La o lună după aprobarea primului Regulament de salubrizare al municipiului Sibiu, Consiliul local a modificat regulile. Principalii beneficiari: micile afaceri și profesiile liberale.
Adoptat în cursul lunii august 2016, Regulamentul de instituire a taxei de salubrizare în municipiul Sibiu a fost modificat săptămâna trecută, în urma unor analize economice realizate de administrația locală. Respectivul regulament a fost adoptat în vederea implementării proiectului colectării selective de deșeuri, preconizată să debuteze la începutul lunii noiembrie.
Taxe mai mici pentru profesiile liberale
Una din principalele modificări vizează taxa care trebuie plătită pentru imobilele utilizate și pentru desfășurarea unor profesii liberale, precum cabinete de avocatură, birouri notariale, birourile executorilor judecătorești, cabinete medicale etc. Potrivit regulamentului inițial, care obliga proprietarii imobilelor din aceste categorii să solicite câte un recipient pentru fiecare fracție de deșeuri (hârtie, sticlă, plastic și metal, degradabil și, respectiv, rezidual), taxa lunară de salubrizare datorată ar fi fost de aproximativ 146 de lei. ”Având în vedere că profesiile liberale sunt practicate de persoane fizice autorizate ce își desfășoară activitatea – în majoritatea cazurilor – în locuințele proprii, deșeul generat fiind în cantități mici și neputând fi separat de deșeul generat de familie – propunem ca persoanele ce desfășoară profesii liberale să fie asimilate utilizatorilor casnici, datorând taxa specială de salubrizare în cuantumul stabilit pentru persoanele fizice, în funcție de numărul de membri sau angajați ce desfășoară profesia respectivă”, se arată în raportul care însoțește proiectul de modificare a regulamentului în discuție.
Taxă modificată și pentru baruri, restaurante, hoteluri și pensiuni
Același raționament – cantități mici de deșeuri, puțini angajați – a fost invocat de reprezentanții administrației locale și pentru a modifica modul de calcul al taxei pentru micile afaceri cu cel mult cinci angajați. Vechea formulă de calcul – care avea la bază frecvența de colectare – ar fi obligat aceste mici afaceri – de genul magazinelor, librăriilor, birourilor de schimb valutar etc. – la plata unei taxe de aproximativ 193 de lei, lunar.
”Propunem ca până la un număr de cinci angajați, taxa să fie stabilită în funcție de o cantitate fixă de 100 de kg de deșeu generat pe lună, pentru un număr de până la zece angajați taxa să fie stabilită în funcție de o cantitate fixă de 150 de kg de deșeu generat pe lună, iar pentru restul persoanelor juridice cu mai mult de 11 angajați și a restaurantelor, barurilor, hotelurilor, pensiunilor, cantinelor, cofetăriilor și altor unități de alimentație publică asemănătoare (…) indiferent de numărul de angajați, taxa de salubrizare va fi calculată în funcție de activitatea desfășurată, dar nu mai puțin de 300 de kg deșeuri/lună. În acest caz, persoanele juridice care au până la cinci angajați vor plăti o taxă de salubrizare de 37,2 lei/lună și persoanele juridice care au până la zece angajați vor plăti taxa de salubrizare de 55,80 de lei/lună”, se arată în raportul citat.Regulamentul a fost modificat și în ceea ce privește taxele pentru colectarea deșeurilor de la evenimente speciale, a celor voluminoase sau a celor abandonate pe domeniul public. Pentru colectarea acestora, taxa stabilită este de 103,48 lei (fără TVA) pentru fiecare metru cub de deșeu, respectiv de 68,99 lei (plus TVA) pentru fiecare tonă de deșeu.
31.000 de declarații
Termenul limită pentru depunerea declarațiilor de către sibieni în vederea calculării taxei de salubrizare a fost menținut cel de 1 noiembrie 2016. ”Până în prezent au fost depuse aproximativ 31.000 de declarații pentru stabilirea cuantumului taxei de salubrizare. Reamintim pe această cale că aceste documente se pot depune atât personal, la ghișeele Direcției Fiscale din ambele sedii ale Primăriei Sibiu (cel de pe strada Samuel Brukenthal și respectiv cel de pe bulevardul Victoriei) sau pot fi transmise semnate și scanate pe adresele de email puse la dispoziție în acest scop: [email protected] sau [email protected]”, arată reprezentanții Primăriei Sibiu pentru Turnul Sfatului. În ceea ce privește declarațiile deja depuse pe vechiul Regulament, administrația locală nu consideră că acestea vor trebui ”redepuse” în urma modificărilor de săptămâna trecută.
”Sibienii care au depus deja declarațiile nu trebuie să depună declarații rectificative. Modificările se referă mai ales la persoanele juridice din municipiul Sibiu, acestea depunând oricum declarațiile într-un număr foarte mic până în prezent”, mai arată reprezentanții Primăriei Sibiu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Consiliul Local , Turnul Sfatului , colectare selectivă , Primăriei Sibiu , gunoi , Direcției Fiscale , Samuel Brukenthal , Pentru Sibiu , dpunere , Declarații Dragoș Floarea , Soma Salubrizare Sibiu
Vizualizari: 5132
Ultimele comentarii
Acum 4 ore
Matei
Acum 4 ore
Emil
Acum 5 ore
John
Acum 5 ore
John
Acum 5 ore
Adina