Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
16°C

Ce condiții trebuie să îndeplinească viitorii manageri de spitale din Sibiu

Ce condiții trebuie să îndeplinească viitorii manageri de spitale din Sibiu

Consiliul Județean Sibiu a semnat săptămâna trecută o dispoziție prin care au fost numiți noii manageri interimari pentru Spitalul Județean și Spitalul de Psihiatrie. Însă, cei care vor candida pentru ocuparea acestei funcții timp de trei ani vor fi aleși printr-un concurs ce cuprinde mai multe etape. Pe lângă o serie de condiții pe care trebuie să le îndeplinească, candidații vor da o probă scrisă, vor susține un proiect și vor da un interviu.

Ocuparea funcţiei de manager pentru spitalele publice aflate sub autoritatea Consiliului Judeţean Sibiu, se face prin concurs organizat de către consiliul de administraţie al fiecărui spital, la care pot participa numai persoanele fizice, conform Hotărârii Consiliului Judeţean Sibiu nr.94/2010.

Ce condiții trebuie să îndeplinească:

Persoanele care se înscriu trebuie să îndeplinească următoarele condiți

a) să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior medical, economico-financiar sau juridic;

b) să fie absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii şi stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii, ori sunt absolvenţi ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic ori administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii;

c) să aibă cel puţin 2 ani vechime în posturi prevăzute cu studii universitare de lungă durată, conform legii;

d) să nu fie condamnaţi penal sau în curs de urmărire penală;

e) să fie apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);

f) să nu aibă vârsta de pensionare, conform legii.

Ce trebuie să conțină dosarul de concurs

Dosarul de înscriere trebuie să conţină următoarele documente:

a) cererea de înscriere;

b) actul de identitate (copie);

c) diploma de licenţă sau echivalentă (copie);

d) documentele care atestă absolvirea cursurilor de perfecţionare în management sau management sanitar ori diploma de masterat sau doctorat în management sanitar, economic sau administrativ, organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii (copie);

e) curriculum vitae;

f) diplomele de studii şi alte acte ce atestă efectuarea unor specializări, competenţe/atestate etc. în domeniul managementului sanitar (copie);

g) adeverinţa care atestă vechimea în posturi cu studii universitare de lungă durată sau copie de pe carnetul de muncă, certificată "în conformitate cu originalul" de către conducerea unităţii;

h) cazierul judiciar;

i) adeverinţa din care rezultă că este apt medical, fizic şi neuropsihic;

j) declaraţia pe propria răspundere privind necolaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;

k) actele prin care şi-a schimbat numele (certificat de căsătorie etc.), după caz, (copie);

l) proiectul de management realizat de candidat;

m) chitanţa de plată a taxei de participare la concurs.

Cum se desfășoară examenul

Concursul are două etape și anume: cea în care se verifică dacă candidatul îndeplinește condițiile stabilite, după care urmează etapa de susținere a probelor, un test grilă, susținerea unui proiect de management și un interviu. Prima etapă fiind eliminatorie. Testul-grilă conţine 50 de întrebări, din care 40% din domeniul legislaţiei specifice activităţii spitalului public şi 60% din domeniul managementului sanitar.

Proiectul de management reflectă modul în care candidatul analizează şi propune soluţii de rezolvare a temei date. Tema aleasă de candidat pentru proiectul de management vizează spitalul public pentru care candidează. Informaţiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie să fie libere la publicare şi obţinute în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Ultima etapă a concursului este reprezentată de  interviul de selecţie care are scopul aprecierii abilităţilor candidatului de îndeplinire a atribuţiilor funcţiei de manager.

Nota minimă de promovare a fiecărei probe de evaluare este 7,00, iar  după finalizarea etapelor de concurs se întocmeşte clasificarea candidaţilor care au promovat probele de evaluare şi au obţinut media finală de cel puţin 8,00. Se declară câştigător candidatul cu media cea mai mare. Dacă niciun candidat nu are media cel puţin 8,00, concursul se reorganizează.

Sursă: "Regulament de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de manageri, persoane fizice, ai spitalelor de sub autoritatea Consiliului Judeţean Sibiu"

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus