Doi tineri sibieni, proaspăt ieșiți de pe băncile Facultății de Științe Economice din Sibiu, au vrut să aplice ceea ce au învățat în anii de studiu. Așa s-a născut ideea cafenelei cu specific to go, Hug the Mug.
Se cunosc din copilărie, au fost colegi de facultate și amândoi aveau același țel: să pună în practică cunoștințele acumulate.
,,Am vrut să vedem dacă se poate aplica ce am învățat în anii de facultate. Și da, se poate. Am primit sprijin de la instituțiile statului, nu ne putem plânge. Am întâlnit oameni care ne-au ajutat, dar într-adevăr birocrația este foarte mare,” spun cei doi tineri, care acum sunt în ultimul an la master.
Nu au avut de la început ideea unei afaceri care să includă cafea, dar după ce au studiat puțin piața, și-au dat seama că Sibiului îi lipsește un loc din care poți să pleci cu cafeaua în mână.
,,Am luat o agendă și ne-am apucat să scriem acolo toate ideile care ne veneau. În Sibiu, asta ni s-a părut că lipsește. Chiar dacă în Cluj sunt cinci pe aceeași stradă, aici nu aveam posibilitatea să luăm o cafea bună cu noi și să vizităm orașul. Am văzut Sibiul ca pe un oraș care se educă din ce în ce mai mult.”
Cu banii din bursa de la școală
Cu banii economisiți din bursa de la facultate și din cei pe care i-au strâns într-o vară, în America prin programul ,,Work and Travel", la 1 octombrie 2015 au depus primele acte de înființare ale firmei.
,,Nu am vrut să riscăm nici un ban al părinților. Am folosit bănuții pe care i-am avut noi puși de-o parte din bursa de la școală. Și cu banii pe care i-am strâns din America cu Work and Travel.”
În mai puțin de două luni de la depunereea actelor, în 18 noiembrie, aceștia au deschis prima cafenea sub numele Hug the Mug, pe Calea Dumbrăvii, nr. 16, adresată mai mult sibienilor, celor care își cumpără o cafea în drum spre serviciu.
Încurajați de succesul pe care l-au avut acolo, de curând, în 5 august, tinerii au deschis o cafenea cu specific to go și pe Bulevardul Nicolae Bălcescu.
,,Am vrut să acoperim și alt segment, deoarece, aici, pe centru, sunt foarte mulți turiști și le este mai greu să ajungă în zona de pe Dumbăvii. Acolo avem foarte mulți clienți sibieni care au acces cu mașina și comandă șase-șapte produse odată. Cumpără unul pentru tot biroul.”
Produse personalizate și lapte vegetal
Meniul, în mare parte pe bază de cafea 100% arabica, este unul diversificat și, spun tinerii, se poate personaliza în funcție de preferințele clientului.
,,Bineînțeles că există cafenele peste tot, dar am încercat să facem totul un pic diferit. Oamenii își pot personaliza cum vor cafeaua. De exemplu dacă vine cineva și nu știe exact ce cafea vrea, noi îi dăm sugestii, îl lăsăm să-și aleagă un pahar și cantitatea de lapte și cafea pe care o dorește. Mi s-a întâmplat să vând ceva ce nici nu era pe meniu, dar până la urmă noi încercăm să mulțumim clienții.”
Aceștia spun că au primit remarci pozitive cu privire la laptele vegetal pe care îl folosesc. Față de alte cafenele, spun aceștia, au diversificat paleta de sortimente. Pe lângă cel clasic din soia, folosesc și lapte obținut din orez, alune sau migdale. Nici limonada, ciocolata caldă, ceaiurile și prăjiturile de casă nu lipsesc din meniul cafenelei.
,,Lumea crede că dacă este o cafea to go, trebuie să fie o cafea mai ieftină. Dimpotrivă, deoarece ai nevoie, în primul rând, de un pahar”, menționează cei doi.Prețurile produselor pleacă de la 3,5 lei un expresso simplu și ajung la 10 lei un latte machiatto mare cu diverse arome.
Ce au diferit
Totul e gândit de ei, de la lumini la flori, până la culori și design. Numele cafenelei a plecat de la ideea că, luat în mână orice lucru este îmbrățișat.
,,De ce Hug the Mug? Simplu. Îmbrățișează cana. Orice lucru îl îmbrățișezi. Și când ne strângem de mână este o îmbrățișare, la fel și cu cana.”Tinerii spun că oamenii vor să vadă procesul prin care boabele negre se transformă într-o cafea aromată.
,,Avantajul nostru foarte mare este că lumea vede exact cum se prepară, deoarece oriunde am merge, ne așezăm la masă și barul este undeva în spate. Nici nu știi ce cafea folosește, câtă apă lasă să curgă, nu știm dacă este cafea de calitate. La noi se vede procesul, de la râșnire până la ambalare.”
Hug the Mug, spun cei doi, are deja clienți fideli.
,,Avem clienți care vin regulat, îi cunoaștem deja, intră în cafenea și ne spun poveștile lor. Asta poate pentru că noi încercăm să creăm o relație cu clientul. Suntem foarte bucuroși că lumea pleacă fericită, cu zâmbete. Încercăm să plecăm urechea la cererea clientului. Să ne pese cu adevărat de ce bea clientul și să plece mulțumiți de aici. Să-și ia o cafea care îi place. ”Dacă sunteți curioși, îi găsiți aici.
foto Silvana Armat
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Calea Dumbrăvii , Silvana Armat , În Sibiu , Ştiinţe Economice , hug the mug , Povestea Chitarei , micile afaceri din sibiu , cafea , Bulevardul Nicolae Bălcescu , Pentru Sibiu , afacerea pampers , Organizației Tinerilor Romi Si , copilarie
Vizualizari: 14502
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
MB
Acum 4 ore
Claudiu
Acum 5 ore
Liberal autentic
Acum 5 ore
Neli Oproiu
Acum 5 ore
Bobo