot să dau exemple de sensuri giratorii fără marcaje, străzi întregi unde nu se mai văd delimitările între benzi…
B. M.: Ideea este următoarea referitoare la marcaje. Noi care am obținut permisul de conducere de mai de mult știm foarte clar că la intrarea în sensul giratoriu, pe banda din stânga poți să abordezi direcția de mers înainte sau la stânga, iar pe banda din dreapta înainte sau la dreapta, adică n-am mai avea nevoie de o atenționare suplimentară.

Rep.: Se vorbește foarte mult despre posibilitatea reluării ridicării mașinilor parcate neregulamentar din toamnă și implicarea poliției rutiere în acest proces. Dumneavoastră ce știți despre asta și aveți destui oameni care să poată face și asta?
B. M.: Fac precizarea că activitatea de ridicare și transport a autovehiculelor oprite sau parcate neregulamentar, sau după caz abandonate, este o activitate desfășurată exclusiv de primăria municipiului Sibiu, prin compartimentul de specialitate, cu sprijinul lucrătorilor din cadrul Poliției Locale Sibiu, cărora le-a fost conferită calitatea de polițist rutier, care au fost instruiți de către ofițeri din cadrul Serviciului Rutier pentru dobândirea acestei calități, care au competență exclusivă pentru această activitate de ridicare. Rolul și contribuția lucrătorilor din cadrul IPJ Sibiu este doar acela de sprijin în demersurile lor legale. Din punctul meu de vedere este o activitate care s-a arătat benefică. Puteți și dumneavoastră observa că de la momentul în care activitatea a fost oprită deja fenomenul a degenerat. Foarte mulți conducători auto, aflând că nu se mai ridică autovehicule, le lasă unde doresc. Ceea ce nu se întâmpla, din cauza amenzii mari. Eu cred că se va asigura o mai bună fluență a traficului când activitatea va fi reluată.

Rep.: În aceeași statistică pe care am menționat-o mai devreme apar foarte multe accidente grave pe DN1, între Săliște și Sebeș, din cauza autostrăzii închise. Ce măsuri luați în acest caz pentru că eu, în afară de mașini radar ascunde după clădiri sau podețe la margine de sat nu am văzut nimic?
B. M.: Nu aveați cum să vedeți mașini de poliție pe după clădiri pentru că pe DN1, unde lucrăm noi cu radarul nu sunt clădiri…

Rep.: Ba da, la marginea satului, la ieșire, după case.
B. M.: O fi fost vreo mașină civilă sau vreun Logan neinscripționat.

Rep.: Avea girofar și scria pe ea ”Poliția Rutieră”.
B. M.: Scria ”Poliția Rutieră”?

Rep.: Cu ochii mei am văzut-o, nu exagerez.

B. M.: Mă rog, în principal măsurile pe care le luăm sunt cam aceleași cu cele pe care le punem în aplicare și pe raza municipiului Sibiu. Gradul de risc a crescut considerabil o dată cu închiderea segmentului de autostradă, autostrada conferă foarte multă siguranță în principal datorită faptului că cele două sensuri de mers sunt despărțite. Închiderea segmentului de autostradă ne-a dat foarte mari bătăi de cap. Sunt valori de trafic extrem de ridicate pentru un segment de drum național. Noi avem în zona de responsabilitate doar 20 de kilometri de drum național, până la limita de județ. Avem, în medie, câte două echipaje pe fiecare schimb și lucrăm cu aparatele radar. Dacă în mediul urban pietonii sunt implicați în factorii principali de producere a accidentelor de circulație, pe segmentele de drum național viteza este cauza a 99% dintre accidente. Atunci lucrăm pentru combaterea vitezei, lucrăm cu radare neinscripționate, cu autovehicule radar inscripționate cu însemnele Poliției Române și asigurăm o prezență activă a polițistului în drum. Suntem în permanentă legătură cu colegii de pe segmentele de drum limitrofe care ne informează dacă se constată valori ridicate de trafic pentru a suplimenta și noi dispozitivul. În luna august ne confruntăm cu un fenomen care se produce în fiecare an, în perioada concediilor valorile de trafic cresc și mai mult.

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

17 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Bogdan

    Vesnicul radar de la Apold si el il neaga. Ce idiot! Inca n-am vazut politie pe langa Sibiu, unde se depaseste fara grija in curbe fara vizibilitate, pe linia continua. Ma refer la Cisnadie, Rasinari, Orlat, Poplaca.
    In fata caminelor, pe Victoriei , prima banda s-a transformat in parcare, in Valea Aurie e un Stop la care nu opreste nimeni, in fata primariei vechi se parcheaza pe trotuar aiurea…
    Politia nu exista

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Popa

        Vrem sa stim cate zile (ore) a stat radarul pe malul Cibinului si cate ore a stat pe Stefan Cel Mare langa Scoala nr 4 , de exemplu !!!
        Politisti corecti si devotati , cum ne protejati copii care merg la scoala dimineata la 8 ???
        Nu am vazut picior de politist dimineata la 8 cand traficul e teribil ! Schimbati tura la 9 ! Beti cafeaua la 8:30 !!!
        In schimb am vazut politisti care dezumflau rotile unei masini pe Victoriei :-)
        Propun montarea unor camere de luat vederi conectate la Politie , in asa fel incat sa nu fie nevoiti sa isi schimbe tabieturile de la ora 8:00 !

