Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
12°C

Criză de ambulanțe la Sibiu. Un singur echipaj pentru situații de cod roșu

Criză de ambulanțe la Sibiu. Un singur echipaj pentru situații de cod roșu

Serviciul de Ambulanță Sibiu trece printr-o criză majoră. Din cele 22 de ambulanțe disponibile la nivelul întregului județ, 80 la sută ar trebui casate. Mașinile sunt vechi, puține, și avem o singură ambulanță dotată pentru a putea interveni în situațiii de maximă urgență.

Reprezentanții Serviciului de Ambulanță Sibiu au anunțat, astăzi, într-o conferință de presă,  că parcul auto a ajuns în stadiul în care 80 la sută din mașini ar trebui casate, iar personalul depune eforturi pentru a nu pune în pericol viața pacienților transportați. În acest moment, Ambulanța are o singură mașină de tip C2, ambulanță ce dispune de dotările necesare pentru intervenții majore, o mașină de acest tip mai fiind în dotarea SMURD Sibiu.

 “Parcul auto al Serviciul de Ambulanță a ajuns în stadiul în care 80 la suta din mașinile existente ar trebui casate, dar se fac eforturi umane și financiare pe măsură. Sunt mașini din 2007 cu peste 200.000 de kilometri și care funcționează cum pot, dar sunt singurele pe care le avem în momentul de față. Achiziția de ambulanțe se face la nivel centralizat, nu este o chestie locală, nu avem ce să face, așteptăm și noi ca celelalte servicii de ambulanță din țară și nu știm când o să fie asta. Anul trecut nu s-a primit nicio mașină, nici anul acesta s-ar putea să nu se poată primi. Până atunci ne descurcăm cu ce avem”, a declarat dr. Alina Tărnăuceanu, directorul Serviciului de Ambulanță Sibiu.

Cea mai veche mașină este din 2001, iar din anul 2014 nu au mai primit nicio mașină. În momentul de față Serviciul de Ambulanță mai are nevoie de trei ambulanțe de tip C1, fiind cele mai importante autospeciale, echipate pentru a putea interveni în situații de cod roșu, 15 mașini B1, B2 și sase ambulanțe de transport.

“Ne străduim ca mașinile pe care le avem să nu  pună în pericol viața pacienților pe care îi transportăm, asta în măsura în care se poate. Sunt în service periodic, se face o estimare a defecțiunilor care au apărut ca să evităm să nu stea în service mai mult de o lună, două.  Ar trebui, și mai avem și în momentul de față, niște rezerve pentru că nu putem să lucrăm cu mașinile care funcționează doar într-o tură, trebuie să existe și niște rezerve care să fie folosite în situații de urgență”, a spus dr. Alina Tărnăuceanu.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

8 comentarii

mare

Acum 7 ani

Sa nu faceti infarct pina va da guvernul ambulante noi! Trebuie sa vada porcii de ministerul sanatate cine da cea mai mare spaga pentru achizitia parcului de ambulante la nivelul tari. Acum stiti si voi de ce unii tin cu dinti sa ajunga politicieni cu functii in Bucuresti.
Raspunde

Micul Muci

Acum 7 ani

Citez din raportul de activitate "...Pentru functionarea parcului auto s-au cheltuit urmatoarele sume: ITP, intretinere si reparatii (service) - 144.330,44 lei -136209 lei in 2011. Costurile au crescut datorita masinilor noi, in garantie, a caror verificari se fac la reprezentanta producatorului si unde costurile sunt mult mai mari.'' E drept,e pe 2012,ultimul pe care v-ati ostenit sa-l publicati.Rectific: aveti unul si pe 2013 din care citez;"...Pentru functionarea parcului auto s-au cheltuit urmatoarele sume: ITP, intretinere si reparatii (service) 184.243 lei fata de 144.330,44 lei in 2012. Costurile au crescut datorita masinilor noi, in garantie, a caror verificari se fac la reprezentanta producatorului si unde costurile sunt mult mai mari.'' Sursa? Luati de aici: ''http://ambulantasibiu.ro/index.php?p=activitate''
Raspunde

Micul Muci

Acum 7 ani

Inca ceva:daca ambulanta e in garantie,bieletele,pivotii,bratele,telescoapele,arcurile etc. se inlocuiesc gratuit,nu anual.Eventual platiti uleiul de motor,filtrele si manopera.Autoklass,nu-i asa?Bucurati-va ca nu face BMW AG ambulante,ca va luau si chielea de pe voi cei de la Contempo!
Raspunde

e-manuela

Acum 7 ani

Buna! Nenea, te rog sa nu te superi dar, efectiv ești pe din afara... Garanție la bielete, pivoți pe drumurile din România ? ..
Raspunde

Micul Muci

Acum 7 ani

Erata:'se inlocuiesc gratuit,nu anual contra cost''.
Raspunde

Calin Blaga

Acum 7 ani

Micul Muci esti prost si rau intentionat. Ai vazut in cate accidente au fost implicate ambulantele? Provocate de prosti ca tine in trafic. Mergi acasa si te culca si nu mai comenta anonim pe ziare...
Raspunde

Micul Muci

Acum 7 ani

Deficitul de ambulante nu este explicat prin numarul de accidente ci prin lipsa fondurilor,papagalile! In conditiile in care irosesti aiurea banii,pe revizii ale ambulantelor aflate in garantie,nu vei avea niciodata bani de altele.Citeste,daca esti alfabetizat suficient ca sa si intelegi ce citesti,rapoartele!Tot sistemul sanitar e putred iar tu imi explici cum sta treaba cu priceperea mea la volan,retardatule!
Raspunde

Micul Muci

Acum 7 ani

Inca ceva,dobitocule:Postarile precedente n-au atacat in niciun fel deserventii ambulantelor(sofer,asistenta,medic) ci modul aiurea de aruncare in vint a fondurilor.Din cite stiu Serviciul Ambulanta e in subordinea CJ Sibiu.Daca Pesedachu n-a facut nimic,poate ca Penelacha va face ceva,in masura in care a depasit dilema semantica ''Presedinte sau Presedinta?''
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus