X
exercitiu autostrada pompieri, smurd, salvare, ambulanta, incendiu, politie (14)

Elev înjunghiat în liceu, la Vâlcea. Câți copii sibieni au fost bătuți în școli

Un elev de 17 ani a fost înjunghiat în gât, de un coleg, chiar în incinta liceului în care cei doi învață. Incidentul extrem de grav ridică întrebări cu privire la siguranța copiilor atunci când ei se află în școli.

Cifrele arată că, în Sibiu, au fost 26 de cazuri de violență, raportate doar în semestrul al doilea al anului trecut. Psihologii spun, încă, că doar cele mai grave cazuri ajung în atenția profesorilor, iar cele cu adevărat extreme se transformă în rapoarte către autorități.

Mai mult de două treimi dintre școlile din Sibiu au paznic sau firmă de pază. Aproape toate celelalte au sisteme de supraveghere video. Totuși, în semestrul al II-lea al anului trecut au fost raportate 26 de cazuri de violență în școală, toate având ca autori elevii înscriși în unitățile de învățământ. “Peste 90% din unitățile școlare din județul Sibiu au sisteme de pază video sau sisteme de pază umană sau servicii specializate de pază cu societăți comerciale. Anul trecut, în semestrul II, am avut 26 de cazuri de violență, dintre care 11 de violență ușoară, majoritatea în mediul urban, 9 furturi și, restul, insulte, amenințări sau violențe cu un grad ușor mai ridicat”, spune inspectorul școlar Daniela Muntean.

În această dimineață, un elev în vârstă de 17 ani de la Liceul “General Magheru” din Râmnicu Vâlcea a ajuns la spital, după ce a fost înjunghiat de un coleg în vârstă de 16 ani. Altercaţia dintre cei doi, notează Mediafax, s-a petrecut chiar în incinta unităţii de învăţământ. Tânărul a fost transportat apoi, cu elicopterul SMURD Craiova, la un spital din Bucureşti.

Psihologii spun, însă, că există situații când unii elevi trec de orice măsură de siguranță. “În general vorbind, oricâte măsuri de siguranță am adopta, există situații care nu pot fi prevenite în totalitate, precum situațiile spontane și neplanificate ale atacatorului. Pe de altă parte, avem însă un mare grad de responsabilitate mai ales în ceea ce privește siguranța elevilor într-o școală. În acest caz, precum și în alte cazuri similare, avem informații oficiale din partea ISJ cum că elevul atacator era cunoscut organelor de poliție pentru acte cu violență și totodată a adresat amenințări cu moartea. Din păcate, instituțiile nu tratează cu maximum de alertă și responsabilitate o amenințare. Deseori în societate și în special în școli există adolescenți capabili de gesturi care pot pune în pericol siguranța și viața celorlalți elevi și aceștia subliniez sunt cunoscuți instituției școlare, fie că vorbim de diriginți, profesori, directori sau alți elevi. Deseori incidentele violente, agresiunile fizice sau amenințările cu moartea nu sunt tratate cu responsabilitate și fie sunt ignorate, fie sunt luate măsuri disciplinare, care nu modifică comportamentul unui adolescent impulsiv-agresiv. O notă scăzută la purtare, o sancțiune fie și exmatricularea sau o amendă – în cazul de față fapta este mult mai gravă nu reduce comportamentul agresorului. Agresiunea fizică are o componentă psihologică și pentru a o reduce e necesară intervenția psihologică de specialitate nu măsuri disciplinare. În Romania avem încă școli care nu au asigurată o pază eficientă sau paza colaborează cu elevii și permit lucruri nepermise. Supravegherea video nu modifică și nici nu previne comportamentele agresivă ci doar ajută ulterior la explicarea faptelor.  Comisiile de disciplină și cele pentru prevenirea agresivității sunt doar pe hârtie, pentru că sunt obligatorii în fiecare școală. Membrii lor, profesori obișnuiți, în rare cazuri desfășoară cate o ședință cu informare cu psihologul sau politistul de proximitate pe an, ceea ce are efect zero. Personal, accentuez rolul psihologului în școli care poate identifica și apoi lucra cu elevii aflați în conflict cu mult înainte ca situația să se agraveze, individual sau colectiv. Sper ca în urma acestui incident trist școlile în general să adopte măsuri de protecție pentru elevi”, notează psihologul Mihai Copăceanu.

Foto: Arhivă

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

6 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    @@@

    Tipic ! Ca de obicei, reparam teava, inlocuind robinetul :)) Problema nu e (neaparat) la paza, ci la nivelul de educatie si constatarea la/din timp a problemelor. Ma rog, ROMAnia…tragi apa la buda !

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      Exact! Dacă le scazi nota la purtare sau chemi părinții ți se spune: Sunt copii, se joacă! Uite la ce se ajunge dacă nimeni n-are voie să-i sancționeze!

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      ...

      Dle psiholog, frica păzește via! Deși ar suna ca o incompatibilitate nu doar semantică , ci și de fond, democrația nu a fost făcută cu vorbe frumoase, ci prin forță! Gândiți-vă la căderea Bastiliei! Și sancțiunile folosesc la ceva! Dar dacă elevul e un pui de balaur din care se recrutează peste câțiva ani interlopii cu care nici mascații nu răzbesc, atunci sancțiunile sunt parfum de tuberoze!

      • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

        Caderea Bastiliei a fost in cadrul unei Revolutii care inseamna un fenoment de masa violent cu implicarea a 40.000 de oameni. Exemplu nu este potrivit.
        Noi, in scoala vorbim de educatie nu de violenta ! Violenta o diminuam tot prin interventii psihologice-educative.
        Personal cred ca abordarea individuala este mult mai eficienta !
        Nu pot fi de acord cu etichetari gen pui de balaur. Din pacate trebuie sa va dau dreptate intr-un singur sens, cand aceste cazuri netratate cu seriozitate si responsabilitate la nivel familial si institutional in timp de la un comportament deviant se ajunge la delincvente si mai tarziu infractiuni, de la tulburare de conduita in copilarie la tulburare antisociala la adult
        Personal, cred in eficienta masurilor educative luate la timp !
        cu bine,m

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Contact