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Cititor

    Da, da, ce se mai vaita politia romana, mai ca-ti vine sa-i crezi. Ce baieti cuminti, educati si preventivi sunt ei! Bineinteles ca nu exista radare la capete de localitati nici ascunse in tufe, de le vezi numai cand esti in dreptul lor, noooo, nici politisti care vaneaza la treceri de pietoni sa vada daca a pus sau nu babuta piciorul pe zebra, noooo, Vai, vai ce sa ne facem ca nu avem locuri de parcare suficiente, dar desigur ca nu vedem zecile poate chiar sutele de masini abandonate in toate parcarile pe langa toate blocurile ! Politia zice ca se ocupa primaria , primaria zice ca se ocupa nu stiu cine si tot asa….Am numarat zilele trecute in jurul blocului meu nu mai putin de 8 (opt) masini abandonate in diverse stari, unele chiar si fara numere de inmatriculare, cu cauciucuri desumflate, etc. Ce sa mai zic ca week-end-ul trecut intr-o calatorie de 80 km pe directia inversa de mers nu mai putin de 4 masini apartinand “jmecherilor” veniti in concediu din Italia si Spania au facut in fata mea depasiri pe linie continua si era de zbor in sant tot de 4 ori ca sa ma feresc de ei! Bineinteles ca Politia Rutiera vajnica aparatoare a soselelor noastra era parcata la un cap de localitate cu fundul in tufe si nasul in carnetul nu stiu carui nenorocit care a mers cu 60 in localitate, in loc sa patruleze sa-i vada pe idioti cum ii obligau pe ceilalti participanti la trafic sa se fereasca pana la limita santului.

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    John de la scularie

    Asta nu-i politistul ce-n timpul liber e antreprenor ??
    De pe la Copsa Mica venit..Comuna plina de talente si ‘intelijenti’.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Anonymus

    conform spuselor acestui agent, politia face preventie dar singurul lucru care il face este sa stea cu radarul aiurea prin locuri unde chiar nu exista un risc de accident ridicat si la trecerile de pietoni da amendeaza doar soferii nu si pietonii care se arunca pe trecere cu telefonul sau castile in urechi si chiar si pe rosu in unele cazuri si tot ei se simt nedreptatiti…
    in loca sa patruleze de benzina care o folosesc cand stau la panda si astfel sa ii vada pe teribilistii cum zicea cineva mai sus cu numere de tari straine si nu numai care pun cu adevarat in pericol circulatia si in loc sa amendeze pe toti cei ce parcheaza aiurea prin Sibiu si nu numai ca in toata tara este la fel…
    vai si amar de politia romana din ziua de azi si de cei care sunt angajati acolo. multi pusi doar pe facut bani pe spatele celor care poate o singura data au gresit si ii iarta si nu ii vad pe cei care constant fac in trafic manevre ce pun in pericol circulatia…

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Mililica

      Geo e olteanu ala umflat, ala blond?
      E de o aroganta si o nesimtire iesita din comun, iar nevasta-sa e una cu impresii de fotomodel si se ia in gura cu toata lumea ca Geo al ei e sef …
      Astia sunt politistii din Sibiu, Geo ala de unde are casa noua in Selimbar cu salar de politist???

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Vasil

    Cata spaga ai luat si tu si tatato Maxime zi adevărul și cat sprit la volan ai băgat la gușă acuma ca vezi doamne ești ofiterul din bau bau Arizona de Sibiu unde luați spaga ca zmeii si tu sancționeze nevinovați ca pe prietenii tăi le dai drumul să îți fie rușine polițist șpăgar ce ești orcum te voi raporta la IGP ești un j…….g

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Tiberiu

    Lor le convine pentru ca oricum nu le ridica nimeni masinile ,niste gainari si eu am vrut sa ma fac politist dar am preferat sa termin liceul

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Luca

    Oare il pune pe ganduri pe baiatul acesta faptul ca sunt NUMAI comentarii negative ?
    Sincer , nu cred !
    Cand fiica mea ma intreaba de ce in Romania politistii nu isi pun niciodata centura , sincer , nu stiu ce sa ii spun … ca sunt intangibili , indestructibili , supermani … poate imi dati un sfat ! Vrajeala ca sunt in misiune , nu tine !

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Monica

      La fel si prietenii politistilor…Tot fara centura ,ca deh….ca ei nu-i nimeni.Niste idioti!
      Asta sa-i spui fetei tale…Ca-s niste idioti!

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Mihai

    Este o vorba care spune “sa nu faci ce face popa…” Care se poate aplica si in cazul polițiștilor!! Cel mai important este sa fim noi educați si la rândul nostru sa educam copiii, nu sa luam exemple negative! Daca esti corect in trafic si in viata in mod special, au copiii ce sa învețe. Nu il cunosc pe acest polițist dar nu tine de un singur om sau de o singura instituție sa schimbe totul dintr-o data si sa fie totul roz!! Trebuie toti sa punem osul la munca, sa ne dorim sa fie bine, ca de răutăți…putem toti sa facem si sa scriem…dar la ce ne ajuta!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Interviu
  • Contact