micii-producatori-de-pe-valea-hartibaciului-din-hartibaciu-cu-drag

Branding de la firul ierbii. Micii producători de pe Valea Hârtibaciului au propria marcă

”Din Hârtibaciu, cu drag” este cea mai nouă marcă a zonei Sibiului, mai precis a Văii Hârtibaciului. Este destinată micilor producători și țăranilor din zonă care respectă rețetele tradiționale și care lucrează, în principal, cu materii prime din comunitățile lor.

Noua marcă a fost lansată pe piață de câteva zile și, până în prezent, 12 producători locali au obținut dreptul de a o folosi. Ideea unei mărci a zonei a fost implementată în cadrul unui program de cooperare româno-elvețian, derulat de Asociația Hosman Durabil, alături de echipa Morii Vechi din Hosman. ”Dreptul de folosire al mărci revine doar producătorilor mici și medii din zona Hârtibaciului și doar pentru produsele cultivate sau realizate în unitățile administrative afiliate Microregiunii Hârtibaciu și care geografic aparțin Podișului Hârtibaciului”, este primul punct al cererii pentru obținerea dreptului de folosire a acestei mărci. Acest drept este transmis gratuit de către Asociație.

”Primul scop este vizualizarea unei imagine pozitive pentru produsele hârtibăcene. Datorită multor activități din zonă, imaginea a Văii Hârtibaciului s-a schimbat enorm în ultimii ani. Mă gândesc la GAL Microregiunea Hârtibaciu, prietenii mocăniței, dar avem mult de arătat. Asta contează, la fel pentru produsele regionale. În plus, dorim să acordăm și consultare necesară pentru cei care încă n-au folosit un brand pentru produsele și serviciile lor. Între cei care deja au dreptul de folosirea mărcii, avem și oameni cu experiență în domeniu. Astfel, avem dorința să creăm o cooperare între cei care vor folosi marca «Din Hârtibaciu, cu drag»”, arată Joachim Cotaru, din partea Asociației Hosman Durabil.

Promovarea și creșterea acestei mărci va depinde foarte mult de cei care o utilizează și de felul în care vor reuși să transmită că ceea ce produc ei este ”unic”. ”Dorim să transmitem mesajul că prin achiziționarea produsului «Din Hârtibaciu, cu drag», clientul contribuie în mod direct la păstrarea culturii țărănești. Mai departe, ne dorim să creăm posibilități de consultare în ceea ce privește lansarea unui produs nou, prezentarea la piețe, ambalaje și alte oportunități pentru cei care folosesc marca”, mai arată Joachim Cotaru.

micii-producatori-de-pe-valea-hartibaciului-din-hartibaciu-cu-drag-2

 ”Pașii mici sunt pentru înălțimi mari”

Iulia Trif este apicultor din satul Marpod și este primii care a aplicat pentru noua marcă. Nu este la primul demers de acest gen, produsele Iuliei Trif beneficiind de mai bine de un an și de marca ”Transylvania Authentica”. ”Am considerat că este normal să lucrăm și cu un brand local. Pentru că Valea Hârtibaciului este cunoscută prea puțin de către clienții noștri, parțial și din vina noastră, e adevărat. Este o zonă protejată și aduce un plus de valoare produsului nostru. Consider că dacă această zonă va fi mai bine cunoscută, toată lumea de aici va avea de câștigat și din punct de vedere economic. Vrem să arătăm și beneficiile acestei zone, mult mai puțin poluată decât altele”, arată Iulia.

Liviu Ganea este din Alma Vii și produce, alături de familia sa, siropuri, dulcețuri și zacuscă, toate obținute din materie primă de ei lucrată. A aplicat, de asemenea, pentru marca ”Din Hârtibaciu, cu drag”. ”Consider că este un ajutor reciproc pe care ni-l putem acorda toți producătorii din această zonă. Este un lucru bun, care poate demonstra că și pe Valea Hârtibaciului se produc lucruri bune. Pașii mici sunt pentru înălțimi mari. Eu când am pornit această afacere, aveam în plan doar să mă extind la nivel local. Eu zic că am reușit și cred că și această marcă, pornind cu pași mici, poate ajunge departe”, spune Liviu Ganea.

 Sibiul își pregătește propria marcă

”Din Hârtibaciu, cu drag” va fi urmată de o altă marcă locală, al cărei demers este inițiat de autoritățile județului Sibiu în vederea anului 2019, când această zonă va avea titlul de Regiune Gastronomică Europeană. În vederea acelui an, autoritățile județene își propun să influențeze și meniurile restaurantelor din zonă, printr-un program de dezvoltare a mărcii ”Gust local”. ”Vom aborda un proces participativ de adaptare a meniurilor din structurile de alimentaţie publică la specificul local. Marca va fi declinată pentru cele cinci teritorii istorice din regiune şi vor fi dezvoltate mărci dedicate copiilor şi persoanelor cu restricţii alimentare”, se arată în dosarul de candidatură a Sibiului pentru titlul mai sus amintit. Această marcă, ”Gust local” va atesta și garanta proveniența produselor și preparatelor.

Autoritățile își propun inclusiv dezvoltarea unui program de consiliere, certificare și promovare a unor mic-dejunuri cu produse locale și de sezon, dar și a unui program de ”reinterpretare a rețetelor tradiționale prin prisma noilor tendințe de consum”.

O opinie

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Olingpia Gafosdea

    Aștept cu interes aplicarea lui Zara Ioan-Ștefan “apicultor” din Fofeldea,
    un țepar far’ de pereche…O fi ruda cu al de se visa primar?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact